Vaken såhär mitt i natten så passar på att fundera lite.
Skönt att vi fick ut en ond!
DL 1 21:30
14:00 fio röstar på qitis
17:24 Heffaklumpen röstar på LenaH
19:07 Elo röstar på cirkus
19:17 Artline röstar på hemlig
19:27 Hedinn röstar på Snurrfian
19:29 hemlig röstar på Elo
19:39 mirtai röstar på bollen__
19:47 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:41 Harrysen röster på Heffaklumpen
20:45 Habina röstar på Harrysen
21:04 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:05 Snurrfian röstar på Harrysen
21:16 cirkus röstar på Elo
21:23 Qitis röstar på Elo
21:27 Niyama röstar på Habina
Elo Sabbatsårulv - Tar ledigt från studierna i år, så hen kan lägga fullt fokus på vad som händer i det hemliga sällskapet.
Jag utgår från en normal lya och 1-2 onda utanför, för jag orkar inte riktigt tänka på alla andra scenarier som ni nu funderat på. Så jag börjar här.
Om Elo är utanför lyan och de inte känner till henne så kan cirkus och qitis ha vilken roll som helst. Men iom Elos röst på cirkus så bör cirkus i det läget inte ingå i lyan (om det inte är en slags alibi kombinerad bed vinkning, men det känns vågat)
Om Elo ingick i lyan så borde inte cirkus eller Q vara kollega/or - men det är inte omöjligt att de skaffat alibi och offrat Elo - även om det känns onödigt, men omöjligt är det inte.
Nästa tanke
De som lägger andraröster är: LenaH, Snurrfian, cirkus och Niyama. Qitis lägger en tredjeröst.
Niyama röstade på samma som jag (Habina) och eftersom jag vet min roll så vet jag att det inte var en vinkning.
Övriga skulle dock kunna vara vinkningar till lyamedlemmar från någon utanför lyan som känner till vilka som sitter i den.
LenaH följer Harrysen
Snurrfian följer Habina
Cirkus följer hemlig och det gör qitis också.
Här talar det lite för qitis att hon la tredje och inte andra rösten. Plus att hon nog gärna vinkar med annat än (iaf bara) röstning. Vilket såklart kan gälla generellt också...
Ingen följer Elo och det enda som kan vara i närheten av räddningsröst (=lagd efter qitis) är Niyama, men hon borde ha röstat på någon som redan hade två röster för att rädda Elo i så fall. Återigen alibi är möjligt, hade hon räddat Elo så hade hon ju hamnat i strålkastaren.
Nu ska jag försöka varva ner och sova lite till, jobbar hela dagen, så vet inte hur mycket jag kommer hinna in, men ska göra mitt bästa. (om jag är kvar i leken efter DL såklart.)