Svinig kille

Ja, tänk så perfekt läge för honom när han fått dig att tänka så! Tro mig, han VET att du kommer förlåta honom om och om igen och låta honom gå runt utan att förändras genom att han säger på det där sättet. Det kanske inte är det han främst tänker på, men nog sjutton kan jag slå vad om att han någon gång tänkt "Om vi släpper på det så kommer hon ge mig lite mer fria tyglar igen" och ja, får han fria tyglar utan att på riktigt vilja bättra sig, kommer något ändras då? Knappast.

Har man betett sig som ett jävla svin så SKA man inte "sluta älta och gå vidare". Man SKA älta, fundera, försöka förstå varför allt gick fel, komma på lösningar, diskutera igenom allt ordentligt tillsammans in i minsta lilla vrå ur tusen olika synvinklar, annars kommer inget att ändras till det bättre. Ja, det är jobbigt, men det måste vara jobbigt för att det någon gång ska kunna bli bra.

Jag har bara så svårt att tro att han tänker att "haha nu vet jag att hon är lätt att styra så nu kan jag göra precis vad jag vill". Jag tänker mer att han är så osmidig att han inte tänker på vad han gör alltid. Han ÄR annorlunda nu, jag kan inte sätta fingret på vad men det är en känsla jag fick de här tre dagarna vi setts under veckan. Typ sorgsnare, lite nedstämd. Jag vet att ingen ändrar sig på några veckor, men nånting är det.

Jag har funderat på om han har ngn form av odiagnosticerad ptsd alt ptsd som inte brutit ut än utan ligger i startgroparna. Han har varit i massa krigszoner och det blir man ju påverkad av på ett eller annat sätt.
 
Detta var visserligen inte menat till mig men JA, så känslokall kan man vara. Mitt ex Asshole #2 sa till mig en gång att jag inte kunde gömma mig bakom min mammas sjukdom när jag sa att jag inte orkade prata pga hennes diagnos. Min mamma hade nyligen fått sin tredje cancerdiagnos, något han visste mycket väl.

Mitt råd är att gå, gå, GÅ! Lämna så fort du kan. Du kommer må bättre utan honom även om det inte känns så nu.

Men vad vidrigt elakt :(

Jo kanske, men en del av mig vill ju ge honom en chans till. Fast det lär väl bli en till, och en till osv.
 
Men shit...
Du, jag spenderade 2 år med en liten pojke (för en man hade aldrig gjort som han gjorde), jag svalde, jag var överseende, jag var förstående, jag bortförklarade hans beteende, "det är inte så farligt egentligen" "bara han inte dricker sprit så..." "men allt är ju så underbart bra när det är bra" "jag älskar ju honom" "han mår inte bra just nu, det är bara det. Om jag stöttat och finns här kommer det bli bättre." "Han säger att han älskar mig" "Vi ska ju spendera livet ihop" "han är ingen dålig person, han är bara klumpig..." blahablaha.
Min var mer sån att han hade en okontrollerbar k*k som slet sig loss och kastade sig in i främmande f*ttor lite när som, som blev obehaglig när han druckit sprit och inte alltid var så snäll mot mig då (jag förskönar för jag vill fortfarande inte skriva ut det, hah), som aldrig fanns där för mig när jag behövde prata (förutom just i början av förhållandet) som ofta fick mig att må skitdåligt för att sen varje gång jag trodde vi var förlorade göra en vändning och ge mig nytt hopp. JAG vände ut och in på mig själv för att få det att fungera, JAG hade gjort vad som helst för honom, JAG bet ihop när han låg bredvid mig i våran säng och tafsade på en annan brud, JAG såg mellan fingrarna när han aldrig kunde göra minsta lilla gest eller ansträngning för att göra mig glad, JAG låtsades som om jag aldrig sett den där k*kbilden han skickat till nån random brud han aldrig träffat IRL, han lovade till slut att sluta dricka sprit för att direkt dricka sprit nästa gång han var ute och JAG valde att inte bråka om det, JAG förlät honom för otroheten osv osv... i oändlighet.
Jag är så fruktansvärt blåögd och naiv. Hela tiden trodde jag att han skulle bli bättre, förändra sig. Leva upp till den han utgav sig för att vara när vi träffades, den han var under våra "bra" perioder.

Men han förändrades aldrig. Jag skulle aldrig vara viktigare för honom än hans egna tillfälliga nöje. Att han slet mig sönder och samman sket han fullständigt i.

JAG fick nog efter ännu en osedvanligt svinig otrohet (för de där vanliga supa-sig-full-misstagen med efterföljande ånger och ursäkter var inte tillräckligt respektlösa för honom) och stack.

Det var i April.
En månad senare hade han hittat ett nytt offer och har varit ute och festat sjukt mycket.
Och jag gör fortfarande förbannat ont, snart 5 månader senare. Men han har gått vidare med sitt liv som om ingenting har hänt, det är JAG som gör ont. JAG fick gå igenom operationen han lovat att vara med på själv, JAG fick ställa om en jävla massa i mitt liv för att kunna flytta ensam när vi skulle ha flyttat tillsammans (bland annat lämna ifrån mig min once-in-a-lifetime-häst), JAG får flytta ensam till en ny stad, men JAG kommer också att fixa det. Det löser sig.

Jag ligger inte hemma och gråter, jag träffar en man nu som är tusen gånger bättre, jag tvingas gå vidare med mitt liv vare sig jag vill eller inte, men det finns inget jag önskar så innerligt som att jag faktiskt vänt på klacken första gången han var otrogen(eller ännu hellre aldrig träffat honom!). Det hade besparat mig 1,5 år av misär och smärta och känslan av att aldrig räcka till.


Han kommer inte förändra sig, sluta springa in i samma vägg om och om igen. Jag vet att det gör ont och att det är svårt, men sluta förlåta honom hela tiden. Även om smärtan inte är lika påtaglig just nu var den ändå enorm förut, JO, det ÄR så farligt. NEJ du överreagerar INTE.
 
Men VARFÖR @BernT ? Han är ju elak, oavsett vad det beror på. Det finns relationer som är bra nästan jämt - och aldrig så hemska som du beskriver.

Jag vet inte. Jag har nog aldrig haft en relation som är bra nästan jämt. Så jag är nog mer eller mindre van vid att det är lite halvdåligt mest hela tiden.
 
@CaisaLundblad

Har bara sett honom påverkad en gång men då var det lite sådär, lite obehagligt, men man förklarar ju bort det med alkohol osv.

När jag läste allt du skrivit så tänkte jag ju att det var så självklart att du skulle lämna den där, för att sen känna att riktigt så illa har ju inte jag det..
Bästa vore om han träffade ngn annan och dumpade mig, så jag tvingas gå vidare eller ngt = bara glida med och slippa fatta ngt beslut. Bra lösning, not.
 
Men vad vidrigt elakt :(

Jo kanske, men en del av mig vill ju ge honom en chans till. Fast det lär väl bli en till, och en till osv.
Ja, jag mår illa bara av att tänka på det. Särskilt nu när jag drygt ett år senare sitter och vakar.

Problemet för mig har varit att för varje chans jag gav ett svin så stal jag en chans för mig själv att må bättre.
 
Ja du VILL ge honom en chans till, du VILL att han ska ha ändrats. Jag kan lova dig att du snart sitter här igen. Den gången är det också definitivt slut. Den gången är han också ett svin. Sen förtjänar han nog en chans till. Och en till.

Varför förtjänar inte du en kille som inte är svinig? Visst allt är inte rosa moln hela tiden, men alla män är inte medvetet elaka heller.
 
Jag vet inte. Jag har nog aldrig haft en relation som är bra nästan jämt. Så jag är nog mer eller mindre van vid att det är lite halvdåligt mest hela tiden.
Klart som fan det kan vara segt och det är väl mycket vardag ibland men det till att nån är elak och egocentrisk är långt. En relation ska ge mer än det tar. Det ska vara en bonus och inget annat.
 
@CaisaLundblad

Har bara sett honom påverkad en gång men då var det lite sådär, lite obehagligt, men man förklarar ju bort det med alkohol osv.

När jag läste allt du skrivit så tänkte jag ju att det var så självklart att du skulle lämna den där, för att sen känna att riktigt så illa har ju inte jag det..
Bästa vore om han träffade ngn annan och dumpade mig, så jag tvingas gå vidare eller ngt = bara glida med och slippa fatta ngt beslut. Bra lösning, not.

Alkoholen var väl inte själva poängen, de är båda arslen men på lite olika sätt.

Och jag känner tvärtom, att jag kanske hade det illa, men inte så illa som du har det. Och jag har ändå tagit mig ut och fått distans och kunnat börja känna förakt istället för kärlek.

Jag kan säga mycket om Mr Douchebag, men när jag blev gravid fanns han där hela tiden och stöttade mig och mitt beslut att ta bort dem även fast han själv var sugen på att behålla dem. Som sagt, allt var inte dåligt. Detta var iofs i början av förhållandet, att han var "nykär" hjälpte nog.

Lika självklart som du tycker det var att jag skulle lämna mitt ex märker du ju att alla i denna tråd tycker att det är att du ska lämna din ursäkt till karl. Det är inte mindre allvarligt för att det handlar om dig och inte någon främling på nätet.
 
En hederlig plus/minuslista kanske du skulle göra @BernT ?

Sen det där med ptsd, inte ditt problem. Hanterar han inte det så får det vara hans huvudvärk. Det är mitt krav på min sambo om han gör utlandstjänst, minst 10 tillfällen hos psykolog när han är tillbaka, oavsett om han solat hela perioden,

Jag tror det är ett spel att han verkar ledsen.
 
Bästa vore om han träffade ngn annan och dumpade mig, så jag tvingas gå vidare eller ngt = bara glida med och slippa fatta ngt beslut. Bra lösning, not.

Om du tänker dig att en riktigt god vän till dig sagt så om sin partner, vad hade du sagt till vännen då? Visst hade du sagt "Men dumpa då! Dumpa, ta hand om dig sedan och inse att du är värd att må bra"? Säg detsamma till dig själv. Ta sedan hjälp och stöd av personer du litar på om det behövs, men just nu går du bara runt och ser till att själv må dåligt i hopp om att någon annan ska må bra. Han mår inte bra, du mår inte bra, ni mår inte heller bättre av att ha kontakt med varandra. Han kanske aldrig kan må bättre, han kanske mår bättre i framtiden när han tvingats inse att det inte fungerar att bete sig som ett svin mot personer i sin närhet, men framförallt, du kan må bättre om du tar hand om dig själv och därför ska du också göra det!
 
Och justja, behöver du komma bort ett tag, för att få avstånd till svinet på riktigt, kom till mig eller någon annan bukefalist om det underlättar. Seriöst. Bukefalister hjälper alltid varandra, som du säkert märkt. Gör dig av med honom och ta en paus från allt.
 
Han gör ju redan vad han vill, han vet precis vilka knappar han ska trycka på för att du ska komma tillbaka, det är så sorgligt uppenbart för oss som varit i liknande sits och tagit oss ur det.

Sant, tycker bara det är svårt att ta in för jag är själv ingen manipulativ person och jag skulle aldrig veta vilka knappar jag skulle trycka på för att styra någon. Inte ens om knapparna var självlysande.

Klart jag tycker jag förtjänar någon som är snäll mot mig, men jag vet inte, det har väl gått sådär hittills.

@purity_666
Jo jag vet ju också att det kommer bli så, en chans till, och en till, nä men NU har han ändrat sig så en chans till då osv. Jag har flera fantastiska snälla män i min vänkrets, men de är just bara vänner, inget som lockar alls, antagligen för att de är för snälla.
 
Du får göra som en killkompis till mig gjorde för att han tyckte det var jobbigt att göra slut. Han betedde sig svinigt så att hon dumpade honom. Se till att killen dumpar dig så behöver du inte fundera på det sen
 
Och justja, behöver du komma bort ett tag, för att få avstånd till svinet på riktigt, kom till mig eller någon annan bukefalist om det underlättar. Seriöst. Bukefalister hjälper alltid varandra, som du säkert märkt. Gör dig av med honom och ta en paus från allt.

Vad snällt, kanske utnyttjar det nån dag :) det är flera av mina närmsta vänner som försvunnit i hela den här röran och det är lite tråkigt :(
 
Jo jag vet ju också att det kommer bli så, en chans till, och en till, nä men NU har han ändrat sig så en chans till då osv. Jag har flera fantastiska snälla män i min vänkrets, men de är just bara vänner, inget som lockar alls, antagligen för att de är för snälla.

Så har även jag resonerat förut. Därför bestämde jag mig för att vara singel istället. Hellre singel och "ensam" i tusen år än partner i ett år med en person som inte beter sig på ett bra sätt. (att jag skrev "ensam" inom citationstecken är för att jag ser det som om man aldrig är ensam om man har bra vänner i sin närhet, och även om man skulle vara ensam på riktigt, så hellre ensam än i dåligt sällskap!)
 

Liknande trådar

Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 652
Senast: Angel
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 750
Senast: Crossline
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 811
Senast: Tofs
·
Relationer Jag ber om ursäkt för att det blev en så lång text men hoppas ni kan ta er tid att läsa och förhoppningsvis hjälpa mig! Jag har sedan...
Svar
14
· Visningar
3 027
Senast: Otter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp