Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Alltså, hur kunde ni som röstade på Elo så snabbt plocka upp att hon var ulv? Jag fattar verkligen inte? Ja hon räknar upp de som räknar procent som eventuellt goda och vi borde leta ulvar, men jag känner mig extremt trög?
För mig var det att hon pekade ut en ev god så lättvindigt - absolut att goda måste hitta varandra men inte sådär och så tidigt i leken.

Fast iof så skulle det väl stå i vinstvillkoren. Här står båda sidor som i 2 sidor. Man undrar ju då om dom där 2 kanske kommer in i den riktiga lyan på något vis om dom inte redan är med i den alltså.
Någon twist borde det ju kunna vara det ska ju vara en twistad lek O_o

Det kan ju vara någon variant på att de får gissa vilka som är i lyan och gissar de rätt så kommer de med i lyan tex ? Vet inte vad den rollen heter -men vet att @Snurrfian haft en sådan roll en gång :D

Det kan ju vara någon variant på att de får gissa vilka som är i lyan och gissar de rätt så kommer de med i lyan tex ? Vet inte vad den rollen heter -men vet att @Snurrfian haft en sådan roll en gång :D
Jo nu när du säger det, har för mig att jag var urusel på att hitta ulvar och blev käkar eller lynchad tillslut 😂🙈

Eller så är det så att de 2 måste få ut 2 ulvar för att komma in i lyan. Så det skulle kunna vara så att precis som @Niyama skriver så är det just nu 2 lyor men som blir till en lya. Eller så är det något annat skumt.

Elo var ju Sabbatsårulv - Tar ledigt från studierna i år, så hen kan lägga fullt fokus på vad som händer i det hemliga sällskapet.

Vi säger att det hemliga sällskapet består av dessa 2

Spårulv - Aspirant till det hemliga sällskapet, beredd på att göra vad som helst för att passa in.

Svårulv - Hemligaste individen i det hemliga sällskapet, svår att få grepp om.

Det känns som Elo visste något om dessa 2 i det hemliga sällskapet med tanke på hennes inlägg och det känns inte som om det ligger i det hemliga sällskapets intresse att ha kvar Elo i spelet sas. Jag tror det finns mer information i Elos inlägg än vad vi först har fattat därav alla meningar med hur förvirrad hon är. Jag har fetmarkerat lite inne i Elos inlägg.

Sen vet jag inte ens om det är bra eller dåligt att peka ut detta om det är så O_o
Ååååååh

Va förvirrad jag blev.

Jag har ju problem i vanliga fall med att förstå vad rollerna gör. Hur i hela världen ska jag lösa detta :nailbiting:

Tacksamt att folk har börjat fundera kring rollerna men jag är rädd för att en ulv eller två smyger sig in i den konvesationen och styr åt fel håll så att vi blir ännu mer förvirrade för att vi fattar fel.

Jag är helt förvirrad (fortfarande) men behöver också avlägga "tidig" röst.

Vet inte om q's uträkning hintar om att hon är statistikstudenten? Iom att hon inte nöjer sig med att lämna svaret i bråk utan går hela vägen till decimaltal (som sedan enkelt hade kunnat göras om till procent).

Eller om Habinas reaktion på qs inlägg hintar om att det faktiskt är Habina som är statistikstudenten och hon är upprörd/reagerar på att hon borde vara den som håller på med uträkningar?

Men va i? nu får ni sluta skrivan medan jag skriver, för nu börjar Heffa också räkna procent! :arghh:

Twisten kanske är att ALLA är statistikstudenten?!?!?

LenaH föpplar till det och säger att hon inte läst sin tilldelade roll. Kanske behöver hon inte det för att hon hamnade i lyan och därför automatiskt visste att hon var ulv? Min första tanken var att rösta på henne men vill inte lägga en andraröst. Som vanligt vill jag inte riskera att rösta ut någon god så här i början av spelet. Jag tycker inte om att rösta när jag inte har nån riktig aning om vem jag tror är ond och inte.

I sann första-dagen-andra så:

Elo röstar på cirkus

För att hon verkar ha fastnat väldigt på vinstvilkoren med ulvar i och utanför lyan och är väldigt tydlig med 'utanför'. Hint om ulvighet till de andra ulvarna?

Alltså, hur kunde ni som röstade på Elo så snabbt plocka upp att hon var ulv? Jag fattar verkligen inte? Ja hon räknar upp de som räknar procent som eventuellt goda och vi borde leta ulvar, men jag känner mig extremt trög?

Med mina tankar ovan så tror jag inte det var en slump utan jag tror att det hemliga sällskapet kanske redan visste att Elo var ulv (om det nu är ulv hon är) och ville helt enkelt ha ut henne. Sen hur det hela hänger ihop har jag inte fattat än. Elo säger ju iallafall i inlägget ovan att nått är det som vi fattat fel.

Fortsätter då..

Dårulv - Har varit på en studentfest för mycket och har inte längre alla hästar hemma, saker blir inte alltid som hen tänkt sig

En extremt trögfattad en alltså... En psykopat men det blir inte som hen tänkt? Så vad som helst kan hända där då kanske.

Senast ändrad:
Detta är alla inlägg av Elo förutom när hon hittade leken.
Grunnar på om det hon skrev om LenaH skulle kunna vara en vink till en ulv ändå ?Eftersom hon uttalar att hon inte vill lägga en röst där? Förutsatt att Elo verkligen visste om vilka som var i lyan -om hon nu var utanför lyan (en djäkla massa OM 😬)
Jag litar inte på LenaH och har henne definitivt inte god (eller ond, hon kan vara vad som helst) men med resonemanget att Elo pekade ut goda skulle det ju lika gärna kunna vara det hon även gjorde med LenaH? Eftersom hon efter lite vaga misstankar skrev "Som vanligt vill jag inte riskera att rösta ut någon god".

Eller så kanske det var det som var meningen? Litar inte ett piss på dom två, särskilt inte om dom sitter i en lya tillsammans! Säkert tillsammans med Elo och så har dom kommit överens om att offra Elo och få oss att tro att hon är ond utanför så att vi inte ska misstänka dom för att vara ulvar och godförklara dom, precis som du gör nu!
Jag hänger inte med här. Om de kommit överens om att offra Elo, varför skulle de få oss att tro att hon är ond utanför och de då normalt sett inte ens skulle känna till henne? Det är ju inget alibi alls om de inte visste att hon var ond?
Fast iof så skulle det väl stå i vinstvillkoren. Här står båda sidor som i 2 sidor. Man undrar ju då om dom där 2 kanske kommer in i den riktiga lyan på något vis om dom inte redan är med i den alltså.
Det var nåt sånt jag tänkte i min hastiga teori om två lyor/grupper. Det kan ju vara två sidor, men att onda sidan är uppdelad i två grupper från början. Sen kan ju dessa grupper vara 4+2, 3+3 men behöver ju inte nödvändigtvis vara det klassiska en lya och 1 eller 2 enstaka utanför som inte har kontakt.

Jag tror för övrigt att jag har slagit personligt rekord i antal inlägg. Hela 12 inlägg redan innan DL1! 12 inlägg är väl typ vad jag brukar ha efter DL2 eller kanske tom DL3. Lovar att det fortfarande är jag heffa som skriver 🤣 :rofl:
Jag hade tänkt förvarna om låg aktivitet men ja... Allt är som vanligt :o. @qitis kom igen nu! Du brukar ju vara den enda som utmanar i antal inlägg.

Jag hänger inte med här. Om de kommit överens om att offra Elo, varför skulle de få oss att tro att hon är ond utanför och de då normalt sett inte ens skulle känna till henne? Det är ju inget alibi alls om de inte visste att hon var ond?

Det hängde ihop med dessa inlägg att de blev utpekade som ett gäng som inte är i lyan.

Ja verkligen!
Min gissning är fortfarande att hon är utanför lyan och pekar ut ett gäng som inte är i lyan för att visa sig så att hon inte blir käk.

Jag gissar på att den mer VET vilka som finns där (fullt fokus - den kanske vet även om det är en till utanför) men den är inte där själv. Ingår inte pga den har sabbatsår ....

Ja den tanken du skriver här känns också rimlig. Jag röstade på henne just för det där med att peka ut spelare för goda roller.

Ond utanför lyan-kanske en ledarvarg dock ? Vore ju inte fel i så fall tycker jag ! Även om ulvarna egentligen kunde ha fått försöka käka den i så fall -det hade ju varit det ultimata 👍

Jag kanske har mer teorier på lut under natten här :rofl: Extremt lugnt på jobbet så jag har inget att göra förrän kl 06.30 plus så är det en jäkla extratimme i natt oxå :wtf:

Jag kanske har mer teorier på lut under natten här :rofl: Extremt lugnt på jobbet så jag har inget att göra förrän kl 06.30 plus så är det en jäkla extratimme i natt oxå :wtf:
Skriv! 😅 Jag kom från gymmet och fixar käk nu och var väldigt glad för extratimmen 🙈.

Vaken såhär mitt i natten så passar på att fundera lite.

Skönt att vi fick ut en ond!

DL 1 21:30
14:00 fio röstar på qitis
17:24 Heffaklumpen röstar på LenaH
19:07 Elo röstar på cirkus
19:17 Artline röstar på hemlig
19:27 Hedinn röstar på Snurrfian
19:29 hemlig röstar på Elo
19:39 mirtai röstar på bollen__
19:47 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:41 Harrysen röster på Heffaklumpen
20:45 Habina röstar på Harrysen
21:04 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:05 Snurrfian röstar på Harrysen
21:16 cirkus röstar på Elo
21:23 Qitis röstar på Elo
21:27 Niyama röstar på Habina

Elo Sabbatsårulv
- Tar ledigt från studierna i år, så hen kan lägga fullt fokus på vad som händer i det hemliga sällskapet.

Jag utgår från en normal lya och 1-2 onda utanför, för jag orkar inte riktigt tänka på alla andra scenarier som ni nu funderat på. Så jag börjar här.
Om Elo är utanför lyan och de inte känner till henne så kan cirkus och qitis ha vilken roll som helst. Men iom Elos röst på cirkus så bör cirkus i det läget inte ingå i lyan (om det inte är en slags alibi kombinerad bed vinkning, men det känns vågat)
Om Elo ingick i lyan så borde inte cirkus eller Q vara kollega/or - men det är inte omöjligt att de skaffat alibi och offrat Elo - även om det känns onödigt, men omöjligt är det inte.

Nästa tanke
De som lägger andraröster är: LenaH, Snurrfian, cirkus och Niyama. Qitis lägger en tredjeröst.

Niyama röstade på samma som jag (Habina) och eftersom jag vet min roll så vet jag att det inte var en vinkning.
Övriga skulle dock kunna vara vinkningar till lyamedlemmar från någon utanför lyan som känner till vilka som sitter i den.

LenaH följer Harrysen
Snurrfian
följer Habina
Cirkus
följer hemlig och det gör qitis också.

Här talar det lite för qitis att hon la tredje och inte andra rösten. Plus att hon nog gärna vinkar med annat än (iaf bara) röstning. Vilket såklart kan gälla generellt också...

Ingen följer Elo och det enda som kan vara i närheten av räddningsröst (=lagd efter qitis) är Niyama, men hon borde ha röstat på någon som redan hade två röster för att rädda Elo i så fall. Återigen alibi är möjligt, hade hon räddat Elo så hade hon ju hamnat i strålkastaren.

Nu ska jag försöka varva ner och sova lite till, jobbar hela dagen, så vet inte hur mycket jag kommer hinna in, men ska göra mitt bästa. (om jag är kvar i leken efter DL såklart.)

Ingen följer Elo och det enda som kan vara i närheten av räddningsröst (=lagd efter qitis) är Niyama, men hon borde ha röstat på någon som redan hade två röster för att rädda Elo i så fall. Återigen alibi är möjligt, hade hon räddat Elo så hade hon ju hamnat i strålkastaren.
Detta kanske inte är till min fördel, men jag hade inte ens koll på de två sista rösterna på Elo innan jag röstade. Så om jag hade varit ond (och vetat att Elo var det) hade jag inte ens vetat att hon behövde räddas.

Cirkus följer hemlig och det gör qitis också.

Här talar det lite för qitis att hon la tredje och inte andra rösten. Plus att hon nog gärna vinkar med annat än (iaf bara) röstning. Vilket såklart kan gälla generellt också...
Fast tror du att en ond utanför lyan skulle följa en röst på en ulv? Jag tänker ju snarare att vi kan utesluta cirkus och qitis som onda utanför lyan, om Elo sitter i lyan. Var Elo utanför lyan kan ju alla vara vad som helst utifrån röstningen.

Eller så är det så att de 2 måste få ut 2 ulvar för att komma in i lyan. Så det skulle kunna vara så att precis som @Niyama skriver så är det just nu 2 lyor men som blir till en lya. Eller så är det något annat skumt.

Elo var ju Sabbatsårulv - Tar ledigt från studierna i år, så hen kan lägga fullt fokus på vad som händer i det hemliga sällskapet.

Vi säger att det hemliga sällskapet består av dessa 2

Spårulv - Aspirant till det hemliga sällskapet, beredd på att göra vad som helst för att passa in.

Svårulv - Hemligaste individen i det hemliga sällskapet, svår att få grepp om.

Det känns som Elo visste något om dessa 2 i det hemliga sällskapet med tanke på hennes inlägg och det känns inte som om det ligger i det hemliga sällskapets intresse att ha kvar Elo i spelet sas. Jag tror det finns mer information i Elos inlägg än vad vi först har fattat därav alla meningar med hur förvirrad hon är. Jag har fetmarkerat lite inne i Elos inlägg.

Sen vet jag inte ens om det är bra eller dåligt att peka ut detta om det är så O_o

Med mina tankar ovan så tror jag inte det var en slump utan jag tror att det hemliga sällskapet kanske redan visste att Elo var ulv (om det nu är ulv hon är) och ville helt enkelt ha ut henne. Sen hur det hela hänger ihop har jag inte fattat än. Elo säger ju iallafall i inlägget ovan att nått är det som vi fattat fel.
Intressant tanke. Står ju dock såhär ovanför alla onda roller:
Hemliga sällskapet (onda)
Vilket borde innebära att alla onda ingår i hemliga sällskapet? Behöver ju inte innebära att teorin är fel dock, men just hemliga sällskapet borde inte vara utanför lyan? Aspirant till hemliga sällskapet tolkar ju jag som någon som vill in i hemliga sällskapet, inte som redan befinner sig där.

Fast tror du att en ond utanför lyan skulle följa en röst på en ulv? Jag tänker ju snarare att vi kan utesluta cirkus och qitis som onda utanför lyan, om Elo sitter i lyan. Var Elo utanför lyan kan ju alla vara vad som helst utifrån röstningen.

Men är det bara jag som tycker det är skitskumt att Elo typ var så tydlig och superskum med sitt inlägg typ ta mig, jag är ond utanför? Virrig hit och dit och inget är som vi tror. När har det hänt sist liksom?
Intressant tanke. Står ju dock såhär ovanför alla onda roller:

Vilket borde innebära att alla onda ingår i hemliga sällskapet? Behöver ju inte innebära att teorin är fel dock, men just hemliga sällskapet borde inte vara utanför lyan? Aspirant till hemliga sällskapet tolkar ju jag som någon som vill in i hemliga sällskapet, inte som redan befinner sig där.

Jo men vilka konstiga konstellationer det finns inom det sällskapet vet ju ingen som inte är med. Denna leken verkar inte funka som andra lekar.

Men är det bara jag som tycker det är skitskumt att Elo typ var så tydlig och superskum med sitt inlägg typ ta mig, jag är ond utanför? Virrig hit och dit och inget är som vi tror. När har det hänt sist liksom?

Jo men vilka konstiga konstellationer det finns inom det sällskapet vet ju ingen som inte är med. Denna leken verkar inte funka som andra lekar.
Nej, jag tycker också det är jätteskumt. Därför jag har så svårt att få ihop det. Kan liksom inte ens avgöra om det är rimligare att hon var i eller utanför lyan.

(Kan påverka att jag är nyvaken också :D)

Men potentiellt, skulle det kunna vara en roll utanför som tjänar på att bli lynchad? Säg att Elo hade någon form av förmåga som, om hon dör i lynch, hamnar i lyan istället? Men blir hon käk hade den dött med henne. Hade nåt sånt kunnat göra att hon hade velat bli lynchad, för lyan hade tjänat på det (utgår då ifrån att onda utanför spelar för samma sida som onda i)?

Nej, jag tycker också det är jätteskumt. Därför jag har så svårt att få ihop det. Kan liksom inte ens avgöra om det är rimligare att hon var i eller utanför lyan.

(Kan påverka att jag är nyvaken också :D)

Men potentiellt, skulle det kunna vara en roll utanför som tjänar på att bli lynchad? Säg att Elo hade någon form av förmåga som, om hon dör i lynch, hamnar i lyan istället? Men blir hon käk hade den dött med henne. Hade nåt sånt kunnat göra att hon hade velat bli lynchad, för lyan hade tjänat på det (utgår då ifrån att onda utanför spelar för samma sida som onda i)?

Ska man behöva fundera på om hon är död eller inte nu oxå, fasen är det inte tillräckligt komplicerat :rofl:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ponnydriven plog?