Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Fanns det inte en ond utanför lyan som spelade för sig själv? Alltså att det var 3 sidor? Vad var det för roll om någon minns?

De roller som vi inte fattar tex den som räknar statistik , kan det helt enkelt inte bara vara en bybo fast med ett annat namn? Som när städare blev lokalvårdare?

Fanns det inte en ond utanför lyan som spelade för sig själv? Alltså att det var 3 sidor? Vad var det för roll om någon minns?
Den enda jag kommer på just nu är Gollum i @Lobelia s Sagan om Ringen lek , men har kanske funnits liknande roller genom åren ?
Tre sidor har funnits men då brukar det stå med i rollistan att det är tre sidor såvitt jag minns

Den enda jag kommer på just nu är Gollum i @Lobelia s Sagan om Ringen lek , men har kanske funnits liknande roller genom åren ?
Tre sidor har funnits men då brukar det stå med i rollistan att det är tre sidor såvitt jag minns

Spelade inte @LenaH någon sådan i något som hette tjuv och polis typ? Tror även @Artline har haft någon liknande roll

Jag har hittat leken!

(Och fått flashbacks från universitetstiden)

Ååååååh

Va förvirrad jag blev.

Jag har ju problem i vanliga fall med att förstå vad rollerna gör. Hur i hela världen ska jag lösa detta :nailbiting:

Tacksamt att folk har börjat fundera kring rollerna men jag är rädd för att en ulv eller två smyger sig in i den konvesationen och styr åt fel håll så att vi blir ännu mer förvirrade för att vi fattar fel.

Å andra sidan så kanske ulvarna är lika förvirrade?

Jag är helt förvirrad (fortfarande) men behöver också avlägga "tidig" röst.

Vet inte om q's uträkning hintar om att hon är statistikstudenten? Iom att hon inte nöjer sig med att lämna svaret i bråk utan går hela vägen till decimaltal (som sedan enkelt hade kunnat göras om till procent).

Eller om Habinas reaktion på qs inlägg hintar om att det faktiskt är Habina som är statistikstudenten och hon är upprörd/reagerar på att hon borde vara den som håller på med uträkningar?

Men va i? nu får ni sluta skrivan medan jag skriver, för nu börjar Heffa också räkna procent! :arghh:

Twisten kanske är att ALLA är statistikstudenten?!?!?

LenaH föpplar till det och säger att hon inte läst sin tilldelade roll. Kanske behöver hon inte det för att hon hamnade i lyan och därför automatiskt visste att hon var ulv? Min första tanken var att rösta på henne men vill inte lägga en andraröst. Som vanligt vill jag inte riskera att rösta ut någon god så här i början av spelet. Jag tycker inte om att rösta när jag inte har nån riktig aning om vem jag tror är ond och inte.

I sann första-dagen-andra så:

Elo röstar på cirkus

För att hon verkar ha fastnat väldigt på vinstvilkoren med ulvar i och utanför lyan och är väldigt tydlig med 'utanför'. Hint om ulvighet till de andra ulvarna?
Alltså, hur kunde ni som röstade på Elo så snabbt plocka upp att hon var ulv? Jag fattar verkligen inte? Ja hon räknar upp de som räknar procent som eventuellt goda och vi borde leta ulvar, men jag känner mig extremt trög?

Kan det vara denna?

Svårulv - Hemligaste individen i det hemliga sällskapet, svår att få grepp om.
Ah du tänkte så. Ja den har jag noterat också
Men tänker mer att det kan vara en förrädare i lyan ? Alternativt att det är den som är utanför lyan. Möjligen. Inte ens @Madalitso själv verkar ju veta om det finns några utanför lyan O_o

• Haha
Reactions: fio
Alltså, hur kunde ni som röstade på Elo så snabbt plocka upp att hon var ulv? Jag fattar verkligen inte? Ja hon räknar upp de som räknar procent som eventuellt goda och vi borde leta ulvar, men jag känner mig extremt trög?
För mig var det att hon ville skriva ut mig , habina samt även Heffa som troliga goda med en namngiven god roll. Kändes inte som något en god gör i DL 1 helt enkelt. Hade också noterat hennes inlägg att kanske även ulvarna är förvirrade. Kändes inte heller som ett fokus en god skulle ha.

🤣🤣 Det skulle dom definitivt kunna göra!
Ja, tre av mina lyakamrater röstade ju på samma person i DL1 för bara några lekar sen. Så absolut inte helt omöjligt 🤣

Det var nog onödigt av mig att lägga ett frågetecken där. Tänkte mer att det inte direkt är standard av lyan att på ett eller annat sätt outa sig i DL1, men nej, inte omöjligt och jag har inte helt uteslutit det.

För mig var det att hon ville skriva ut mig , habina samt även Heffa som troliga goda med en namngiven god roll. Kändes inte som något en god gör i DL 1 helt enkelt. Hade också noterat hennes inlägg att kanske även ulvarna är förvirrade. Kändes inte heller som ett fokus en god skulle ha.
Hm det tar mig flera dagar innan jag börjar dra såna slutsatser, speciellt nu när jag fortfarande känner mig ringrostig. Samtidigt är jag sån skeptiker att jag får för mig att du är ulv som har skapat dig ett jäkla alibi nu.

Jag tror för övrigt att jag har slagit personligt rekord i antal inlägg. Hela 12 inlägg redan innan DL1! 12 inlägg är väl typ vad jag brukar ha efter DL2 eller kanske tom DL3. Lovar att det fortfarande är jag heffa som skriver 🤣 :rofl:

Hm det tar mig flera dagar innan jag börjar dra såna slutsatser, speciellt nu när jag fortfarande känner mig ringrostig. Samtidigt är jag sån skeptiker att jag får för mig att du är ulv som har skapat dig ett jäkla alibi nu.
Första dl är det tur att hitta något misstänkt som faktiskt visar sig stämma - är dock glad att det gjorde det denna gången , liksom förra leken också 🤠
Ibland har man tur och andra gånger lynchar man en god (har fel helt enkelt )
Brukar vilja rösta med teori för tycker det är bättre än ren bop

Det är möjligt och skulle kunna vara i linje med @Niyama s tanke om två lyor dessutom

Fast iof så skulle det väl stå i vinstvillkoren. Här står båda sidor som i 2 sidor. Man undrar ju då om dom där 2 kanske kommer in i den riktiga lyan på något vis om dom inte redan är med i den alltså.

Vinstvillkor – Goda vinner när alla onda är döda. Onda vinner när lyan är fler än de goda. Obs! Onda kan inte vinna genom lottning om båda sidor har samlat sina röster på varsin kandidat. I en sådan situation faller ”lotten” på den goda har röstat på och leken går vidare

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar