The Lion King (ulvlek)

Idag är jag hemma från jobbet med någon typ av förkylning. Är i alla fall helt däckad och har ont i hela kroppen. Så idag ska jag ha tid med er. Hoppas bara jag har ork också. O_o

Gårdagens resultat var ju minst sagt nedslående. Då jag själv var med och satte spiken i kistan för Lilltess känns det ju extra illa. Övriga som röstade på Lilltess var Blacksmithfarm, FiaM och LenaH. Jag velade mellan att rösta på Lilltess eller FiaM igår efter att jag blev fundersam över Fias inlägg om surikaterna. Men jag valde Lilltess eftersom hennes sätt att spela gjorde mig mer misstänksam. Jag får gå tillbaka och kika mer på FiaM och se vad jag hittar där idag.

LenaH och Blacksmithfarm kan jag inte minnas att jag såg något speciellt ifrån igår, men jag ska kika vidare där också.

Men så är det ju heller inte säkert att det var någon ond med och röstade ut vår ängel. Så jag får gå tillbaka och kika på övriga också.

Ingen bra start är nog årets understatement...

Jag tror fortfarande att minst en hyena gömmer sig bland de som röstade på Lilltess igår.

Vad gäller Mammas så har jag svårt att tro att de skulle varit något på spåren? Men jag är å andra sidan helt blind för hintar så vad vet jag?

Jag frågar mig om det kan va så att hyenorna vill (eller i alla fall inte blir ledsna om det) kastas misstankar mot de som röstade på Mammas: Snurrfian och Lobelia? Eller om de kanske vill dubbelbluffa och någon av dessa är hyena???

Bestämde mig för att leta hintar i svaren på den obligatoriska frågan. Tyckte det borde finnas ett gäng hintar när det kommer till hyenor och sånt..

Är inte hyenor chillare av rang?

Här stack ut lite pekar på att hon är lejon men uppskattar matriarkat. Vilka lever i matriarkat? Jo hyenor! Är detta "jag är Scar" till hyenorna?

Samma som för cirkus men lite mer subtilt. Kan också vara en hyena som hintar tillbaka till Scar(cirkus) att hon sett henne?

Eller så är de bara feminister och låter den feministiska synvinkeln genomsyra sitt val?

Äh men någon ska ju vara först ut med att rösta, så jag går på ovanstående teori: Mammas röstar på cirkus

Hyenorna valde att käka Mammas. Frågan är ju varför. Helt enkelt för att hon är en farlig spelare? Eller var hon något på spåret med sin röst mot cirkus? Cirkus hamnar på listan över spelare att kika lite närmare på.

Jag känner mig också lite uppgiven nu, typ ingen info till någon under hela leken :banghead:
Vi får väl gnugga geniknölarna istället som sagt :cautious:

Jag frågar mig om det kan va så att hyenorna vill (eller i alla fall inte blir ledsna om det) kastas misstankar mot de som röstade på Mammas: Snurrfian och Lobelia? Eller om de kanske vill dubbelbluffa och någon av dessa är hyena???
Jag lever i tron att de onda både i och utanför lyan kan rösta precis hur som helst bara de gynnar dem och det inklusive att rösta på de egna. Så länge inte de egna riskerar att åka ut så lär de mest övervaka eller följa strömmen och sticka ut lagom mycket.

Hade det varit senare i leken så hade röstmönstret kunnat säga en del, nu ger det inte så värst mycket info mer än att de gärna såg oss rösta på Lilltess då sannolikheten att hon skulle vara Scar utifrån kommentarerna inte var så värst stor.

Gårdagens resultat var ju minst sagt nedslående. Då jag själv var med och satte spiken i kistan för Lilltess känns det ju extra illa. Övriga som röstade på Lilltess var Blacksmithfarm, FiaM och LenaH. Jag velade mellan att rösta på Lilltess eller FiaM igår efter att jag blev fundersam över Fias inlägg om surikaterna. .

Hur kommer det sig att du inte reagerade på Mirtai's liknande inlägg om surikater? Och vad om surikaterna är det som du reagerade på?

Jag blir mycket fundersam när två spelare (Klara och BSF) båda skriver att de reagerar på FiaM men inte på Mirtai.

Röstlista DL1

13.14 Mammas röstar på cirkus
13.59 LenaH röstar på Lilltess
14:13Lobelia röstar på Mammas
15:28 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
15:47 Lilltess röstar på FiaM
16:08 Snurrfian röstar på Mammas

17:41 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
19:35 Sedna röstar på Snurrfian
20:09 FiaM röstar på Lilltess
20:23 Blacksmithfarm röstar på Lilltess

20:41 Klara röstar på Lilltess
20:45 cirkus röstar på blacksmithfarm
20: 51 Gabby_Ossi röstar på Mirtai

Lilltess: 4
Gabby_Ossi : 2
Mammas: 2
Cirkus: 1
FiaM: 1

Snurrfian: 1
blacksmithfarm: 1
Mirtai: 1

Den första rösten på Lilltess (från LenaH) sticker väl inte ut mer än någon annan röst. Men sedan kommer det tre röster i rad på Lilltess från FiaM, Blacksmithfarm och Klara. Jag ska helt klart kolla mer på dessa. Skulle bli förvånad om det inte ryms iaf 1 ulv där
Utifrån röstlistan skulle jag titta mer på 3:e rösten och ev fjärde på lilltess samt på Gabby. Om Gabby är hyena kan lyan ha valt att rösta på någon annan bara för att få ha kvar Gabby, lite långsökt men lyor har gjort kontigare saker. Det faktum att Gabby röstar sist kan stödja detta, hon kan ha avvaktat att med röstningen för att se om hon är säker på att få vara kvar och då lagt rösten på någon annan. Det kan hon förståss ha gjort om hon var god också.

Det är lite långsökt hela teorin, men vi har inte mycket att gå på.

Hur kommer det sig att du inte reagerade på Mirtai's liknande inlägg om surikater? Och vad om surikaterna är det som du reagerade på?

Jag blir mycket fundersam när två spelare (Klara och BSF) båda skriver att de reagerar på FiaM men inte på Mirtai.
Det har du rätt i, det kan vara värt att titta närmre på.

Utifrån röstlistan skulle jag titta mer på 3:e rösten och ev fjärde på lilltess samt på Gabby. Om Gabby är hyena kan lyan ha valt att rösta på någon annan bara för att få ha kvar Gabby, lite långsökt men lyor har gjort kontigare saker. Det faktum att Gabby röstar sist kan stödja detta, hon kan ha avvaktat att med röstningen för att se om hon är säker på att få vara kvar och då lagt rösten på någon annan. Det kan hon förståss ha gjort om hon var god också.

Det är lite långsökt hela teorin, men vi har inte mycket att gå på.

Jag var på dressyrträning så kom hem strax efter 8 och läste sedan igenom tråden samtidigt som jag åt, men det stämmer att jag avvaktade lite för att se om min röst kunde ha gjort skillnad om jag lagt den på någon annan också. Jag hade funderat på Mirtai redan innan hon röstade på mig så när jag väl hade tid att rösta och läget var som det var kändes det lika bra att gå på min egen känsla och inte ta ställning i Lilltess vs Mammas som var de förutom mig som fått flera röster. Men jag var faktiskt beredd att ändra min röst ända till DL ifall det skulle behövas, t.ex. om Koppen skulle komma in med en sen röst på mig och Lilltess sedan ändra sig för att rädda sig själv.

Jag vet inte riktigt hur man bör tänka med det här med att rädda sig själv, men jag tänker att den enda jag vet rollen på är mig själv så även om den andra man skickar ut istället kanske kan ha en viktigare roll så kan den lika gärna vara ond. Eller bara "mindre viktig". I alla fall så här i början är det ju väldigt svårt att ha någon teori om någon annan. :cautious:

Bestämde mig för att leta hintar i svaren på den obligatoriska frågan. Tyckte det borde finnas ett gäng hintar när det kommer till hyenor och sånt..

Är inte hyenor chillare av rang?

Här stack ut lite pekar på att hon är lejon men uppskattar matriarkat. Vilka lever i matriarkat? Jo hyenor! Är detta "jag är Scar" till hyenorna?

Samma som för cirkus men lite mer subtilt. Kan också vara en hyena som hintar tillbaka till Scar(cirkus) att hon sett henne?

Eller så är de bara feminister och låter den feministiska synvinkeln genomsyra sitt val?

Äh men någon ska ju vara först ut med att rösta, så jag går på ovanstående teori: Mammas röstar på cirkus

:D :D :D

Tack mammas för att du hittade hintar i mitt svar! O_o Jag visste inte ens om att hyenorna lever i matriarkat! Och jag kan lova att jag skulle inte hintat så grovt om jag hade vetat om det. Men för all del

Jag ser hela mammas tanke som ett enkelt sett att snabbt angripa någon. Jag tror att det kan bero på att hon inte behöver vänta på flera teorier eller inlägg med mer substans. Sitter hon på facit som ledarvarg så kan detta vara hennes sätt att visa sig för lyan.

Hmmm. Har börjat gå igenom leken för att se vad jag hittade.
I princip direkt efter att Mammas skriver sin teori om hintar mellan cirkus och snurrfian och sedan lägger sin röst på cirkus så kommer cirkus in och försöker vända det hela mot att det istället är mammas som är ledarvarg...

Känns lite skumt tycker jag.

Jodå, jag noterade att även Mirtai valde surikat på den obligatoriska frågan. Se mitt inlägg om samma sak igår. Men jag tyckte att FiaMs sätt att ta med dom som en bisats verkade mer skumt, därför funderade jag på just FiaM av dessa två. Min fundering kring det hela var ju att någon, eller några, av hyenorna valde att använda svaret på den obligatoriska frågan för att försöka hinta om att dom skulle ha en god roll. Jag tror ju inte att de verkliga tvillingarna skulle vilja outa sig själva.

Hmmm. Har börjat gå igenom leken för att se vad jag hittade.
I princip direkt efter att Mammas skriver sin teori om hintar mellan cirkus och snurrfian och sedan lägger sin röst på cirkus så kommer cirkus in och försöker vända det hela mot att det istället är mammas som är ledarvarg...

Känns lite skumt tycker jag.

Tycker du?
Varför tycker du att det är skumt?
Om du får en teori emot dig hade du bara släppt det och låtit det passera?

För att du inte bara tar upp att du inte visste om matriarkatet, och därmed inte hintade, utan helt ville vända det mot att Mammas var scar.

Och vad är det som är skumt i det?
Det var inget osannolikt scenario - nu visade det sig att det inte var så. Men jag var ganska osäker länge under gårdagen. Det hade antagligen varit naturligt för mig att rösta på Mammas i det läget. Men jag var inte tillräckligt säker - en ond cirkus hade inte tvekat på att lägga en enkel röst där eftersom jag då vetat att Mammas sannolikt är god.

Läser lite kring hinten mammas tog upp om Snurrfian.
Nu vet vi att mammas var god - kan det vara så att hon trodde på sin teori om hinten, eller ville hon faktiskt bara röra om i grytan? För att få igång fler teorier och lättare hitta onda?

Jag tror att @Mammas kan ha uppmärksammat hintar, men jag tror inte det är cirkus som är Scar, jag tror det är Snurrfian.

Som sagt uppfattade jag Snurrfians svar på frågan som en referens till cirkus inlägg, vilket det mycket väl kan vara utan att jag ser något konstigt i cirkus inlägg, ledarvargen vet ju vilka som är hyenor.

Sedan referensen till tidigare lek och "fin tradition"- ond utanför lyan? Det som talar mot är väl att det skulle vara övertydligt, men samtidigt känns det som det är för mycket för att vara tillfälligheter.

Sedna röstar på Snurrfian

Försvar av cirkus?

Försvar av cirkus?

Om du läser vidare så kommer du till detta inlägget där jag förklarar för Cirkus vad jag menar.

Jag tolkade Mammas som hon menade att du skulle ha hintat och Snurrfian svarade, dvs du är Scar och Snurrfian hyena.

Jag uppfattade inte ditt inlägg som en hint, däremot att Snurrfians inlägg var en referens till ditt. Min teori är/var alltså att du är hyena och Snurrfian Scar.

Alltså inget försvar av cirkus.

Med min teori kunde jag alltså mycket väl ha röstat på Cirkus, men valde lägga en röst på Snurrfian baserat på min version av teorin. Var det inte du som betonade att det bara är Scar som har något att tjäna på att hinta? Hyenorna har ju inget att vinna på att hinta.

Om du läser vidare så kommer du till detta inlägget där jag förklarar för Cirkus vad jag menar.

Alltså inget försvar av cirkus.

Med min teori kunde jag alltså mycket väl ha röstat på Cirkus, men valde lägga en röst på Snurrfian baserat på min version av teorin. Var det inte du som betonade att det bara är Scar som har något att tjäna på att hinta? Hyenorna har ju inget att vinna på att hinta.

Hade inte kommit dit än. :)

Jag funderar också på Mirtai och FiaM och att de vill vara surikater - jag är rätt säker på att en tvilling inte skulle outa sig. Sen är ju frågan om det är ulvar som försöker sig på att låtsas vara tvillingar? Det *kan* det ju vara, men känns ungefär lika sannolikt som att de riktiga tvillingarna skulle göra det.

Så blir jag lite fundersam på blacksmithfarm. Hon teoriar om FiaM och reagerar på henne och "tvillingtanken" men inte om Mirtai som gjort väldigt samma sak. Det tycker jag är lite märkligt . Sen går hon vidare och lägger en enkel röst på lilltess och motiverar att hon hellre lägger en röst där för den blir inte meningslös (vet hon kanske till och med att det ska komma ytterligare röster på lilltess) , men FiaM har också fått röst på sig så det håller inte riktigt tycker jag. Nånting i resonemanget skaver.

cirkus röstar på blacksmithfarm

Fast jag hade inte utelämnat Mirtai. Jag tog upp hennes djurval. Men jag ser nu när jag går tillbaka och läser igen så inser jag att jag var otydlig med varför FiaM var mer misstänkt, jag hoppade över det iom att jag valde att rösta på Lilltess.

Jag tyckte att FiaM var mer misstänkt i och med att hon inte riktigt ville bestämma sig för vad hon ville vara; lejon eller surikat p.g.a. matriarkat. Det kändes som om hon ville godförklara sig själv.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 573
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Göra i Danmark
  • Adventskalendertråden 2024