Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Okej, en sista tanke från mig. Sen ska jag faktiskt stänga ner och försöka sova lite också.

Habina sa igår att hon blev nervös över att jag strösslade godförklaringar runtomkring mig. Jag tycker fortfarande inte att jag gjort/gör det och tycker att jag snarare får höra tvärt om - att jag inte placerar folk åt varesig onda/goda hållet. Plus det jag sa till Habina om att mitt "spontant känns Q1 som mindre trolig ond" var just det - mindre trolig.

Sedan kommer fio och säger samma sak idag. Att hon tycker att jag (och Q2) sprider massor av godförklaringar runtomkring oss. Och jag tycker som sagt fortfarande inte att jag gjort det utan tycker nog att jag var rätt så tydlig med att det var just uteslutningsmetoden - inte att någon är avskriven som ond.

Habina visade sig vara ulv. Fio vet vi inte än.

Men är det ett sammanträffande? Eller är det så att Hanina och fio läser in folk som mer godförklarade för att de är ulvar?
Jag tänker att som ulv så vill man ju gärna inte ha massor av godförklarade spelare eftersom det ger ett mindre antal personer kvar för de onda att gömma sig bland. Och som ond så är man ju ofta nojig över sior och är snabb på att plocka upp om en ond blivit siad, ibland till och med lite för snabb så att man kanske lynchar en kollega trots att det inte hade behövts. Kan det vara samma med godförklaringar?

Jag vet inte. Bara en tanke. Fio kan vara ond men hon kan också vara god - behöver kolla närmare på henne igen känner jag…

Men alltså... jag fick en tanke precis och vet inte alls vad den skulle tillföra. Men skriver ut den här ändå.

Om det var 6 onda från början och vinstvillkoren är att goda vinner när alla onda är döda, innebär inte det att leken måste pågå i MINST 6 dagar? Det känns väldigt länge för att vara en lek. Förutsatt att det inte finns någon roll som kan ha ihjäl någon mer/dra med sig någon, men det enda jag såg spekulerades om i början var en eventuell psykopat och den rollen som var aktuell för det är väl redan ute?

Edit: Min fundering är alltså om det möjligen kan finnas någon eller till och med flera roller med i leken som kan ha ihjäl mer än en person...
Jag orkar inte 3 dagar till 😅

Det slog mig nu, det är flera som skrivit lite "jaja hon är ny"- kommentarer om mina försök att teoria vettigt, utom en person, som jag uppfattar går åt mig lite hårdare. Jag känner mig osäker om det är för att den personen är på onda sidan och försöker hitta ett lite lätt offer, eller om det faktiskt bara är så att personen är ganska rakt på sak och talar om att jag är inte är bra helt enkelt. :D
Inte jag iallafall, jag har inte skrivit något sådant 😊 Du är väl jättebra på din grej, alla har sin egen spelstil och ingen kan säga att det är bättre eller sämre än någon annan.

Jag är oftast mer rätt på och har inte så mkt tålamod att hålla inne när jag fått info och jag har lite svårt... Nej jag har väldigt svårt för att inte peka med hela handen att DÄR är ulvjäveln medans andra kan bädda in saker i smarta inlägg som andra kan plocka upp. Jag är totalt värdelös på att fatta att någon har siat den och den.. Jag hatar att ha specialroller och trivs bäst som bybo.

Det finns plats för alla spelstilar 💖

fio för att jag inte heller får något grepp om henne trots att hon skrivit en hel del. Sedan blir jag misstänkssam när hon inte verkar förstå/vilja förstå hur en god som räddar sig själv (och då lynchar en annan god) skulle hamna under strålkastaren. fio är såpass rutinerad i mina ögon att hon borde veta att en person som räddar sig själv och får ut en god väldigt lätt hamnar under luppen och lynchas dagen efter.

Egentligen vill jag rösta på Hedinn också av samma anledningar som Artline och fio - jag får verkligen inte grepp om henne heller trots att hon också är en av de som skrivit mycket.

Men heffaklumpen röstar på fio enligt ovan
Men va? Jo jag förstår precis hela den grejen med räddningar osv och vad det innebär. Men det händer ju hela tiden så vad är nytt med det?
Statistikstudent - Gillar att göra om allt i procent.

Q har ju hintat halva dagen om sina beräkningar plus det där i början så jag undrar om hon inte har den rollen. Ja, jag skriver det för jag tror ulvarna också ser det. Eller så vill hon få oss att tro att hon har den rollen. Men jag håller henne åt det godare hållet nu i alla fall.
Fast det gjorde hon ju som Q1 oxå. Hon kan ju inte ha samma roll nu?

Jag fattar typ inget. Heddin var ulv och ja det var ju jättebra men fanns knappt några teorier om henne och sen bara rasar det in röster från ingenstans 🤔

Det känns verkligen som man är tillbaka i skolan igen och man är utanför och fattar noll 🤷‍♀️🙈🤦‍♀️

Jag tycker jag är ganska ny. De rutinerade är ju typ Sasse och Mammas :D (gud så ful den smileyn blivit). När började du leka?
Och glömmerallt är gammal i gården och killaloe.

Jag är ganska ny tänker jag ibland men inser att jag nog lekte första gången ty 2013

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 552
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar