Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Ja, detta var ju lurigt minst sagt. Nej men som Q skrev så innebär det ju att någon hade skydd inatt! Sen vilken roll det kan vara, det kan man ju bara spekulera i. Kan ju vara en ängel, eller om någon gett ett paket med skydd till någon, sen finns ju de där rollerna som inte ulvarna kan käka typ, ish om jag kommer ihåg rätt. Längesen jag läste listan i anmälningstråden med alla roller som finns måste jag erkänna!

Tja, hade jag röstat på hedinn hade du tyckt att jag var ulv som försökte ge mig själv alibi. Lurigt det där, vad man än gör så är det liksom fel :rofl:
Det känns som att Mirtais röst på mig i DL1 inte säger så mycket direkt, det var ju ändå DL1!
Det är helt okej om ni vill granska mig, det kanske ger lite svar som för oss framåt :)
Vad är det som gör att du lurar på att Snurr är ulv men inte Niyama och Harrysen när alla röstade på LenaH? Du är rätt säker på att LenaH är god alltså?

Alltså jag känner ju att jag troligen fattat att man kan våga tro på dig, so far so good liksom meeen vad är det som gör att du känner att du avfört fio och artline från din lista för snabbt? Vad är lurt med dom? Alltså jag håller nog ändå med @LenaH kring fio nu och jag kan inte riktigt se vad som sticker ut med art med reservation att hon är bra på att luras förstås. Men något konstigt har hon ju inte haft för sig?

Jag ska också se om jag hinner gå igenom igen idag med nya ögon.

Ja, det känns ju inte så lurigt att använda ordet rösta kanske...

Ja, det är ju alltid något lurt med Q. Lätt att tro att hon har en roll men så lurades hon bara och hade en annan roll - oavsett om hon är ond eller god. Blivit lurad så många gånger känner jag att där är man alltid osäker och tycker att det något lurt.

Nä, det är nog något lurt med rollerna i denna lek :cautious:

Jag tycker alltid att det är något lurt när det blir drev. Snurrfian är inte någon som jag hakat upp mig på innan egentligen och jag håller nog med henne i det hon lyfter fram kring @qitis faktiskt. Men jag ser ingen anledning att inte rätta in mig i ledet för det känns liksom rätt bestämt vars det ska ta vägen idag även om det är något lurt med detta! Det får vi gräva tag i imorgon i stället.

bollen__ röstar på snurrfian då det är verkar vara något lurt med hennes snurrighet, ganska skumt faktiskt

Tja, den kan du ju lura på ett tag :nailbiting:
Alla "luriga" inlägg av bollen__ idag.

Ja nu verkar det som att Q och LenaH har hittat varandra? Och jag vill ju tro att Q äe god så då borde LenaH också vara det?

Och så ändrar de till bollen__ och nu är jag ännu mer förvirrad (ja Harrysen, jag säger det ännu en gång :D) och fattar typ ännu mindre. Ska jag ändra till bollen__ eller behålla min röst på Snurrfian? 🙈

Att det finns många teorier i omlopp, få av dem har någon som helst substans. Precis som jag har tagit fram tidigare, många av oss har favoritord. Jag tror inte att de spelar någon som helst roll i det långa loppet.
Så du menar att du är god, och inte ser det som något som helst misstänkt när ordteorin nu är uppe, att du använt ordet snurrig sjukt många gånger, bollen lurig, och heffa fattar inte? Om jag hade varit ulv och ordteorin kom upp så hade jag undvikit de orden som pekats på för att undvika röster?

Ja nu verkar det som att Q och LenaH har hittat varandra? Och jag vill ju tro att Q äe god så då borde LenaH också vara det?

Och så ändrar de till bollen__ och nu är jag ännu mer förvirrad (ja Harrysen, jag säger det ännu en gång :D) och fattar typ ännu mindre. Ska jag ändra till bollen__ eller behålla min röst på Snurrfian? 🙈
Ja du. Inte ens vi själva vet det (iaf inte jag :D)

Nej jag ifrågasätter qitis sätt att motivera sin röst, om det är utifrån min röstning igår så borde både du och Niyama synas men det bortser man helt ifrån. Teorierna om bollen har inte någon substans de heller även om qitis och lenah nu tänker få er att rösta på henne istället för mig i tron att det ska göra någon skillnad.

Att det finns många teorier i omlopp, få av dem har någon som helst substans. Precis som jag har tagit fram tidigare, många av oss har favoritord. Jag tror inte att de spelar någon som helst roll i det långa loppet.
Ordet substans kommer fram flera gånger hos Snurrfian när jag nu sökte på det. Men även hos Heffaklumpen och Harrysen.
Ok, jag har också använt det nån gång, men vill bara lägga in det här för att jag ska kunna komma ihåg mina tankar.

Så du menar att du är god, och inte ser det som något som helst misstänkt när ordteorin nu är uppe, att du använt ordet snurrig sjukt många gånger, bollen lurig, och heffa fattar inte? Om jag hade varit ulv och ordteorin kom upp så hade jag undvikit de orden som pekats på för att undvika röster?
Fast om jag skulle börja undvika att säga ord bara för att någon påpekar att jag säger det ofta, då hade du väl misstänkt mig för det istället? I.e. heffa slutar säga ”jag fattar inte” när hon får misstankar för det för att inte dra mer misstankar mot sig.

Det känns helt ärligt som en damned if you do, dammed if you don’t.

Så jag fattar faktiskt inte denna teorin heller :D

Jag funderar nu på om de ondskefulla systrarna gått igenom ulvarnas tidigare lekar och hittat de ord de använder mest och sen delat ut dem?

Jag reagerade inte ett skvatt på Habinas skumanvändning för hon skriver ALLTID skum(t). :D

LenaH ändrar till bollen_ för att jag tycker hon är väldigt lurig!

Och för att @Snurrfian tycker att fokus ska riktas mot dem som röstat ut ulvar och jag tycker hon förtjänar att bli hörd. :heart

Jag kör på det
Qitis ändrar sin röst till bollen-_då jag verkligen känner att hon driver med oss.
Observera att jag absolut inte tror att snurrfian på något sätt är god -tvärtom
Just nu försöker jag utmanövrera LL;s som jag misstänker skrattat rått och högt åt framför allt mig
Så tänker inte låta dem få sista skrattet helt enkelt
Det är verkligen något lurt det här!
Jag vet inte vem ni har röstat på, men det är då inte jag :D

Vilka onda roller är det vi har kvar?

(Ungarna sover, jag ligger med en av dom på magen och en tätt intill. Vågar inte flytta på mig nu då leken faktiskt känns väldigt spännande :D)

Nä, någon gång måste väl heffa också ändra röst tänker jag. Det får bära eller brista. Heffaklumpen ändrar röst till bollen__ för det kan vara som Q mfl säger att vi måste ta ut de onda i en viss ordning (som inte är den ordningen som verkar uppenbart i leken) och jag tror faktiskt att jag fortfarande vågar lita på Q (och har hon lurat mig totalt så har hon som sagt spelat bra och då förtjänar hon att ha lurat mig :laugh:).

(Med reservation för att jag kan ändra mig igen 🤣)

God eller ulv, jag tror att ordteorin är ett villospår, jag heter Snurrfian av en anledning ;)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar