Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

DL 4
18:56 LenaH röstar på Snurrfian
19:27 Qitis röstar på Snurrfian

19:32 cirkus röstar på Snurrfian
19:39 Heffaklumpen röstar på Snurrfian
19:39 Snurrfian röstar på qitis
20:06 Niyama röstar på Snurrfian
20:12 bollen__ röstar på Snurrfian
20:29 Artline röstar på Snurrfian
20:30 LenaH ändrar röst till bollen__
20:31 qitis ändrar röst till bollen__
20:48 Heffaklumpen ändrar röst till bollen__

Snurrfian 4
qitis 1
bollen__ 3

Vilka onda roller är det vi har kvar?

(Ungarna sover, jag ligger med en av dom på magen och en tätt intill. Vågar inte flytta på mig nu då leken faktiskt känns väldigt spännande :D)
Se citatet nedanför. Men spårulv, sårulv och kårulv :)
Jag lägger ihop BSF och Qs listor i en lista här (fullt medveten om att rollerna i BSFs lista inte är bekräftade utan gissningar, men jag lägger ihop de i alla fall).

Roller kvar
Anställda och kursare (goda)
Mamma
- Korridorens "mammavän", väldigt mån om att alla ska ha en kompis.
= Drake? (kan skapa kärlekspar, kärlekspar vet att de är kärlekspar men inte varandras roller, om en i paret dör så dör båda)

Statistikstudent - Gillar att göra om allt i procent.

Läkarstudent - Den som festar med en läkarstudent får vara beredd på att vara knockad dagen efter.
= Välsignad? (överlever käkförsök) Bagare? (Dör om den käkas, men kommande natt så blir det inget käk)

Spexare - Rätt person att hänga med om man vill ha en glad och obekymrad natt, och inte tänker göra något speciellt dagen efter.
= Ängel? (skyddar varje natt)

Informellt kursombud - Har ingen formell roll, men vill gärna låta påskina att den vet vad alla tycker.
= Besserwisser? (Kan ställa påståenden till LL)

Skyddsombud - Försöker se till att studenterna har en dräglig studiemiljö, men blir sällan lyssnad på förens efter en incident.
= Vittne? (kan bevittna en varulvsattack. På så sätt får vittnet reda på en av varulvarnas identitet, som i sin tur får reda på vittnets identitet. Efter bevittnad attack så är vittnet skyddat från att ätas följande natt.)

Övningsledare - Kan stötta de andra studenterna så de klarar mer än de tror.
= Brevbärare? (delar ut paket)

Studievägledare - Försöker förstå avhoppare för att förbättra för kvarvarande studenter.
= Medium? (kan få visioner/drömmar från döda spelare) Spökväckare? (väcker en spelare som får fortsätta rösta)

Hemliga sällskapet (onda)
Spårulv
- Aspirant till det hemliga sällskapet, beredd på att göra vad som helst för att passa in.
= Svart får? (ond utanför lyan, känner till lyan)

Sårulv - Expert på spydiga kommentarer mot såna hen inte tycker hör hemma på universitetet, sånt som ligger och gnager länge.

Kårulv - Gammal räv i studentkåren med visst inflytande genom sin position i kårfullmäktige.
= Ledarvarg? (utanför lyan, drar med sig en ulv om ulvarna käkar denne)

Jag kör på det
Qitis ändrar sin röst till bollen-_då jag verkligen känner att hon driver med oss.
Observera att jag absolut inte tror att snurrfian på något sätt är god -tvärtom
Just nu försöker jag utmanövrera LL;s som jag misstänker skrattat rått och högt åt framför allt mig
Så tänker inte låta dem få sista skrattet helt enkelt
För tydlighetens skull
Qitis röstar på bollen_
Motivering kvarstår

Har nån jämfört hur de som använder vissa ord har skrivit i tidigare lekar? Bollen verkar ju spårat ur nu med sitt användande men det verkar ju mest vara för att det påpekats. Men innan dessa teorier kom upp jämfört med tidigare lekar?

Alltså dom här sista sidorna 🤣

Jag gillar inte heller dreven och är rädd för att Q bara ska peka ut ulv efter ulv och alla fåren dansar med och till sist vinner Q.
Men jag verkar ju leva i en helt annan lek i ett parallellt universum gentemot alla andra så denna gången får jag väl testa att lita på de flesta som anses goda och följa med i röstningen. Men det blir svårt att hänga med om det ska ändras fram och tillbaka hela tiden 😁

Troligen har the 👿 sisters gjort det
Jo men menar om dessa skriver som de brukar eller om det faktiskt är stor skillnad.

Ang. ordningen kan ju vissa ulvar vara viktigare än andra men det står ju faktiskt ett vinstvillkor. Jag har uppfattningen att LLs döljer en hel del de inte vill att vi ska veta, inte att de skriver ut saker som sen inte stämmer? Om ordningen skulle vara SÅ viktig så kan ju inte vinstvillkoren stämma.

Jo men menar om dessa skriver som de brukar eller om det faktiskt är stor skillnad.

Ang. ordningen kan ju vissa ulvar vara viktigare än andra men det står ju faktiskt ett vinstvillkor. Jag har uppfattningen att LLs döljer en hel del de inte vill att vi ska veta, inte att de skriver ut saker som sen inte stämmer? Om ordningen skulle vara SÅ viktig så kan ju inte vinstvillkoren stämma.
Tycker det är stor skillnad i hur många gånger ett visst ord används av en deltagare under en dag.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17