Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Jag har försökt läsa igenom leken men jag blir inte så mycket klokare, jag förstår att det finns info ute men jag har två som jag upplever sitter på info och jag vet inte om det är så att två har info eller om en av dem luras. Samtidigt vill jag inte outa just nu vilka jag upplever har info eftersom det skulle framförallt hjälpa ulvarna i det här läget. Sen kan det vara så att jag övertolkar saker. :idea: Men jag ska försöka leta efter sånt som verkar mer skumt istället för det som verkar vara goda.

Fortsätter skriva på min lista från igår samtidigt som jag läser ikapp tråden. Och ber redan nu om ursäkt för den wall of text som är på väg...

1. Blacksmithfarm - Har klurat en del på röstlistan. Röstade på Habina i DL1 för att Habina har skrivit ordet "skum" i minst 4 olika former () , en typisk försdadagsröst mao. Funderade inatt på om det eventuellt kunde vara någon som följde någon annan i DL1 och jag tycker nog att hon har fortsatt komma med vettiga tankar.
2. bollen__ - Missade att rösta i DL1, hade dock lagt rösten på Mirtai/qitis2 pga att hon la en röst på bollen__. Utöver det har jag ingen koll på bollen__.
3. qitis1 - kursombud.
4. Mirtai/qitis2
(Q ersätter Mirtai från Söndag kväll) - La en i mitt tycke ganska enkel röst på bollen__ (motivering att bollen__ och Snurrfian har minst röster men Snurr har redan en röst, därav blir det bollen__ som får rösten), men det är så det brukar vara i DL1 och jag kan ju inte direkt påstå att min röst var så mycket bättre. Rösten i sig säger mig dock inte så mycket. Ingen koll på vart jag har Mirtai/Q2, men ser fram emot vad Q har att säga nu
5. cirkus - Har funderat lite över rollistan. Röstade som nr 2 i ordningen igår på Elo, vilket jag nämnt i inlägg #212. Jag tycker att det är väldigt svårt att läsa ut något från röstningen när vi inte ens vet om det kan ha varit dolda/falska röster inblandade och är långt ifrån säker på cirkus godhet. Noterar även att Elo röstade på cirkus och cirkus röstade på Elo i DL1. Blir lite förvirrad över diskussionen om att Niyamas röst i DL1 skulle vara till hennes nackdel.
6. Habina - tyckte att Q1s uträkning av antal onda med kvot/procent var udda/konstig/skum. Jag tycker inte att den var konstig, men kan förstå att Habina reagerade då vi inte brukar se just den typen av uträkningar i leken och så uppenbart att decimalen också är en procent-siffra var det kanske inte. Men sen skriver hon att hon inte ser heffa som en elefant vilket får mig att reagera, vadå inte elefant?
7. LenaH - Var (troligtvis) sist med att ta reda på sin roll då hon inte läste PMet från LL. La en andra röst på mig igår efter att jag lagt en röst på henne, vilket jag redan skrivit om i inlägg #280.
8. Artline - Har funderat lite över ulvarnas roller. Tycker att hon skrev vettigt om röstningen i DL1 tidigare idag, eller i alla fall inte skrev något som jag reagerade på. Men jag är rädd för att Artline tillhör gruppen som jag alltid tycker resonerar vettigt oavsett roll och därmed lätt lurar mig.
9. Harrysen - La första rösten på mig igår vilket även det är något som jag diskuterade i inlägg #280. Får sedan röster på sig av Habina och Snurrfian. Vet inte vart jag har Harrysen.
10. fio - lägger lekens första röst på Q1 som en hämndröst för förra leken och för att Q1 har för få inlägg för att vara Q. Hade (liksom jag själv) en tanke igår om Q1, Elo och cirkus i lyan ihop och att allt var iscensatt för att få oss att tro att de är goda. Nu vet vi ju att Q1 i alla fall inte satt i någon lya med dem. Men frågan är ju då om cirkus och Elo ändå kan göra det. OM Elo ens var i lyan. Fio spinner också vidare på Niyamas tanke (se längre ner) om två lyor och om det eventuellt skulle kunna ske någon form av ihopslagning längs lekens gång - också en intressant tanke!
11. Heffaklumpen - jag
12. Elo - sabbatsårsulv.
13. hemlig - har funderat lite över vinstvillkoren och de onda rollerna. Var först ut med att rösta på Elo vilket jag också nämnt i inlägg #283. Känner verkligen att jag inte har någon aning om vart jag har hemlig.
14. Snurrfian - Känns som ytterligare en som jag inte har någon koll på.
15. Hedinn - Fortfarande en av de mest aktiva hittills men jag minns typ inget hon har sagt och har väl inte direkt reagerat på något hon sagt heller. Vet inte om det är bra eller dåligt men det gör mig också lite nervös att jag missat henne trots att hon varit en av de mest aktiva.
16. Niyama - Också en av de mest aktiva hittills och funderat tillsammans med Hedinn (och andra) angående rollerna. Presenterade en tanke om två lyor eller en lya + ett par. Personligen tror jag nog mer på alternativ 2 i så fall eftersom vinstvillkoren är att onda vinner när lyan är fler än goda - vilken lya går man efter om det är 2 lyor? Och vilken lya är det som väljer käk i så fall? Men en intressant tanke var det i alla fall. Sedan var det något om att Niyamas röst i DL1 inte skulle vara till hennes fördel, men vad jag minns från Niyama sedan tidigare (dock med reservation att det är LÄNGE sedan vi lekte tillsammans) så vill jag minnas att hon inte brukade rädda kollegor oavsett. Så jag vet inte om det skulle vara till hennes nackdel att hon inte försökte rädda Elo. Vilket åter igen också förutsätter att de i så fall kände till varandra osv.
Börjar på ett nytt inlägg nu, mest för att det hade blivit på tok för långt om jag hade fortsatt i det förra. Tänker att jag ska försöka dra några slutsatser från det jag skrivit, så varnar för eventuell wall of text igen :bag:

Det är väldigt många som jag upplever att jag inte riktigt har någon uppfattning om. Bland annat: bollen__, Q2, hemlig, Snurrfian och Hedinn (ja, trots att hon varit en av de mest aktiva).

Sen är jag inte säker på BSF, Habina, LenaH, Artline, Harrysen, fio och Niyama.

Det lämnar bara cirkus kvar och henne är jag egentligen inte heller säker på.

Slutsats av det är att antingen så har jag alldeles för många (överfull) i min lya, eller alldeles för få (ekande tom). Beroende på hur man ser det.

Nej, men jag måste börja någon stans så tänker att det får bli någon form av uteslutningsmetod. cirkus är väl den som jag är mest säker på (och då är jag som sagt långt ifrån säker) så jag lägger henne åt sidan, i alla fall så länge.
Och sen tar det typ stopp.

Jag känner mig förvirrad :banghead:

Jag funderar på om det är värt krånglet att åka och hämta min kupévärmare. Har ju ström att tillgå och det känns ganska ineffektivt att värma upp lägenheten med ugnen...

Börjar på ett nytt inlägg nu, mest för att det hade blivit på tok för långt om jag hade fortsatt i det förra. Tänker att jag ska försöka dra några slutsatser från det jag skrivit, så varnar för eventuell wall of text igen :bag:

Det är väldigt många som jag upplever att jag inte riktigt har någon uppfattning om. Bland annat: bollen__, Q2, hemlig, Snurrfian och Hedinn (ja, trots att hon varit en av de mest aktiva).

Sen är jag inte säker på BSF, Habina, LenaH, Artline, Harrysen, fio och Niyama.

Det lämnar bara cirkus kvar och henne är jag egentligen inte heller säker på.

Slutsats av det är att antingen så har jag alldeles för många (överfull) i min lya, eller alldeles för få (ekande tom). Beroende på hur man ser det.

Nej, men jag måste börja någon stans så tänker att det får bli någon form av uteslutningsmetod. cirkus är väl den som jag är mest säker på (och då är jag som sagt långt ifrån säker) så jag lägger henne åt sidan, i alla fall så länge.
Och sen tar det typ stopp.

Jag känner mig förvirrad :banghead:
Jag ser att du skriver att du inte är säker på cirkus, men du vill ändå hålla henne lite godare. I ditt inlägg du citerar skriver du ju egentligen bara om att hon röstade på elo och elo röstade på henne. Vad med det gör att du vågar hålla henne för godare?
Jag tänker att två scenarion (finns ju säkerligen fler) men det är ju onda elo röstar på ond kollega cirkus. eller onda elo röstar på goda cirkus för att få cirkus att verka ond.
Jag tänker att just att en ond röstade på cirkus gör att jag blir skeptisk. Så därför undrar jag om det är uteslutningsmetoden endast eller om det är något mer..

DL 1 21:30
14:00 fio röstar på qitis1
17:24 Heffaklumpen röstar på LenaH
19:07 Elo röstar på cirkus
19:17 Artline röstar på hemlig
19:27 Hedinn röstar på Snurrfian
19:29 hemlig röstar på Elo
19:39 mirtai röstar på bollen__
19:47 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:41 Harrysen röster på Heffaklumpen
20:45 Habina röstar på Harrysen
21:04 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:05 Snurrfian röstar på Harrysen
21:16 cirkus röstar på Elo
21:23 Qitis1röstar på Elo
21:27 Niyama röstar på Habina

Elo lynchas - sabbatsårsulv
qitis1 käkas - kursombud

För att försöka reda lite i mina tankar, jag har svårt att se att @cirkus skulle sitta i lyan tillsammans med Elo, och samtidigt visst hon skulle kunna vara ulv och förklara precis som det är, att Elo var utanför lyan och lyan röstade på fel person, men varför skulle hon lyfta fram det om hon var ulv? Det känns helt orimligt. Sen kan cirkus fortfarande vara ulv och försöker villa bort oss men det är inte där jag lägger fokus idag.
Sen är frågan om Cirkus och @Niyama de verkar ha kommit på kant med varandra och jag kan hålla med om det Cirkus skriver, det känns märkligt att inte kolla röstningen innan man lägger sin egen röst i sista minuterna. Men samtidigt känns det som om Niyama vrider och vänder på ett grundligt sätt vilket gör att jag snarare vill tro att det är två goda som har fastnat i varandra. Men återigen, båda är skickliga spelare, de skulle lika gärna kunna sitta i en lya tillsammans och "bråka i tråden"

Jag blir lite fundersam på @Habina som motsätter sig att bli godförklarad, visst det är en risk att bli käkad, men samtidigt känns det lite väl ihållande i rädsla att bli godförklarad.
Jag blir mest nervös av alla godförklaringar. :nailbiting: Men då förstår jag iaf vilka inlägg du syftade på.

Ja, jag känner mest att jag gärna skippar att bli godförklarad, iaf såhär tidigt i leken. Blir nervös när det godförklaras spelare till höger och vänster.

Fortsätter i ett inlägg till för att det inte ska bli en vägg av text. :)

Jag har fortfarande besök och lite tid tills besöket åkt, hinner inte ordentligt läsa igenom leken nu. Men eftersom jag hade lite tid igår med så gissar jag att jag hade lagt en "enkel" röst DL1 och gjort det tidigt kanske.
Jag hade antagligen röstat på Mirtai för att mirtai röstade på mig och det gör ju helt klart henne skum att rösta på en boll!

bollen__ röstar i efterhand på Mirtai
Jag förstår att det inte är lätt att lägga röst i efterhand men undrar ändå om du tycker just nu att qitis 2 aka Mirtai är skummast just nu ?
Inser att ”vi ” (Mirtai och jag q2) inte hunnit bidra nästan något alls så här långt men tänkte ändå ställa frågan :)

Jag förstår att det inte är lätt att lägga röst i efterhand men undrar ändå om du tycker just nu att qitis 2 aka Mirtai är skummast just nu ?
Inser att ”vi ” (Mirtai och jag q2) inte hunnit bidra nästan något alls så här långt men tänkte ändå ställa frågan :)
Nä, eftersom du/mirtai inte kunnat skriva så mycket än så är det ju förståerligt att jag inte direkt har någon uppfattning, så jag säger neutral :)
Det är ju alltid så svårt att lägga en efterhandsröst när man redan vet resultatet. Men hade jag kommit ihåg leken så hade jag ju säkert verkligen behövt bop:a rejält så därför tänkte jag att du/mirtai hade fått min röst när du/mirtai hade röstat på mig! :)

14:00 fio röstar på qitis1
21:23 Qitis1röstar på Elo

Elo lynchas - sabbatsårsulv
qitis1 käkas - kursombud

För att försöka reda lite i mina tankar, jag har svårt att se att @cirkus skulle sitta i lyan tillsammans med Elo, och samtidigt visst hon skulle kunna vara ulv och förklara precis som det är, att Elo var utanför lyan och lyan röstade på fel person, men varför skulle hon lyfta fram det om hon var ulv? Det känns helt orimligt. Sen kan cirkus fortfarande vara ulv och försöker villa bort oss men det är inte där jag lägger fokus idag.
Sen är frågan om Cirkus och @Niyama de verkar ha kommit på kant med varandra och jag kan hålla med om det Cirkus skriver, det känns märkligt att inte kolla röstningen innan man lägger sin egen röst i sista minuterna. Men samtidigt känns det som om Niyama vrider och vänder på ett grundligt sätt vilket gör att jag snarare vill tro att det är två goda som har fastnat i varandra. Men återigen, båda är skickliga spelare, de skulle lika gärna kunna sitta i en lya tillsammans och "bråka i tråden"

Jag blir lite fundersam på @Habina som motsätter sig att bli godförklarad, visst det är en risk att bli käkad, men samtidigt känns det lite väl ihållande i rädsla att bli godförklarad.

Fortsätter i ett inlägg till för att det inte ska bli en vägg av text. :)

Fast citaten från mig handlar ju om två olika saker. Det första är min oro över att heffaklumpen strösslar godförklaringar omkring sig och den andra är att jag inte vill bli godförklarad såhär tidigt i leken (dessutom pga vad en ulv skrivit, inte att jag blivit siad) för då är man ett lätt byte för ulvarna. Nu kanske jag är det ändå pga det Elo skrev, men jag hoppas inte det.

Jag blir mest nervös av alla godförklaringar. :nailbiting: Men då förstår jag iaf vilka inlägg du syftade på.
Jag är inte så nervös över att tala om vilka jag håller åt det goda hållet, jag upprepar väl i princip vad spelare själva sagt.

Men jag behöver nog vara lite på min vakt mot vad som skulle kunna vara lureri och inte, det är väl knappast nån på onda sidan som kommer och räcker upp handen. Dessvärre är jag inte så luttrad hittills och känner inte heller till vem som brukar spela hur 😊

Jag fortsätter genomläsningen.

Hemlig och heffa är snabba med att hålla cirkus och Q som goda. Var det inte så de onda gjorde i förra leken med cirkus? Intressant också att hemlig godförklarar när hon reagerade på att elo typ gjorde så även om Elo var mer avancerad.

Nu speluleras det om två lyor. Det är en intressant teori. Nu har visserligen LL lovat det inte skulle vara någon tredje sida men leken heter dårulvens lek. Det måste betyda något?

Nu har jag säkert missat massor med viktigt men jag har ledsnat på att ligga efter.
Här ligger jag också rejält efter pga käkad som Q1 och sent inkastad som Q2 istället för Mirtai
Men måste ändå inflika att jag haft samma tanke som dig ändå. Varför heter det Dårulvens lek om det inte skulle betyda något ?

Fullt fokus på vad som händer i det hemliga sällskapet låter ju ändå som att den skulle ingå i lyan?
Om den ingår i lyan så funderar jag lite på vad "tar ledigt från studierna" kan betyda ur rollsammanhang.
Fullt fokus på vad som händer i det hemliga sällskapet måste inte betyda att hon ingick i det. Men jag vet inte... Hon röstade tidigt på en spelare som inte hade någon röst än - så det tyder kanske mer på lya än utanför (fast om jag ska se på hur jag gjorde förra leken så faller den tanken).
Men om jag leker med tanken på att hon ingår i lyan - vad säger det?
Hon röstade på cirkus.
Hon fick röster av hemlig, cirkus och qitis1.
Qitis1 var god. Det är inte heller ovanligt, som andra har nämnt, att goda lynchar goda. Men inte heller omöjligt att ngt skulle vara alibi. Hemlig ligger kanske högst på den listan i så fall - pga hon röstade först. Men cirkus är inte avskriven.

Jag är helt förvirrad (fortfarande) men behöver också avlägga "tidig" röst.

Vet inte om q's uträkning hintar om att hon är statistikstudenten? Iom att hon inte nöjer sig med att lämna svaret i bråk utan går hela vägen till decimaltal (som sedan enkelt hade kunnat göras om till procent).

Eller om Habinas reaktion på qs inlägg hintar om att det faktiskt är Habina som är statistikstudenten och hon är upprörd/reagerar på att hon borde vara den som håller på med uträkningar?

Men va i? nu får ni sluta skrivan medan jag skriver, för nu börjar Heffa också räkna procent! :arghh:

Twisten kanske är att ALLA är statistikstudenten?!?!?

LenaH föpplar till det och säger att hon inte läst sin tilldelade roll. Kanske behöver hon inte det för att hon hamnade i lyan och därför automatiskt visste att hon var ulv? Min första tanken var att rösta på henne men vill inte lägga en andraröst. Som vanligt vill jag inte riskera att rösta ut någon god så här i början av spelet. Jag tycker inte om att rösta när jag inte har nån riktig aning om vem jag tror är ond och inte.

I sann första-dagen-andra så:

Elo röstar på cirkus

För att hon verkar ha fastnat väldigt på vinstvilkoren med ulvar i och utanför lyan och är väldigt tydlig med 'utanför'. Hint om ulvighet till de andra ulvarna?
"För att hon verkar ha fastnat väldigt på vinstvillkoren med ulvar i och utanför lyan och är väldigt tydlig med 'utanför'" Känns helt klart som en hont såhär i efterhand.
Q1 nämnde att detta skulle kunna vara en hint och föreslog att den var till LenaH för att hon inte ville rösta på LenaH. Jag tänker att den kan vara till cirkus? som alibi?

Fast tror du att en ond utanför lyan skulle följa en röst på en ulv? Jag tänker ju snarare att vi kan utesluta cirkus och qitis som onda utanför lyan, om Elo sitter i lyan. Var Elo utanför lyan kan ju alla vara vad som helst utifrån röstningen.
Vill klargöra att jag menade Ulv röstar på X -- ond utanför lyan röstar på X. Inte Ulv har fått röst, ulv utanför lyan röstar på Ulv.

14:00 fio röstar på qitis
21:23 Qitis röstar på Elo

Elo 3
Heffaklumpen 2
Harrysen 2
Habina 2
qitis 1
LenaH 1
Cirkus 1
Hemlig 1
Snurrfian 1
bollen__ 1

Ni som tolkade rollerna. Fanns det någon roll som kunde tolkas som röstfifflare?

Just nu försöker jag fundera på om det finns en fårulv och vad det kan innebära. Dvs om en av rösterna är falska och att det ligger en dold röst någonstans.

Om en eventuell fårulv röstade falskt på Elo så borde någon annan ha rykt? Alla med två röster kan väl inte vara onda? Om det inte finns en röstfifflare som röstade på elo.

Fast om det finns en fårulv så borde väl elo ha räddas? Så antigen finns det ingen fårulv eller så finns det någon god roll som påverkar röstningen? Eller tänker jag helt fel?
Det finns gissning på får-ulv som röstar falskt i leken ja. Teoretiskt kan det då vara en röst på Elo som är falsk men att den dolda inte las på någon som hade 2 röster och det därför blev lottning.. Antingen att alla andra med 2 röster är goda och de chansar för att inte outa sin förmåga - eller att fler onda har 2 röster och de inte vet vem de vill rädda...

• Gilla
Reactions: fio
Ja det tror jag.
Ulvarna har i regel läget under ganska bra kontroll och vet om någon kollega ligger pyrt till.
De styr oftast röstningen i DL1
Jag tycker att det både stämmer och inte stämmer i ärlighetens namn. De onda brukar gärna låta de goda rösta ut varandra och hamna i fokus och helst inte vara inblandade alls om de inte måste. Och även om de ”måste ” helst inte gör det faktiskt
Beror lite på spelare dock men till det stora hela så tycker jag det rent procentuellt stämmer

Jag ser att du skriver att du inte är säker på cirkus, men du vill ändå hålla henne lite godare. I ditt inlägg du citerar skriver du ju egentligen bara om att hon röstade på elo och elo röstade på henne. Vad med det gör att du vågar hålla henne för godare?
Jag tänker att två scenarion (finns ju säkerligen fler) men det är ju onda elo röstar på ond kollega cirkus. eller onda elo röstar på goda cirkus för att få cirkus att verka ond.
Jag tänker att just att en ond röstade på cirkus gör att jag blir skeptisk. Så därför undrar jag om det är uteslutningsmetoden endast eller om det är något mer..
Förlåt! Jag kunde ha varit tydligare men mina inlägg #212 och #220. Alltså att cirkus la 2a rösten på Elo vilket la upp henne mot lottning mellan henne, mig och Harrysen. Om Elo och cirkus är onda ihop och kände till varandra hade cirkus kunnat lägga rösten på tex mig och sluppit att lägga upp Elo för lottning. Nu kan det absolut ha funnits dolda röster med i spelet som gjorde att tex jag eller Harrysen kan ha haft 3 röster och i så fall var ju cirkus röst så klart en mer säker alibiröst. Så det förutsätter att rösterna faktiskt låg som de ligger i tråden.

Mer än det har jag egentligen inte. Så mest är det uteslutningsmetoden, men som jag också sagt så är jag verkligen inte säker på cirkus. Att jag lägger cirkus åt sidan just nu är helt enkelt för att alla inte kan vara onda (då hade leken varit slut) och för att jag behöver börja någonstans. Pga röstningen igår så känner jag att cirkus är den som jag bäst kan styrka upp en godhet för.

Men det är mycket möjligt att cirkus sitter i någon lya och skrattar gott åt att ha lurat mig.

Hoppas att det blev mer begripligt? :)

Du är inte den enda som tar upp det här Elo skrev men jag fattar inte varför hon skulle lista NÅGRA goda bara? Visst, sure, jag är god men varför är just jag, @Habina och q goda men ingen annan? Och vad gör det @cirkus ?
Hade hon listat alla goda så hade hon outat lyan :p
Men nu när jag läst om lite så reagerar jag i efterhand mest på röstmotiveringen på cirkus, där hon skriver om vinstvillkor, lya och onda utanför lyan.

Fast citaten från mig handlar ju om två olika saker. Det första är min oro över att heffaklumpen strösslar godförklaringar omkring sig och den andra är att jag inte vill bli godförklarad såhär tidigt i leken (dessutom pga vad en ulv skrivit, inte att jag blivit siad) för då är man ett lätt byte för ulvarna. Nu kanske jag är det ändå pga det Elo skrev, men jag hoppas inte det.
Tror att du kanske har förväxlat mig och Harrysen? Jag har i alla fall inget minne av att jag strösslat godförklaringar här och där :)

Jag vet att @Harrysen är ny men det känns som det blir lite enkla godförklaringar och lite väl enkla motiveringar till sitt röstande även idag. Citaten från Heffaklumpen känns som helt vanliga teorier från som vem som helst skulle kunna skriva, jag kan inte se något som verkligen skulle kunna vara något som talar för att hon skulle vara godare än någon annan?
@bollen__ blir jag aldrig riktigt klok på, när jag tycker att hon är skum så är hon god, när jag tycker att hon är god så är hon skum och nu har hon dessutom haft tidsbrist så jag ligger lite lågt där ett tag.
Samma sak med @qitis (Mirtai) det är lite för lite inlägg och varken min qitisradar eller Mirtairadar är särskilt bra. Så även henne lägger jag lite åt sidan just nu.

Och för att fortsätta med den inriktningen, @Artline glider ofta under radar för mig, jag vet inte vad det är som gör att jag liksom inte riktigt reagerar varken åt det goda eller onda hållet på henne. O_o

Tror att du kanske har förväxlat mig och Harrysen? Jag har i alla fall inget minne av att jag strösslat godförklaringar här och där :)

Nä, det var det här inlägget jag syftade på. Men det kanske var mest att jag lägger in mer i det hela än vad du skriver.

Vad bra att vi fick ut en ulv :banana:

Mina spontana tankar är väl att spontant så känner jag att Q är mindre trolig som ond eftersom hon la tredje (sista) rösten på Elo och därmed spikade igen lådan.
Det sista förutsätter dock att det inte varit några dolda röster i omlopp som potentiellt hade kunnat göra att det blev lottning även om resultatet i tråden ser rätt klart ut.
Men även i ett scenario med dolda röster på någon av oss med två röster känns det nog mindre troligt att Q är ond eftersom det hade varit onödigt för henne att lägga upp kollegan Elo för lottning redan i DL1 när hon istället hade kunnat lägga rösten på någon annan med 2 röster och inte riskera lottning.
Enda som skulle kunna vara är väl i så fall ond utanför lyan som inte känner till lyan (och därmed inte visste om Elo). Eller tvärt om.

Även cirkus känns kanske spontant lite godare också då eftersom hon la andra rösten på Elo och därmed la upp Elo för lottning mellan mig, Harrysen Elo (räknar inte med Habina här eftersom andra rösten på Habina kom efter rösterna på Elo). Även detta förutsätter ju dock att det inte finns några dolda röster i omlopp… och hade det gjort det så hade det också kunnat vara en alibiröst på Elo (cirkus kunde ju inte veta att Q skulle rösta på samma person några minuter senare). Det förutsätter dock att cirkus kände till de potentiellt dolda rösterna.

Herregud vad många om och men.

Edit: tog bort ett "kanske" då det råkade bli ett för mycket.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar