Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Då måste det ju finnas nån twist med tanke på vinstvillkoret. Har absolut varit i lyor där man offrat folk för att en utan misstanke har möjlighet att vinna (sista ulven äter den sista goda, krävs att den inte har skydd och att det läget 1-1 kommer vid nattdl och inte dagdl). Men här krävs ju att lyan är fler än goda.
"Onda vinner när lyan är fler än de goda."
Jag börjar fundera på om ulvarna kan vinna om vi lynchar dem i rätt ordning? Alltså - långsökt som fan men det har ju hela tiden varit NÅN som betett sig konstigare än andra?

Jag börjar fundera på om ulvarna kan vinna om vi lynchar dem i rätt ordning? Alltså - långsökt som fan men det har ju hela tiden varit NÅN som betett sig konstigare än andra?
Fast då stämmer ju inte vinstvillkoret? 🤔 Och blir ju nästan omöjligt för goda om onda bara behöver bete sig skumt i rätt ordning? Och Habina tycker jag var den enda som uppenbart ville bli lynchad.

Jag tycker det räcker att se hennes röstrad faktiskt
Den säger en hel del
Okej, ser att hon röstat Harrysen - Q2 - LenaH.
Tänker du då att det är för att hon röstat på bara goda?
Jag håller dig åt det godare hållet (fortfarande med risk för att jag kan vara totallurad men då har du spelat bra så då är du värd att ha lurat mig :D). Harrysen är jag dock inte övertygad om, enligt mina inlägg från igår, men inte heller huvudmisstänkt just nu kanske. LenaH har jag faktiskt fortfarande väldigt dålig koll på så där vet jag inte heller.
Så för mig så säger inte röstraden jättemycket. Men det kan vara jag som är trög/bara inte fattar (ja, jag säger det igen).

Vet du. Jag har faktiskt funderat på exakt samma sak ! Men hoppas att det är fel
Fy fan om vi lyckas lyncha alla 6 ulvar och ändå förlorar
Kanske var det det @Derring-Do hintade om tidigare :nailbiting:
Om jag nu inte omvandlar alla utom @qitis till ulvar nån gång förstås. :sneaky:
/Långsint
Hon vill hämnas på mig ? :(

Okej, ser att hon röstat Harrysen - Q2 - LenaH.
Tänker du då att det är för att hon röstat på bara goda?
Jag håller dig åt det godare hållet (fortfarande med risk för att jag kan vara totallurad men då har du spelat bra så då är du värd att ha lurat mig :D). Harrysen är jag dock inte övertygad om, enligt mina inlägg från igår, men inte heller huvudmisstänkt just nu kanske. LenaH har jag faktiskt fortfarande väldigt dålig koll på så där vet jag inte heller.
Så för mig så säger inte röstraden jättemycket. Men det kan vara jag som är trög/bara inte fattar (ja, jag säger det igen).
Om du läser mina inlägg efter natt DL så kanske det blir klarare ?

Vad förstår du inte? :)
Gäller det @Snurrfian så rekommenderar jag dig att läsa hennes inlägg (de är bara 39 st) och jag har citerat flera stycken nu där jag tycker hon saknar stringens helt enkelt (sorry snurr! ;)) och mest säger konstiga saker. :)
Jag förstår bara inte vad det är som är så skumt med Snurrfian som alla utom jag verkar se. Men jag tycker nog ändå att du har en poäng o bland annat detta (citatet nedanför): känns lite konstigt att citera dig i ett inlägg om de hon håller som goda samtidigt som hon röstade på dig igår. Väldigt snabb vändning i så fall 🤔

Men jag är ju inte övertygad om din godhet heller LenaH.

Fast du har rätt i att Snurrfian inte har så många inlägg och 39 inlägg ska jag nog kunna ta mig igenom. Så får helt enkelt börja där och återkomma om jag fortfarande inte fattar efter det.
Men vilka håller du som goda? Du citerar tex mig ovan och mig röstade du ju på så sent som igår?
Sorry, det känns bara snurrigt... :D

Iofs en fantastisk strategi att välja ut en som ska ta hem hela klabbet åt resten av lyan - nästan så jag vill testa nästa gång jag är ulv!
Men - och ett stort men - risken är ju att den utvalde förr eller senare blir siad/avslöjad och då faller ju hela strategin som ett korthus?
OM det nu är så att du tänker rätt - vem är då detta mastermind som ligger bakom?

Jag vet inte men vi har ju spelat MÅNGA lekar ihop och jag kan inte minnas att du brukar tycka det är misstänkt/ulvigt att lyncha ulvar? Nånstans har jag för mig att det är nyckeln till seger om man är god? ;)
Om jag visste vem som är mastermind i den här snurriga leken så hade jag nog försökt peka ut hen. Men den som är slipad nog för att vara det är just du eller cirkus.
Vad förstår du inte? :)
Gäller det @Snurrfian så rekommenderar jag dig att läsa hennes inlägg (de är bara 39 st) och jag har citerat flera stycken nu där jag tycker hon saknar stringens helt enkelt (sorry snurr! ;)) och mest säger konstiga saker. :)
Det känns som det är flera som saknar stringens och teorier vilt om märkliga ord. För mig känns det verkligen inte otroligt om det skulle vara så att någon av dem som verkar uppenbart goda hela tiden har spelat för lyan, för det har varit lite väl lätt att få ut ulvarna och för mig känns det fel, hur kommer det sig att vi inte av misstag har lunchat en enda god utan det hela tiden har dykt upp en ulv som har gjort konstiga saker?

Det känns som det är flera som saknar stringens och teorier vilt om märkliga ord. För mig känns det verkligen inte otroligt om det skulle vara så att någon av dem som verkar uppenbart goda hela tiden har spelat för lyan, för det har varit lite väl lätt att få ut ulvarna och för mig känns det fel, hur kommer det sig att vi inte av misstag har lunchat en enda god utan det hela tiden har dykt upp en ulv som har gjort konstiga saker?
Jag tycker också att det gått "för lätt" men åas länkade ju @Myrten till en annan lek där det gick så lätt så visst händer det.
De vilda teorierna är jag absolut medskyldig till men de beror ju på lekens rätt speciella karaktär med inte bara dold rollista utan också vad jag snappat upp rejält modifierade roller. Att vi inte heller riktigt förstått vad de döda spelarna haft för skills gör ju också att vi alla behöver tänka lite utanför lådan. ;)

Jag tycker också att det gått "för lätt" men åas länkade ju @Myrten till en annan lek där det gick så lätt så visst händer det.
De vilda teorierna är jag absolut medskyldig till men de beror ju på lekens rätt speciella karaktär med inte bara dold rollista utan också vad jag snappat upp rejält modifierade roller. Att vi inte heller riktigt förstått vad de döda spelarna haft för skills gör ju också att vi alla behöver tänka lite utanför lådan. ;)
Mitt problem är att ulvarna som är lynchade har antingen gjort en märklig röstmotivering eller som igår, helt plötsligt var Hedinn misstänkt utan att någon egentligen presterade en vettig motivering och nu är det jag som tydligen ska lynchas med motiveringen "saknar stringens" och "Det är något som skaver". Jag säger syna dem som gång på gång säger sig få uppenbarelser under nätterna.

Mitt problem är att ulvarna som är lynchade har antingen gjort en märklig röstmotivering eller som igår, helt plötsligt var Hedinn misstänkt utan att någon egentligen presterade en vettig motivering och nu är det jag som tydligen ska lynchas med motiveringen "saknar stringens" och "Det är något som skaver". Jag säger syna dem som gång på gång säger sig få uppenbarelser under nätterna.
Ja klart man ska syna dem som får uppenbarelser! När de slutat ha rätt... ;)

Ja klart man ska syna dem som får uppenbarelser! När de slutat ha rätt... ;)
Precis. Har man rätt så har man.
Har man fel så får man stå sitt kast och förklara varför man tänkte fel och det brukar vara klart om det är ärligt eller ulvigt förklarat för det mesta.

Och då kan det vara för sent...
För vad? Om det finns en ulv kvar så bör det finnas ännu fler goda?
Jag vill inte lyncha dig för att något skaver, jag vill lyncha dig för att du konsekvent inte velat se de ulvar som vaskat fram sig själva (måste jag säga) utan röstat på goda spelare och nu varnar för något domedagsscenario som inte har någon rimlig bäring? :D

Äh, LenaH röstar på Snurrfian

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare