Svinig kille

Fast det där med "för snäll" är ju bara skitsnack. Om man bara attraheras av nån som har ett visst mått av elakhet då får man lov att gå i terapi.

Fast elak behöver den kanske inte vara, men inte bara tåla allt och ändå va kvar. Dvs den ska inte vara som jag är.

@purity_666
Ja det hade ju underlättat, men jag är inte svinig av mig så det faller där. Får la bli överdrivet klängig (kanske verkar som jag är det men det är jag faktiskt inte :p) eller ngt sånt.
 
MEN NEEEJ!!! :cry:

Jag har i tysthet följt hela historien, och var så glad för din skull. Att du var så stark och gjorde det där som jag, så många gånger, fantiserat om att jag skulle lyckats göra med mitt ex.

Att jag långt tidigare hade lämnat och bara vänt ryggen åt skitstöveln, istället för att vara den viljelösa slav under hans manipulationer som jag var. Att jag inte gång på gång kom svansande tillbaka så fort han kände att jag för stunden dög igen och ångrade att han hade dumpat mig. Dumpningar som egentligen bara var ett sätt att legitimt få ligga med någon annan. För om vi inte varit tillsammans när det skedde så hade han ju såklart inte varit otrogen.

Allt skedde på hans villkor, och han var aldrig någonsin intresserad av att vara tillsammans med just MIG. Men jag var såklart perfekt på så sätt att han fick regelbunden tillgång till sex med någon som accepterade allt och aldrig ifrågasätte all hans skit. Och trots all hans svinighet gjorde han ändå aldrig något så illa som att tvinga mig till abort och sedan inte bry sig ett jävla skit! :mad:

Precis som du förträngde jag allt det dåliga och ursäktade det med att vi ju hade sådana där "roliga stunder".

Men vet du vad? Jag har nu en sambo sedan snart 8 år tillbaka, och även de allra sämsta DAGARNA är så långt mycket bättre än de där "roliga stunderna"! De genomsnittliga dagarna är underbara och fyllda av trygghet, och de allra bästa dagarna är HELT JÄVLA FUCKING AMAZING. På snart 8 år har han inte en enda gång via dåligt beteende orsakat mig tårar, vilket var vardagsmat i mitt gamla förhållande. På 8 år har jag inte enda gång tvivlat på hans känslor för mig. Ända sedan dag 1 har jag kännt mig helt trygg med han vill ha mig just för att jag är jag, och jag har aldrig någonsin haft en anledning att tro att han vill ha någon annan.

Vi har inte roliga stunder tillsammans. Vi har ett ROLIGT OCH UNDERBART LIV tillsammans. Är inte det vad du egentligen också vill ha? Roliga stunder är inte värda ett skit om övriga stunder är en orgie av tårar, tvivel och besvikelse.

Jag blev uppriktigt ledsen av att läsa att du gått tillbaka till honom. :( Rädda nu både din och min helg med att dumpa det där aset. Min sambo är inte den enda fantastiska kille som finns, jag vet att det finns massor av sådana och det finns ingen anledning till att du ska behöva stå ut med ett svin istället för att hitta en sådan att vara genuint lycklig med.
 
"det är flera av mina närmsta vänner som försvunnit i hela den här röran och det är lite tråkigt :("

Den här tråden ger mig så mycket blandade känslor, jag har haft flera kompisar som dansat samma vals som du gör nu. I början är han gudomlig, visst har han någon negativ egenskap men vad spelar det för roll när han är så fantastisk i övrigt? Tiden går och även om förhållandet inte är perfekt så är det bättre än någon annan tidigare relation, trots att bråken haglar i vissa omgångar. Fast för det mesta är det väl ditt fel, eftersom du var ju trots allt lite PMS:ig? När du inte kan skylla på PMS:en får du höra att du överreagerar; "Men älskling, nu sårar du mig, tror du verkligen att jag skulle göra så mot dig? Jag älskar dig ju! Kan det inte vara så att du överreagerar?" Ja, jo men det gjorde du faktiskt.

"Pratar han inte lite väl mycket med sin tjejkompis Anna?" Det är ungefär vid det här scenariot hjärnspökena har börjat komma för mina kompisar och de klev över den där magiska gränsen för vad som är okej och inte, d.v.s de började snoka i hans mobil/dator. Självklart blir han arg när det kommer fram att du snokat, men det är inte mer än rätt för det skulle du också bli, och det var ju faktiskt inte okej det du gjorde, även om han hade skrivit till Anna att hon hade schyssta rattar. Han börjar nu diskutera dina vänner; "Tycker du inte att Camilla är lite väl slampig? Hon raggar på mig hela tiden, jag har inte velat säga något men jag tycker inte att det är schysst mot dig, så gör inte en sann vän!" Fan, jävla Camilla hon är nog lite väl frisläppt iaf, och nog raggar hon på din älskling, den subban! Sedan fortsätter nedåtspiralen, en efter en försvinner vännerna du en gång hade och varför? Antingen har de sagt eller gjort något som fått dig att reagera så starkt att det resulterat i att relationen blir förstörd eller så försvinner de bara, för de kan ju inte förstå varför du hellre är hemma med din babe.

Dina vänner har försvunnit och ni umgås nu bara med hans kompisar som är suveränt bra, bättre finns inte. Festerna är väl okej men både han och hans kompisar kan ju bli ganska obehagliga när de druckit. Dessutom har mamma och pappa börjat ifrågasätta varför du aldrig kommer hem eller hör av dig längre men det beror ju på att mamma inte tål din älskling och att pappa aldrig pratar med honom, då är det ingen idé att komma hem. Kan de inte acceptera din babe så är det deras förlust! Din babe blev iofs väldigt arg på dig för att du var tvungen att "hänga hela kvällen" med hans kompis Gurra, och nej du vill inte knulla honom, Gurra råkade bara vara trevlig men det är väl lika bra att du skiter i det, du vill ju inte att din babe ska bli arg eller skämmas över att du är med.

Sedan händer det något som gör att du går, allt ifrån en otrohet till en påtvingad abort, han blir ledsen, lovar att ändra på sig och är helt oförstående till varför du går. Han har ju trots allt inte mått så bra den senaste tiden och du var den enda glädjen han hade kvar. Trist, javisst, men nu får han banne mig klara sig själv! Det går en vecka eller två, ibland mer, och helt plötsligt har ni börjat umgåtts igen och du har trots allt saknat honom, du tycker fortfarande om honom innerst inne. Dessutom har han börjat ändra på sig, han är lugn, omtänksam och ni har det riktigt härligt ihop. Livet är fantastiskt igen! Till nästa gång.

Nu menar inte jag att just din relation, eller alla destruktiva relationer för den delen, fungerar/är just så här, men jag har sett flera av min kompisar hamna i samma negativa spiral du befinner dig i. För helvete @BernT , livet är för kort och världen är för stor för att klänga sig fast vid ett tvättäkta praktarsel, och jag vet mycket väl att det är svårt och att man bara inte kan gå, men för din egen skull så försök. Det finns någon där ute som älskar dig precis som du är, men du kommer missa den personen om du bara kan se ditt "ex."

PM:a gärna om du vill prata eller något.

Ta hand om dig!
 
Alltså kom igen nu! Men ärligt talat är jag inte överraskad. Du är så sjukt manipulerad att det inte är sant.

1. Nej, du har inte överdrivit. Nej det spelar inte någon roll ifall du inte har berättat allt för oss. Oavsett vad du gjort honom är han allt för dålig/elak. Jag är nämligen rätt säker på att du sitter och funderar på saker som du gjort, men som du inte beskrivit i tråden. Nu tror du att de sakerna gör dig lika dålig, och att de på nåt jävla sätt ska jämna ut hans beteende så att ni förtjänar varandra.

2. Nej. Han kommer inte att ändra sig. Det bara är så. Han är inte nåt undantag. Du är inte Den Rätta som räddar honom.

3. Ja, han är säkert ledsen. Men inte för att han sårat dig eller för att han har dåligt samvete, utan för att han inte fick som han ville och det var jobbigt för hans ego. Han klarar sig alldeles utmärkt utan dig. Han hittar garanterat snabbt en ny tjej att manipulera.

4. Att han vill glömma och gå vidare är väl självklart. "Glöm att jag varit elak så har du inte kvar någon hållhake på mig. Om du tar upp nåt ur vårt förflutna kan jag beskylla dig för att bryta vår överenskommelse/älta."

5. Nej, ert förhållande är inte på nåt sätt i världen ett bra förhållande. Kommer aldrig att bli. Att ens en av de sakerna händer... Det ska inte hända i ett bra förhållande. Jag kommer inte på en enda sak som min fästman gjort fel eller nåt som kan klassas som negativt och som måste förlåtas. Det ska man inte behöva heller.

6. Du kastar bort chanser och drar ut på ditt eget lidande. Hade du bara ignorerat honom hade du antagligen redan mått ganska bra.

7. Nästa gång det tar slut (det kommer att hända flera gånger) säger du åt alla dina bekanta att du inte vill höra nåt om honom. Inte att han mår dåligt, att han har en ny, inget.

8. Nej, han sitter inte medvetet och smider planer för hur han ska manipulera dig. Han agerar helt och hållet enligt sitt ego, och har inte tid att tänka efter. Han vet antagligen inte alls att han manipulerar dig.


Jag skriver enligt hur jag själv reagerade under förhållandet med mitt ex. Man ser det så glasklart efteråt.
 
@em-pirre

1. Jo jag tänker precis så, att vi nog förtjänar varandra. Att jag nog är lite elak jag också.

2. Troligtvis inte, att han ens behöver "räddas" är ju inget sundhetstecken.

3. Aj :(

4. Mm, i måndags innan han sa det med att vi skulle glömma så sa han att han ville inte bråka, att det inte tjänade något till nu i efterhand. Jag vill väl iofs inte heller älta, det leder ju ingenstans.

5 - 6 - 7. Ja något lär ju hända igen som gör att jag känner att nu räcker det. Men med tanke på vad som redan hänt och som jag mer eller mindre förtränger och "det va kanske inte så farligt ändå" så vet jag inte riktigt vad det skulle va. Det är lite skrämmande, om det ska ske något värre än det som redan varit.

8. Jag tror inte heller det är medvetet manipulerande, även om jag sagt till honom flera gånger att jag känt mig manipulerad av honom :/
 
1. Jo jag tänker precis så, att vi nog förtjänar varandra. Att jag nog är lite elak jag också.

Visst har du rätt, du är också elak, men inte mot honom eller någon annan utan enbart mot dig själv! Att stanna med den här killen ÄR elakt mot dig själv och inte sjutton förtjänar du en idiot bara för att du är dum mot dig själv, tvärt om förtjänar du då en fantastisk person att umgås med, en genomsnäll människa som får dig att upptäcka hur fantastiskt livet är.
 


Jo, så känslokall kan man vara om man inte är berörd. Han är inte berörd. Tillräckligt för att agera, i alla fall. Det är den man du valt att hänga med. Spelar väl ingen roll VARFÖR han är som han är. Du kan inte ändra honom. Han älskar inte dig tillräckligt för att vilja ändra sig - då hade han ju gjort det i början, när allt var blommor och hjärtan och underbart. Du kan inte älska honom till att ändra sig. Det handlar inte om dig. Det handlar om honom och hans känslor. Du kan inte ändra på honom och hans känslor. Oavsett vad du gör.

[QUOTE="BernT, post: 16567374, member: 31017"]Jag har bara så svårt att tro att han tänker att "haha nu vet jag att hon är lätt att styra så nu kan jag göra precis vad jag vill". Jag tänker mer att han är så osmidig att han inte tänker på vad han gör alltid. Han ÄR annorlunda nu, jag kan inte sätta fingret på vad men det är en känsla jag fick de här tre dagarna vi setts under veckan. Typ sorgsnare, lite nedstämd. Jag vet att ingen ändrar sig på några veckor, men nånting är det.

Jag har funderat på om han har ngn form av odiagnosticerad ptsd alt ptsd som inte brutit ut än utan ligger i startgroparna. Han har varit i massa krigszoner och det blir man ju påverkad av på ett eller annat sätt.[/QUOTE]

Klart han är tagen. Han kunde inte få igenom sina krav, nu måste han börja om från början. Nej, han har ingen master plan, han handlar utifrån sitt lätt störda sinne där han lätt och enkelt kan manipulera dig till allt från var ni ska mötas till hur ni ska ligga. Annars är det DIG det är fel på. DU älter. DU får honom att ..... DU överreagerar. Du har fel i hur du känner.

VI är många som har träffat den här sortens killar. Gemensamt är att de inte ändrar sig innan de har ett mycket bra skäl att ändra sig. Man måste VILJA ändra sig för att göra en förändring. Han är bara intresserad av att valla in dig i hörnan till du har den formen han vill, och inte ställer till det för honom. Är det kärlek? Vill du ha den kärleken? Är den kärleken bättre än ingen?

Svaret är i alla fall NEJ.
 
@BernT Vet du vad. Jag gick tillbaka. Om och om igen. Och det var så jobbigt för till slut gick jag bakom allas ryggar för att vara med honom.

Plötsligt en dag kände jag mig bara så äcklig. Äcklad och smutsig. Han ville ju bara ha sex egentligen. Och jag ställde upp. Det var droppen. Jag behövde liksom tid för att inse det själv.

Jag hoppas att det är så för dig också, att du måste inse det själv.
 
@BernT Vet du vad. Jag gick tillbaka. Om och om igen. Och det var så jobbigt för till slut gick jag bakom allas ryggar för att vara med honom.

Plötsligt en dag kände jag mig bara så äcklig. Äcklad och smutsig. Han ville ju bara ha sex egentligen. Och jag ställde upp. Det var droppen. Jag behövde liksom tid för att inse det själv.

Jag hoppas att det är så för dig också, att du måste inse det själv.

Jag har redan fått börja ljuga om det. Ett par vänner frågade om jag träffade honom häromdagen, nej sa jag för jag vet att de är väldigt negativt inställda till honom. En annan vän frågade om jag verkligen var säker på att det var så bra.
Jag tvivlar på att jag kommer inse det faktiskt.
 
Sen finns risken att du inte vågar berätta för någon om man gör dig illa, eftersom du inte ens för dig själv vill erkänna att han inte var en "så fin person inners inne" i alla fall.
 
@living_dead

Det är precis som du skriver, mer eller mindre exakt. Mina vänner droppar av en efter en för de tycker han är dum i huvudet, och att jag också är lite det eftersom jag håller kvar vid honom. Jag vet ju hur det kommer sluta, som @em-pirre skrivit, till slut är det bara han och jag och då kommer jag ju verkligen inte fixa ta mig från det.
 
@living_dead

Det är precis som du skriver, mer eller mindre exakt. Mina vänner droppar av en efter en för de tycker han är dum i huvudet, och att jag också är lite det eftersom jag håller kvar vid honom. Jag vet ju hur det kommer sluta, som @em-pirre skrivit, till slut är det bara han och jag och då kommer jag ju verkligen inte fixa ta mig från det.
Men då är det verkligen dags!

Har du gjort nån lista? På riktigt alltså. Skriv upp vad det är som är så BRA med honom. Och allt som är DÅLIGT.
Skriv gärna hur du ser er framtid också, på riktigt. Och glöm inte att fokusera lite på ditt livsmål.

Skulle du inte byta jobb? Innebär det en flytt? Från honom?
 
Men då är det verkligen dags!

Har du gjort nån lista? På riktigt alltså. Skriv upp vad det är som är så BRA med honom. Och allt som är DÅLIGT.
Skriv gärna hur du ser er framtid också, på riktigt. Och glöm inte att fokusera lite på ditt livsmål.

Skulle du inte byta jobb? Innebär det en flytt? Från honom?

Nej har inte gjort ngn lista, lite flyktigt i huvudet kanske men eftersom den mest innehöll dåligt så hoppade jag över det, ska försöka göra en riktig lista.

Jag sa upp mig och jobbade sista dagen i onsdags. Så vi har distans från varandra just nu. Under hösten och framåt kommer jag bo ganska nära honom men sen januari och något halvår framåt ska han på utlandstjänst så då får vi ju en rejäl paus från varandra om inte annat.
 
@BernT, vad du också bör göra, är att skriva dagbok. Skriv upp vad han gör, vad han gör för dumheter som får dig att på något sätt må annat än bra. Allt som får dig att bli minsta lilla irriterad/deppig till det som får dig att bli på betydligt sämre humör än så. Se till att ha ALLT dokumenterat, vad han säger, vad han gör, hur du känner dig när han gör de olika sakerna. Du behöver inte göra något med alla anteckningar nu, men om ett tag kan det vara guld värt att ha dem.
 

Jag vet ju att allt det här stämmer. Det är ju JAG som vill att han ska ändra sig. Han må ha lovat att bättra sig men det är ju bara ord. Är man över trettio och fortfarande beter sig såhär så lär han väl inte ändra sig.
 
Är man över trettio och fortfarande beter sig såhär så lär han väl inte ändra sig.

Det går utmärkt att ändra sig över en natt. Han kanske träffar någon som han faller totalt för, som motiverar honom att ändra sig för att ett förhållande annars är uteslutet. Det har hänt många.

Det du nog måste inse är att han inte kommer ändra sig för din skull. Och han ser ingen anledning att ändra sig alls, eftersom han inte gör det. Du stannar ju kvar, går tillbaka och håller truten som en snäll flicka oavsett hur han bär sig åt.
 
Det går utmärkt att ändra sig över en natt. Han kanske träffar någon som han faller totalt för, som motiverar honom att ändra sig för att ett förhållande annars är uteslutet. Det har hänt många.

Det du nog måste inse är att han inte kommer ändra sig för din skull. Och han ser ingen anledning att ändra sig alls, eftersom han inte gör det. Du stannar ju kvar, går tillbaka och håller truten som en snäll flicka oavsett hur han bär sig åt.

Bra point, men det gör honom fortfarande inte till en bra människa, utan han gör bara det han måste för att få det han vill. I ts fall måste han inte göra speciellt mycket. Vad jag menar är att han inte ändras som människa (samma tankesätt förblir), men han ändrar sitt beteende enligt vad som funkar.

Bara en parentes :)
 
Jag vill bara flika in, i fall att någon läser tråden och är i samma sits som TS: Det här är anledningen till att man ska BRYTA ALL KONTAKT tills dess att det gått ordentligt med tid och man gått vidare. Annars är risken (som vi ser här som i så många andra fall) att man på en gång går på valser och snack och tar tillbaka honom.

Det är därför alla i tråden tjatat sig blåa om att bryta kontakten när TS har fortsatt SMSa och vara i kontakt.
 

Liknande trådar

Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 652
Senast: Angel
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 750
Senast: Crossline
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 811
Senast: Tofs
·
Relationer Jag ber om ursäkt för att det blev en så lång text men hoppas ni kan ta er tid att läsa och förhoppningsvis hjälpa mig! Jag har sedan...
Svar
14
· Visningar
3 027
Senast: Otter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp