Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Jag tror faktiskt att jag hade rätt i mitt antagande att det var nästan bara goda som hade röster på sig i både dl 1 och dl 2 innan det avgjordes i slutminuterna så Elo och framförallt habina rök
Jag tror inte niyama hade ändrat till habina om de var kollegor oavsett om det fanns en dold röst eller inte framför jag misstänker dessutom att hemlig är ulv så onödigt för niyama att byta röst från en ulv till en annan ur alibitänk. Jag tror inte jag blivit lurad eller tänkt fel här , men har ju fått en och annan stekpanna i huvudet genom åren så visst kan jag ha fel. Men jag hoppas och tror inte det

Fio tror jag faktiskt LenaH har en rätt tanke om. Hon bor inte ha gått så hårt åt vare sig dig eller mig om hon var ond. Jag tror att hon inte heller skulle köra sitt race på detta sätt som ond heller utan mer smyga med lite smidigare istället
Ah jag fattar men jag är inte helt säker på nån av dom ändå.
Niyama litar jag inte en sekund på - hon är för skicklig.
Hela ditt tänk bygger på att hemlig är ulv och det är jag ganska osäker på, det finns indikationer på något annat i min enkla lilla bok så hon kommer i allafall inte få min röst idag. Däremot är Snurrfian ett kort som jag är osäker på av lite olika skäl

Tja, hade jag röstat på hedinn hade du tyckt att jag var ulv som försökte ge mig själv alibi. Lurigt det där, vad man än gör så är det liksom fel :rofl:
Det känns som att Mirtais röst på mig i DL1 inte säger så mycket direkt, det var ju ändå DL1!
Det är helt okej om ni vill granska mig, det kanske ger lite svar som för oss framåt :)
Vad är det som gör att du lurar på att Snurr är ulv men inte Niyama och Harrysen när alla röstade på LenaH? Du är rätt säker på att LenaH är god alltså?
Ja LenaH har jag faktiskt avfört efter gårdagen.
Visst är hon bra på att luras och med tanke på alla hennes inlägg ( och de är riktigt många denna gången ) så hittar jag faktiskt inget direkt misstänkt utan bara väldigt mycket som sammanfaller med mina tankar och så brukar det bara vara när vi båda är goda när jag tänker efter

Hela ditt tänk bygger på att hemlig är ulv och det är jag ganska osäker på, det finns indikationer på något annat i min enkla lilla bok så hon kommer i allafall inte få min röst idag. Däremot är Snurrfian ett kort som jag är osäker på av lite olika skäl
Vad får dig att vara osäker på Snurrfian?

Snurrfian ligger överst på min lista efter att hedinn blev utröstad igår.

Jag behöver ju inte ha tänkt rätt vad det gäller dem

Hur säker är du @LenaH på att fio inte är ond ?

Jag behöver ju inte ha tänkt rätt vad det gäller dem

Hur säker är du @LenaH på att fio inte är ond ?
Jag är inte alls säker, ledsen om jag verkat det. 🙂

Men jag kan inte se en ond @fio bita sig tag i cirkus som hon gjorde såtillvida att hon blev blind för Habinalynchen för en ond fio hade hängt på.

Olika spelare gör olika och hon hade alibiröstat medan @Snurrfian hävdar förvirring. 🙂

Jag kan absolut ha fel men hon är inte nr 1 på listan för mig idag.

Jag är inte alls säker, ledsen om jag verkat det. 🙂

Men jag kan inte se en ond @fio bita sig tag i cirkus som hon gjorde såtillvida att hon blev blind för Habinalynchen för en ond fio hade hängt på.

Olika spelare gör olika och hon hade alibiröstat medan @Snurrfian hävdar förvirring. 🙂

Jag kan absolut ha fel men hon är inte nr 1 på listan för mig idag.
Jag tror vi ska köra på en ulv i taget och gå på det som kommer fram under tiden.
Jag kanske var för snabb med att avföra fio från listan möjligen.
Artline med kanske ? Hon var snabb att haka på att ändra till habina och att rösta på hedinn igår.
Hon skulle kanske kunna alibirösta så ? Hm
Får återföra dem igen på min lista så länge.

Som nu består av

Snurrfian
Bollen
Hemlig
Artline
Fio

Jag tror vi ska köra på en ulv i taget och gå på det som kommer fram under tiden.
Jag kanske var för snabb med att avföra fio från listan möjligen.
Artline med kanske ? Hon var snabb att haka på att ändra till habina och att rösta på hedinn igår.
Hon skulle kanske kunna alibirösta så ? Hm
Får återföra dem igen på min lista så länge.

Som nu består av

Snurrfian
Bollen
Hemlig
Artline
Fio
Heffa och Harrysen då?
Jag tycker ju att båda har teoriat bra, men det räcker ju inte hela vägen hem.

God morgon och välkomna till nästa kurs, "Hur stavas Madalitso egentligen?". Detta är en väldigt enkel men viktig kurs som vi verkligen hoppas ni alla kommer klara! Denna kurs har ingen egen kurslitteratur, och är en av de mindre krävande kurserna, något som många upplever som en viktig paus i det höga tempo som vi håller under terminen. Ni kommer i detta meddelande få ta del av ett antal exemplar på felaktiga stavningar och därefter ha en obligatorisk övning då ni får träna på stavningen i olika situationer, till exempel teoriinlägg, röstning och sammanställning av deltagare. Som avslutande och tenterande moment kommer vi ha en tentamen med flervalsfrågor, där ni ska välja korrekt stavning bland fyra alternativ.

Nedan följer ert instuderingskompendie av inkorrekta stavningar (skulle ni se ert namn upprepade gånger nedan bör ni se det som ett tecken att läsa på extra noga under den här kursen):

Till sist vill vi även nämna hur glada vi är över att se att alla som klarade gårdagens tentamen är närvarande igen vid uppropet idag! Vi hoppas detta innebär att alla kvarvarande kommer fullfölja terminen!

Varma hälsningar
Derring-Do, rektor för Bukefalos universitet
Madalitso, prorektor för Bukefalos universitet

DagDL: 21.30

Jag är lite ledsen att jag missar den kurs jag sett fram emot mest och känt att jag verkligen kunnat briljera i. Men så är det väl alltid, det man ser fram emot mest blir aldrig av. :(

Hela ditt tänk bygger på att hemlig är ulv och det är jag ganska osäker på, det finns indikationer på något annat i min enkla lilla bok så hon kommer i allafall inte få min röst idag.
Du får gärna utveckla lite mer om detta ?
Hade också hemlig som trolig god igår men fick lite ont om andra ulvkandidater när jag troligen lite för hastigt avförde fio och artline från listan över oklara /troligen onda idag.

Jag vågar väl tro att @qitis känns som min goda kompis nu och @cirkus ingår väl också i den kretsen men utöver dem så finns det ju folk jag behöver lära känna lite bättre - 9 spelare kvar och jag har alltså 6 spelare jag ska hitta 3 ulvar bland.

Jag är lite ledsen att jag missar den kurs jag sett fram emot mest och känt att jag verkligen kunnat briljera i. Men så är det väl alltid, det man ser fram emot mest blir aldrig av. :(
Jag kan ge dig en guldstjärna om du vill, trots många lekar tillsammans kom du inte med i listan ⭐

+ @qitis - jag tycker många känns helt avfärdade utan mer grund än känsla (som är nog så viktigt iofs) men SÅ mycket info kan/bör du inte ha?
Att studera röstlistorna ger en hel del ändå tycker jag. Men kan ju finnas utrymme för något misstag men i mitt pussel så har det stämt riktigt bra och med uteslutningsmetoden kommit fram till mycket som faktiskt verkar stämma med tanke på resultatet - förutom kanske idag då jag insåg ett feltänk och även efter ditt klargörande ang fio
Där var jag för hastig insåg jag

Håller på att gå igenom allt en gång till men hinner kanske inte kommentera det förrän efter jobbet då det är en rejäl lunta tankar /sammanställningar och idéer att gå igenom

Hade också hemlig som trolig god igår men fick lite ont om andra ulvkandidater när jag troligen lite för hastigt avförde fio och artline från listan över oklara /troligen onda idag.
Vad är det som gör att ni tycker hemlig är ond? Jag har satt henne som möjlig god efter att hon pekade ut Elo, och lade första rösten där i DL1, DL1 är ju DL1, men hon kunde ju gjort det "tystare"? Efter det har hon inte skrivit något som jag tycker ser skummare ut än någon annan, men jag är öppen för förslag?

Edit, kom på efter att jag postat. Flera har sagt att Elo pekade så tydligt (men hon fick bara tre röster ändå? ((jag självvar bland dem som inte fattade att elo var skum tex))), hade det istället varit skumt att INTE peka ut det, och att det är ett bra alibi? Samtidigt kunde ju hemlig valt att se förbi det skumma för att inte fler skulle se det. Spånar bara lite och vet inte om det är någon substans i mina tankar. Ville mest få ur mig det innan sjukstugan kallar igen :)

Heffa och Harrysen då?
Jag tycker ju att båda har teoriat bra, men det räcker ju inte hela vägen hem.
Där har jag med tanke på vad som skrivits från dem och även Uteslutningsmetoden avfört dem från min lista som möjliga ulvar.
Ska som sagt gå igenom Allt igen för att se om jag ändå har en felanteckning eller feltänk någonstans

Alltså jag känner ju att jag troligen fattat att man kan våga tro på dig, so far so good liksom meeen vad är det som gör att du känner att du avfört fio och artline från din lista för snabbt? Vad är lurt med dom? Alltså jag håller nog ändå med @LenaH kring fio nu och jag kan inte riktigt se vad som sticker ut med art med reservation att hon är bra på att luras förstås. Men något konstigt har hon ju inte haft för sig?

Jag ska också se om jag hinner gå igenom igen idag med nya ögon.

DL 3
20:58 Heffaklumpen röstar på fio
21:14 qitis röstar på Hedinn
21:15 cirkus röstar på Hedinn
21:20 Artline röstar på Hedinn
21:23 LenaH röstar på Hedinn
21:25 Niyama röstar på LenaH
21:28 hemlig röstar på Hedinn
21:28 Snurrfian röstar på LenaH
21:29 bollen__ röstar på Artline
21:30 Harrysen röstar på LenaH

Reflektioner om gårdagens röstning :

Hedinn fick mest röster och visade sig vara ulv

Jag tänker att artline , LenaH , cirkus är än mer åt det godare hållet för mig med dessa röster igår och även med beaktande av deras inlägg och resonemang genom leken , framförallt vad det gäller LenaH som jag känner att jag kan släppa tanken på nu att hon skulle luras. Så avför henne från min lista över möjliga onda helt

hemligs röst på hedinn kommer sist när det i princip var kört för Hedinn så om det finns någon ulv som röstade på hedinn igår för alibi så tippar jag att det är hon i så fall

Heffa lägger första rösten igår , på fio
Känns lite konstig röst ändå , men sammantaget i leken har hon känts god ändå. Men en liten notering trots allt

Av de som röstade på LenaH igår känns ändå snurrfian rätt trolig att kunna tillhöra ulvgänget tycker jag med tanke på hennes tidigare röster i leken samt att jag känner att hon varit lite off i sitt resonemang och även hur hon teorier

Niyama och harrysen röstar också på LenaH men där tror jag mest att de är nojiga goda som var rädda för att bli lurade -eller hade egen tanke som de ville följa istället för att bara hänga på. I övrigt under leken så talar mycket för att de är goda i resonemangen så de har trillat över på goda sidan för mig

Bollen lägger en uddaröst då hon valde mellan Artline och hedinn eftersom en av dem borde vara ond. Och valde Artline
Jag har lite ulvvibbar av bollen i denna leken och @Mirtai röstade på bollen i dl1 och hon brukar ju faktiskt ha en god bollen-radar och även att jag börjar få så pass många jag ändå känner att jag kan sortera in som goda att bollen liksom inte tar någon annan plats i mitt pussel än som ulv

Fio har nu faktiskt halkat ur min lista. Missade visserligen att rösta i tid igår , men hade i efterrösten velat rösta på mig
Tror faktiskt inte att hon skulle gå på vare sig mig eller cirkus som hon gjort i leken om hon var ond. Där ger jag @LenaH rätt som kom med det igår. Jag släppte fio rätt mycket redan under gårdagen men känner nu trots allt när jag begrundat röstningen samt tänkt igenom det som skrevs igår samt också ögnat igenom allt en gång till att hon kan jag släppa nu

Så mina tre kvarvarande ulvar enligt ovan blir
Snurrfian
Bollen
Hemlig
Jag fattar vad du menar med min röst. Men som jag sa så misstänkte jag ju också Hedinn och en röständring bland de sista rösterna hade väl snarare setts som ett alibiförsök? (Precis som hemligs röst ses som nu)

Du känns i alla fall godare för mig efter gårdagen (första rösten på Hedinn).
Även cirkus känns nog något godare för mig med sin andra röst på Hedinn. Hade hon varit ulv/känt till Hedinn hade hon ju kunnat lägga sin röst på fio istället och då hade röstresultatet kunnat se mycket annorlunda ut. I kombination med Elo-rösten i DL1 så tror jag nog att hon är mindre trolig som ulv faktiskt.

Hemlig håller jag med dig om att hon känns lurvig. Dels första rösten på Elo i DL1 som kunde vara en alibiröst (är ju inte direkt okänt att ulvar kan alibirösta i DL1, speciellt inte som förstaröster) men även pga sista rösten på Hedinn igår när det var "kört" för henne.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 552
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar