Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och då är ju frågan om lyan verkligen skulle göra något sådant redan i DL1?
Vi kanske har två lyor? Måste skriva den tanken innan jag rusar iväg till gymmet.Vem vet, om det nu ens finns onda utanför lyan.
Den enda jag kommer på just nu är Gollum i @Lobelia s Sagan om Ringen lek , men har kanske funnits liknande roller genom åren ?Fanns det inte en ond utanför lyan som spelade för sig själv? Alltså att det var 3 sidor? Vad var det för roll om någon minns?
Eller så sitter alla i en varsin lya?Vi kanske har två lyor? Måste skriva den tanken innan jag rusar iväg till gymmet.
En lya med 6 ulvar känns helt orimligt. Men två lyor är ju möjligt och ingen helt ensam? Det vore ju en twist.
Med tanke på vinstvillkoren kanske inte 2 lyor, men typ en lya och ett par kanske?Eller så sitter alla i en varsin lya?
Fanns det inte en ond utanför lyan som spelade för sig själv? Alltså att det var 3 sidor? Vad var det för roll om någon minns?
Den enda jag kommer på just nu är Gollum i @Lobelia s Sagan om Ringen lek , men har kanske funnits liknande roller genom åren ?
Tre sidor har funnits men då brukar det stå med i rollistan att det är tre sidor såvitt jag minns
Jag har hittat leken!
(Och fått flashbacks från universitetstiden)
Ååååååh
Va förvirrad jag blev.
Jag har ju problem i vanliga fall med att förstå vad rollerna gör. Hur i hela världen ska jag lösa detta
Tacksamt att folk har börjat fundera kring rollerna men jag är rädd för att en ulv eller två smyger sig in i den konvesationen och styr åt fel håll så att vi blir ännu mer förvirrade för att vi fattar fel.
Å andra sidan så kanske ulvarna är lika förvirrade?
Alltså, hur kunde ni som röstade på Elo så snabbt plocka upp att hon var ulv? Jag fattar verkligen inte? Ja hon räknar upp de som räknar procent som eventuellt goda och vi borde leta ulvar, men jag känner mig extremt trög?Jag är helt förvirrad (fortfarande) men behöver också avlägga "tidig" röst.
Vet inte om q's uträkning hintar om att hon är statistikstudenten? Iom att hon inte nöjer sig med att lämna svaret i bråk utan går hela vägen till decimaltal (som sedan enkelt hade kunnat göras om till procent).
Eller om Habinas reaktion på qs inlägg hintar om att det faktiskt är Habina som är statistikstudenten och hon är upprörd/reagerar på att hon borde vara den som håller på med uträkningar?
Men va i? nu får ni sluta skrivan medan jag skriver, för nu börjar Heffa också räkna procent!
Twisten kanske är att ALLA är statistikstudenten?!?!?
LenaH föpplar till det och säger att hon inte läst sin tilldelade roll. Kanske behöver hon inte det för att hon hamnade i lyan och därför automatiskt visste att hon var ulv? Min första tanken var att rösta på henne men vill inte lägga en andraröst. Som vanligt vill jag inte riskera att rösta ut någon god så här i början av spelet. Jag tycker inte om att rösta när jag inte har nån riktig aning om vem jag tror är ond och inte.
I sann första-dagen-andra så:
Elo röstar på cirkus
För att hon verkar ha fastnat väldigt på vinstvilkoren med ulvar i och utanför lyan och är väldigt tydlig med 'utanför'. Hint om ulvighet till de andra ulvarna?
Ah du tänkte så. Ja den har jag noterat ocksåKan det vara denna?
Svårulv - Hemligaste individen i det hemliga sällskapet, svår att få grepp om.
För mig var det att hon ville skriva ut mig , habina samt även Heffa som troliga goda med en namngiven god roll. Kändes inte som något en god gör i DL 1 helt enkelt. Hade också noterat hennes inlägg att kanske även ulvarna är förvirrade. Kändes inte heller som ett fokus en god skulle ha.Alltså, hur kunde ni som röstade på Elo så snabbt plocka upp att hon var ulv? Jag fattar verkligen inte? Ja hon räknar upp de som räknar procent som eventuellt goda och vi borde leta ulvar, men jag känner mig extremt trög?
Ja, tre av mina lyakamrater röstade ju på samma person i DL1 för bara några lekar sen. Så absolut inte helt omöjligtDet skulle dom definitivt kunna göra!
Finns roll som heter inbrottstjuv nånting har jag för mig ?
Men tror de brukar vara 2 tillsammans.
Spårulv - Aspirant till det hemliga sällskapet, beredd på att göra vad som helst för att passa in.
Svårulv - Hemligaste individen i det hemliga sällskapet, svår att få grepp om.
Kan det inte vara dessa två då?
Hm det tar mig flera dagar innan jag börjar dra såna slutsatser, speciellt nu när jag fortfarande känner mig ringrostig. Samtidigt är jag sån skeptiker att jag får för mig att du är ulv som har skapat dig ett jäkla alibi nu.För mig var det att hon ville skriva ut mig , habina samt även Heffa som troliga goda med en namngiven god roll. Kändes inte som något en god gör i DL 1 helt enkelt. Hade också noterat hennes inlägg att kanske även ulvarna är förvirrade. Kändes inte heller som ett fokus en god skulle ha.
Första dl är det tur att hitta något misstänkt som faktiskt visar sig stämma - är dock glad att det gjorde det denna gången , liksom förra leken ocksåHm det tar mig flera dagar innan jag börjar dra såna slutsatser, speciellt nu när jag fortfarande känner mig ringrostig. Samtidigt är jag sån skeptiker att jag får för mig att du är ulv som har skapat dig ett jäkla alibi nu.
Det är möjligt och skulle kunna vara i linje med @Niyama s tanke om två lyor dessutom
Vinstvillkor – Goda vinner när alla onda är döda. Onda vinner när lyan är fler än de goda. Obs! Onda kan inte vinna genom lottning om båda sidor har samlat sina röster på varsin kandidat. I en sådan situation faller ”lotten” på den goda har röstat på och leken går vidare