Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

jag kan skruva mer imorgon, har lite fullt upp med sjuka barnet nu.
@LenaH
Igår litade jag väl inte riktigt på dig, jag misstänkte att du var ulv tillsammans med habina och tyckte det var säkert att rösta där två minuter innan DL. Men jag tyckte ju själv också att Habina var skum och såg att fler tänkte rösta där.

Igår hade jag verkligen inte någon koll på Hedinn, jag skrev något inlägg om någon hade något om Hedinn en stund innan röstningen, men fick väl inga direkta svar vad jag såg. Även Niyama skrev ett inlägg igår där hon skrev att det fanns risk att Hedinn går under radarn.

Övriga som röstade på Hedin igår var också spelare som jag har dålig koll på: Qitis, Cirkus, Artline, Hemlig och så du. Igår stod valet för mig mellan snurrfian och dig och det blev som det blev. Hedin hade väl rykt oavsett om du röstat där eller inte, så jag känner mig osäker på om det gör dig mer god eller mer listig :heart . Förlåt för rösten om du är god :D .

Om jag lever vidare idag får jag försöka gräva vidare så gott jag hinner i VABB-stugan.

DL 3
20:58 Heffaklumpen röstar på fio
21:14 qitis röstar på Hedinn
21:15 cirkus röstar på Hedinn
21:20 Artline röstar på Hedinn
21:23 LenaH röstar på Hedinn
21:25 Niyama röstar på LenaH
21:28 hemlig röstar på Hedinn
21:28 Snurrfian röstar på LenaH
21:29 bollen__ röstar på Artline
21:30 Harrysen röstar på LenaH

Det var min första lek, och efter det traumat är det iallafall garanterat att jag aldrig kommer slänga in en omvandling så där oannonserat.
Har du inte glömt det än :p Cirkus blev lurad så stod härliga till av @Myrten i hennes första lek (myrten var demon ) så det hör till så att säga:laugh:
Kalla det en nollning med tanke på denna leks tema

Och jag har inget minne av att ha varit LL för den, däremot en annan om Unge Sherlock Holmes...
Men jag har inte varit med i särskilt många ulvlekar, så det är inte konstigt att du inte minns mig!
Det var ju i den leken du och @bollen__ omvandlade.mig till ulv. Glömmer aldrig den leken !

3 olika konversationer att hålla koll på. Min och DD:s tvillingkonversation , den omvandlades konversation med er LL:s samt lyakonversationen
Och dessutom massa inlägg i leken.
Skrev bokstavligen så fingrarna glödde :laugh: måste vara personligt all time high för mig;)

Hade aldrig gått att leka så från mobilen kan jag säga!

Jag känner mig nöjd med att i denna leken hittills fått ut 3 ulvar på raken (visserligen med två olika roller men ändå !)
Jag tänker fortsätta med min lista sedan igår om jag nu får chansen efter DL, vilket kanske är tveksamt O_o
Klistrar in den ifall att så behöver ni inte skrolla tillbaks / leta bland alla äldre inlägg
Jag är faktiskt benägen att hålla harrysen lite mer åt det goda hållet också. Hennes försvar av sig själv och osäkerhet hur allt fungerar känns för mig faktiskt genuint.
Även du @heffaklumpen känns genuin i det du skriver och gräver genom leken.
Inser att visst kan jag bli lurad här men det känns ändå så. Och tänker vara tjurig och gå på röstlistorna främst och känsla i resten
Jag vill liksom känna de på pulsen jag är mest oklar över /inte får grepp om.
Min grupp har just nu bantats ner till

Hedinn
Snurrfian
Bollen
Fio
Artline
LenaH

Som jag vill fortsätta gräva om

Hedinn är checkad och utröstad som ulv
Så den uppdaterade listan för stunden är (i fallande ordning )

Snurrfian
Bollen
Fio
Artline
LenaH

Och med hemlig som bubblare att vara med på listan

Dessa är de jag vill granska vidare mest idag
Behöver gå igenom leken igen för att kunna komma med några nya tankar. Ibland ter sig saker annorlunda vid genomläsning när ett dygn till gått -vem som blev lynchad. Och hur röstningen såg ut samt vem som sedan blev käk.
Bitarna brukar falla på plats allt eftersom.

Någon kan luras bra och någon kanske räcker upp handen (@Niyama har redan försökt :p)

God morgon och välkomna till nästa kurs, "Hur stavas Madalitso egentligen?". Detta är en väldigt enkel men viktig kurs som vi verkligen hoppas ni alla kommer klara! Denna kurs har ingen egen kurslitteratur, och är en av de mindre krävande kurserna, något som många upplever som en viktig paus i det höga tempo som vi håller under terminen. Ni kommer i detta meddelande få ta del av ett antal exemplar på felaktiga stavningar och därefter ha en obligatorisk övning då ni får träna på stavningen i olika situationer, till exempel teoriinlägg, röstning och sammanställning av deltagare. Som avslutande och tenterande moment kommer vi ha en tentamen med flervalsfrågor, där ni ska välja korrekt stavning bland fyra alternativ.

Nedan följer ert instuderingskompendie av inkorrekta stavningar (skulle ni se ert namn upprepade gånger nedan bör ni se det som ett tecken att läsa på extra noga under den här kursen):

madagaskar, madaslaskar, madalisto osv.

Madalsto
Madagaskar
Madalisto

Till sist vill vi även nämna hur glada vi är över att se att alla som klarade gårdagens tentamen är närvarande igen vid uppropet idag! Vi hoppas detta innebär att alla kvarvarande kommer fullfölja terminen!

Varma hälsningar
Derring-Do, rektor för Bukefalos universitet
Madalitso, prorektor för Bukefalos universitet

DagDL: 21.30

Jag känner mig nöjd med att i denna leken hittills fått ut 3 ulvar på raken (visserligen med två olika roller men ändå !)
Jag tänker fortsätta med min lista sedan igår om jag nu får chansen efter DL, vilket kanske är tveksamt O_o
Klistrar in den ifall att så behöver ni inte skrolla tillbaks / leta bland alla äldre inlägg

Hedinn är checkad och utröstad som ulv
Så den uppdaterade listan för stunden är (i fallande ordning )

Snurrfian
Bollen
Fio
Artline
LenaH

Och med hemlig som bubblare att vara med på listan

Dessa är de jag vill granska vidare mest idag
Behöver gå igenom leken igen för att kunna komma med några nya tankar. Ibland ter sig saker annorlunda vid genomläsning när ett dygn till gått -vem som blev lynchad. Och hur röstningen såg ut samt vem som sedan blev käk.
Bitarna brukar falla på plats allt eftersom.

Någon kan luras bra och någon kanske räcker upp handen (@Niyama har redan försökt :p)
Varför tror du inte att Niyama är ulv?

Jag har henne som mest misstänkt ihop med fio. Just nu iaf.

Jag tror ju att habinas roll kan ha varit fårulvig och hennes röst på Niyama var ogiltig.

Fio misstänker jag inte minst för att hon tjatar om att det inte är en slump att ulvar blivit utröstade + att hon tyckt att både Elo och Habina gjort så konstigt att de tydligt var ulvar men hon röstade inte på nån av dom. Alternativt att hon är den där statistikstudenten och får inte ihop matten 🤷‍♀️

Help? Vad betyder detta, blev ingen käkad? Eller är Fio reglerad - eller vad det heter
Ja, detta var ju lurigt minst sagt. Nej men som Q skrev så innebär det ju att någon hade skydd inatt! Sen vilken roll det kan vara, det kan man ju bara spekulera i. Kan ju vara en ängel, eller om någon gett ett paket med skydd till någon, sen finns ju de där rollerna som inte ulvarna kan käka typ, ish om jag kommer ihåg rätt. Längesen jag läste listan i anmälningstråden med alla roller som finns måste jag erkänna!

Ja, detta var ju lurigt minst sagt. Nej men som Q skrev så innebär det ju att någon hade skydd inatt! Sen vilken roll det kan vara, det kan man ju bara spekulera i. Kan ju vara en ängel, eller om någon gett ett paket med skydd till någon, sen finns ju de där rollerna som inte ulvarna kan käka typ, ish om jag kommer ihåg rätt. Längesen jag läste listan i anmälningstråden med alla roller som finns måste jag erkänna!
Så egentligen borde det innebära att man inte behöver lägga så mycket tankeverksamhet på vem som eventuellt skulle kunnat bli käk, för det kan vi aldrig lista ut, utan kommer få reda på i slutet?

DL 3

Reflektioner om gårdagens röstning :

Hedinn fick mest röster och visade sig vara ulv

Jag tänker att artline , LenaH , cirkus är än mer åt det godare hållet för mig med dessa röster igår och även med beaktande av deras inlägg och resonemang genom leken , framförallt vad det gäller LenaH som jag känner att jag kan släppa tanken på nu att hon skulle luras. Så avför henne från min lista över möjliga onda helt

hemligs röst på hedinn kommer sist när det i princip var kört för Hedinn så om det finns någon ulv som röstade på hedinn igår för alibi så tippar jag att det är hon i så fall

Heffa lägger första rösten igår , på fio
Känns lite konstig röst ändå , men sammantaget i leken har hon känts god ändå. Men en liten notering trots allt

Av de som röstade på LenaH igår känns ändå snurrfian rätt trolig att kunna tillhöra ulvgänget tycker jag med tanke på hennes tidigare röster i leken samt att jag känner att hon varit lite off i sitt resonemang och även hur hon teorier

Niyama och harrysen röstar också på LenaH men där tror jag mest att de är nojiga goda som var rädda för att bli lurade -eller hade egen tanke som de ville följa istället för att bara hänga på. I övrigt under leken så talar mycket för att de är goda i resonemangen så de har trillat över på goda sidan för mig

Bollen lägger en uddaröst då hon valde mellan Artline och hedinn eftersom en av dem borde vara ond. Och valde Artline
Jag har lite ulvvibbar av bollen i denna leken och @Mirtai röstade på bollen i dl1 och hon brukar ju faktiskt ha en god bollen-radar och även att jag börjar få så pass många jag ändå känner att jag kan sortera in som goda att bollen liksom inte tar någon annan plats i mitt pussel än som ulv

Fio har nu faktiskt halkat ur min lista. Missade visserligen att rösta i tid igår , men hade i efterrösten velat rösta på mig
Tror faktiskt inte att hon skulle gå på vare sig mig eller cirkus som hon gjort i leken om hon var ond. Där ger jag @LenaH rätt som kom med det igår. Jag släppte fio rätt mycket redan under gårdagen men känner nu trots allt när jag begrundat röstningen samt tänkt igenom det som skrevs igår samt också ögnat igenom allt en gång till att hon kan jag släppa nu

Så mina tre kvarvarande ulvar enligt ovan blir
Snurrfian
Bollen
Hemlig

God morgon och välkomna till nästa kurs, "Hur stavas Madalitso egentligen?". Detta är en väldigt enkel men viktig kurs som vi verkligen hoppas ni alla kommer klara! Denna kurs har ingen egen kurslitteratur, och är en av de mindre krävande kurserna, något som många upplever som en viktig paus i det höga tempo som vi håller under terminen. Ni kommer i detta meddelande få ta del av ett antal exemplar på felaktiga stavningar och därefter ha en obligatorisk övning då ni får träna på stavningen i olika situationer, till exempel teoriinlägg, röstning och sammanställning av deltagare. Som avslutande och tenterande moment kommer vi ha en tentamen med flervalsfrågor, där ni ska välja korrekt stavning bland fyra alternativ.

Nedan följer ert instuderingskompendie av inkorrekta stavningar (skulle ni se ert namn upprepade gånger nedan bör ni se det som ett tecken att läsa på extra noga under den här kursen):

Till sist vill vi även nämna hur glada vi är över att se att alla som klarade gårdagens tentamen är närvarande igen vid uppropet idag! Vi hoppas detta innebär att alla kvarvarande kommer fullfölja terminen!

Varma hälsningar
Derring-Do, rektor för Bukefalos universitet
Madalitso, prorektor för Bukefalos universitet

DagDL: 21.30
Mähä

Så egentligen borde det innebära att man inte behöver lägga så mycket tankeverksamhet på vem som eventuellt skulle kunnat bli käk, för det kan vi aldrig lista ut, utan kommer få reda på i slutet?
I bästa fall vet den som skyddade ifalla tt den inte skyddade sig själv.

Varför tror du inte att Niyama är ulv?

Jag har henne som mest misstänkt ihop med fio. Just nu iaf.

Jag tror ju att habinas roll kan ha varit fårulvig och hennes röst på Niyama var ogiltig.

Fio misstänker jag inte minst för att hon tjatar om att det inte är en slump att ulvar blivit utröstade + att hon tyckt att både Elo och Habina gjort så konstigt att de tydligt var ulvar men hon röstade inte på nån av dom. Alternativt att hon är den där statistikstudenten och får inte ihop matten 🤷‍♀️
Jag tror faktiskt att jag hade rätt i mitt antagande att det var nästan bara goda som hade röster på sig i både dl 1 och dl 2 innan det avgjordes i slutminuterna så Elo och framförallt när habina rök
Jag tror inte niyama hade ändrat till habina om de var kollegor oavsett om det fanns en dold röst eller inte framför jag misstänker dessutom att hemlig är ulv så onödigt för niyama att byta röst från en ulv till en annan ur alibitänk. Jag tror inte jag blivit lurad eller tänkt fel här , men har ju fått en och annan stekpanna i huvudet genom åren så visst kan jag ha fel. Men jag hoppas och tror inte det
Men ska för säkerhets skull gå igenom allt jag skrivit i mitt privata block igen så jag inte gjort fel här

Fio tror jag faktiskt LenaH har en rätt tanke om. Hon bor inte ha gått så hårt åt vare sig dig eller mig om hon var ond. Jag tror att hon inte heller skulle köra sitt race på detta sätt som ond heller utan mer smyga med lite smidigare istället

DL 3

Reflektioner om gårdagens röstning :

Hedinn fick mest röster och visade sig vara ulv

Jag tänker att artline , LenaH , cirkus är än mer åt det godare hållet för mig med dessa röster igår och även med beaktande av deras inlägg och resonemang genom leken , framförallt vad det gäller LenaH som jag känner att jag kan släppa tanken på nu att hon skulle luras. Så avför henne från min lista över möjliga onda helt

hemligs röst på hedinn kommer sist när det i princip var kört för Hedinn så om det finns någon ulv som röstade på hedinn igår för alibi så tippar jag att det är hon i så fall

Heffa lägger första rösten igår , på fio
Känns lite konstig röst ändå , men sammantaget i leken har hon känts god ändå. Men en liten notering trots allt

Av de som röstade på LenaH igår känns ändå snurrfian rätt trolig att kunna tillhöra ulvgänget tycker jag med tanke på hennes tidigare röster i leken samt att jag känner att hon varit lite off i sitt resonemang och även hur hon teorier

Niyama och harrysen röstar också på LenaH men där tror jag mest att de är nojiga goda som var rädda för att bli lurade -eller hade egen tanke som de ville följa istället för att bara hänga på. I övrigt under leken så talar mycket för att de är goda i resonemangen så de har trillat över på goda sidan för mig

Bollen lägger en uddaröst då hon valde mellan Artline och hedinn eftersom en av dem borde vara ond. Och valde Artline
Jag har lite ulvvibbar av bollen i denna leken och @Mirtai röstade på bollen i dl1 och hon brukar ju faktiskt ha en god bollen-radar och även att jag börjar få så pass många jag ändå känner att jag kan sortera in som goda att bollen liksom inte tar någon annan plats i mitt pussel än som ulv

Fio har nu faktiskt halkat ur min lista. Missade visserligen att rösta i tid igår , men hade i efterrösten velat rösta på mig
Tror faktiskt inte att hon skulle gå på vare sig mig eller cirkus som hon gjort i leken om hon var ond. Där ger jag @LenaH rätt som kom med det igår. Jag släppte fio rätt mycket redan under gårdagen men känner nu trots allt när jag begrundat röstningen samt tänkt igenom det som skrevs igår samt också ögnat igenom allt en gång till att hon kan jag släppa nu

Så mina tre kvarvarande ulvar enligt ovan blir
Snurrfian
Bollen
Hemlig
Tja, hade jag röstat på hedinn hade du tyckt att jag var ulv som försökte ge mig själv alibi. Lurigt det där, vad man än gör så är det liksom fel :rofl:
Det känns som att Mirtais röst på mig i DL1 inte säger så mycket direkt, det var ju ändå DL1!
Det är helt okej om ni vill granska mig, det kanske ger lite svar som för oss framåt :)
Vad är det som gör att du lurar på att Snurr är ulv men inte Niyama och Harrysen när alla röstade på LenaH? Du är rätt säker på att LenaH är god alltså?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 552
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar