The Lion King (ulvlek)

Ni är på hugget ser jag :p

Känner att snacket om hintar kan vara lite lömskt.

Jag kan ägna hela kvällen åt leken, så jag avvaktar lite med min röst.

Jag måste rösta nu då jag inte är så himla säker att jag hinner tillbaka innan DL.

Jag skulle nog säga något kattdjur... Jag kan faktiskt nästan ryta som ett riktigt lejon :laugh:! Eller kanske en giraff, de är så vackra! Och det hade varit trevligt att titta ner på alla andra som omväxling :angel:

Jag har alltid undrat hur det känns..:D

Jag tänker att hyenorna nog gärna hade varit lite större och fått titta ner på folk...:cautious: kanske vi hittat två här?!:confused:
Min något tunna teori är att Gabby_Ossi nog kan vara ond eftersom hon först skriver att hon kan ryta som ett riktigt lejon och sedan vill vara en giraff så att hon kan titta ned på andra. Det är väl något som både Scar och hyenorna gör.
Så med den teorin: bollen__ röstar på Gabby_Ossi

Jag måste lägga en tidig röst tack vare att jag är upptagen med bilkörning framåt kvällen... Jag tycker att Lobelia är något på spåren med @Mammas men @Lilltess verkar en aning förvirrad eller om hon nu bara försöker påstå att hon är ett snällt lejon utan huggtänder? Även @Mirtai teori om att hyenor vill titta ner känns intressant...

Jag går på Lobelias teori om mammas och för att bevara en fin tradition från förra leken att rösta på mammas i första dl! :D
Snurrfian röstar på Mammas

Sånt här gör mig nojig på riktigt - hint eller inte? Hon var ju ond utanför lyan sist också?

Vill bara kolla så att jag hänger med.
Menar du, @Mammas att du tror att det är en hint från Snurrfian om att hon är ond (Scar?)? Om det vore det så är inte det en ganska personlig hint sas? Bara de som var med i samma lek/följt den leken har en chans att förstå den hinten - vilket skulle betyda att Snurris är tämligen säker på att den hon vill hinta till var med i samma lek? Sist jag spelade så tror jag inte att vi blandade in andra lekar på det sättet?? :confused:

Vill bara kolla så att jag hänger med.
Menar du, @Mammas att du tror att det är en hint från Snurrfian om att hon är ond (Scar?)? Om det vore det så är inte det en ganska personlig hint sas? Bara de som var med i samma lek/följt den leken har en chans att förstå den hinten - vilket skulle betyda att Snurris är tämligen säker på att den hon vill hinta till var med i samma lek? Sist jag spelade så tror jag inte att vi blandade in andra lekar på det sättet?? :confused:

Fast det kan ju inte fungera ändå eftersom Snurris ändå inte skulle veta vilka hon behöver hinta till.

Vill bara kolla så att jag hänger med. Menar du, @Mammas att du tror att det är en hint från Snurrfian om att hon är ond (Scar?)? Om det vore det så är inte det en ganska personlig hint sas? Bara de som var med i samma lek/följt den leken har en chans att förstå den hinten - vilket skulle betyda att Snurris är tämligen säker på att den hon vill hinta till var med i samma lek? Sist jag spelade så tror jag inte att vi blandade in andra lekar på det sättet?? :confused:

Det är väl bara tre spelare som inte var med i förra leken? Sannolikheten att någon i lyan var med i förra leken är alltså stor.

Jag reagerade på @Snurrfian inlägg om elefanter och matriarkat, kändes som en referens till @cirkus inlägg, å andra sidan uppfattade jag ingen misstänkt hint i cirkus inlägg.

@Lilltess inlägg om att inte ha tänkt på lejon är också lite märklig. När jag läste @Koppen inlägg om söta gepardungar tänkte jag "ulv i fårakläder". Det går att hitta misstänkta hintar i det mesta om man letar efter det, men det kan inte vara så många i lyan som det finns misstänkta hintar. :p

Det är väl bara tre spelare som inte var med i förra leken? Sannolikheten att någon i lyan var med i förra leken är alltså stor.

Jo, men det var inte så jag menade. Jag ville påpeka att jag, om jag tolkat mammas rätt, inte trodde på att det vore ett smart sätt för snurris att hinta.

Den eventuella hinten bygger som jag förstår det på att Snurris var ond i förra leken och där röstade hon på mammas i första dl (har ej läst den leken så jag vet inte om det stämmer)
Eftersom snurris påpekar att hon, utöver sin teori, fortsätter att rösta på mammas i första dl så påpekar mammas att detta kan vara en hint.
Jag mena att det inte verkar vara en så bra hint, eftersom det krävs att man ska ha varit med i den tidigare leken/eller att någon som varit med i den tidigare leken påpekar hinten (som mammas gjorde).

Fast ledarvargen vet väl vilka hyenorna är?
Men de vet inte vem hen är.

Frågan är bara vem som blir skummast?

Ingen aning än så länge...

Röstlista DL1

13.14 Mammas röstar på cirkus
13.59 LenaH röstar på Lilltess
14:13Lobelia röstar på Mammas
15:28 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
16:08 Snurrfian röstar på Mammas

17:41 bollen__ röstar på Gabby_Ossi

Gabby_Ossi : 2
Mammas: 2
Lilltess: 1
Cirkus: 1

Sådär, nu är jag hemma. Nu ska jag försöka sätta mig in i leken så här långt och hitta något misstänkt. :cautious::D

Jo, men det var inte så jag menade. Jag ville påpeka att jag, om jag tolkat mammas rätt, inte trodde på att det vore ett smart sätt för snurris att hinta.

Den eventuella hinten bygger som jag förstår det på att Snurris var ond i förra leken och där röstade hon på mammas i första dl (har ej läst den leken så jag vet inte om det stämmer)
Eftersom snurris påpekar att hon, utöver sin teori, fortsätter att rösta på mammas i första dl så påpekar mammas att detta kan vara en hint.
Jag mena att det inte verkar vara en så bra hint, eftersom det krävs att man ska ha varit med i den tidigare leken/eller att någon som varit med i den tidigare leken påpekar hinten (som mammas gjorde).

Ingen aning än så länge...

Smart eller inte smart är inte jag person att avgöra, är du? Att du inte tycker det verkar vara en bra hint kan tolkas som att du sitter i lyan.
För huruvida det skulle vara en smart hint eller inte beror ju på vilka som är lyan, som @cirkus påtalade vet ledarvargen vilka som är hyenor. Om det var en hint var ju knappast tanken att alla skulle fatta. Själva frågan är väl om det var en hint eller inte.

Röstlista DL1

13.14 Mammas röstar på cirkus
13.59 LenaH röstar på Lilltess
14:13Lobelia röstar på Mammas
15:28 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
15:47 Lilltess röstar på FiaM
16:08 Snurrfian röstar på Mammas

17:41 bollen__ röstar på Gabby_Ossi

Gabby_Ossi : 2
Mammas: 2
Lilltess: 1
Cirkus: 1
FiaM: 1

Jag är lite kluven, älskar kattdjur så förmodligen blir det lejon, mycket på grund av deras familjestruktur. Annars är ju surikaterna fruktansvärt söta de med, men på savannen är det nog tryggare att vara ett lejon :D

Jag säger surikat, de verkar ha ett ganska roligt liv med lek och bus och kärlek.

:devil: :D

Håller med om surikaterna, gick det inte någon serie på TV om en surikatfamilj?

Det här är det mest misstänkta jag hittar.

Då jag har svårt att tro att någon av tvillingarna skulle vilja hinta om sin egen roll redan nu får det här mig att börja fundera på om det här är försök från hyenorna att få oss att tro att någon av dom är Timon.

Smart eller inte smart är inte jag person att avgöra, är du? Att du inte tycker det verkar vara en bra hint kan tolkas som att du sitter i lyan.
För huruvida det skulle vara en smart hint eller inte beror ju på vilka som är lyan, som @cirkus påtalade vet ledarvargen vilka som är hyenor. Om det var en hint var ju knappast tanken att alla skulle fatta. Själva frågan är väl om det var en hint eller inte.

Visst är det så.
Men jag tycker att det verkar vara en lite långsökt teori, att snurrfia skulle välja att hinta på det sättet. Det kan ju lika gärna vara mammas som vill så små frön av misstankar. Så det är väl svårt att säga något mer om det i det här läget.

Jag tror att @Mammas kan ha uppmärksammat hintar, men jag tror inte det är cirkus som är Scar, jag tror det är Snurrfian.

Som sagt uppfattade jag Snurrfians svar på frågan som en referens till cirkus inlägg, vilket det mycket väl kan vara utan att jag ser något konstigt i cirkus inlägg, ledarvargen vet ju vilka som är hyenor.

Sedan referensen till tidigare lek och "fin tradition"- ond utanför lyan? Det som talar mot är väl att det skulle vara övertydligt, men samtidigt känns det som det är för mycket för att vara tillfälligheter.

Sedna röstar på Snurrfian

Visst är det så.
Men jag tycker att det verkar vara en lite långsökt teori, att snurrfia skulle välja att hinta på det sättet. Det kan ju lika gärna vara mammas som vill så små frön av misstankar. Så det är väl svårt att säga något mer om det i det här läget.

Det kan vara som du säger, att mammas är ond, men jag tycker denna teori är bland de minst långsökta. Vilken teori tycker du är bättre? :)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 573
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel