Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Roller kvar

Anställda och kursare (goda)
Mamma - Korridorens "mammavän", väldigt mån om att alla ska ha en kompis.

Statistikstudent - Gillar att göra om allt i procent.

Läkarstudent - Den som festar med en läkarstudent får vara beredd på att vara knockad dagen efter.

Spexare - Rätt person att hänga med om man vill ha en glad och obekymrad natt, och inte tänker göra något speciellt dagen efter.
.

Informellt kursombud - Har ingen formell roll, men vill gärna låta påskina att den vet vad alla tycker.

Skyddsombud - Försöker se till att studenterna har en dräglig studiemiljö, men blir sällan lyssnad på förens efter en incident.

Övningsledare - Kan stötta de andra studenterna så de klarar mer än de tror.

Studievägledare - Försöker förstå avhoppare för att förbättra för kvarvarande studenter.

Hemliga sällskapet (onda)

Spårulv - Aspirant till det hemliga sällskapet, beredd på att göra vad som helst för att passa in.

Sårulv - Expert på spydiga kommentarer mot såna hen inte tycker hör hemma på universitetet, sånt som ligger och gnager länge.

Kårulv - Gammal räv i studentkåren med visst inflytande genom sin position i kårfullmäktige.

@Niyama

Mamma - Korridorens "mammavän", väldigt mån om att alla ska ha en kompis.

Läkarstudent - Den som festar med en läkarstudent får vara beredd på att vara knockad dagen efter.

Spexare - Rätt person att hänga med om man vill ha en glad och obekymrad natt, och inte tänker göra något speciellt dagen efter.

Informellt kursombud - Har ingen formell roll, men vill gärna låta påskina att den vet vad alla tycker.

Skyddsombud - Försöker se till att studenterna har en dräglig studiemiljö, men blir sällan lyssnad på förens efter en incident.

Övningsledare - Kan stötta de andra studenterna så de klarar mer än de tror.

Studievägledare - Försöker förstå avhoppare för att förbättra för kvarvarande studenter.

Spårulv - Aspirant till det hemliga sällskapet, beredd på att göra vad som helst för att passa in.

Sårulv - Expert på spydiga kommentarer mot såna hen inte tycker hör hemma på universitetet, sånt som ligger och gnager länge.

Kårulv - Gammal räv i studentkåren med visst inflytande genom sin position i kårfullmäktige.

Q har ju hintat halva dagen om sina beräkningar plus det där i början så jag undrar om hon inte har den rollen. Ja, jag skriver det för jag tror ulvarna också ser det. Eller så vill hon få oss att tro att hon har den rollen. Men jag håller henne åt det godare hållet nu i alla fall.

Jag funderar på den här rollen - visst har de lynchade ulvarna hoppat av kursen?
Vem är det då som kan förstå dem?

Men alltså... jag fick en tanke precis och vet inte alls vad den skulle tillföra. Men skriver ut den här ändå.

Om det var 6 onda från början och vinstvillkoren är att goda vinner när alla onda är döda, innebär inte det att leken måste pågå i MINST 6 dagar? Det känns väldigt länge för att vara en lek. Förutsatt att det inte finns någon roll som kan ha ihjäl någon mer/dra med sig någon, men det enda jag såg spekulerades om i början var en eventuell psykopat och den rollen som var aktuell för det är väl redan ute?

Edit: Min fundering är alltså om det möjligen kan finnas någon eller till och med flera roller med i leken som kan ha ihjäl mer än en person...

Jag funderar på den här rollen - visst har de lynchade ulvarna hoppat av kursen?
Men även goda, käkade, har väl hoppat av? Jag gissar nån typ av medium.

Men alltså... jag fick en tanke precis och vet inte alls vad den skulle tillföra. Men skriver ut den här ändå.

Om det var 6 onda från början och vinstvillkoren är att goda vinner när alla onda är döda, innebär inte det att leken måste pågå i MINST 6 dagar? Det känns väldigt länge för att vara en lek. Förutsatt att det inte finns någon roll som kan ha ihjäl någon mer/dra med sig någon, men det enda jag såg spekulerades om i början var en eventuell psykopat och den rollen som var aktuell för det är väl redan ute?

Edit: Min fundering är alltså om det möjligen kan finnas någon eller till och med flera roller med i leken som kan ha ihjäl mer än en person...
Det var ju en ganska stor lek och dessa blir ju långa. Men jo, jag gissar att det kan finnas nåt kärlekspar, psykopat, självmordsbombare, jägare eller liknande som gör att folk dör lite snabbare.

Det var ju en ganska stor lek och dessa blir ju långa. Men jo, jag gissar att det kan finnas nåt kärlekspar, psykopat, självmordsbombare eller liknande som gör att folk dör lite snabbare.
Ja, absolut. Det hör ju till att större lekar ofta blir längre. Men jag tänker att ofta så brukar ju vinstvillkoren vara att "goda vinner när ulvarna i lyan är döda" (vilket ju då exkluderar onda utanför lyan). Men här inkluderas de (om de nu finns) eftersom det är att "goda vinner när alla onda är döda"

Men det är ju the Evil sisters som håller i leken, det kan väl bli nån dubbel- eller trippellynch eller så exploderar hela Falcon Crest eller nåt. :p

Jag har funderat på nån god lya med nån info och som brevbärare. Men det sprack liksom när q2 kom in.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 552
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar