Såg att jag var spion utan nån koll på hur jag skulle tyda informationenÄh, jag blev tydligen käk första natten så jag minns inte den leken!
Noterar dock med förtjusning att det var @hemlig s och @Derring-Do s första lek!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Såg att jag var spion utan nån koll på hur jag skulle tyda informationenÄh, jag blev tydligen käk första natten så jag minns inte den leken!
Noterar dock med förtjusning att det var @hemlig s och @Derring-Do s första lek!
Varför tänker du att de fick välja?Ja, så kan det vara. Fast det känns rätt osannolikt att alla onda skulle välja ord som förvirrad, skum, snurrig, lurig i så fall? Tänker att de i så fall hade kunnat välja något som smälter in på ett annat sätt?
Eller så är det bara jag som inbillar mig i att andra ord skulle smälta in bättre. Jag vet tusan inte!
Ja, det är ju alltid något lurt med Q. Lätt att tro att hon har en roll men så lurades hon bara och hade en annan roll - oavsett om hon är ond eller god. Blivit lurad så många gånger känner jag att där är man alltid osäker och tycker att det något lurt.Q1 hintar tyckte jag egentligen inte var så tydliga. Men Q2 skrev mycket om beräkningar. Men du kan ju skriva sånt för att få oss att tro att du har en viss roll (alltså även om du är god). Du verkar god men eftersom vi inte vet vilka roller som finns kan du vara ond med en plan. Och det blir svårt att genomskåda just eftersom vi inte vet rollistan.
Tilägg: antalet onda gör väl dock att det skulle behövas en jävligt bra plan för dem, om det inte finns omvandlingar vilket väl inte skulle finnas.
Bollen -lurigJa, det är ju alltid något lurt med Q. Lätt att tro att hon har en roll men så lurades hon bara och hade en annan roll - oavsett om hon är ond eller god. Blivit lurad så många gånger känner jag att där är man alltid osäker och tycker att det något lurt.
Om det finns nån som kan skydda vet den ju vem den skyddat. Så den k ju ha skyddat nån utanför…Ja. Det är möjligt. Men jag tror LL har onödigt många onda just pågrund av att de kan käka varandra.
Om en ond var tilltänk käk så borde någon hyfsat godförklarad vara ond.
Det var väl ändå inte jag som presenterade den tanken? Svaret från mig som du citerar är ett svar till @Harrysen som frågade mig om det kunde vara så att de fick välja ord.Varför tänker du att de fick välja?
Ja kanske och att hon fick gissa in sina kollegor?Leken heter ju dårulvens lek så mycket troligt att din slutsats kan stämma att hon är orginalulven så att säga.
Jag kan vänta med dig.Men då måste @cirkus låta bli att lyncha mig, finns risk att hon kommer jobba hårt för det
Ja men precis. Lite det jag känt att de ska gissas in helt enkelt ?Ja kanske och att hon fick gissa in sina kollegor?
Jag tycker det räcker att se hennes röstrad faktisktJag känner att jag egentligen skulle behöva läsa om från sidan 26. Men min hjärna är inte riktigt i form för att sträckläsa nästan 20 sidor. Men alltså… jag känner mig sjukt förvirrad och vet knappt in eller ut.
Jag fattar fortfarande inte vad det är som är så skumt med Snurrfian? Tycker ju hon är skum som sagt men jag förstår inte vad det är ni andra ser med henne som gör att ni har henne som nr1 misstänkt. Någon som kan förklara? Pls?
Nu blinkar min ulvradar lite mot dig, och din fras skulle va ”jag förstår inte”. sorry om du verkligen inte förstår men jag har tyckt du varit klok hela leken fram tills nyligen ? Du har inte riktigt heller grävt så mycket om ordteorin och verkar ha hoppat över att snurrfians ord skulle kunna vara snurrig.Jag känner att jag egentligen skulle behöva läsa om från sidan 26. Men min hjärna är inte riktigt i form för att sträckläsa nästan 20 sidor. Men alltså… jag känner mig sjukt förvirrad och vet knappt in eller ut.
Jag fattar fortfarande inte vad det är som är så skumt med Snurrfian? Tycker ju hon är skum som sagt men jag förstår inte vad det är ni andra ser med henne som gör att ni har henne som nr1 misstänkt. Någon som kan förklara? Pls?
Det som talar emot din teori är att det nu blev en hel fras. ”Jag förstår inte ” när det annars alltid varit ett ord.Nu blinkar min ulvradar lite mot dig, och din fras skulle va ”jag förstår inte”. sorry om du verkligen inte förstår men jag har tyckt du varit klok hela leken fram tills nyligen ? Du har inte riktigt heller grävt så mycket om ordteorin och verkar ha hoppat över att snurrfians ord skulle kunna vara snurrig.
Eller vad säger ni andra? Är det jag som hakat upp mig orimligt på ordteorin? Tycker tex bollens inlägg nyss innehöll sjukt många lur med tanke på att den teorin just diskuterats??
Iofs en fantastisk strategi att välja ut en som ska ta hem hela klabbet åt resten av lyan - nästan så jag vill testa nästa gång jag är ulv!Visst leken går ut på att hitta ulvar men känns det inte väldigt märkligt att gång på gång hitta ulvar? Det borde bara vara den som sitter i lyan som vet exakt vem eller vilka som är ulvar och att då gång på gång pekar ut sina kollegor kan lätt godförklara en ulv som säljer ut lyan för att vinna.
Jag vet inte men vi har ju spelat MÅNGA lekar ihop och jag kan inte minnas att du brukar tycka det är misstänkt/ulvigt att lyncha ulvar? Nånstans har jag för mig att det är nyckeln till seger om man är god?För mig att det snurrigt att titta på dem som har röstat på de som är kvar i leken mer än de som har röstat ut ulvar, jag tror inte att det säger något om deras godhet.
men säg att ordet är förstår, då?Det som talar emot din teori är att det nu blev en hel fras. ”Jag förstår inte ” när det annars alltid varit ett ord.
Nej, jag förstår faktiskt inte. Och helt ärligt så väntade jag bara på att någon skulle påpeka att jag säger det för många gånger.Nu blinkar min ulvradar lite mot dig, och din fras skulle va ”jag förstår inte”. sorry om du verkligen inte förstår men jag har tyckt du varit klok hela leken fram tills nyligen ? Du har inte riktigt heller grävt så mycket om ordteorin och verkar ha hoppat över att snurrfians ord skulle kunna vara snurrig.
Eller vad säger ni andra? Är det jag som hakat upp mig orimligt på ordteorin? Tycker tex bollens inlägg nyss innehöll sjukt många lur med tanke på att den teorin just diskuterats??
Då måste det ju finnas nån twist med tanke på vinstvillkoret. Har absolut varit i lyor där man offrat folk för att en utan misstanke har möjlighet att vinna (sista ulven äter den sista goda, krävs att den inte har skydd och att det läget 1-1 kommer vid nattdl och inte dagdl). Men här krävs ju att lyan är fler än goda.Iofs en fantastisk strategi att välja ut en som ska ta hem hela klabbet åt resten av lyan - nästan så jag vill testa nästa gång jag är ulv!
Men - och ett stort men - risken är ju att den utvalde förr eller senare blir siad/avslöjad och då faller ju hela strategin som ett korthus?
OM det nu är så att du tänker rätt - vem är då detta mastermind som ligger bakom?
Men vilka håller du som goda? Du citerar tex mig ovan och mig röstade du ju på så sent som igår?För mig känns det extremt snurrigt att en stor del av dem jag håller som goda helt plötsligt toklitar på qitis som redan i sin första roll vill framstå som den som räknar, och nu fortsätter låtsas vara den som räknar på % fram och tillbaka. Men visst vill ni snurra till leken ytterligare så tro att ni hittar en ulv i mig. För mig känns det som om det bara blir snurrigare och snurrigare.
Känns långsökt men kan inte säga att det är fel hellermen säg att ordet är förstår, då?
Vad förstår du inte?Nej, jag förstår faktiskt inte. Och helt ärligt så väntade jag bara på att någon skulle påpeka att jag säger det för många gånger.
Jag är mer eller mindre förvirrad/fattar inte i alla lekar och tycker nog att det är något jag säger rätt ofta oberoende av roll (förstår dock att du inte har koll på att just jag ofta påpekar att jag är förvirrad eller inte fattar pga fortfarande ganska ny).
Anledningen till att jag inte grävt så mycket i ordteorin är för att jag helt ärligt uppfattade att den inte var 100% seriös. Ber om ursäkt om jag missuppfattade det och det faktiskt var helt seriöst prat om det.
Om du tror att jag är ulv så får du väl rösta på mig då. Jag vet dock att du har fel, men då kanske vi iaf får svar på om alla som lynchas lynchas som ulvar.
Så ja, tror du att jag är ulv så be my guest.