Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Varför vill du bli lynchad? Har du någon förmåga att dra med dig någon? Det hade varit praktiskt. Speciellt om du kunde dra med dig minst två onda till.
Men skulle hon veta att hon har en sådan roll då? Jägare, självmordsbombare mm kan väl modifieras till passiva roller? Alltså att LL lottar vem som dras med.

Alla ulvar behöver ju inte vara skyddade varje natt. Jag är bara nojig att de försökt äta en ond och om nån med lite erfarenhet skulle få en sådan spionrad tror den att ulven som försökte ätas är god.

Vilken roll dog nattdl igår? Kan det varit en bagare?
Käkas: BSF Doktorand - Kan mycket, men ingen lyssnar.
Känns inte som en bagare väl ?
Men kan ju vara en ny roll som ingen vet vad det är faktiskt
Jag tror vi har några sådana med i leken

Varför vill du bli lynchad? Har du någon förmåga att dra med dig någon? Det hade varit praktiskt. Speciellt om du kunde dra med dig minst två onda till.
Ja jag kan ta död på er alla så vi äntligen får facit.

Nä, jag vill inte bli lynchad. Tyckte bara det hade varit roande. Är väl lite uttråkad av det här att man inte kan tänka logiskt eftersom allt kan vara hur som helst (de flesta vet nog att det inte är min favorit typ av lek).

Men skulle hon veta att hon har en sådan roll då? Jägare, självmordsbombare mm kan väl modifieras till passiva roller? Alltså att LL lottar vem som dras med.
Nu försöker jag inte bli lynchad, men hade jag haft en roll där det LOTTAS vem som dras med (eller jag inte vet vad som händer) hade jag ju inte försökt bli lynchad så din teori är ju rätt märklig?

Så kan det absolut vara. Även om det låter mycket tråkigare.

Frågan är om det finns någon med spioninfo som kan veta lite mer vad det finns för roller.

Det var en roll som lät som draken. Har någon blivit kär än? Eller har vi gissat fel på den beskrivningen?

Men ang lottning. Känner jag Madalitso rätt så tror jag inte hon lämnar något till slumpen. Så jag tror inte att någon dör utan någons medgivande.

Ja jag kan ta död på er alla så vi äntligen får facit.

Nä, jag vill inte bli lynchad. Tyckte bara det hade varit roande. Är väl lite uttråkad av det här att man inte kan tänka logiskt eftersom allt kan vara hur som helst (de flesta vet nog att det inte är min favorit typ av lek).
Jag tror vi ska sluta övertänka på alla roller och skillls faktiskt. Hålla oss till det enkla
Ser det ut som en ulv är det nog en ulv!
Eller hur @LenaH ;)

Ang att Hedinn kanske hade något ord. Hon var väl dårulven? Hon kanske var ensam ulv i lyan ifrån början?

Eller så är alla konstiga ord en slump.

Jag håller med Qs inlägg. Nu är det mer analys om rollerna än att hitta onda. Även jag tycker det är svårt att fokusera när jag mest vill veta om vi har rätt om att snurrfian är ond.

Ang att Hedinn kanske hade något ord. Hon var väl dårulven? Hon kanske var ensam ulv i lyan ifrån början?

Jag håller med Qs inlägg. Nu är det mer analys om rollerna än att hitta onda. Även jag tycker det är svårt att fokusera när jag mest vill veta om vi har rätt om att snurrfian är ond.
Leken heter ju dårulvens lek så mycket troligt att din slutsats kan stämma att hon är orginalulven så att säga.

Nu försöker jag inte bli lynchad, men hade jag haft en roll där det LOTTAS vem som dras med (eller jag inte vet vad som händer) hade jag ju inte försökt bli lynchad så din teori är ju rätt märklig?
Där har du faktiskt en poäng :idea:

Jag brukar normalt sett tänka mycket, mycket mer än jag skriver och inte skriva ut allt. I denna leken har jag skrivit ut mer av det jag tänkt. Ibland (tex nu) skriver jag snabbare än jag tänker :D

Jag känner nog att jag vill syna Snurrfian -ja. Skulle vi på något konstigt vänster vara fel ute där så får vi gnugga geniknölarna lite bättre helt enkelt

Det var en roll som lät som draken. Har någon blivit kär än? Eller har vi gissat fel på den beskrivningen?
Du tänker nog på denna :
Mamma - Korridorens "mammavän", väldigt mån om att alla ska ha en kompis.

Jag tänker att det inte är en drake som skapar ett kärlekspar utan kanske mer som det står. Att två ska bli kompisar ? Men då tolkar jag det kanske för bokstavligt möjligen ?

Du tänker nog på denna :
Mamma - Korridorens "mammavän", väldigt mån om att alla ska ha en kompis.

Jag tänker att det inte är en drake som skapar ett kärlekspar utan kanske mer som det står. Att två ska bli kompisar ? Men då tolkar jag det kanske för bokstavligt möjligen ?
Skapar tvillingar? Eller kan bli tvilling med någon?

Så du tror inte att någon god roll kan ta död på någon?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare