Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Spinner vidare lite på detta, om det är ok.
Vi har börjat planera nyår och i vanlig ordning är det kvinnorna i föräldrapar som inte hittar barnvakt som väljer att vara nyktra.
Kan inte minnas att det någonsin varit männen som tagit den rollen.
Så nu undrar jag: är det just min bekantskapskrets?
Det finns väl andra gifter i alkohol som vi inte har pratat om här? Jag och säkert alla andra här är medvetna om att det är mer eller mindre omöjligt att få alkoholhaltig bröstmjölk, men om man vill ge sitt barn giftfri mat låter det väl logiskt att inte dricka alkohol så länge man ammar?
Jag är inte helt säker, men jag gissar att det ska vara väldiga mängder. Är inte så väldigt insatt i ämnet, jag vet bara att de ingår bland de beroendeframkallande ämnen som finns.
Jag vet att jag hört det på någon föreläsning från en i mitt tycke säker källa, men de två första sidorna med träffar som kom upp när jag googlade igår kom inte från några sidor som är vettiga som källor. Plus att det kom upp en hel del recept också.
Ja, det bör ju också räknas som gift, inte sant? Och då blir det ju bäst att minimera även detta intag för att skydda barnet?
Spinner vidare lite på detta, om det är ok.
Vi har börjat planera nyår och i vanlig ordning är det kvinnorna i föräldrapar som inte hittar barnvakt som väljer att vara nyktra.
Kan inte minnas att det någonsin varit männen som tagit den rollen.
Så nu undrar jag: är det just min bekantskapskrets?
Vad finns det för gift i vitlök?
För övrigt kan jag inte svara på din fråga eftersom jag själv inte praktiserar en giftfri kost, jag spann bara vidare på nevins tankesätt.
Fast socker är också beroendeframkallande, ska man inte äta det heller när man ammar?
Minimera; Nja, det beror på vad man menar. Socker är livsnödvändigt. Men inte i stora mängder. Konsekvent undvika, Nej.
Det är halten som avgör om något är gift eller inte.