The Lion King (ulvlek)

Jag funderar också på Mirtai och FiaM och att de vill vara surikater - jag är rätt säker på att en tvilling inte skulle outa sig. Sen är ju frågan om det är ulvar som försöker sig på att låtsas vara tvillingar? Det *kan* det ju vara, men känns ungefär lika sannolikt som att de riktiga tvillingarna skulle göra det.

Så blir jag lite fundersam på blacksmithfarm. Hon teoriar om FiaM och reagerar på henne och "tvillingtanken" men inte om Mirtai som gjort väldigt samma sak. Det tycker jag är lite märkligt . Sen går hon vidare och lägger en enkel röst på lilltess och motiverar att hon hellre lägger en röst där för den blir inte meningslös (vet hon kanske till och med att det ska komma ytterligare röster på lilltess) , men FiaM har också fått röst på sig så det håller inte riktigt tycker jag. Nånting i resonemanget skaver.

cirkus röstar på blacksmithfarm
Nej, jag visste inte vilka röster som skulle/ska komma efter min.

Men av det jag reagerat på så hade jag reagerat mest på Lilltess.

FiaM hade en röst på sig, Lilltess två, det var det jag menade.

Uppdatering

tumblr_m4chrnG8h51ql92t2o1_r1_250.gif
tumblr_m4chrnG8h51ql92t2o3_r1_250.gif

ropade Scar på henne. Men Sarabi lät inte en enda blink avslöja henne där hon gick med huvudet högt mellan de morrande hyenorna som stirrade på henne med blodtörstiga ögon och dreglande gap. När hon väl kom upp till den så kallade kungen krävde han få veta vad som hade hänt med maten, hyenorna var hungriga! Men när Sarabi gav honom den ärliga sanningen kallade han henne en lögnare, när hon sa den bittra sanningen så sade han motsatsen. Dömde dem alla till svält.
Sarabi kunde inte ta det längre, hon tänkte inte se sina systrar magra till oigenkännlighet och slutligen till döds. Gör vad du vill med henne, men hon tänkte inte bara stå vid sidan om och låta onda saker hända hennes flock!
tumblr_mbwx6jU3Cl1rbzdkmo1_500.gif

tumblr_mbwx6jU3Cl1rbzdkmo2_500.gif

Lilltess var Sarabi (ängel)

Det här är det mest misstänkta jag hittar.

Då jag har svårt att tro att någon av tvillingarna skulle vilja hinta om sin egen roll redan nu får det här mig att börja fundera på om det här är försök från hyenorna att få oss att tro att någon av dom är Timon.

Exakt så tänkte jag, men mitt huvud var kvar i förra leken, då tvillingarna skulle hitta varandra. Så jag tänkte yes jag har kanske hittat den ena tvillingen så jag säger inget. Men nu kom jag ju på att tvillingarna vet pm varandra redan från början i denna leken så då finns ju ingen anledning att hinta om sin roll....

Exakt så tänkte jag, men mitt huvud var kvar i förra leken, då tvillingarna skulle hitta varandra. Så jag tänkte yes jag har kanske hittat den ena tvillingen så jag säger inget. Men nu kom jag ju på att tvillingarna vet pm varandra redan från början i denna leken så då finns ju ingen anledning att hinta om sin roll....
(stay dead :cautious::p)

Jag dör ju varenda gång jag får en rolig roll!!! Etta för att ersätta om någon behöver ersättas. Jag ville ju såååååå gärna spela lejonkungenleken!!!

(Mitt mående klarade inte av att bli utröstad idag, jag börjar nästan gråta för att jag så gärna ville spela, ja jag är utbränd...)

Jag dör ju varenda gång jag får en rolig roll!!! Etta för att ersätta om någon behöver ersättas. Jag ville ju såååååå gärna spela lejonkungenleken!!!

(Mitt mående klarade inte av att bli utröstad idag, jag börjar nästan gråta för att jag så gärna ville spela, ja jag är utbränd...)
Skriver upp dig!

Och du lilla gumman, lova mig att ta det lite lugnt och ta igen dig, snart helg nu - vill inte att du ska vara ledsen :( KRAMAR!

Skriver upp dig!

Och du lilla gumman, lova mig att ta det lite lugnt och ta igen dig, snart helg nu - vill inte att du ska vara ledsen :( KRAMAR!

Åh sötis! Ska jobba i helgen så får hoppas att jag slipper en mental breakdown denna gången, men jag är en väldigt glad människa i övrigt så det ska nog gå bra :)

:(
Ta hand om dig!!

Hmpf.

Känns inte som ett sammanträffande att jag tycker mig se att Snurrfian hintar till Cirkus. Blacksmithfarm ifrågasätter hur smart en sådan hint skulle vara och lägger sedan en röst på Lilltess, med hänvisning till att inte vilja lägga en "meningslös" röst. Kort därefter lägger Cirkus en röst på Blacksmithfarm.

Känns för enkelt, det är ju bara första dagen, men jag vet vilka jag tänker hålla lite extra koll på.

Känns som det är värt att hålla ett öga på de som röstade på Li,less. Känns som det var flera röster som trillade in väl snabbt

:( Var rädd om dig!

Var rädd om dig!

Känns som det är värt att hålla ett öga på de som röstade på Li,less. Känns som det var flera röster som trillade in väl snabbt

Jo, men samtidigt, för att vinna vad? Fokus från cirkus/snurrisgrejen? Plocka röster för att skydda gabby? Nej, känns märkligt snarare än misstänkt rent spontant, men ändå märkligt som sagt.

Jo, men samtidigt, för att vinna vad? Fokus från cirkus/snurrisgrejen? Plocka röster för att skydda gabby? Nej, känns märkligt snarare än misstänkt rent spontant, men ändå märkligt som sagt.

Ja, märkligt är det.

Jag tror inte alla som röstade på Lilltess är hyenor, det vore väl vågat för första DL.

Hmpf.

Känns inte som ett sammanträffande att jag tycker mig se att Snurrfian hintar till Cirkus. Blacksmithfarm ifrågasätter hur smart en sådan hint skulle vara och lägger sedan en röst på Lilltess, med hänvisning till att inte vilja lägga en "meningslös" röst. Kort därefter lägger Cirkus en röst på Blacksmithfarm.

Känns för enkelt, det är ju bara första dagen, men jag vet vilka jag tänker hålla lite extra koll på.

Nu hänger jag inte med faktiskt.
Kan du förklara vad är det som känns för enkelt?

Hmpf.

Det var väl till Mammas du tyckte att Snurris hintade - i allafall före DL.
Och Mammas tyckte att jag hintade och Snurris svarade

Själv tycker jag bsf inte känns mindre skum efter att det visade sig att lilltess var ängeln. Jag tyckte liksom att hennes teoriande och funderade var bra och ifrågasättande och sen kom världens enklaste teori, det skär sig

Jag funderade om det inte kan vara så att Lilltess blev ett lätt offer och jag undrar om hon inte snurrade in sig i detta med tänderna för att hon insåg att hon kanske råkat outa sig lite som ängel - kom ihåg hur rollbeskrivningen av Sarabi lät - hon skyddar med sina tänder blabla....långsökt - kan hyenorna ha sett det och chansat på henne som ängel?

@Mirtai - att alla hyenor/ulvar röstar på samma i första DL har ju hänt förr O_o så varför inte?

O_o Jag måste börja bli försiktigare med vad jag skriver, ni får ju allt till hintar... :D Jag som bara försökte få till en vettig teori i ett tidigt läge första dagen...

Jag har äntligen kommit hem igen (tur att jag la en röst tidigt åtminstone) och ska läsa igenom lite mer ordentligt vad som egentligen skrevs.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 573
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar