Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Kan vi inte ha två lyncher idag? Det känns som vi är överens om att snurr är skum. Det tyckte jag redan efter första lynchen och det har inte blivit bättre.

Givetvis så kan hon vara god men brukar hon inte vara lite mer skärpt som god? Snurrigheten gör henne bra konstigare.

Jag ska titta vidare på er andra senare idag.

Sammanfattar lite, tror att jag fått med alla gissningar hittills.

Anställda och kursare (goda)
Mamma
-
Korridorens "mammavän", väldigt mån om att alla ska ha en kompis.
= Drake? (kan skapa kärlekspar, kärlekspar vet att de är kärlekspar men inte varandras roller, om en i paret dör så dör båda)

Statistikstudent - Gillar att göra om allt i procent.

Läkarstudent - Den som festar med en läkarstudent får vara beredd på att vara knockad dagen efter.
= Välsignad? (överlever käkförsök) Bagare? (Dör om den käkas, men kommande natt så blir det inget käk)

Spexare - Rätt person att hänga med om man vill ha en glad och obekymrad natt, och inte tänker göra något speciellt dagen efter.
= Ängel? (skyddar varje natt)

Kursombud - Den student i klassen som ställt upp på att samla in vad alla tyckt efter avslutad kurs.
= Spion? (får info om vad som har hänt varje natt)

Informellt kursombud - Har ingen formell roll, men vill gärna låta påskina att den vet vad alla tycker.
= Besserwisser? (Kan ställa påståenden till LL) Bybo?

Skyddsombud - Försöker se till att studenterna har en dräglig studiemiljö, men blir sällan lyssnad på förens efter en incident.
= Vittne? (kan bevittna en varulvsattack. På så sätt får vittnet reda på en av varulvarnas identitet, som i sin tur får reda på vittnets identitet. Efter bevittnad attack så är vittnet skyddat från att ätas följande natt.)

Övningsledare - Kan stötta de andra studenterna så de klarar mer än de tror.
= Brevbärare? (delar ut paket)

Doktorand - Kan mycket, men ingen lyssnar.

Studievägledare - Försöker förstå avhoppare för att förbättra för kvarvarande studenter.
= Medium? (kan få visioner/drömmar från döda spelare) Spökväckare? (väcker en spelare som får fortsätta rösta)

Hemliga sällskapet (onda)
Dårulv - Har varit på en studentfest för mycket och har inte längre alla hästar hemma, saker blir inte alltid som hen tänkt sig.
= Psykopat? (drar med sig lottad god när denna dör)

Spårulv - Aspirant till det hemliga sällskapet, beredd på att göra vad som helst för att passa in.
= Svart får? (ond utanför lyan, känner till lyan)

Sårulv - Expert på spydiga kommentarer mot såna hen inte tycker hör hemma på universitetet, sånt som ligger och gnager länge.

Svårulv - Hemligaste individen i det hemliga sällskapet, svår att få grepp om.
= Ulv i fårakläder? (röstar falskt i leken, riktiga rösten i PM) Förrädare? (är med i lyan men spelar för goda sidan)

Kårulv - Gammal räv i studentkåren med visst inflytande genom sin position i kårfullmäktige.
= Ledarvarg? (utanför lyan, drar med sig en ulv om ulvarna käkar denne)

Sabbatsårulv - Tar ledigt från studierna i år, så hen kan lägga fullt fokus på vad som händer i det hemliga sällskapet.

På Goda sidan finns ogissade: Statistikstudent och Doktorand.
Spontant känner jag att det saknas någon form av siare/siarlärling på goda sidan. Det är ju ändå en standardroll att ha med.

På onda sidan finns ogissade: Sårulv och Sabbatsårulv.
Jag har ingen gissning på dessa i nuläget...

Länk till rollbeskrivningar i anmälningstråden.

Sen kan det ju finnas nyskapade roller också.
Mamma - Korridorens "mammavän", väldigt mån om att alla ska ha en kompis.

Läkarstudent - Den som festar med en läkarstudent får vara beredd på att vara knockad dagen efter.

Spexare - Rätt person att hänga med om man vill ha en glad och obekymrad natt, och inte tänker göra något speciellt dagen efter.
.

Informellt kursombud - Har ingen formell roll, men vill gärna låta påskina att den vet vad alla tycker.

Skyddsombud - Försöker se till att studenterna har en dräglig studiemiljö, men blir sällan lyssnad på förens efter en incident.

Studievägledare - Försöker förstå avhoppare för att förbättra för kvarvarande studenter.

Spårulv - Aspirant till det hemliga sällskapet, beredd på att göra vad som helst för att passa in.

Sårulv - Expert på spydiga kommentarer mot såna hen inte tycker hör hemma på universitetet, sånt som ligger och gnager länge.

Kårulv - Gammal räv i studentkåren med visst inflytande genom sin position i kårfullmäktige.
Jag lägger ihop BSF och Qs listor i en lista här (fullt medveten om att rollerna i BSFs lista inte är bekräftade utan gissningar, men jag lägger ihop de i alla fall).

Roller kvar
Mamma
- Korridorens "mammavän", väldigt mån om att alla ska ha en kompis.
= Drake? (kan skapa kärlekspar, kärlekspar vet att de är kärlekspar men inte varandras roller, om en i paret dör så dör båda)

= Välsignad? (överlever käkförsök) Bagare? (Dör om den käkas, men kommande natt så blir det inget käk)

= Ängel? (skyddar varje natt)

= Besserwisser? (Kan ställa påståenden till LL)

= Vittne? (kan bevittna en varulvsattack. På så sätt får vittnet reda på en av varulvarnas identitet, som i sin tur får reda på vittnets identitet. Efter bevittnad attack så är vittnet skyddat från att ätas följande natt.)

= Brevbärare? (delar ut paket)

= Medium? (kan få visioner/drömmar från döda spelare) Spökväckare? (väcker en spelare som får fortsätta rösta)

Spårulv
- Aspirant till det hemliga sällskapet, beredd på att göra vad som helst för att passa in.
= Svart får? (ond utanför lyan, känner till lyan)

= Ledarvarg? (utanför lyan, drar med sig en ulv om ulvarna käkar denne)

Visst leken går ut på att hitta ulvar men känns det inte väldigt märkligt att gång på gång hitta ulvar? Det borde bara vara den som sitter i lyan som vet exakt vem eller vilka som är ulvar och att då gång på gång pekar ut sina kollegor kan lätt godförklara en ulv som säljer ut lyan för att vinna. För mig att det snurrigt att titta på dem som har röstat på de som är kvar i leken mer än de som har röstat ut ulvar, jag tror inte att det säger något om deras godhet.
Mycket möjligt att det bara är jag och min tröga hjärna i farten nu. Men jag fattar inte? Jag gjorde ett inlägg som sammanställde vart alla som fortfarande lever har röstat, bara ren fakta och inga egna tankar/teorier inblandat (möjligen förhållandet onda - goda men även det tycker jag att de flesta av oss verkade överens om).

Men menar du att de som har röstat på onda är onda? De som har röstat på onda i 2/3 lyncher är Q2, cirkus, LenaH, Artline, hemlig, och Niyama? Det är 6 personer så i så fall är din lya nog väldigt överfull...

Jag tror inte att du tror att alla de 6 är onda eller att det är så många onda kvar. Så jag förstår nog inte riktigt vart du vill komma? Du får gärna utveckla teorin :)

Med 2 minuter kvar tror jag att lyan trodde de satt lugnt i båten och att så många inte skulle ändra sina röster. Särskilt om det fanns en fårulvsröst på mig,q eller hemlig i PM. Tycker du alltså att det är en orimlig tanke?
Jag hänger inte med 🙈 jag tror ju att lyan trodde de satt säkert, och att lenah spelade högt och ändrade till habina men kanske inte trodde så många skulle hänga på?
Eller jag kanske missförstår hur du menar, sorry, vabbar nu ett otroligt piggt barn så mitt fokus är lite spretigt 😬

Men kan det vara så att ulvarna inte känner till varandra mer än de här orden som återkommer? Typ som kodord

Visst leken går ut på att hitta ulvar men känns det inte väldigt märkligt att gång på gång hitta ulvar? Det borde bara vara den som sitter i lyan som vet exakt vem eller vilka som är ulvar och att då gång på gång pekar ut sina kollegor kan lätt godförklara en ulv som säljer ut lyan för att vinna. För mig att det snurrigt att titta på dem som har röstat på de som är kvar i leken mer än de som har röstat ut ulvar, jag tror inte att det säger något om deras godhet.
Menar du att det finns en förrädare i lyan? Typ?

Jag hänger inte med 🙈 jag tror ju att lyan trodde de satt säkert, och att lenah spelade högt och ändrade till habina men kanske inte trodde så många skulle hänga på?
Eller jag kanske missförstår hur du menar, sorry, vabbar nu ett otroligt piggt barn så mitt fokus är lite spretigt 😬
Det tror inte jag.
Om jag nu vågar lita på Q2 och LenaH alltså.

Jag tror att lyan trodde de satt säkert och sen kom en ström av ändrade röster som de inte alls räknat med.

Så iskall är jag faktiskt inte att jag tar den typen av risk om det nu var så att det bara var goda uppe för lynch.
Det smickrar mig lite men nä, hade jag varit ulv hade jag kunnat fejka att jag ville men inte hann möjligtvis.

Som sagt, att q röstade där var inte helt oväntat och jag räknade mem med att Niyama och Artline skulle följa.

Ja, detta var ju lurigt minst sagt. Nej men som Q skrev så innebär det ju att någon hade skydd inatt! Sen vilken roll det kan vara, det kan man ju bara spekulera i. Kan ju vara en ängel, eller om någon gett ett paket med skydd till någon, sen finns ju de där rollerna som inte ulvarna kan käka typ, ish om jag kommer ihåg rätt. Längesen jag läste listan i anmälningstråden med alla roller som finns måste jag erkänna!

Tja, hade jag röstat på hedinn hade du tyckt att jag var ulv som försökte ge mig själv alibi. Lurigt det där, vad man än gör så är det liksom fel :rofl:
Det känns som att Mirtais röst på mig i DL1 inte säger så mycket direkt, det var ju ändå DL1!
Det är helt okej om ni vill granska mig, det kanske ger lite svar som för oss framåt :)
Vad är det som gör att du lurar på att Snurr är ulv men inte Niyama och Harrysen när alla röstade på LenaH? Du är rätt säker på att LenaH är god alltså?

Alltså jag känner ju att jag troligen fattat att man kan våga tro på dig, so far so good liksom meeen vad är det som gör att du känner att du avfört fio och artline från din lista för snabbt? Vad är lurt med dom? Alltså jag håller nog ändå med @LenaH kring fio nu och jag kan inte riktigt se vad som sticker ut med art med reservation att hon är bra på att luras förstås. Men något konstigt har hon ju inte haft för sig?

Jag ska också se om jag hinner gå igenom igen idag med nya ögon.

Ja, det är minst sagt lite lurigt detta :confused:
Och bollens e lurigt 🫣

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 552
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar