Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Eftersom ni verkar ha bestämt er för att rösta ut mig så visst, det kommer inte göra er klokare, leken är så pass snurrig att det kommer antagligen bara göra det värre för den goda sidan. Snurrfian röstar på qitis för jag tror att hon lurar er hela gänget genom att plocka ut ulv efter ulv med sina uppenbarelser vilket gör att de som jag ändå tror är goda blint följer henne.

du lutar dig tillbaka och talar om dina uppenbarelser efter natten.
Vänta nu. Vilka uppenbarelser efter natten ? Jag har väl alltid hävdat att jag går strikt efter det som syns. Dvs främst röstlistorna men också resonemangen som faktiskt framförs ?
Ibland får man en liljeholmens allt eftersom deltagare lynchas/käkas och framför allt när man läser om leken med jämna mellanrum allt eftersom.
Rekommenderas

DL 4
18:56 LenaH röstar på Snurrfian
19:27 Qitis röstar på Snurrfian
19:32 cirkus röstar på Snurrfian
19:39 Heffaklumpen röstar på Snurrfian
19:39 Snurrfian röstar på qitis

Snurrfian 4
qitis 1

Vänta nu. Vilka uppenbarelser efter natten ? Jag har väl alltid hävdat att jag går strikt efter det som syns. Dvs främst röstlistorna men också resonemangen som faktiskt framförs ?
Ibland får man en liljeholmens allt eftersom deltagare lynchas/käkas och framför allt när man läser om leken med jämna mellanrum allt eftersom.
Rekommenderas
Om du läser mina inlägg efter natt DL så kanske det blir klarare ?
Som sagt, du har själv skrivit ut det i leken...

Men det är ju för jag läst om leken och fått insikter (pusslat ihop det på annat sätt ) jag kanske inte hade innan helt enkelt om du faktiskt läst mina inlägg istället för att hugga på just ett enstaka inlägg?
Väldigt märkligt att du får din insikter direkt efter nattDL... Om man enbart utgår från det som finns i leken borde de väl kunna dyka upp spridda över dygnet? Då borde det inte finnas någon anledning att lägga en sån kommentar.

Väldigt märkligt att du får din insikter direkt efter nattDL... Om man enbart utgår från det som finns i leken borde de väl kunna dyka upp spridda över dygnet? Då borde det inte finnas någon anledning att lägga en sån kommentar.
alltså. Jag kan bestämt dementera att jag fått några sior etc över huvud taget.
Det handlar inte om det. Utan faktiskt ett rejält pusslande efter jag överlevt en natt till och med resultaten från tidigare lyncher /käk i beaktande
Plus att det verkar ha lönat sig att faktiskt gå efter röstresultaten så här långt måste jag säga
Jag börjar tidigt på morgonen (kl 6 ) så lägger mig tidigt för att orka upp och har min första rast mellan ca kl 8.30-9.30. Då hinner jag skriva ikapp det jag hunnit läsa mig till

Ja, det där att det kan vara för sent är faktiskt skumt. Visst kan det finnas nån superviktig god roll men sett till hur vinstvillkoren ser ut bör det absolut inte vara kört för goda även om snurris så skulle vara siare eller ängel eller nåt.
Niyama röstar på Snurrfian
Dels för att det jag kommenterar ovan är skumt, dels för att det verkar bestämt att vi ska lyncha Snurris idag så jag rättar in mig i ledet. Är Snurris inte ond är det ganska tydligt vilka som ska synas imorgon.

DL 4
20:06 Niyama röstar på Snurrfian

Snurrfian 5
qitis 1

DL 3
20:58 Heffaklumpen röstar på fio
21:14 qitis röstar på Hedinn
21:15 cirkus röstar på Hedinn
21:20 Artline röstar på Hedinn
21:23 LenaH röstar på Hedinn
21:25 Niyama röstar på LenaH
21:28 hemlig röstar på Hedinn
21:28 Snurrfian röstar på LenaH
21:29 bollen__ röstar på Artline
21:30 Harrysen röstar på LenaH

Reflektioner om gårdagens röstning :

Hedinn fick mest röster och visade sig vara ulv

Jag tänker att artline , LenaH , cirkus är än mer åt det godare hållet för mig med dessa röster igår och även med beaktande av deras inlägg och resonemang genom leken , framförallt vad det gäller LenaH som jag känner att jag kan släppa tanken på nu att hon skulle luras. Så avför henne från min lista över möjliga onda helt

hemligs röst på hedinn kommer sist när det i princip var kört för Hedinn så om det finns någon ulv som röstade på hedinn igår för alibi så tippar jag att det är hon i så fall

Heffa lägger första rösten igår , på fio
Känns lite konstig röst ändå , men sammantaget i leken har hon känts god ändå. Men en liten notering trots allt

Av de som röstade på LenaH igår känns ändå snurrfian rätt trolig att kunna tillhöra ulvgänget tycker jag med tanke på hennes tidigare röster i leken samt att jag känner att hon varit lite off i sitt resonemang och även hur hon teorier

Niyama och harrysen röstar också på LenaH men där tror jag mest att de är nojiga goda som var rädda för att bli lurade -eller hade egen tanke som de ville följa istället för att bara hänga på. I övrigt under leken så talar mycket för att de är goda i resonemangen så de har trillat över på goda sidan för mig

Bollen lägger en uddaröst då hon valde mellan Artline och hedinn eftersom en av dem borde vara ond. Och valde Artline
Jag har lite ulvvibbar av bollen i denna leken och @Mirtai röstade på bollen i dl1 och hon brukar ju faktiskt ha en god bollen-radar och även att jag börjar få så pass många jag ändå känner att jag kan sortera in som goda att bollen liksom inte tar någon annan plats i mitt pussel än som ulv

Fio har nu faktiskt halkat ur min lista. Missade visserligen att rösta i tid igår , men hade i efterrösten velat rösta på mig
Tror faktiskt inte att hon skulle gå på vare sig mig eller cirkus som hon gjort i leken om hon var ond. Där ger jag @LenaH rätt som kom med det igår. Jag släppte fio rätt mycket redan under gårdagen men känner nu trots allt när jag begrundat röstningen samt tänkt igenom det som skrevs igår samt också ögnat igenom allt en gång till att hon kan jag släppa nu

Så mina tre kvarvarande ulvar enligt ovan blir
Snurrfian
Bollen
Hemlig

Snurrfian ligger överst på min lista efter att hedinn blev utröstad igår.

Jag tror vi ska köra på en ulv i taget och gå på det som kommer fram under tiden.
Jag kanske var för snabb med att avföra fio från listan möjligen.
Artline med kanske ? Hon var snabb att haka på att ändra till habina och att rösta på hedinn igår.
Hon skulle kanske kunna alibirösta så ? Hm
Får återföra dem igen på min lista så länge.

Som nu består av

Snurrfian
Bollen
Hemlig
Artline
Fio

Att studera röstlistorna ger en hel del ändå tycker jag. Men kan ju finnas utrymme för något misstag men i mitt pussel så har det stämt riktigt bra och med uteslutningsmetoden kommit fram till mycket som faktiskt verkar stämma med tanke på resultatet - förutom kanske idag då jag insåg ett feltänk och även efter ditt klargörande ang fio
Där var jag för hastig insåg jag

Håller på att gå igenom allt en gång till men hinner kanske inte kommentera det förrän efter jobbet då det är en rejäl lunta tankar /sammanställningar och idéer att gå igenom

Där har jag med tanke på vad som skrivits från dem och även Uteslutningsmetoden avfört dem från min lista som möjliga ulvar.
Ska som sagt gå igenom Allt igen för att se om jag ändå har en felanteckning eller feltänk någonstans

Jag känner nog att jag vill syna Snurrfian -ja. Skulle vi på något konstigt vänster vara fel ute där så får vi gnugga geniknölarna lite bättre helt enkelt

Jag är inte helt säker på att hemlig är god -men det finns andra som jag håller som säkert god som inte tycker vi ska fokusera där idag
Tror de kan ha på fötterna på ett eller annat sätt och JAG har två mycket högre misstänkta för stunden
Och det är snurrfian
Och bollen

Så kan vänta med hemlig ett tag med gott samvete

Jag tycker det räcker att se hennes röstrad faktiskt
Den säger en hel del

Jag tänker också rösta tidigt och jag tycker verkligen att Snurrfian borde vara ond -mycket som varit konstigt resonerat genom leken som jag inte ser att en god Snurrfian skulle göra faktiskt.
Även om man fastnar i vissa hjulspår tankemässigt så brukar man som god ändå försöka se ”å ena sidan och å andra sidan ” det har jag saknat hos snurrfian i denna leken faktiskt
Plus att hennes röstrad tillsammans med resonemangen för rösterna inte på något sätt får mig att tro något annat än att hon är ond.

Qitis röstar på Snurrfian

Hennes ensidiga resonemang går inte ihop för mig så jag tror vi spelar på olika sidor i denna leken

alltså. Jag kan bestämt dementera att jag fått några sior etc över huvud taget.
Det handlar inte om det. Utan faktiskt ett rejält pusslande efter jag överlevt en natt till och med resultaten från tidigare lyncher /käk i beaktande
Plus att det verkar ha lönat sig att faktiskt gå efter röstresultaten så här långt måste jag säga
Jag börjar tidigt på morgonen (kl 6 ) så lägger mig tidigt för att orka upp och har min första rast mellan ca kl 8.30-9.30. Då hinner jag skriva ikapp det jag hunnit läsa mig till
Det här är de inlägg där du har nämnt mig idag, tidigare har du knappt reflekterat över mig, så nej du har inte fått några insikter i leken utifrån vad jag har röstat eller hur jag teoriat. Du har blivit slarvig och gör helt enkelt inte ditt jobb längre utan gör det väldigt enkelt för dig. Skulle det vara utifrån min röstning igår så är det väldigt märkligt att du inte syna Niyama och Harrysen utan avskriver dem helt.

Jag tycker alltid att det är något lurt när det blir drev. Snurrfian är inte någon som jag hakat upp mig på innan egentligen och jag håller nog med henne i det hon lyfter fram kring @qitis faktiskt. Men jag ser ingen anledning att inte rätta in mig i ledet för det känns liksom rätt bestämt vars det ska ta vägen idag även om det är något lurt med detta! Det får vi gräva tag i imorgon i stället.

bollen__ röstar på snurrfian då det är verkar vara något lurt med hennes snurrighet, ganska skumt faktiskt

Det här är de inlägg där du har nämnt mig idag, tidigare har du knappt reflekterat över mig, så nej du har inte fått några insikter i leken utifrån vad jag har röstat eller hur jag teoriat. Du har blivit slarvig och gör helt enkelt inte ditt jobb längre utan gör det väldigt enkelt för dig. Skulle det vara utifrån min röstning igår så är det väldigt märkligt att du inte syna Niyama och Harrysen utan avskriver dem helt.
Jag kontrar med att du redan igår låg högt på min lista , faktiskt tvåa efter Hedinn så det är inget nytt ”påhitt ” av mig
Punkt
Jag är faktiskt benägen att hålla harrysen lite mer åt det goda hållet också. Hennes försvar av sig själv och osäkerhet hur allt fungerar känns för mig faktiskt genuint.
Även du @heffaklumpen känns genuin i det du skriver och gräver genom leken.
Inser att visst kan jag bli lurad här men det känns ändå så. Och tänker vara tjurig och gå på röstlistorna främst och känsla i resten
Jag vill liksom känna de på pulsen jag är mest oklar över /inte får grepp om.
Min grupp har just nu bantats ner till

Hedinn
Snurrfian
Bollen
Fio
Artline
LenaH

Som jag vill fortsätta gräva om

DL 4
20:06 Niyama röstar på Snurrfian
20:12 bollen__ röstar på Snurrfian

Snurrfian 6
qitis 1

Jag tycker alltid att det är något lurt när det blir drev. Snurrfian är inte någon som jag hakat upp mig på innan egentligen och jag håller nog med henne i det hon lyfter fram kring @qitis faktiskt. Men jag ser ingen anledning att inte rätta in mig i ledet för det känns liksom rätt bestämt vars det ska ta vägen idag även om det är något lurt med detta! Det får vi gräva tag i imorgon i stället.

bollen__ röstar på snurrfian då det är verkar vara något lurt med hennes snurrighet, ganska skumt faktiskt
Alltså jag blir faktiskt nervös över att vi tar ut ulvarna i en bestämd ordning enligt LL.
Nästan så jag känner för att byta till bollen istället bara för att 😬

Jag misstänker att du försöker föra blickarna åt annat håll nu än från bollen och heffa.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Black Friday
  • 🎄Jul 2024🎄