Fortsätter skriva på min lista från igår samtidigt som jag läser ikapp tråden. Och ber redan nu om ursäkt för den wall of text som är på väg...
1. Blacksmithfarm - Har klurat en del på röstlistan. Röstade på Habina i DL1 för att Habina har skrivit ordet "skum" i minst 4 olika former (
) , en typisk försdadagsröst mao. Funderade inatt på om det eventuellt kunde vara någon som följde någon annan i DL1 och jag tycker nog att hon har fortsatt komma med vettiga tankar.
2. bollen__ - Missade att rösta i DL1, hade dock lagt rösten på Mirtai/qitis2 pga att hon la en röst på bollen__. Utöver det har jag ingen koll på bollen__.
3. qitis1 - kursombud.
4. Mirtai/qitis2 (Q ersätter Mirtai från Söndag kväll) - La en i mitt tycke ganska enkel röst på bollen__ (motivering att bollen__ och Snurrfian har minst röster men Snurr har redan en röst, därav blir det bollen__ som får rösten), men det är så det brukar vara i DL1 och jag kan ju inte direkt påstå att min röst var så mycket bättre. Rösten i sig säger mig dock inte så mycket. Ingen koll på vart jag har Mirtai/Q2, men ser fram emot vad Q har att säga nu
5. cirkus - Har funderat lite över rollistan. Röstade som nr 2 i ordningen igår på Elo, vilket jag nämnt i inlägg
#212. Jag tycker att det är väldigt svårt att läsa ut något från röstningen när vi inte ens vet om det kan ha varit dolda/falska röster inblandade och är långt ifrån säker på cirkus godhet. Noterar även att Elo röstade på cirkus och cirkus röstade på Elo i DL1. Blir lite förvirrad över diskussionen om att Niyamas röst i DL1 skulle vara till hennes nackdel.
6. Habina - tyckte att Q1s uträkning av antal onda med kvot/procent var udda/konstig/skum. Jag tycker inte att den var konstig, men kan förstå att Habina reagerade då vi inte brukar se just den typen av uträkningar i leken och så uppenbart att decimalen också är en procent-siffra var det kanske inte. Men sen skriver hon att hon inte ser heffa som en elefant vilket får mig att reagera, vadå inte elefant?
7. LenaH - Var (troligtvis) sist med att ta reda på sin roll då hon inte läste PMet från LL. La en andra röst på mig igår efter att jag lagt en röst på henne, vilket jag redan skrivit om i inlägg
#280.
8. Artline - Har funderat lite över ulvarnas roller. Tycker att hon skrev vettigt om röstningen i DL1 tidigare idag, eller i alla fall inte skrev något som jag reagerade på. Men jag är rädd för att Artline tillhör gruppen som jag alltid tycker resonerar vettigt oavsett roll och därmed lätt lurar mig.
9. Harrysen - La första rösten på mig igår vilket även det är något som jag diskuterade i inlägg
#280. Får sedan röster på sig av Habina och Snurrfian. Vet inte vart jag har Harrysen.
10. fio - lägger lekens första röst på Q1 som en hämndröst för förra leken och för att Q1 har för få inlägg för att vara Q. Hade (liksom jag själv) en tanke igår om Q1, Elo och cirkus i lyan ihop och att allt var iscensatt för att få oss att tro att de är goda. Nu vet vi ju att Q1 i alla fall inte satt i någon lya med dem. Men frågan är ju då om cirkus och Elo ändå kan göra det. OM Elo ens var i lyan. Fio spinner också vidare på Niyamas tanke (se längre ner) om två lyor och om det eventuellt skulle kunna ske någon form av ihopslagning längs lekens gång - också en intressant tanke!
11. Heffaklumpen - jag
12. Elo - sabbatsårsulv.
13. hemlig - har funderat lite över vinstvillkoren och de onda rollerna. Var först ut med att rösta på Elo vilket jag också nämnt i inlägg
#283. Känner verkligen att jag inte har någon aning om vart jag har hemlig.
14. Snurrfian - Känns som ytterligare en som jag inte har någon koll på.
15. Hedinn - Fortfarande en av de mest aktiva hittills men jag minns typ inget hon har sagt och har väl inte direkt reagerat på något hon sagt heller. Vet inte om det är bra eller dåligt men det gör mig också lite nervös att jag missat henne trots att hon varit en av de mest aktiva.
16. Niyama - Också en av de mest aktiva hittills och funderat tillsammans med Hedinn (och andra) angående rollerna. Presenterade en tanke om två lyor eller en lya + ett par. Personligen tror jag nog mer på alternativ 2 i så fall eftersom vinstvillkoren är att onda vinner när
lyan är fler än goda - vilken lya går man efter om det är 2 lyor? Och vilken lya är det som väljer käk i så fall? Men en intressant tanke var det i alla fall. Sedan var det något om att Niyamas röst i DL1 inte skulle vara till hennes fördel, men vad jag minns från Niyama sedan tidigare (dock med reservation att det är LÄNGE sedan vi lekte tillsammans) så vill jag minnas att hon inte brukade rädda kollegor oavsett. Så jag vet inte om det skulle vara till hennes nackdel att hon inte försökte rädda Elo. Vilket åter igen också förutsätter att de i så fall kände till varandra osv.