Titta på hund utställning?

Absolut, men oavsett så avlas det inte på de jaktliga egenskaper som man vill ha i rasen. Tvärtom så kommer de vanliga sällskapsuppfödarna som inte meriterar på något sätt, att prioritera egenskaper som gör hundarna till snälla och enkla sällskapshundar.
Ja och det gör dom väl redan o avsett om dom "ska" ha jakt meriter osv? Så för den andledningen spelar det väl ingen roll för dom som har "utställnings golden" eller labbe tillexempel bryr sig kanske ändå inte om jakt meriter?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
862
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 092
Senast: L(i)FE
·
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
8 189
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
2 978

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp