Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Vad är det som gör att ni tycker hemlig är ond? Jag har satt henne som möjlig god efter att hon pekade ut Elo, och lade första rösten där i DL1, DL1 är ju DL1, men hon kunde ju gjort det "tystare"? Efter det har hon inte skrivit något som jag tycker ser skummare ut än någon annan, men jag är öppen för förslag?

Edit, kom på efter att jag postat. Flera har sagt att Elo pekade så tydligt (men hon fick bara tre röster ändå? ((jag självvar bland dem som inte fattade att elo var skum tex))), hade det istället varit skumt att INTE peka ut det, och att det är ett bra alibi? Samtidigt kunde ju hemlig valt att se förbi det skumma för att inte fler skulle se det. Spånar bara lite och vet inte om det är någon substans i mina tankar. Ville mest få ur mig det innan sjukstugan kallar igen :)
hemlig la första rösten på Elo i DL1. Att ulvar alibiröstar på andra ulvar i DL1, speciellt med förstaröster (som ofta är de mest riskfria) är inte alls ovanligt. Skulle personen bli lynchad vid ett senare tillfälle så är det ju nice att kunna peka på att man misstänkt någon redan i DL1. Och för att det ska funka så brukar man i så fall vilja ha lite mer substans bakom sin röst (dvs inte en ren BOP utan ta något personen faktiskt skrivit).

Det blir ju skillnad på om man röstat på någon för något den skrivit (tex som med Elo, att man reagerade på hennes utpekande av ulvar) jämfört med om motiveringen hade varit tex som @Blacksmithfarms motivering i förra leken där hon röstade på Q för att Q hade förkortat BSFs namn men inte tex mitt som också är långt
:)

DL 1 21:30
14:00 fio röstar på qitis1
17:24 Heffaklumpen röstar på LenaH
19:07 Elo röstar på cirkus
19:17 Artline röstar på hemlig
19:27 Hedinn röstar på Snurrfian
19:29 hemlig röstar på Elo
19:39 mirtai röstar på bollen__
19:47 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:41 Harrysen röster på Heffaklumpen
20:45 Habina röstar på Harrysen
21:04 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:05 Snurrfian röstar på Harrysen
21:16 cirkus röstar på Elo
21:23 Qitis1 röstar på Elo
21:27 Niyama röstar på Habina

Lynchas: Elo Sabbatsårulv
- Tar ledigt från studierna i år, så hen kan lägga fullt fokus på vad som händer i det hemliga sällskapet.
Käkas: Qitis1 Kursombud - Den student i klassen som ställt upp på att samla in vad alla tyckt efter avslutad kurs.

DL2 21:30
18:38 Harrysen röstar på bollen__
18:56 hemlig röstar på Niyama
20:47 Heffaklumpen röstar på hemlig

21:04 Niyama röstar på hemlig
21:04 cirkus röstar på qitis2
21:06 bollen__ röstar på cirkus
21:08 Blacksmithfarm röstar på cirkus
21:12 Habina röstar på Niyama
21:15 Snurrfian röstar qitis2

21:18 LenaH röstar på Niyama
21:18 Artline röstar på hemlig

21:28 LenaH ändrar röst till Habina
21:28 fio röstar på Cirkus
21:29 Niyama ändrar röst till Habina
21:29 Artline ändrar röst till Habina
21:30 Harrysen ändrar röst till Habina
21:30 qitis röstar på Habina
21:30 Hedinn röstar på qitis

Lynchas: Habina Svårulv
- Hemligaste individen i det hemliga sällskapet, svår att få grepp om.
Käkas: BSF Doktorand - Kan mycket, men ingen lyssnar.

DL 3
20:58 Heffaklumpen röstar på fio
21:14 qitis röstar på Hedinn
21:15 cirkus röstar på Hedinn
21:20 Artline röstar på Hedinn
21:23 LenaH röstar på Hedinn
21:25 Niyama röstar på LenaH
21:28 hemlig röstar på Hedinn
21:28 Snurrfian röstar på LenaH
21:29 bollen__ röstar på Artline
21:30 Harrysen röstar på LenaH

Lynchas: Hedinn Dårulv
- Har varit på en studentfest för mycket och har inte längre alla hästar hemma, saker blir inte alltid som hen tänkt sig.
Plockar upp den här till mina inlägg så jag hittar den sedan -färgad och klar.
@heffaklumpen -har du gjort någon sammanställning över allas röster i dessa 3 DL ? Sitter dumt till på jobbet så hinner inte riktigt göra en själv

Varför tror du inte att Niyama är ulv?

Jag har henne som mest misstänkt ihop med fio. Just nu iaf.

Jag tror ju att habinas roll kan ha varit fårulvig och hennes röst på Niyama var ogiltig.

Fio misstänker jag inte minst för att hon tjatar om att det inte är en slump att ulvar blivit utröstade + att hon tyckt att både Elo och Habina gjort så konstigt att de tydligt var ulvar men hon röstade inte på nån av dom. Alternativt att hon är den där statistikstudenten och får inte ihop matten 🤷‍♀️

Men jag röstade ju redan kl 14 i första DL och hade ingen möjlighet att läsa igenom leken efter det.

I andra DL röstade jag på dig två minuter innan DL och såg Lenas ändring och sedan alla andra som följde Lena. Hade inte gjort någon större skillnad på resultatet om jag hade ändrat till Habina men förmodligen hade jag blivit anklagad för att glida med i den utröstningen. Det var bättre tyckte jag att stå fast vid den jag trodde var ulv även om jag såg att Habina troligen skulle ryka.

Igår hann jag inte rösta och hade inte läst knappt ett inlägg under hela leken från någon som misstänkte Hedinn och helt plötsligt misstänkte alla Hedinn som från ingenstans.
Hade inte hunnit läsa igenom de sista sidorna i leken heller när jag la min efterhandsröst.

Du får gärna utveckla lite mer om detta ?
Hade också hemlig som trolig god igår men fick lite ont om andra ulvkandidater när jag troligen lite för hastigt avförde fio och artline från listan över oklara /troligen onda idag.
Kan vi vara överens om att avvakta med hemlig?
Jag tycker att hennes röst på Elo talar till hennes fördel till att börja med.
Vi var tre som röstade där, Q1, hemlig och jag. hemlig la första rösten hyffsat tidigt och jag tror normalt att ulvarna völjer att försöka ha bättre koll än lägga en alibiröst så väldigt tidigt.
I DL2 röstar hon på Niyama som jag tror kan vara i lyan, pga Habinas röst som jag tror är en fårulvsröst. Niyama är absolut slipad nog att lägga alibi på Habina i den DL. Det skulle i så fall betyda att hon enbart röstat på ulvar hittills (he he min spekulation) och det tror jag inte en ond hemlig skulle göra.

De jag litar på (hjälp) är du och LenaH (när fan hönde det sist?) sen kommer hemlig. Sen kommer Art och bollen i min bok

Mina ond-kandidater är
Niyama
Snurrfian
Harrysen
fio

Tror litegrann att lyan råkade outa sig och hoppas på att de skulle kunna vända gårdagens lynch mot LenaH istället.

Vi var tre som röstade där, Q1, hemlig och jag. hemlig la första rösten hyffsat tidigt och jag tror normalt att ulvarna völjer att försöka ha bättre koll än lägga en alibiröst så väldigt tidigt.
I DL2 röstar hon på Niyama som jag tror kan vara i lyan, pga Habinas röst som jag tror är en fårulvsröst. Niyama är absolut slipad nog att lägga alibi på Habina i den DL. Det skulle i så fall betyda att hon enbart röstat på ulvar hittills (he he min spekulation) och det tror jag inte en ond hemlig skulle göra.

De jag litar på (hjälp) är du och LenaH (när fan hönde det sist?) sen kommer hemlig. Sen kommer Art och bollen i min bok

Mina ond-kandidater är
Niyama
Snurrfian
Harrysen
fio

Tror litegrann att lyan råkade outa sig och hoppas på att de skulle kunna vända gårdagens lynch mot LenaH istället.
Det känns som det enda vi kan enas om är att @Snurrfian är skum?

Men jag röstade ju redan kl 14 i första DL och hade ingen möjlighet att läsa igenom leken efter det.

I andra DL röstade jag på dig två minuter innan DL och såg Lenas ändring och sedan alla andra som följde Lena. Hade inte gjort någon större skillnad på resultatet om jag hade ändrat till Habina men förmodligen hade jag blivit anklagad för att glida med i den utröstningen. Det var bättre tyckte jag att stå fast vid den jag trodde var ulv även om jag såg att Habina troligen skulle ryka.

Igår hann jag inte rösta och hade inte läst knappt ett inlägg under hela leken från någon som misstänkte Hedinn och helt plötsligt misstänkte alla Hedinn som från ingenstans.
Hade inte hunnit läsa igenom de sista sidorna i leken heller när jag la min efterhandsröst.
Om du inte gör bort dig totalt idag kommer jag i allafall inte rösta på dig

I DL2 röstar hon på Niyama som jag tror kan vara i lyan, pga Habinas röst som jag tror är en fårulvsröst.
Jag är inte så säker på att habina hade just fårulvsrollen men det är mitt personliga tyckande det utifrån vad ulvrollen beskrivs som hon hade

Men det är klart - kan det fastslås att hon verkligen var fårulv så ändrar det ju en del tänker jag.
Onda LL som inte låter oss veta några förmågor när rollerna dött :meh:

Om du inte gör bort dig totalt idag kommer jag i allafall inte rösta på dig

Jag kommer inte göra bort mig om jag inte får instruktioner från LL att göra det.

På en del plan känns leken regisserad, iallafall fram till nu.

Det känns som du tvärvänt från en ulvcirkus till en neutral och jag vet inte om du var trollad i början eller nått.

Bara en liten påminnelse från LL att källa:känsla inte är en okej grund för teorier enligt hintningsförbudet.

Om det var till mig så menar jag hur cirkus skrev sina inlägg i början av leken och hur hon skriver dom nu. Det kanske uppfattades som om jag hade fått någon slags info. Då vill jag förtydliga att det har jag inte fått.

Jag känner att mig förvirrad idag. Jag ser inte riktigt vad som gjorde Hedinn så himla misstänkt snabbt. Samtidigt har jag varit rätt busy idag så har inte hunnit lusläsa allt. Nu var hon ju ond, så kanon att hon blev lynchad. Men vad det kom ifrån är fortfarande för mig oklart.

Qitis har röstat på två ulvar, och teoriar trovärdigt, lägger henne åt sidan så länge.
LenaH känner jag mig mer osäker på än igår. Jag misstänkte henne igår, men efter att bland annat cirkus håller henne för god så börjar jag tvivla. Eller försöker Cirkus leda spåren från LenaH? Jag har fortfarande inte helt släppt att jag tror att hon troligtvis inte trodde att habina skulle ryka i snacket om röständringen, men jag ska försöka bortse från det idag och titta lite mer på vad Lena har skrivit.
Heffa tycker jag verkar gräva ärligt men jag kan också vara lurad, dock håller jag henne åt det goda hållet just nu och lägger henne åt sidan.
Artline tycker jag har vettiga teorier och hennes röständring till Habina kändes för mig inte lika skum som LenaS, men jag kan vara lurad här.
Hemlig har som jag skrev tidigare, hamnat på min åt goda hållet lista redan tidigt efter att hon pekade på elo så tidigt och jag har lagt henne åt sidan innan, vet inte hur jag ska tänka där.
Niyama röstade på habina i dl1 och dl2 och skrev att hon ville titta tydligare på de som röstade på mig i DL1. Jag vet ju min roll och tyckte därför att det innebar att Niyama var åt det goda hållet. Hon röstade på Lena, som jag i DL3, jag ska kika på hennes motivering, men Niyama känns fortfarande åt det goda hållet för mig.

Kvar på min onda lista just nu är då
snurrfian som jag skrev om redan igår. Får se vad som kommer fram idag.
bollen Har inte skrivit jättemycket och jag har inte så bra boll-koll
fio det känns som de flesta teorier om fio handlar om hur hon brukar spela... nä jag vet inte där heller.

Kommer kanske ändra mig under dagen men just nu ser det ut sådär i mitt huvud i alla fall :)

hemlig la första rösten på Elo i DL1. Att ulvar alibiröstar på andra ulvar i DL1, speciellt med förstaröster (som ofta är de mest riskfria) är inte alls ovanligt. Skulle personen bli lynchad vid ett senare tillfälle så är det ju nice att kunna peka på att man misstänkt någon redan i DL1. Och för att det ska funka så brukar man i så fall vilja ha lite mer substans bakom sin röst (dvs inte en ren BOP utan ta något personen faktiskt skrivit).

Det blir ju skillnad på om man röstat på någon för något den skrivit (tex som med Elo, att man reagerade på hennes utpekande av ulvar) jämfört med om motiveringen hade varit tex som @Blacksmithfarms motivering i förra leken där hon röstade på Q för att Q hade förkortat BSFs namn men inte tex mitt som också är långt
:)
Det fetade ska givetvis vara "att man reagerade på hennes utpekande av GODA"

Min hjärna är inte alls med mig idag. Ska försöka få ner lite tankar men kan verkligen inte lova något, tycker mest att det snurrar runt i hjärnkontoret idag 🍥

Jag kommer inte göra bort mig om jag inte får instruktioner från LL att göra det.

På en del plan känns leken regisserad, iallafall fram till nu.

Det känns som du tvärvänt från en ulvcirkus till en neutral och jag vet inte om du var trollad i början eller nått.
Nä jag var bara förbannad IRL och det spillde i leken.

Cirkus leda spåren från LenaH? Jag har fortfarande inte helt släppt att jag tror att hon troligtvis inte trodde att habina skulle ryka i snacket om röständringen, men jag ska försöka bortse från det idag och titta lite mer på vad Lena har skrivit.
Med 2 minuter kvar tror jag att lyan trodde de satt lugnt i båten och att så många inte skulle ändra sina röster. Särskilt om det fanns en fårulvsröst på mig,q eller hemlig i PM. Tycker du alltså att det är en orimlig tanke?

Mina ond-kandidater är
Niyama
Snurrfian
Harrysen
fio

Du är medveten om att den enda du inte nämner i detta inlägget är mig?

Finns det något mer som gör att du tror att Niyama kan vara ond? Jag har ju snarast en motsatt uppfattning av Niyama men jag kan så klart ha missat något, så tar gärna del av varför du tror att hon kan vara ond/ulv/i lyan :)

Vi 11 som är kvar har röstat enligt följande (borde vara 3 onda och 8 goda?):
bollen__: (efterhandsröst: Q2) - cirkus - Artline
Mirtai/Q2: bollen__ - Habina - Hedinn
cirkus: Elo - qitis2 - Hedinn
LenaH: heffaklumpen - (Niyama) Habina - Hedinn
Artline: hemlig - (hemlig) Habina - Hedinn
Harrysen: heffaklumpen - (bollen__) Habina - LenaH
fio: qitis1 - cirkus - (efterhandsröst: Q2)
heffaklumpen: LenaH - hemlig - fio
hemlig: Elo - Niyama - Hedinn
Snurrfian: Harrysen - qitis2 - LenaH
Niyama: Habina - (hemlig) Habina - LenaH

@qitis

Exakt matte. Och inget skumt öht O_o
Om det är 6 onda enligt namngivna rollerna av 16 deltagare så blir kvoten lite högre än normala 1/3 onda
Eller vad tycker du var skumt egentligen ? 16/3 ≈5,33 onda och det verkar vara 6 enligt listan Kvot 0,375 dvs 37,5% onda istället för 0.33. 33% onda.

Ah jag fattar men jag är inte helt säker på nån av dom ändå.
Niyama litar jag inte en sekund på - hon är för skicklig.
Hela ditt tänk bygger på att hemlig är ulv och det är jag ganska osäker på, det finns indikationer på något annat i min enkla lilla bok så hon kommer i allafall inte få min röst idag. Däremot är Snurrfian ett kort som jag är osäker på av lite olika skäl

Ja LenaH har jag faktiskt avfört efter gårdagen.
Visst är hon bra på att luras och med tanke på alla hennes inlägg ( och de är riktigt många denna gången ) så hittar jag faktiskt inget direkt misstänkt utan bara väldigt mycket som sammanfaller med mina tankar och så brukar det bara vara när vi båda är goda när jag tänker efter

Du får gärna utveckla lite mer om detta ?
Hade också hemlig som trolig god igår men fick lite ont om andra ulvkandidater när jag troligen lite för hastigt avförde fio och artline från listan över oklara /troligen onda idag.

Det känns som det enda vi kan enas om är att @Snurrfian är skum?
För mig känns det extremt snurrigt att en stor del av dem jag håller som goda helt plötsligt toklitar på qitis som redan i sin första roll vill framstå som den som räknar, och nu fortsätter låtsas vara den som räknar på % fram och tillbaka. Men visst vill ni snurra till leken ytterligare så tro att ni hittar en ulv i mig. För mig känns det som om det bara blir snurrigare och snurrigare.

Vi 11 som är kvar har röstat enligt följande (borde vara 3 onda och 8 goda?):
bollen__: (efterhandsröst: Q2) - cirkus - Artline
Mirtai/Q2: bollen__ - Habina - Hedinn
cirkus: Elo - qitis2 - Hedinn
LenaH: heffaklumpen - (Niyama) Habina - Hedinn
Artline: hemlig - (hemlig) Habina - Hedinn
Harrysen: heffaklumpen - (bollen__) Habina - LenaH
fio: qitis1 - cirkus - (efterhandsröst: Q2)
heffaklumpen: LenaH - hemlig - fio
hemlig: Elo - Niyama - Hedinn
Snurrfian: Harrysen - qitis2 - LenaH
Niyama: Habina - (hemlig) Habina - LenaH

@qitis
Visst leken går ut på att hitta ulvar men känns det inte väldigt märkligt att gång på gång hitta ulvar? Det borde bara vara den som sitter i lyan som vet exakt vem eller vilka som är ulvar och att då gång på gång pekar ut sina kollegor kan lätt godförklara en ulv som säljer ut lyan för att vinna. För mig att det snurrigt att titta på dem som har röstat på de som är kvar i leken mer än de som har röstat ut ulvar, jag tror inte att det säger något om deras godhet.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 552
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar