The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska du säga:p

Om du inte redan inset det så kanske du förstår nu varför jag drog upp och pladdrade så mycket om den där gissningen;) Jag ville ju göra något av infon jag fick :p

Och jag försökte göra samma sak :p

Och det spelade verkligen ingen roll att jag gissade på G_O, hade aldrig fått det rätt ändå! Är totalt värdelös på att lista ut folks roller :banghead:

Och jag försökte göra samma sak :p

Och det spelade verkligen ingen roll att jag gissade på G_O, hade aldrig fått det rätt ändå! Är totalt värdelös på att lista ut folks roller :banghead:
Det var så himla tydligt att du var god utan info, du spelar helt annorlunda då! :p

ok antar att ni fortfarande är nyfikna hur i all sin dar jag tänkte första och andra dagen?
Som nog alla räknat ut gick jag ju in för att bli utröstad direkt i första lynch, helt udda - i vanliga fall är det ju det sista man vill:p
Jag försökte på alla sätt och vis vara så skum att jag skulle få alla efter mig, det gick.....sådär!:cool:
Så bestämde mig för det mest idiotsäkra sättet att verka skum på- att trassla in sig i rollberäkningar om hur många som sitter i lyan.Och det gav ju nån röst iaf bsf ( som därmed hamnade på min obslista. då hon var tidig med den) sedan kom Lobelia, sedan kom ingenting.... ingenting... och ingenting.....:eek::arghh:
framåt kl 21 första DL börja jag bli desperat:
":arghh::arghh::arghh:
nu får de ju fokusera på det jag tänkte mig- rösta på mig för FAN!!!
de är ju helt ofokuserade!!!
:mad:" skickade jag till LL i frustration
följa av detta efter cirkus kommit med sitt inlägg:

"tårarna sprutar- dumma cirkus!!!!!!!
(gillar henne ändå:love:)
det här gå åt pipsvängen!!!!
hmmmm vad ska jag skriva för att alla ska vända sig mot mig:idea:
:cry:"

fick sen en snilleblixt (tyckte jag då)
"ha jag använde samma motivering som fio:) NU borde jag väl verka väldigt ulvig ändå!!!
:eek::cry:
vad ska en stackars flicka egentligen göra...:banghead::sneaky:"

kl 21.22, 8 min innan Deadline
"KOM igen nu då!!!!!
Stånga mig!!!!!
*tjuren ferdinand*
GÖÖÖÖR nånting!!!!!"

följt v en lättnadens
"ha det gick ju att gööööra nåt :p
koppen är ökänd för att hämndrösta:)"

däremot var jag ju övertygad om att koppen var god, men det var det enda sättet jag kunde få iaf en röst till snabbt, även om det då verkade bli lottning. Därför ändrade jag snabbt tillbaka till Klara, för det var henne jag vill få ut helst ( den andra jag tänkt mig var Lilltess)

Sedan kom GA (:love:) och ändrade röst med i slutet så det faktiskt gick som jag tänkte mig till slut även om det satt hårt inne.....

Om du trodde att jag skulle hämndrösta gick du bet. Det är en princip jag har. :p

Sedan siade jag Gabby_Ossi faktiskt pga hennes första inlägg, som fick mig att sätta henne som ond fe alt Katiniss (bara det att jag inte riktigt trodde på Katniss, kunde inte förstå varför man skulle vilja hinta om den rollen? För det var ju bara ulvarna som hade nytta av att veta vem det var direkt i början..
Nåväl lynchen gick väl dit den skulle, men håller med om både LenaHs och fios reflektion att det varit smartare att vänta ut reaktioner och andras röster innan jag själv röstade ( hade slagits av samma tanke själv nån halvtimme el så efter jag postat rösten)
jag höll också noga koll på de som kom tidigt med röster på Gabby_Ossi, då jag vet att jag själv var snabb att följa en känd siare i förra leken, så alla som kom snabbt in med röster hamnade på obslistan-
kl 11.50 såg listan ut så här:
DL 2
10:20 quarter4ever röstar på Gabby_Ossi
10:40 Blacksmisthfarm röstar på Gabby_Ossi
11:41 bollen_ röstar på Gabby_Ossi
11:42 cirkus röstar på Gabby_Ossi
11:46 Lilltess röstar på Gabby_Ossi

så med facit i hand var det inte så orimligt att anta det jag gjorde faktiskt....
Jag var skeptisk till cirkus (enl lex cirkus ;)) hade varit och nosat lite på hennes reaktioner redan efter DL1 om man ifrågasatte henne lite. Jag hade bestämt mig för att sia Cirkus nästa gång.
Sedan kommer bsf med det första inlägget som kastar ett frågetecken över cirkus:
"Jag har reagerat lite på cirkus kommentarer om spelledaren, faktiskt. Dels är det denna konversationen:
cirkus skrev:
Nu är jag också här!
Kul med nya roller - lite annorlunda att det inte finns en väldig massa siar/spion info i omlopp.

Jag antar att Spelledaren är utanför lyan, har jag rätt @Artline ?
Klara skrev:
Det dök upp en fråga ändå. :up: Känner ulvarna och den onda fen till varandra?
quarter4ever skrev:
redan besvarat, den onda fen är utanför lyan
se svar till cirkus innan
Klara skrev:
Utanför lyan ja. Men dom kan ju ändå känna till varandra, åt en eller andra hållet. Eller båda håll.
cirkus skrev:
Då frågar jag @Artline känner fen till vilka som är i lyan?
Känner lyan till fen?

Frågan är av det sätter Klara i pusslet? Som ulv?

Plus det så har hon skrivit som svar på min "protest" mot hennes röst på mig:
cirkus skrev:
Klart att du ska rösta på vad du tycker är skumt!
Det gör jag med ;)

Det är verkligen inte lätt första dagen nånsin.
visst kan hon vara spelledaren - men som sagt, det är ju minst sannolikt av allt

Hon verkar ju bygga sin röst på att jag är ond eftersom jag röstar på Q, och här (+ senare till glömmerallt) påpekar hon att hon inte tror att Q är spelledare. Frågan är om det ligger mer än lottningsoddsen bakom det?

och i sitt röstinlägg skriver hon:
cirkus skrev:
Jag kommer att ha lite ont om tid idag - så det passar ju väldigt bra att röstningen har börjat och med den jag hoppades och trodde skulle sätta igång det hela

Jag måste ju säga att jag också har pusslat in q4 på en roll som jag tror är god och som borde har bra koll när hon ondförklarar någon. Så jag kommer också att välja att följa henne. Jag tycker också att q's tanke om att Gabby_ossi försöker hitta en eventuell ond fe känns väldigt rimlig - sen hoppas jag att senare kunna utröna om någon nappat på hennes krokar. Koppen var ju definitvt inte spelledare och jag tror inte att q är det heller - så frågan är om någon annan ser ut att ha nappat. Idag lär ju alla följa q, men jag ska läsa igenom gårdagen igen och se om det går att vaska fram något ur den

cirkus röstar på Gabby_ossi

Kan det vara försök till hint från cirkus om att det är hon som är Spelledare?"
bolen__ hakar på direkt....

"@Blacksmithfarm
Jag antar att det är Q du menar i "jag tror jag vet vilken roll har" ;)
Jag kom precis fram till att det var du och Q som diskuterade prästen. Jag tycker inte att du diskuterade prästen på något sätt att jag tolkar det som att du skulle lura någon. Inte Q heller men där tror jag ju att jag klurat ut rollen.

Intressant det du lyfte om cirkus, frågan är hur mycket spelledaren vill hinta? Jag kan hålla med dig på ett sätt om man tänker på hur cirkus spelade i förra leken när hon var brevbärare då skrev hon väl ganska mycket om brevbäraren. Jag fattade inte det förrän mot slutet, att det var hon som var brevbäraren. Men, det här känns lite tydligare än vad hon skrev då? Vet inte om jag tror att cirkus skulle spela så pass tydligt sas. ?"

sedan i efterspelet till DL2 kommer korsförhöret av cirkus...
jag hade ju redan bestämt mig för att sia henne så hängde med lite i diskussionerna för att bilda mig en uppfattning om läget sas. Jag uppfattade det som två läger : cirkus och klara i ena hörnan, Lobelia, Bsf, bollen__, GA ( och lite jag själv då) i den andra hörnan
så var väldigt nöjd med att ha valt att sia Cirkus....

jag la in en väldigt neutral sammanfattning ( medvetet efter dl1) där jag också siktade in mig på cirkus, alla andra ville jag tänkte mig som skumma ville jag inte skulle veta det just då ( hade här tänkt att uppdatera min översikt efter sian var gjord)

Sedan kom de där äckliga sticka getingdj**larna...:wtf:
som gjorde att jag inte fick använda min tänkta sia på cirkus, samt att min röst inte räknades

men då bestämde jag mig för att "sia" (syna) cirkus ändå, och försökte få fram att jag absolut inte var säker denna gången, och det blev ju lite svårare då två deltagare kommit in som ersättare, och det är inte lätt att hoppa in, och hänga med i allt oavsett sida.
Nåväl
detta var kanske inte det smartaste, men jag rörde iaf om i getingboet(!) vilket var min avsikt.
Min tanke i det hela var att om cirkus var ond så hade jag den ena sidan åt det godare hållet och vice versa om hon visade sig vara god. Därav mina uttryck att jag tror denna lychen kan ge nycklar att öppna dörren.
Sedan hade jag ju väntat mig att cirkus skulle ge lite input och visa lite mer av sig själv efter jag la rösten på henne, så då blev hon ju lite skummare för mig:confused:
Jag visste ju att min röst inte räknades, så tänkte att om hon var ulv visste hon det också( samt alla andra ulvar)

Hoppsan hejsan! Vad roligt att vi vann! Jag sammanfattar min första lek som rolig men tidskrävande. Tyckte det var extra roligt att några av er trodde att jag hade hjälp fast jag klarade mig själv hihi. :D Kommer avvakta lite med att leka igen då det är slutspurt på jobbet innan sommarlovet. Jobba heltid, ha häst, sova dåligt och leka var lite mer än min hjärna klarade av tror jag. Tack för en bra lek i övrigt. :bow:
du var jätteduktig!:)
Så hoppas verkligen att du är med igen!:up:

För övrigt - fantastiskt spelat lyan, extra guldstjärna till @Klara och @Hjartagna för "biktspelet" även om alla i lyan säkert var med på idén så gjorde ni det verkligen trovärdigt! :bow:

Alla goda - skitbra spelat och superkul att verkligen tvingas grunna när facit väl var överspelat.

Till sist tack till @Artline som gjorde en kanonkul första lek med roller som sällan används och tack för pepp och gulliga ord häromkvällen när jag var lite tjurig. :love:

@glömmerallt - jag är ledsen att jag inte skyddade dig i natt, jag lottade mellan dig och mig och lotten föll på mig. @Lobelia och @Mirtai var det ju ingen risk att de skulle bli käkade men jag trodde de skulle ta sista chansen att få ut ängeln.

Det är lugnt, det var ju mest transportsträka sista dagen så den gjorde inte så mycket att missa.

Men det var lite typiskt att det var den dagen jag faktiskt kravla mig upp ur sängen före 11(tidigt för mig) å så var jag uppkäkad. O_o

Men som utomstående betraktare, @quarter4ever du behöver tänka över hur du spelar, det är sån uppenbar skillnad på när du är ond eller god. Jag tänkte redan vid dl1 att är Q ond i det här spelet så ska jag aldrig spela ulvspel igen. Men nu får jag lov att fortsätta... ;)
tur det att det inte fått dig att lägga av iaf,
nåväl du får ge mig lite mer spelvana så får vi se om jag kan maskera mig bättre:cool:

ok antar att ni fortfarande är nyfikna hur i all sin dar jag tänkte första och andra dagen?
Som nog alla räknat ut gick jag ju in för att bli utröstad direkt i första lynch, helt udda - i vanliga fall är det ju det sista man vill:p
Jag försökte på alla sätt och vis vara så skum att jag skulle få alla efter mig, det gick.....sådär!:cool:
Så bestämde mig för det mest idiotsäkra sättet att verka skum på- att trassla in sig i rollberäkningar om hur många som sitter i lyan.Och det gav ju nån röst iaf bsf ( som därmed hamnade på min obslista. då hon var tidig med den) sedan kom Lobelia, sedan kom ingenting.... ingenting... och ingenting.....:eek::arghh:
framåt kl 21 första DL börja jag bli desperat:
":arghh::arghh::arghh:
nu får de ju fokusera på det jag tänkte mig- rösta på mig för FAN!!!
de är ju helt ofokuserade!!!
:mad:" skickade jag till LL i frustration
följa av detta efter cirkus kommit med sitt inlägg:

"tårarna sprutar- dumma cirkus!!!!!!!
(gillar henne ändå:love:)
det här gå åt pipsvängen!!!!
hmmmm vad ska jag skriva för att alla ska vända sig mot mig:idea:
:cry:"

fick sen en snilleblixt (tyckte jag då)
"ha jag använde samma motivering som fio:) NU borde jag väl verka väldigt ulvig ändå!!!
:eek::cry:
vad ska en stackars flicka egentligen göra...:banghead::sneaky:"

kl 21.22, 8 min innan Deadline
"KOM igen nu då!!!!!
Stånga mig!!!!!
*tjuren ferdinand*
GÖÖÖÖR nånting!!!!!"

följt v en lättnadens
"ha det gick ju att gööööra nåt :p
koppen är ökänd för att hämndrösta:)"

däremot var jag ju övertygad om att koppen var god, men det var det enda sättet jag kunde få iaf en röst till snabbt, även om det då verkade bli lottning. Därför ändrade jag snabbt tillbaka till Klara, för det var henne jag vill få ut helst ( den andra jag tänkt mig var Lilltess)

Sedan kom GA (:love:) och ändrade röst med i slutet så det faktiskt gick som jag tänkte mig till slut även om det satt hårt inne.....

Jag röstade på dig för att du var den enda som jag kunde komma med någon motivering om så tidigt, sedan var jag upptagen och kunde inte ändra. Tänkte väl lite att du verkade vara desperat att bli utröstad.

Jag röstade på dig för att du var den enda som jag kunde komma med någon motivering om så tidigt, sedan var jag upptagen och kunde inte ändra. Tänkte väl lite att du verkade vara desperat att bli utröstad.
jag noterade att du skrev att du undrade om jag ville bli misstänkt med flit. så därför hoppades jag att du listat ut min roll, sedan blev jag väldigt spooky kring dig senare och det var ju inte bara jag som blev det (GA också) så leden för värsta korsförhöret med tortyrliknande metoder ( utebliven sömn;) )
jag har redan dränkt mig i badkaret och pudlat så hoppas jag är förlåten?
:o

Och så kan du lära dig att vara lite mer diskret med dina hintar. ;) Men lyan fick fin kompensation för att du hintade sönder getingattacken. :p
hm vadå för kompensation?
jag hade kollat innan med LL, om min första kommentar att den var ok, sedan blev jag lite frustrerad över att ingen verkade se den (utom Lobelia då , fast ganska sent, vilket fick mig att tro att hon var ond fe och sett getingattacken)

jag noterade att du skrev att du undrade om jag ville bli misstänkt med flit. så därför hoppades jag att du listat ut min roll, sedan blev jag väldigt spooky kring dig senare och det var ju inte bara jag som blev det (GA också) så leden för värsta korsförhöret med tortyrliknande metoder ( utebliven sömn;) )
jag har redan dränkt mig i badkaret och pudlat så hoppas jag är förlåten?
:o

Äh hon försökte ju inbilla oss att klara inte var biktad så vi borde väl vara kvitt:angel: :o

Eller vad säger du @Lobelia ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 974
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar