The Lion King (ulvlek)

Röstlista DL1

13.14 Mammas röstar på cirkus
13.59 LenaH röstar på Lilltess
14:13Lobelia röstar på Mammas
15:28 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
15:47 Lilltess röstar på FiaM
16:08 Snurrfian röstar på Mammas

17:41 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
19:35 Sedna röstar på Snurrfian
20:09 FiaM röstar på Lilltess
20:23 Blacksmithfarm röstar på Lilltess

20:41 Klara röstar på Lilltess
20:45 cirkus röstar på blacksmithfarm
20: 51 Gabby_Ossi röstar på Mirtai

Lilltess: 4
Gabby_Ossi : 2
Mammas: 2
Cirkus: 1
FiaM: 1

Snurrfian: 1
blacksmithfarm: 1
Mirtai: 1

Den första rösten på Lilltess (från LenaH) sticker väl inte ut mer än någon annan röst. Men sedan kommer det tre röster i rad på Lilltess från FiaM, Blacksmithfarm och Klara. Jag ska helt klart kolla mer på dessa. Skulle bli förvånad om det inte ryms iaf 1 ulv där

Det var väl till Mammas du tyckte att Snurris hintade - i allafall före DL.
Och Mammas tyckte att jag hintade och Snurris svarade

Jag tolkade Mammas som hon menade att du skulle ha hintat och Snurrfian svarade, dvs du är Scar och Snurrfian hyena.

Jag uppfattade inte ditt inlägg som en hint, däremot att Snurrfians inlägg var en referens till ditt. Min teori är/var alltså att du är hyena och Snurrfian Scar.

Men det är lömskt med hintar, för det finns fler påstådda hintar än det ska finnas ondingar. Och nu spekulerar du i om hyenorna skulle ha anat att Lilltess var ängel. Vill du plantera idéer? Jag tror inte alla som röstade på Lilltess är ondingar, men troligt en, kanske två.

Jag påstår inte att alla som röstade på Lilltess var onda. Däremot så spekulerar jag just i att de kanske fattat att hon var ängel. Jag funderade som attan efter DL och undrade varför alla tyckte hon var så skum, jag tyckte liksom att hon kändes just som en som råkat skriva lite för mycket och så blev det fel och så försökte hon släta över det. Sen funderade jag på vad var det hon skrev egentligen som alla reagerade på och en ganska gemensam sak va detta med tänderna. Är man flera som kan diskutera och det lär ju lyan göra så kan de mycket väl ha snappat upp detta. Och då kan jag tänka mig att rösterna rinner iväg från dom.

Jag är mest misstänksam (fortfarande) mot bsf - hennes röst känns så enkel. Jag tycker att den kom så plötsligt och så ogrundat jämfört med resonemangen innan även om ingen var direkt misstänkt så kändes rösten som simpel.

Aha, men då kan ju lika gärna FiaM och Mirtai ha hintat till varann - fast de refererar till surikater istället för matriarkat.

@cirkus Jag kan förstå att min röst verkar misstänkt, men det är helt enkelt så att jag råkade pricka fel.

Jag tycker att det är svårt att lägga rösten dag 1 - man har ju sällan något mer än OT att gå på, oavsett om där finns en obligatorisk fråga eller inte.
Jag gillar att analysera röststatistik (försöka i alla fall), och det går inte första dagen :p

@Blacksmithfarm om du är god kan man tänka sig att det är lägligt av en ond @cirkus att lägga sin röst på dig. Men jag är inte så säker på att du är god, det kan vara omvända roller också, eller två goda, eller två onda :p

Precis kommit hem och läst vad jag missat. Kram @Lilltess

Ser att det skrivs en del om ev. hintar och som vanligt är jag blind och förstår inte att det skulle kunna vara en hint, varken det lilltess skrev om tänderna eller det snurris skriver. När ska jag lära mig se såna? O_o

Uppdatering

Eftersom de frågade så tänkte Nala att hon skulle kunna förklara hela den här filmens handling för den där surikaten och vårtsvinet, de var ju Simbas vänner trots allt (och så försökte hon äta upp dem när hon först mötte dem, men det behöver vi inte nämna). Det borde ju inte vara så himla komplicerat, eller hur?

tumblr_n3rw2ra1Hc1r100poo1_250.gif
tumblr_n3rw2ra1Hc1r100poo2_250.gif

tumblr_n3rw2ra1Hc1r100poo3_250.gif
tumblr_n3rw2ra1Hc1r100poo4_250.gif

tumblr_n3rw2ra1Hc1r100poo5_250.gif
tumblr_n3rw2ra1Hc1r100poo6_250.gif

...
Det här kan ta ett tag.

Mammas var Nala (siare)

Dag-DL Fredag 21:00
Natt-DL Lördag 01:00

Jamen, det här går ju bra. :banghead:

Och innan någon sätter mig som hyena så viftar jag med en stor skylt som det står ironi på.

Det är lite jobbigt läge nu :crazy: Och jag vet inte vad jag ska tro efter gårdagen och dagen... @Sedna och @cirkus verkar se hintar överallt själv känner jag mig lite korkad som inte förstod att det jag skrev kunde tolkas som en hint om något.
Varför valde hyenorna mammas tro? Är det för att hon är en sån skicklig spelare, eller var hon något på spåren, eller var hon på väg åt helt fel håll och hyenorna vill få oss att tro att hon är något på spåren? Eller var det någon hint som jag helt missade att Mammas var siare? :banghead:

@Lilltess krya på dig! :love: Det är inte bra att du ska behöva bli ledsen för ett ulvspel!

Men det är intressant att det ramlar in röster så snabbt på Lilltess, men frågan är om det verkligen är så att alla är onda, men jag hoppas komma underfund med det under spelets gång! :up::p

Två av de viktigaste rollerna ute första dagen. Verkligen. Inte. Bra.
Det känns nästan helt hopplöst, hur ska vi kunna hitta varann nu? Bara spionen som kan ha information, men vad kan den veta nu? Ingen är skyddad, ingen som siar? det finns ju typ inget kvar att få info om.

Jag har väldigt svårt att tro att de hade kunnat förstå att Mammas var siare - jag tror att de plockade henne eftersom hon är en så vass spelare och ingen fanns som kunde skydda henne och de var nog tämligen säkra på att hon inte var ledarvargen. Hon har i allafall inte hunnit få någon sia. Så hon har ju inte kunnat veta mer än vi andra första dagen.

Det känns verkligen som att luften gick ur här, förlora både ängeln och siaren första dagen är minst sagt tufft. Att jag dessutom är en av de som hjälpte till att rösta ut Lilltess gör inte känslan bättre. :banghead: Jag håller med om att av de som röstade på Lilltess så kan det finnas en eller flera hyenor, samtidigt så kan det också vara så att vi goda har varit klantiga helt på egen hand. Vid första dl är det ju trots allt endast hyenorna och tvillingarna som har någon information att gå på medan vi andra famlar runt och hoppas att vi röstar rätt. :crazy:

Just nu vet jag inte riktigt var jag ska börja titta, röstlistan första dagen ger sällan speciellt mycket så den är inte mycket till hjälp. :cautious: :banghead:

Nu har jag läst igenom leken!
Flaggar för en tidigt röst idag, för jag ska på fest och innan dess ska jag till stallet, ett medium och sminka mig ihop med en kompis.

Lite av en kalldusch till star här.

Jag tror heller inte att Hyenorna visste att Mammas var siare, hur skulle de kunnat räkna ut det? Som sagt antingen att de ville ha bort en farlig spelare alternativt att Mammas var något på spåren ( eller att Hyenorna ville få oss att tro det). Vi måste ha en förbaskad tur om ci ror hem det här så dags att använda geniknölarna.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 573
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Random bildtråd med text V
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Göra i Danmark