Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Jo men om hon var i lyan nu borde vi väl få veta det?
Hon skulle ju få vara med och rösta? Typ. Nej jg tror inte hon har rasslat in där om hon nu var utanför.
Jag tror fortfarande att hon inte ville bli käk
Inte att Elo hamnat i lyan, utan att en eventuell förmåga flyttats dit (till någon annan ulv). Att Elo skulle ha hamnat i lyan har jag aldrig antytt.

Jag tycker att nog rösterna på mig är lite intressanta och vill nog faktiskt kolla lite närmare på dem. Kanske är det för att de är på just mig? Men ja.

Så Harrysen är först ut att rösta på mig och röstar på mig med en teori som jag inte tycker håller (se bla Snurrfians svar). Däremot tycker jag faktiskt att teorin är rätt rolig pga ganska långsökt, imo. Att Habina skulle citera en mening från elefanten Hati i ett svar till (goda Q) för att vinka till elefanten heffa. Dvs onda Habina citerar Hati till goda Q för att vinka till heffa. Är nästan så att motiveringen väger upp för att rösten faktiskt ligger på mig 😂

Nu vet jag inte vart Habina står/något om hennes roll. Men jag vet min egen roll och vet därmed att Habina i alla fall inte försöker ulv-flirta/ulv-vinka till mig.

Sedan kommer LenaH ca 20 min senare och lägger en andra röst på mig. Att LenaH lägger andraröster i DL1 är inget ovanligt i sig. Men jag tycker nog att hon gör det rätt så enkelt för sig med motiveringen. Min röst var nr 2 i ordningen och det hade inte hänt jättemycket och som jag skrev i motiveringen så tog jag det som stack ut mest. Får lite känslan av att rösten också var för att, som hon säger, lägga en första andraröst… och då hade det funnits typ 9 andra att rösta på. Så jag förstår nog inte riktigt varför rösten hamnar på just mig.

Och nej, jag känner mig inte så mycket klokare nu. Men som sammanfattning så verkar Harrysen ha röstat på mig trots att hon egentligen misstänkte Habina mer och LenaH la en hämndröst på mig. Vet inte om det betyder någog men det är noterat.
Men alltså jag har skrivit flera gånger att jag var tvungen att snickra ihop en teori om rösta åå på nån utan att ha en aning, och habina hade redan en röst. Det är inte svårare än så och jag fick inte ihop en enda teori om någon annan som inte hade några röster … Ville inte lägga andra rösten på någon i och med att jag inte hade en aning. Så det blev du helt enkelt. Så den rösten och teorin får ni gärna teoria om om ni vill lägga tiden på det, men det ligger helt enkelt inte något annat bakom än att jag fick sno ihop det enda jag kunde komma på.

Efter dina inlägg efter dl igår lutar du åt den goda sidan för mig dock.

Håller med Heffas tankar här, jag tror också att det är långsökt att rösta ut en annan ulv i DL 1. Och i det resonemanget ingår väl även Hemlig, i så fall som ju var först med att rösta på Elo. Skulle en ulv börja med att försöka misstänkliggöra en annan ulv redan i dl 1?
Varför hemlig? Hemlig röstade bland den första halvan igår och la första rösten på Elo. Jag skulle absolut inte avskriva någon enbart pga att den la en första röst på en ulv i DL1. Upplever snarare att det är rätt vanligt att i alla fall någon ulv lägger en röst på en annan ulv i DL1, speciellt förstaröster som ofta är ganska riskfria.

Men alltså jag har skrivit flera gånger att jag var tvungen att snickra ihop en teori om rösta åå på nån utan att ha en aning, och habina hade redan en röst. Det är inte svårare än så och jag fick inte ihop en enda teori om någon annan som inte hade några röster … Ville inte lägga andra rösten på någon i och med att jag inte hade en aning. Så det blev du helt enkelt. Så den rösten och teorin får ni gärna teoria om om ni vill lägga tiden på det, men det ligger helt enkelt inte något annat bakom än att jag fick sno ihop det enda jag kunde komma på.

Efter dina inlägg efter dl igår lutar du åt den goda sidan för mig dock.
Jag vet att du har förklarat det flera gånger. Jag ber om ursäkt om du uppfattade det som ett ifrågasättande, det var inte så jag menade utan det var mer ett konstaterande från min sida/mina tankar på gårdagen.

Som jag också sa så är det nästan som att den (kreativa!) motiveringen väger upp för att rösten faktiskt ligger på mig :D

Det är inget jag planerat att hålla emot dig just nu, utan var som sagt mer ett konstaterande och jag ville få ut mina tankar även om andra redan tänkt/sagt samma sak :)

Varför hemlig? Hemlig röstade bland den första halvan igår och la första rösten på Elo. Jag skulle absolut inte avskriva någon enbart pga att den la en första röst på en ulv i DL1. Upplever snarare att det är rätt vanligt att i alla fall någon ulv lägger en röst på en annan ulv i DL1, speciellt förstaröster som ofta är ganska riskfria.
Spånade lite. Jag har inte helt skrivit av hemlig, men hon pekade ju tydligt på vad i Elos inlägg som var skumt och som dessutom visade sig stämma. Något jag själv har svårt att se även i efterhand 🙈. Så själva rösten är kanske inte så konstig i sig men skulle hon peka ut det så tydligt för oss(?) som inte sett det om de var ulvar tillsammans?

Spånade lite. Jag har inte helt skrivit av hemlig, men hon pekade ju tydligt på vad i Elos inlägg som var skumt och som dessutom visade sig stämma. Något jag själv har svårt att se även i efterhand 🙈. Så själva rösten är kanske inte så konstig i sig men skulle hon peka ut det så tydligt för oss(?) som inte sett det om de var ulvar tillsammans?
Nu hänger jag inte med alls. Vad i hemligs och/eller Elos röstinlägg är det som stämde?

Jag såg inte heller det skumma i Elos röst/röstinlägg igår men helt ärligt så uppfattar jag hemligs röstinlägg som en typiskt förstadagsröst. Att greppa efter minsta lilla och sen gå på det. @hemlig får rätta mig om jag har fel men hemligs röst för mig kändes som en förtäckt BOP och inte något utpekande. Förtäckta BOPar kan både goda och onda göra.

Om hemlig är god, hur skulle hon redan innan DL1 veta att Elo är ond och kunna peka ut henne åt oss? Enda alternativet jag kan se till att hemlig vet att Elo är ond är
1) att hon sitter i en lya med Elo
eller 2) att LL har skapat en ny roll som får reda på sånt redan innan DL1.

Men nä, tror inte att en ond hemlig medvetet skulle peka ut en ond Elo redan i DL1. Men jag upplevde ändå hemligs röst mer som en röst där hon greppade efter minsta lilla och körde på det.

Nu hänger jag inte med alls. Vad i hemligs och/eller Elos röstinlägg är det som stämde?

Jag såg inte heller det skumma i Elos röst/röstinlägg igår men helt ärligt så uppfattar jag hemligs röstinlägg som en typiskt förstadagsröst. Att greppa efter minsta lilla och sen gå på det. @hemlig får rätta mig om jag har fel men hemligs röst för mig kändes som en förtäckt BOP och inte något utpekande. Förtäckta BOPar kan både goda och onda göra.

Om hemlig är god, hur skulle hon redan innan DL1 veta att Elo är ond och kunna peka ut henne åt oss? Enda alternativet jag kan se till att hemlig vet att Elo är ond är

Men nä, tror inte att en ond hemlig medvetet skulle peka ut en ond Elo redan i DL1. Men jag upplevde ändå hemligs röst mer som en röst där hon greppade efter minsta lilla och körde på det.
Som jag skrev igår, jag tror och hoppas inte att en god hade pekat ut en annan god så pass som Elo gjorde. Därav att jag trodde hon var ond. Vilket visade sig stämma.

Hemlig skrev ju själv igår (borta nu så hinner tyvärr inte leta upp och citera) att hon inte trodde att en god skulle peka så hårt på andra goda. Jag tycker också hemlig lät som ganska säker på elos skumhet. Som ju stämde.😊

Hemlig skrev ju själv igår (borta nu så hinner tyvärr inte leta upp och citera) att hon inte trodde att en god skulle peka så hårt på andra goda. Jag tycker också hemlig lät som ganska säker på elos skumhet. Som ju stämde.😊
Jo men hon hade ju iallafall ingen info antar jag.
Däremot kan det ju finnas info i omlopp idag. Eller det LÄR finnas info i omlopp

(Har rast, ska se hur mycket jag hinner läsa/skriva.)

Känner mig tyvärr inte så mycket klokare idag. Synd att bli av med Q's roll. Om det stämmer att det var en spion och att ingen annan har någon spionegenskap på goda sidan så kan det bli tufft.

Är man god så får man ett pm ifrån LL. Men är man ulv så lär det dyka upp fler pm som kan hinta om att man är ulv utan att man behöver titta. Eller tänker jag fel?
Ja och nej. Det beror på tänker jag. Förr så kommer jag ihåg att det ofta var en separat konversation för lyan. Men nu sist när jag satt i lyan så höll vi oss i den LL skapat.
Så kan vara vilket som.

Jag är helt förvirrad (fortfarande) men behöver också avlägga "tidig" röst.

Vet inte om q's uträkning hintar om att hon är statistikstudenten? Iom att hon inte nöjer sig med att lämna svaret i bråk utan går hela vägen till decimaltal (som sedan enkelt hade kunnat göras om till procent).

Eller om Habinas reaktion på qs inlägg hintar om att det faktiskt är Habina som är statistikstudenten och hon är upprörd/reagerar på att hon borde vara den som håller på med uträkningar?

Men va i? nu får ni sluta skrivan medan jag skriver, för nu börjar Heffa också räkna procent! :arghh:

Twisten kanske är att ALLA är statistikstudenten?!?!?

LenaH föpplar till det och säger att hon inte läst sin tilldelade roll. Kanske behöver hon inte det för att hon hamnade i lyan och därför automatiskt visste att hon var ulv? Min första tanken var att rösta på henne men vill inte lägga en andraröst. Som vanligt vill jag inte riskera att rösta ut någon god så här i början av spelet. Jag tycker inte om att rösta när jag inte har nån riktig aning om vem jag tror är ond och inte.

I sann första-dagen-andra så:

Elo röstar på cirkus

För att hon verkar ha fastnat väldigt på vinstvilkoren med ulvar i och utanför lyan och är väldigt tydlig med 'utanför'. Hint om ulvighet till de andra ulvarna?
Om vi utgår från art elos roll är utanför lyan och detta då är en vinkning (om jag fattat teorierna rätt) så ska q (det vet vi stämmer), habina och LenaH vara goda och "okej käk". Q käkades ju bevisligen också. Kanske inte pga detta. Men ändå...
Detta bygger på att elo kände till alla de andra onda, annars (om de är fler onda utanför lyan) så riskerar hon att kasta en kollega under bussen.

Jo men hon hade ju iallafall ingen info antar jag.
Däremot kan det ju finnas info i omlopp idag. Eller det LÄR finnas info i omlopp
Viss info bör finnas, ja. Men jag är rädd att det kan bli svårare att hitta varandra om Q's roll var den enda goda med spionförmåga... sen hoppas jag att de som valt lyckas få ut ngt av resultatet också. Är rädd att det kan vara lätt för onda att luras. Minns inte vem, men jag hajade till på något som jag tyckte liknade en godförklaring förut. Ska leta.

nej det är inte till din fördel att du inte såg röster som kom ganska långt innan din. Det är ganska ulvigt tycker jag.
Nu tror ju jag att du aldrig hade räddat en lyakompis sådär, inte heller en du trodde var utanför lyan heller för den delen.
Långt innan? Var 10 min. I ett avgörande läge hade jag uppdaterat sidan men nu spelade det inte så stor roll eftersom jag inte hade nån aning om vem som borde lynchas. Visst nåt jätteulvigt hade kunnat ske men jag var tvungen att få iväg min röst och började dessutom bli stressad irl för att jag skulle iväg.

Viss info bör finnas, ja. Men jag är rädd att det kan bli svårare att hitta varandra om Q's roll var den enda goda med spionförmåga... sen hoppas jag att de som valt lyckas få ut ngt av resultatet också. Är rädd att det kan vara lätt för onda att luras. Minns inte vem, men jag hajade till på något som jag tyckte liknade en godförklaring förut. Ska leta.
Äsch hittar det inte nu.
Var kanske kommentarerna som kom om att cirkus och q i alla fall inte var i lyan tillsammans som jag tänkte på. Jag minns inte.

(Har rast, ska se hur mycket jag hinner läsa/skriva.)

Känner mig tyvärr inte så mycket klokare idag. Synd att bli av med Q's roll. Om det stämmer att det var en spion och att ingen annan har någon spionegenskap på goda sidan så kan det bli tufft.

Ja och nej. Det beror på tänker jag. Förr så kommer jag ihåg att det ofta var en separat konversation för lyan. Men nu sist när jag satt i lyan så höll vi oss i den LL skapat.
Så kan vara vilket som.
Jag har så jag får notiser ifrån pm. Men jag minns inte hur det ser ut om flera personer skickat i samma pm. Men den detaljen har inte så mycket med leken att göra. Förutom om det gäller en svag första dagsröst.

Långt innan? Var 10 min. I ett avgörande läge hade jag uppdaterat sidan men nu spelade det inte så stor roll eftersom jag inte hade nån aning om vem som borde lynchas. Visst nåt jätteulvigt hade kunnat ske men jag var tvungen att få iväg min röst och började dessutom bli stressad irl för att jag skulle iväg.
Ja 10 minuter är långt kan jag tycka. Jag tycker det är ganska ulvigt att vara så laidback att man inte bryr sig i att uppdatera sidan.

Ja 10 minuter är långt kan jag tycka. Jag tycker det är ganska ulvigt att vara så laidback att man inte bryr sig i att uppdatera sidan.
När valet står mellan att hinna få iväg min röst i tid eller läsa andras röster så väljer jag att få iväg min röst. Som du ser hann jag inte ens skriva hela motiveringen i röstinlägget utan fortsatte när rösten var postad.

Tillägg: skulle jag vara mer laidback som ulv vid dl 1 menar du?

När valet står mellan att hinna få iväg min röst i tid eller läsa andras röster så väljer jag att få iväg min röst. Som du ser hann jag inte ens skriva hela motiveringen i röstinlägget utan fortsatte när rösten var postad.

Tillägg: skulle jag vara mer laidback som ulv vid dl 1 menar du?
Ja det tror jag.
Ulvarna har i regel läget under ganska bra kontroll och vet om någon kollega ligger pyrt till.
De styr oftast röstningen i DL1

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar