Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Ja det tror jag.
Ulvarna har i regel läget under ganska bra kontroll och vet om någon kollega ligger pyrt till.
De styr oftast röstningen i DL1
Jag är ganska lugn dl 1 förutom om jag anar att en viktig roll håller på att lynchas. Men som ulv kanske jag håller bättre koll på röstningen. Igår visste jag inte ens om det var bra eller dåligt att Elo hade fått två röster till medan jag skrev.

Angående Qs roll. Känns som hon bör haft någon förmåga vid dagdl eftersom LL inte verkade tycka det var en bra idé att låta henne hoppa in som ersättare?

Nattdl info hade hon ju inte hunnit få, så annars hade det enda hon vetat varit sin egen roll och den dog ju så det lär ju inte spela så stor roll. (Om hon inte var tvilling eller nåt då men då tror jag inte Q hade föreslagit att hoppa in igen.)

Angående Qs roll. Känns som hon bör haft någon förmåga vid dagdl eftersom LL inte verkade tycka det var en bra idé att låta henne hoppa in som ersättare?

Nattdl info hade hon ju inte hunnit få, så annars hade det enda hon vetat varit sin egen roll och den dog ju så det lär ju inte spela så stor roll. (Om hon inte var tvilling eller nåt då men då tror jag inte Q hade föreslagit att hoppa in igen.)

Med reservation för att jag spelar från mobilen och precis har vaknat men ersättare för vem?

Jag fortsätter genomläsningen.

Hemlig och heffa är snabba med att hålla cirkus och Q som goda. Var det inte så de onda gjorde i förra leken med cirkus? Intressant också att hemlig godförklarar när hon reagerade på att elo typ gjorde så även om Elo var mer avancerad.

Nu speluleras det om två lyor. Det är en intressant teori. Nu har visserligen LL lovat det inte skulle vara någon tredje sida men leken heter dårulvens lek. Det måste betyda något?

Nu har jag säkert missat massor med viktigt men jag har ledsnat på att ligga efter.

Som jag skrev igår, jag tror och hoppas inte att en god hade pekat ut en annan god så pass som Elo gjorde. Därav att jag trodde hon var ond. Vilket visade sig stämma.
Hemlig skrev ju själv igår (borta nu så hinner tyvärr inte leta upp och citera) att hon inte trodde att en god skulle peka så hårt på andra goda. Jag tycker också hemlig lät som ganska säker på elos skumhet. Som ju stämde.😊
Okej, då har jag läst/tolkat din röstmotivering fel hemlig, sorry.

Jag känner mig lost men ska börja läsa om från gårdagens DL i alla fall...

Säger som @fio men när kom det upp att någon behövde en ersättare?

DL 1 21:30
14:00 fio röstar på qitis
17:24 Heffaklumpen röstar på LenaH
19:07 Elo röstar på cirkus
19:17 Artline röstar på hemlig
19:27 Hedinn röstar på Snurrfian
19:29 hemlig röstar på Elo
19:39 mirtai röstar på bollen__
19:47 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:41 Harrysen röster på Heffaklumpen
20:45 Habina röstar på Harrysen
21:04 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:05 Snurrfian röstar på Harrysen
21:16 cirkus röstar på Elo
21:23 Qitis röstar på Elo
21:27 Niyama röstar på Habina

Elo 3
Heffaklumpen 2
Harrysen 2
Habina 2
qitis 1
LenaH 1
Cirkus 1
Hemlig 1
Snurrfian 1
bollen__ 1

N
i som tolkade rollerna. Fanns det någon roll som kunde tolkas som röstfifflare?

Just nu försöker jag fundera på om det finns en fårulv och vad det kan innebära. Dvs om en av rösterna är falska och att det ligger en dold röst någonstans.

Om en eventuell fårulv röstade falskt på Elo så borde någon annan ha rykt? Alla med två röster kan väl inte vara onda? Om det inte finns en röstfifflare som röstade på elo.

Fast om det finns en fårulv så borde väl elo ha räddas? Så antigen finns det ingen fårulv eller så finns det någon god roll som påverkar röstningen? Eller tänker jag helt fel?

Med reservation för att jag spelar från mobilen och precis har vaknat men ersättare för vem?
Säger som @fio men när kom det upp att någon behövde en ersättare?
LL har inte sagt vem det är som önskar att bli ersatt, så jag antar att vi får veta det först när/om personen blir ersatt. Frågan postades i anmälningstråden tidigare idag :)

Nu speluleras det om två lyor. Det är en intressant teori. Nu har visserligen LL lovat det inte skulle vara någon tredje sida men leken heter dårulvens lek. Det måste betyda något?
När jag skrev om det menade jag inte tre sidor utan att onda sidan kan vara i andra grupper än normalt. Ingenting i rollistan tyder ju på tre sidor. Menade att normalt är det lyan + 1 utanför, eller möjligen 2 utanför men att dessa två inte har kontakt. Jag menade att uppdelningen nu skulle kunna vara 4+2 eller 3+3. Det är ingen teori jag tror starkt på utan mer en tanke jag vill hålla i huvudet, när det gäller vilka som känner till varandra.

Om vi utgår från art elos roll är utanför lyan och detta då är en vinkning (om jag fattat teorierna rätt) så ska q (det vet vi stämmer), habina och LenaH vara goda och "okej käk". Q käkades ju bevisligen också. Kanske inte pga detta. Men ändå...
Detta bygger på att elo kände till alla de andra onda, annars (om de är fler onda utanför lyan) så riskerar hon att kasta en kollega under bussen.
Alltså du tänker att dom ska vara goda pga att elo teoriar om dom? Men, cirkus då? Tänker du i det scenariumet att hon är ond?

Jag fortsätter genomläsningen.

Hemlig och heffa är snabba med att hålla cirkus och Q som goda. Var det inte så de onda gjorde i förra leken med cirkus? Intressant också att hemlig godförklarar när hon reagerade på att elo typ gjorde så även om Elo var mer avancerad.

Nu har jag säkert missat massor med viktigt men jag har ledsnat på att ligga efter.
Och konsekvensen av att q blev godförklarad är att hon blev käk tror jag (plus att ulvarna skert vill ha ut henne eftersom hon ofta hittar andra goda ganska snabbt)
Jag tycker det var en onödig godförklaring och minns inte exakt vilket inlägg men nåt kändes som ett testamente - också helt onödigt efter DL1 eftersom ingen har nån annan info från början

Fast jo - ulvarna brukar ha grynkoll i DL1
Visst röstar goda ofta ut goda särskilt då, men fortfarande så har ulvarna just koll och är diskreta.
Frågan är ju bara om ulvarna har lika bra koll i denna lek. Dvs om det finns fler utanför lyan eller ej (för jag gissar att minst en är utanför lyan).

Jag är benägen att tro, liksom fio(? minns inte vem som skrev inlägget och leker som alltid från mobilen) att ev kan Elo ha pekat ut fler goda.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025