Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Min gissning är fortfarande att hon är utanför lyan och pekar ut ett gäng som inte är i lyan för att visa sig så att hon inte blir käk.

Om rollen varit i lyan, vad är det för skills? En ond spion inne i lyan? det var ju lyan den skulle ha full koll på.

Jag *tror* att hon var utanför lyan och ville visa sig genom att peka på andra som inte är i lyan. Vilka andra som inte är i lyan vet ju lyan.

Hoppas att det finns nån form av god lya och en spökviskare. Jag tror att studievägledaren kan vara åt det hållet.
Ni verkar ju helt ha snurrat in er i ord som används, men visst om jag tittar på Cirkus så använder hon ordet lyan väldigt ofta - samtidigt som hon vill lyfta teorin om kodord?

Jag ser att ni är flera stycken som tycker att Snurrfiam är skum och verkar överens (?) om att kunna tänka er att lyncha henne idag. Jag håller visserligen med om att hon är skum, men jag vet faktiskt inte om hon är SÅ skum. Kan inte ni förklara för mig vad ni ser hos Snurrfian som jag uppenbarligen missat? Jag försöker förstå men verkar faktiskt inte se allt det skumma som ni ser.

Och innan någon undrar, nej, jag vet inte Snurrfians roll eller ens vilken sida hon spelar för. Jag försöker inte försvara henne. Jag vill bara förstå vad det är ni ser hos henne som är så skumt som inte jag ser?

Jag ser att ni är flera stycken som tycker att Snurrfiam är skum och verkar överens (?) om att kunna tänka er att lyncha henne idag. Jag håller visserligen med om att hon är skum, men jag vet faktiskt inte om hon är SÅ skum. Kan inte ni förklara för mig vad ni ser hos Snurrfian som jag uppenbarligen missat? Jag försöker förstå men verkar faktiskt inte se allt det skumma som ni ser.

Och innan någon undrar, nej, jag vet inte Snurrfians roll eller ens vilken sida hon spelar för. Jag försöker inte försvara henne. Jag vill bara förstå vad det är ni ser hos henne som är så skumt som inte jag ser?

Skumbanan. :sneaky:

Roller kvar
Anställda och kursare (goda)
Mamma
- Korridorens "mammavän", väldigt mån om att alla ska ha en kompis.
= Drake? (kan skapa kärlekspar, kärlekspar vet att de är kärlekspar men inte varandras roller, om en i paret dör så dör båda)

Statistikstudent - Gillar att göra om allt i procent.

Läkarstudent - Den som festar med en läkarstudent får vara beredd på att vara knockad dagen efter.
= Välsignad? (överlever käkförsök) Bagare? (Dör om den käkas, men kommande natt så blir det inget käk)
eller kan den vara den rollen som väljer en spelare vars röst inte räknas nästa dag?

Spexare - Rätt person att hänga med om man vill ha en glad och obekymrad natt, och inte tänker göra något speciellt dagen efter.
= Ängel? (skyddar varje natt)

Informellt kursombud - Har ingen formell roll, men vill gärna låta påskina att den vet vad alla tycker.
= Besserwisser? (Kan ställa påståenden till LL)

Skyddsombud - Försöker se till att studenterna har en dräglig studiemiljö, men blir sällan lyssnad på förens efter en incident.
= Vittne? (kan bevittna en varulvsattack. På så sätt får vittnet reda på en av varulvarnas identitet, som i sin tur får reda på vittnets identitet. Efter bevittnad attack så är vittnet skyddat från att ätas följande natt.)

Övningsledare - Kan stötta de andra studenterna så de klarar mer än de tror.
= Brevbärare? (delar ut paket)

Studievägledare - Försöker förstå avhoppare för att förbättra för kvarvarande studenter.
= Medium? (kan få visioner/drömmar från döda spelare) Spökväckare? (väcker en spelare som får fortsätta rösta)

Hemliga sällskapet (onda)
Spårulv
- Aspirant till det hemliga sällskapet, beredd på att göra vad som helst för att passa in.
= Svart får? (ond utanför lyan, känner till lyan)

Sårulv - Expert på spydiga kommentarer mot såna hen inte tycker hör hemma på universitetet, sånt som ligger och gnager länge.

Kårulv - Gammal räv i studentkåren med visst inflytande genom sin position i kårfullmäktige.
= Ledarvarg? (utanför lyan, drar med sig en ulv om ulvarna käkar denne)

Jag lag till mina tankar om läkarstudenten. Minns dock inte vad rollen heter på vanligt språk

Öh här låter det som om du vet att fio är god. Dvs att om jag känt till Hedinn hade jag gjort på ett annat sätt..
Nej jag har aldrig sagt att fio är god eller att jag vet det. Att jag nämnde just fio var för att jag röstat på fio innan, sedan röstade Q på Hedinn och du röstade på Hedinn strax därefter. Vad jag försökte säga är snarare att din röst talar till din fördel för om du hade vetat att Hedinn var ond så hade du kunnat lägga rösten på fio och då hade det stått 2-1 fio-Hedinn. Men du la rösten på Hedinn så då blev det 2-1 Hedinn-fio istället.

Men fio kan mycket väl vara ond hon också och i så fall hade det kanske inte spelat någon större roll vem du röstade på. Kanske var det du syftade på? I så fall vet jag inte vad jag tänker om din röst och måste nog fundera en gång till på om jag tror på dig som god eller inte.

Jag funderar på om BSF , som var först med att märka ut ord hos Habina , hade någon form av info. Tex ett ord ?
Hon blev ju ruskigt snabbt käk efter att ha skrivit ut habina och hennes skum -användande. Och röstat på henne
Habina var väl den hemligaste ulven av dem alla -kan det ha något med ordet att göra ?

Är teorierna nu att ulvarna spelar var för sig men använder sig av kodord för att hitta varandra?
Eller att de måste använda ett visst ord ett visst antal gånger- för att få käka kanske?

Nåt med ord verkar ju rimligt, när man ser på snurrfians och bollens inlägg i alla fall? Verkar ju konstigt om det skulle vara en ren slump?

Är teorierna nu att ulvarna spelar var för sig men använder sig av kodord för att hitta varandra?
Något konstigt är det.

Jag funderar på någon (din?) teori om att lyan bara bestod av två ulvar ifrån start och att resten har behövt hitta varandra.

I sådana fall är det möjligt att vissa med bra röstrad kan ha råkat rösta på en kollega av misstag.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare