Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Eller att de måste använda ett visst ord ett visst antal gånger- för att få käka kanske?

Nåt med ord verkar ju rimligt, när man ser på snurrfians och bollens inlägg i alla fall? Verkar ju konstigt om det skulle vara en ren slump?
😂 vilket ordräknande det skulle bli. Skriva teorier i word så man kan räkna att man fått med tillräckligt många av ett visst ord? 😅

Eller att de måste använda ett visst ord ett visst antal gånger- för att få käka kanske?

Nåt med ord verkar ju rimligt, när man ser på snurrfians och bollens inlägg i alla fall? Verkar ju konstigt om det skulle vara en ren slump?
Undrar om det är så lätt. Att både Snurrfian och bollen är ulvar .

Den här leken blir konstigare och konstigare.

Ingen som hittar något konstigt ord på Hedinn? Om din fundering stämmer så var det kanske därför det inte blev något käk? Men det känns kanske inte så sannolikt.

Undrar om det är så lätt. Att både Snurrfian och bollen är ulvar .

Den här leken blir konstigare och konstigare.

Ingen som hittar något konstigt ord på Hedinn? Om din fundering stämmer så var det kanske därför det inte blev något käk? Men det känns kanske inte så sannolikt.
Kollade lite och hittade bara att hon skrivit rösta ganska många gånger. Men det är ju ett vanligt ord 🤔
Jag tänker samma, jag noterade själv innan första rösten på Habina att det verkade vara såpass många som var beredda att ändra sina röster dit att hon mest sannolikt skulle åka. Hade jag varit ulv i ett sånt läge hade jag garanterat inte dragit mig från att slänga iväg en så tidig röst som möjligt som det såg ut och jag tror inte jag är ensam om att tänka så. Så ordningen på rösterna tror inte jag heller säger något när så många var överens innan första rösten lades.

Jo, jag hann faktiskt se alla röster vilket jag också tror att jag skrivit förut? Jag har i alla fall skrivit att jag noterade att flera tänkte ändra röst så det såg ut som att Habina skulle åka - därför jag tror att även ulvar såg det och passade på att haka på för alibi. Jag hade, som jag också skrev igår, inte koll på vad Habina hade skrivit och ville därför inte hänga på även om jag fick uppfattningen att det var vettigt. Så jag gick istället efter det bästa jag hade och jag fick lite uppfattningen om att cirkus visste nåt om dig.

Något konstigt är det.

Jag funderar på någon (din?) teori om att lyan bara bestod av två ulvar ifrån start och att resten har behövt hitta varandra.

I sådana fall är det möjligt att vissa med bra röstrad kan ha råkat rösta på en kollega av misstag.
Kan ju varit:
1+1+1+1+1+1
2+2+2
2+4
3+3
eller 2, 3, 4 eller 5 (troligtvis inte 5) i en lya från start och resten ensamma utanför?
Men de har ju lyckats låta bli att käka varann. Om de inte är skyddade från käk och de försökte äta en ulv inatt då.

Jag tycker definitivt att snurrfian är skum med tanke på hennes röster. I förra leken så kändes hon mer skärp. Fast då hade hon info så det är kanske inte så konstigt att hon är annorlunda i denna. Men jag tror fortfarande hon är ond.

Bollen känns lurigare. I förra leken där hon var god så smälte hon in mer. Nu röstar hon lite hur som helst.

Fio har jag jätte dålig koll på. Hemlig har jag typ glömt bort. Men det luriga med hemlig är att hon försvarar sig på ungefär samma sätt oavsett roll.

Heffa och harrysen tycker jag teoriar på ett sätt som gör att det känns som att de letar ulvar och inte sitter med facit.

Kan ju varit:
1+1+1+1+1+1
2+2+2
2+4
3+3
eller 2, 3, 4 eller 5 (troligtvis inte 5) i en lya från start och resten ensamma utanför?
Men de har ju lyckats låta bli att käka varann. Om de inte är skyddade från käk och de försökte äta en ulv inatt då.
Det kan verkligen vara hur som helst. Jag längtar tills vi får facit.

Att de inte käkat varandra borde nästan tyda på att snurrfian är god eller att lyan är orimligt stor. Har vi haft någon konstigare lek än det här?

Jag tycker definitivt att snurrfian är skum med tanke på hennes röster. I förra leken så kändes hon mer skärp. Fast då hade hon info så det är kanske inte så konstigt att hon är annorlunda i denna. Men jag tror fortfarande hon är ond.

Bollen känns lurigare. I förra leken där hon var god så smälte hon in mer. Nu röstar hon lite hur som helst.

Fio har jag jätte dålig koll på. Hemlig har jag typ glömt bort. Men det luriga med hemlig är att hon försvarar sig på ungefär samma sätt oavsett roll.

Heffa och harrysen tycker jag teoriar på ett sätt som gör att det känns som att de letar ulvar och inte sitter med facit.
Är du också lurig nu?! 🤣

Men en tanke angående Hedinn och ord-teorin då. Kan det inte varit så att hon fick ett ord, men eftersom hon var borta hela dagen igår och inte (knappt) hann skriva något kanske hon inte hann använda ordet?

Vet dock inte hur mycket jag tror på ord teorin ändå. Den är intressant - absolut. Men det känns som att det skulle vara FÖR uppenbart att alla ulvar skulle få ett ord tilldelat till sig och använda öppet i tråden för att visa sig? Fast å andra sidan… kanske är det det just pga det?

Det kan verkligen vara hur som helst. Jag längtar tills vi får facit.

Att de inte käkat varandra borde nästan tyda på att snurrfian är god eller att lyan är orimligt stor. Har vi haft någon konstigare lek än det här?
Va? För att snurris äter kollegor? Inatt kan de ju försökt äta en ulv?

Det
Men en tanke angående Hedinn och ord-teorin då. Kan det inte varit så att hon fick ett ord, men eftersom hon var borta hela dagen igår och inte (knappt) hann skriva något kanske hon inte hann använda ordet?

Vet dock inte hur mycket jag tror på ord teorin ändå. Den är intressant - absolut. Men det känns som att det skulle vara FÖR uppenbart att alla ulvar skulle få ett ord tilldelat till sig och använda öppet i tråden för att visa sig? Fast å andra sidan… kanske är det det just pga det?
de kanske får välja själva?

Det

de kanske får välja själva?
Ja, så kan det vara. Fast det känns rätt osannolikt att alla onda skulle välja ord som förvirrad, skum, snurrig, lurig i så fall? Tänker att de i så fall hade kunnat välja något som smälter in på ett annat sätt?

Eller så är det bara jag som inbillar mig i att andra ord skulle smälta in bättre. Jag vet tusan inte!

Ja. Det är möjligt. Men jag tror LL har onödigt många onda just pågrund av att de kan käka varandra.

Om en ond var tilltänk käk så borde någon hyfsat godförklarad vara ond.
Alla ulvar behöver ju inte vara skyddade varje natt. Jag är bara nojig att de försökt äta en ond och om nån med lite erfarenhet skulle få en sådan spionrad tror den att ulven som försökte ätas är god.

Vilken roll dog nattdl igår? Kan det varit en bagare?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare