Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Ska man behöva fundera på om hon är död eller inte nu oxå, fasen är det inte tillräckligt komplicerat :rofl:
Hahaha nej, är rätt övertygad om att Elo är död. :rofl: Tänkte mest om en potentiell förmåga hoppat vidare till en annan ond. Försöker mest hitta nån anledning till att hon skulle kunnat vilja bli lynchad.

Jag har fortfarande besök och lite tid tills besöket åkt, hinner inte ordentligt läsa igenom leken nu. Men eftersom jag hade lite tid igår med så gissar jag att jag hade lagt en "enkel" röst DL1 och gjort det tidigt kanske.
Jag hade antagligen röstat på Mirtai för att mirtai röstade på mig och det gör ju helt klart henne skum att rösta på en boll!

bollen__ röstar i efterhand på Mirtai

Ska snabba mig att skriva lite funderingar efter gårdagen om jag blir käk.

Jag känner mig för grön för att spekulera i vilka roller som kan motsvara vilka och får lägga det lite åt sidan. Jag förstod inte heller att Elo var ulv utifrån vad hon skrivit.
Eller så tänker de onda att de redan har övertag med en ond mer än det "borde" vara och så är allt allt iscensatt för att få cirkus och Q att se godare ut?

Det känns faktiskt som något som cirkus (och Q?) skulle kunna komma på.

Men det förutsätter att cirkus, Q och Elo sitter i lyan. Och då är ju frågan om lyan verkligen skulle göra något sådant redan i DL1?

Ja, ulvar skulle aldrig osv.

Men njae? Tror nog ändå att detta är det mest långsökt och kanske minst troliga trots allt.
Håller med Heffas tankar här, jag tror också att det är långsökt att rösta ut en annan ulv i DL 1. Och i det resonemanget ingår väl även Hemlig, i så fall som ju var först med att rösta på Elo. Skulle en ulv börja med att försöka misstänkliggöra en annan ulv redan i dl 1?
Jag tycker hemlig är skum, tycker hennes teori och hur hon sen förklarar den är jättemärklig och inte går ihop. Men jag vill inte rösta där för jag minns att jag brukar tycka hon är skum.

Harrysen verkar ganska ny? Tror hon (?) kan bli ett lätt offer, och känner mig skeptisk till de som röstat på henne.

Jag måste välja nån, och eftersom Habina var först ut att rösta på Harrysen så blir det Habina.
Niyama röstar på Habina
Jag har inte läst något som jag känner gör Habina god. Rösten på mig, eftersom jag vet min egen roll, sticker dock i ögonen, men det är DL 1 och jag inser att jag inte har kommit med något särskilt vettigt att gå på.

Vaken såhär mitt i natten så passar på att fundera lite.

Skönt att vi fick ut en ond!

DL 1 21:30
14:00 fio röstar på qitis
17:24 Heffaklumpen röstar på LenaH
19:07 Elo röstar på cirkus
19:17 Artline röstar på hemlig
19:27 Hedinn röstar på Snurrfian
19:29 hemlig röstar på Elo
19:39 mirtai röstar på bollen__
19:47 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:41 Harrysen röster på Heffaklumpen
20:45 Habina röstar på Harrysen
21:04 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:05 Snurrfian röstar på Harrysen
21:16 cirkus röstar på Elo
21:23 Qitis röstar på Elo
21:27 Niyama röstar på Habina

Elo Sabbatsårulv
- Tar ledigt från studierna i år, så hen kan lägga fullt fokus på vad som händer i det hemliga sällskapet.

Jag utgår från en normal lya och 1-2 onda utanför, för jag orkar inte riktigt tänka på alla andra scenarier som ni nu funderat på. Så jag börjar här.
Om Elo är utanför lyan och de inte känner till henne så kan cirkus och qitis ha vilken roll som helst. Men iom Elos röst på cirkus så bör cirkus i det läget inte ingå i lyan (om det inte är en slags alibi kombinerad bed vinkning, men det känns vågat)
Om Elo ingick i lyan så borde inte cirkus eller Q vara kollega/or - men det är inte omöjligt att de skaffat alibi och offrat Elo - även om det känns onödigt, men omöjligt är det inte.

Nästa tanke
De som lägger andraröster är: LenaH, Snurrfian, cirkus och Niyama. Qitis lägger en tredjeröst.

Niyama röstade på samma som jag (Habina) och eftersom jag vet min roll så vet jag att det inte var en vinkning.
Övriga skulle dock kunna vara vinkningar till lyamedlemmar från någon utanför lyan som känner till vilka som sitter i den.

LenaH följer Harrysen
Snurrfian
följer Habina
Cirkus
följer hemlig och det gör qitis också.

Här talar det lite för qitis att hon la tredje och inte andra rösten. Plus att hon nog gärna vinkar med annat än (iaf bara) röstning. Vilket såklart kan gälla generellt också...

Ingen följer Elo och det enda som kan vara i närheten av räddningsröst (=lagd efter qitis) är Niyama, men hon borde ha röstat på någon som redan hade två röster för att rädda Elo i så fall. Återigen alibi är möjligt, hade hon räddat Elo så hade hon ju hamnat i strålkastaren.

Nu ska jag försöka varva ner och sova lite till, jobbar hela dagen, så vet inte hur mycket jag kommer hinna in, men ska göra mitt bästa. (om jag är kvar i leken efter DL såklart.)
Hmm. Här blir jag återigen förvirrad och tänker att det kanske kan stämma att elo i ett försök att ge cirkus ett alibi, röstar på henne.

Så... ja jag vet inte. Får se om det klarnar under dagen, om jag lever.

Alltså, hur kunde ni som röstade på Elo så snabbt plocka upp att hon var ulv? Jag fattar verkligen inte? Ja hon räknar upp de som räknar procent som eventuellt goda och vi borde leta ulvar, men jag känner mig extremt trög?
Kunde och kunde.
Det var en DL1 gissning som gick hem.

Jag *tror* att hon var utanför lyan och ville visa sig genom att peka på andra som inte är i lyan. Vilka andra som inte är i lyan vet ju lyan. Därmed vet de också att Elo visste; ergo hon är en vän utanför som inte ska käkas..

Men är det bara jag som tycker det är skitskumt att Elo typ var så tydlig och superskum med sitt inlägg typ ta mig, jag är ond utanför? Virrig hit och dit och inget är som vi tror. När har det hänt sist liksom?

Jo men vilka konstiga konstellationer det finns inom det sällskapet vet ju ingen som inte är med. Denna leken verkar inte funka som andra lekar.
Tacksamt att du spånar om de onda rollerna, även om jag inte riktigt hänger med på allt (pga att jag inte är så van lekare).
Lite nyfiken, om det var så tydligt att elo var ulv, varför lade du inte din röst där?

God morgon och välkomna till uppropet för kursen "Hårig eller bara virrig?"! Som framgick i mejlen med kursinformation som skickades ut innan terminsstart är kursbok för kursen "Varulvens år" av Stephen King, och vi tar förgivet att ni alla införskaffat denna. Läromoment för kursen är föreläsningarna "Hur man ser skillnad på god och ond virrighet", "Vanliga undanflykter för extrem kroppsbehåring" och "Ulv eller orakad, tre sätt att se skillnad". Som avslutande och examinerande aktivitet kommer vi ikväll ha en obligatorisk övning, "Hitta ulven bland 14 deltagare". Missar man denna eller inte uppfyller kursmålen riskerar man spärrning från resten av terminen om inte komplettering görs i tid.

Sist vill vi nämna att som de uppmärksamma av er kanske redan märkt saknas det tyvärr en student vid dagens upprop. Personen ifråga hörde tyvärr av sig under natten och meddelade att de planerar att hoppa av terminen, då de inte tror de kommer klara de höga tempot. Vi ser detta som mycket beklagligt och vill för er kvarvarande vara tydliga med att vi i universitetetsledning finns här för att hjälpa er så att alla som vill kan ta del av de utbildningar vi erbjuder.

Varma hälsningar
Derring-Do, rektor för Bukefalos universitet
Madalitso, prorektor för Bukefalos universitet

Under natten käkades qitis som var kursombud

DagDL: 21.30

redan märkt saknas det tyvärr en student vid dagens upprop. Personen ifråga hörde tyvärr av sig under natten och meddelade att de planerar att hoppa av terminen, då de inte tror de kommer klara de höga tempot. Vi ser detta som mycket beklagligt och vill för er kvarvarande vara tydliga med att vi i universitetetsledning finns här för att hjälpa er så att alla som vill kan ta del av de utbildningar vi erbjuder.
Alltså detta:rofl:

Rövens att just q blev käk.
En som jag absolut höll åt det goda hållet efter gårdagens röstning. Inte så otippat att hon blev käk iofs eftersom hon blev godförklarad av föera redan igår. Dessutom extra skit eftersom jag tror hennes roll var åt spionhållet.

Hoppas att det finns nån form av god lya och en spökviskare. Jag tror att studievägledaren kan vara åt det hållet.

Tacksamt att du spånar om de onda rollerna, även om jag inte riktigt hänger med på allt (pga att jag inte är så van lekare).
Lite nyfiken, om det var så tydligt att elo var ulv, varför lade du inte din röst där?

Jag hade redan röstat tidigt och var inte inne förrän strax innan DL en kort sväng bara, då jag precis hade börjat jobba. Var mest inne för att se hur jag låg till i röstningen innan jag började dela ut mediciner.

Rövens att just q blev käk.
En som jag absolut höll åt det goda hållet efter gårdagens röstning. Inte så otippat att hon blev käk iofs eftersom hon blev godförklarad av föera redan igår. Dessutom extra skit eftersom jag tror hennes roll var åt spionhållet.

Hoppas att det finns nån form av god lya och en spökviskare. Jag tror att studievägledaren kan vara åt det hållet.

Då satt ni inte i lyan ihop iallafall 🤣

Detta kanske inte är till min fördel, men jag hade inte ens koll på de två sista rösterna på Elo innan jag röstade. Så om jag hade varit ond (och vetat att Elo var det) hade jag inte ens vetat att hon behövde räddas.
nej det är inte till din fördel att du inte såg röster som kom ganska långt innan din. Det är ganska ulvigt tycker jag.
Nu tror ju jag att du aldrig hade räddat en lyakompis sådär, inte heller en du trodde var utanför lyan heller för den delen.

Men är det bara jag som tycker det är skitskumt att Elo typ var så tydlig och superskum med sitt inlägg typ ta mig, jag är ond utanför? Virrig hit och dit och inget är som vi tror. När har det hänt sist liksom?

Jo men vilka konstiga konstellationer det finns inom det sällskapet vet ju ingen som inte är med. Denna leken verkar inte funka som andra lekar.
Varför röstade du inte på Elo om du nu tyckte hon var så skum?

Men potentiellt, skulle det kunna vara en roll utanför som tjänar på att bli lynchad? Säg att Elo hade någon form av förmåga som, om hon dör i lynch, hamnar i lyan istället? Men blir hon käk hade den dött med henne. Hade nåt sånt kunnat göra att hon hade velat bli lynchad, för lyan hade tjänat på det (utgår då ifrån att onda utanför spelar för samma sida som onda i)?
Jo men om hon var i lyan nu borde vi väl få veta det?
Hon skulle ju få vara med och rösta? Typ. Nej jg tror inte hon har rasslat in där om hon nu var utanför.
Jag tror fortfarande att hon inte ville bli käk

Ja det var ju verkligen skit att Q blev käk för hon var den jag var mest säker på var god :banghead: Men som någon redan konstaterat så vet vi då att Q och cirkus i alla fall inte satt i lyan ihop.

Men jag är fortfarande inte övertygad om cirkus godhet (enligt vad jag skrev igår kväll). Måste kolla på det igen känner jag.

Hemskt vad ni skrivit sedan jag röstade. Vi får se om jag hinner ikapp.

Första dagsröster är sällan lätt/ bra men jag reagerar alltid på de som röstar på de med få inlägg så jag tycker Mirtai gör det lätt för sig men jag vet också att hon har fått liknande röster på sig i andra lekar.

Harrysens röst tycker jag var en självklar första dagsröst. Hen måste rösta på någon och skriver en motivering så gott hen kan. Även om det är konstigt att den blev på just heffa.

Habina röstar på Harrysen för ett hen gör det lätt för sig men jag tycker nog Habina gör det lika lätt för sig.

Att Lena lägger en andra röst är inte konstigt men jag kan förstå heffas röst på Lena. Jag funderade själv på att lägga en lätt första dagsröst. Är man god så får man ett pm ifrån LL. Men är man ulv så lär det dyka upp fler pm som kan hinta om att man är ulv utan att man behöver titta. Eller tänker jag fel? Nu säger jag inte att Lena nödvändigtvis behöver vara ulv men jag förstår hur heffa kan ha tänkt.

Snurrfians andra röst på Harrysen känns som en väldigt lätt andra röst med tanke på att jag jag kan förstå Harrysen. Men jag kan även förstå att Snurrfian i det läget inte ville lägga en ytterligare udda röst och första dagsröster är som sagt svårt. Harrysen är dessutom ganska ny.

Niyama verkar tänka som mig ang Harrysen även om jag tycker att snurrfians andra röst var konstigare än Habinas. Även om Niyama motivering låter vettig.

Det här är mina tankar om röstningen och jag har än så länge inte hunnit läsa vad som är skrivet efter uppdateringen. Jag återkommer senare under dagen.

Jag tycker att nog rösterna på mig är lite intressanta och vill nog faktiskt kolla lite närmare på dem. Kanske är det för att de är på just mig? Men ja.

I ett försök att hitta en teori som inte blir en avgörande röst blir det här en halvkass teori (edit eller en BOP som det kanske också kallas): Är det här nån slags ulvig flirt till heffaklumpen? Ingen aning! Det blir det skummaste jag kan hitta och därför lägger jag min röst på Heffaklumpen som hittills inte har några röster.

Harrysen röster på Heffaklumpen
Så Harrysen är först ut att rösta på mig och röstar på mig med en teori som jag inte tycker håller (se bla Snurrfians svar). Däremot tycker jag faktiskt att teorin är rätt rolig pga ganska långsökt, imo. Att Habina skulle citera en mening från elefanten Hati i ett svar till (goda Q) för att vinka till elefanten heffa. Dvs onda Habina citerar Hati till goda Q för att vinka till heffa. Är nästan så att motiveringen väger upp för att rösten faktiskt ligger på mig 😂

Nu vet jag inte vart Habina står/något om hennes roll. Men jag vet min egen roll och vet därmed att Habina i alla fall inte försöker ulv-flirta/ulv-vinka till mig.

Mitt tangentbord bråkar igen, uppenbarligen gillar det inte ulvlekar...

LenaH röstar på Heffaklumpen för att jag möjligtvis kan se det udda i att inte öppna sitt PM med en gång men hur det skulle göra mig OND övergår mitt förstånd?

Jag misstänker alltså heffa för att vara ulv som tror sig kunna misstänkliggöra en god på ett enkelt sätt.

Så - nu har jag sprängt andraröstvallen också.
Sedan kommer LenaH ca 20 min senare och lägger en andra röst på mig. Att LenaH lägger andraröster i DL1 är inget ovanligt i sig. Men jag tycker nog att hon gör det rätt så enkelt för sig med motiveringen. Min röst var nr 2 i ordningen och det hade inte hänt jättemycket och som jag skrev i motiveringen så tog jag det som stack ut mest. Får lite känslan av att rösten också var för att, som hon säger, lägga en första andraröst… och då hade det funnits typ 9 andra att rösta på. Så jag förstår nog inte riktigt varför rösten hamnar på just mig.

Och nej, jag känner mig inte så mycket klokare nu. Men som sammanfattning så verkar Harrysen ha röstat på mig trots att hon egentligen misstänkte Habina mer och LenaH la en hämndröst på mig. Vet inte om det betyder någog men det är noterat.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Brukshunds- och kelpiefunderingar
  • Uppdateringstråd 30