The Lion King (ulvlek)

Röstlista DL1

13.14 Mammas röstar på cirkus
13.59 LenaH röstar på Lilltess
14:13Lobelia röstar på Mammas
15:28 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
15:47 Lilltess röstar på FiaM
16:08 Snurrfian röstar på Mammas

17:41 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
19:35 Sedna röstar på Snurrfian

Gabby_Ossi : 2
Mammas: 2
Lilltess: 1
Cirkus: 1
FiaM: 1

Snurrfian: 1

Det kan vara som du säger, att mammas är ond, men jag tycker denna teori är bland de minst långsökta. Vilken teori tycker du är bättre? :)
Funderar på det just nu:)

Mitt största problem med teorin om hinten är att den i så fall refererar till en annan lek. Jag har inte sett något sådant innan. Men visst, någon gång ska vara den första.

Fast scar är ett lejon, de har inte huggtänder.. (Se min fetning)

Jag tänkte mer på huggtänder som används för att suga blod, dessa är till för att bryta ben och slita loss kött.. Dessa är även kallade för hörntänder, inte huggtänder ;)

Äh det vet jag inte.. Är inte så insatt i tänder faktiskt ;)

Jag finner också Lilltess beteende lite mysko. Sättet hon försöker sopa sitt uttalande om tänderna under mattan känns lite... misstänkt. Kändes som att hon först gick till försvar för Mammas och när det sedan ifrågasätts försöker hon skämta bort det, som att det inte betyder något.

Jag misstänker även Lilltess.
Dels den märkliga kommentaren om
att inte ha tänkt på lejon och sedan denna motivering.

Jag måste också lägga en röst nu..

Detta är skumt.. Tro att någon är något på spåren redan.. Jag tror att någon bara har svårt att komma på någon egen teori så här tidigt i leken.
Lilltess röstar på FiaM

Pga att det är alltid konstigt att haka på någon annans tunna förstadags DL teori..

Är det alltid konstigt att haka på någons förstadagsteori? Det är väl sånt som både onda och goda gör/gjort? Är det ett sätt av Lilltess att hålla ryggen fri?

Vill bara kolla så att jag hänger med.
Menar du, @Mammas att du tror att det är en hint från Snurrfian om att hon är ond (Scar?)? Om det vore det så är inte det en ganska personlig hint sas? Bara de som var med i samma lek/följt den leken har en chans att förstå den hinten - vilket skulle betyda att Snurris är tämligen säker på att den hon vill hinta till var med i samma lek? Sist jag spelade så tror jag inte att vi blandade in andra lekar på det sättet?? :confused:

Ja, eftersom snurrfian isf vet vilka som var med i förra leken är det inte konstigt att hon isf använder sig av en hint de kan förstå - om det nu var en hint lär några i lyan ha varit med i förra leken.

Det är alltid svårt första dagen, även om den obligatoriska frågan gör att det finns mer material, så garanterar den ju inte att sagda material blir god grund till en röst.

bollen_ vill vara ett djur utan fiender. Den enda onda som skulle ha en anledning att hinta är ju scar. Hyenorna vinner inget på att outa sig i och med att scar redan vet vilka de är.
Andra har redan varit inne på att Lilltess först säger elefant, men sedan är helt säker på att hon är katt + det hon skriver om att lejon inte har huggtänder (fast det kan ju vara som hon skriver, ett misstag)
koppen gepard för att de är söta
Snurrfian elefant pga matriarkat
Fia lejon eller surrikat pga matriarkat (timon-hint? sann eller falsk isf ?? Å andra sidan ser jag inte varför en tvilling vill outa sig, de riskerar ju att bli nattkäk)
Mirtai - surrikat för att de verkar ha roligt med lek bus o kärlek

Det var så långt jag kommit nu, postar detta så länge.

Men i nuläget så känns nog Lilltess och Fia lite misstänkta.

Jag måste rösta nu. Har inte hittat något som jag reagerat mer på än det jag skrev om Lilltess i inlägg 113. I det läget var det mest en lös fundering men hennes reaktion gör att jag blir ännu mer fundersam på om det inte ligger något bakom.
FiaM röstar på Lilltess

Jo, men det var inte så jag menade. Jag ville påpeka att jag, om jag tolkat mammas rätt, inte trodde på att det vore ett smart sätt för snurris att hinta.

Den eventuella hinten bygger som jag förstår det på att Snurris var ond i förra leken och där röstade hon på mammas i första dl (har ej läst den leken så jag vet inte om det stämmer)
Eftersom snurris påpekar att hon, utöver sin teori, fortsätter att rösta på mammas i första dl så påpekar mammas att detta kan vara en hint.
Jag mena att det inte verkar vara en så bra hint, eftersom det krävs att man ska ha varit med i den tidigare leken/eller att någon som varit med i den tidigare leken påpekar hinten (som mammas gjorde).
.

Jag har funderat en hel del på detta. Det är känns som väldigt osannolikt att Snurrfian inte skulle förstå att Mammas skulle notera detta med att Snurris var ond utanför lyan och i förra leken och därav traditionen. Det som skulle kunna tala till Mammas fördel i det här läget är att han faktiskt lyfter tanken, hade en mammas i lyan gjort det om hon trodde att Snurrfian var ond utanför lyan? Vet inte. Troligtvis inte. Men Mammas är smart och rutinerad detta kan ju vara ett sätt att skaffa ett bra utgångsläge. Å andra sidan - en ond Mammas utanför lyan? Vad hade hon att vinna på detta? Att börja prata så mycket om Scar är det ett sätt för henne att kommunicera?

Och Snurrfian då: Varför skriver Snurris den passusen? ÄR hon ond utanför lyan? Det känns så tydligt att det nästan är osannolikt, men det är ju ulvspelen i ett nötskal. Hon kanske hoppades på att en Mammas i lyan skulle fatta och vips så har dom kontakt. Men om Mammas inte är i lyan så faller det ju rätt pladask som meddelande betraktat.

Skumma bägge två. Men jag är ändå inte övertygad om att de nödvändigtvis måste vara onda.

Ja, eftersom snurrfian isf vet vilka som var med i förra leken är det inte konstigt att hon isf använder sig av en hint de kan förstå - om det nu var en hint lär några i lyan ha varit med i förra leken.

Med all säkerhet så skulle ju i allafall du ha plockat upp hinten. Men jag vet fortfarande inte om det placerar dig i lyan.....

Med all säkerhet så skulle ju i allafall du ha plockat upp hinten. Men jag vet fortfarande inte om det placerar dig i lyan.....

Fast faktum är att min insats på det senaste varit, minst sagt, svajig. Dåligt med tid ger att jag skummar läser och inte ser saker och ting, förra leken typexempel. Räknade hon med att jag skulle missa den och väljer att kommunicera det till andra?

Alltså jag har inte spelat när hintar använts såhär, men i förra leken var det ju tydligen mängder så jag försöker lära mig.

@cirkus Jag har svårt att se varför mammas skulle dra upp hinten i tråden om hon sitter i lyan och snurrfian är scar?
Det är ju att outa både sig själv och sin kollega??

Okej väljer att rösta nu, då min dator har börjat lagga en del - vill inte riskera att det kraschar innan DL :nailbiting:

Som sagt så reagerade jag på lilltess och FiaM, och eftersom lilltess redan har fått röster och jag inte vill lägga en "meningslös" röst så... (tillsammans med tidigare teori kring djurval och huggtänder)

Blacksmithfarm röstar på Lilltess

Röstlista DL1

20:09 FiaM röstar på Lilltess
20:23 Blacksmithfarm röstar på Lilltess

Lilltess: 3

Jag blir inte riktigt klok på Lilltess. Det känns som att hon försvarar Mammas när Lobelia röstar på henne för att hon tror att hon kan vara Scar. Men i det här läget är det ju ingen utom Scar själv som vet vem det är. Varför skulle Lilltess då försvara henne? Men jag tycker ändå att hennes sätt att försöka skämta bort det med att hon har dålig koll på tänder gör det än mer misstänkt. Att hon dessutom röstar på FiaM efter att Fia börjat teoria mot henne känns som en hämndröst i förskott. Det här gör att:

Klara röstar på Lilltess

Röstlista DL1

20:41 Klara röstar på Lilltess

Lilltess: 4

Jag funderar också på Mirtai och FiaM och att de vill vara surikater - jag är rätt säker på att en tvilling inte skulle outa sig. Sen är ju frågan om det är ulvar som försöker sig på att låtsas vara tvillingar? Det *kan* det ju vara, men känns ungefär lika sannolikt som att de riktiga tvillingarna skulle göra det.

Så blir jag lite fundersam på blacksmithfarm. Hon teoriar om FiaM och reagerar på henne och "tvillingtanken" men inte om Mirtai som gjort väldigt samma sak. Det tycker jag är lite märkligt . Sen går hon vidare och lägger en enkel röst på lilltess och motiverar att hon hellre lägger en röst där för den blir inte meningslös (vet hon kanske till och med att det ska komma ytterligare röster på lilltess) , men FiaM har också fått röst på sig så det håller inte riktigt tycker jag. Nånting i resonemanget skaver.

cirkus röstar på blacksmithfarm

Röstlista DL1

20:45 cirkus röstar på blacksmithfarm

blacksmithfarm: 1

Jag tänker lite tvärtom att de som är ulvar kanske är lite extra försiktiga med hur de svarar på obligatoriska frågan och försöker verka snälla och ofarliga. Det är ett antal som har gått på den approachen men det finns en som jag vet har röstat på en god och det är Mirtai för hon har röstat på mig. En ganska tidig röst dessutom, kanske hoppades hon att flera skulle hänga på?

Gabby_Ossi röstar på Mirtai

Röstlista DL1

20:45 cirkus röstar på blacksmithfarm
20: 51 Gabby_Ossi röstar på Mirtai

blacksmithfarm: 1
Mirtai: 1

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 573
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar