Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Nu vill man ju veta vad sabbatsårsulv var 🤔 om andra ulvar kände till henne.
Ja verkligen!
Min gissning är fortfarande att hon är utanför lyan och pekar ut ett gäng som inte är i lyan för att visa sig så att hon inte blir käk.
Fullt fokus på vad som händer i det hemliga sällskapet låter ju ändå som att den skulle ingå i lyan?
Jag gissar på att den mer VET vilka som finns där (fullt fokus - den kanske vet även om det är en till utanför) men den är inte där själv. Ingår inte pga den har sabbatsår ....

DL 1 21:30
14:00 fio röstar på qitis
17:24 Heffaklumpen röstar på LenaH
19:07 Elo röstar på cirkus
19:17 Artline röstar på hemlig
19:27 Hedinn röstar på Snurrfian
19:29 hemlig röstar på Elo
19:39 mirtai röstar på bollen__
19:47 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:41 Harrysen röster på Heffaklumpen
20:45 Habina röstar på Harrysen
21:04 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:05 Snurrfian röstar på Harrysen
21:16 cirkus röstar på Elo
21:23 Qitis röstar på Elo
21:27 Niyama röstar på Habina

Elo lynchas - sabbatsårsulv

Ja verkligen!
Min gissning är fortfarande att hon är utanför lyan och pekar ut ett gäng som inte är i lyan för att visa sig så att hon inte blir käk.

Jag gissar på att den mer VET vilka som finns där (fullt fokus - den kanske vet även om det är en till utanför) men den är inte där själv. Ingår inte pga den har sabbatsår ....
Ja den tanken du skriver här känns också rimlig. Jag röstade på henne just för det där med att peka ut spelare för goda roller.

Ond utanför lyan-kanske en ledarvarg dock ? Vore ju inte fel i så fall tycker jag ! Även om ulvarna egentligen kunde ha fått försöka käka den i så fall -det hade ju varit det ultimata 👍

Ja den tanken du skriver här känns också rimlig. Jag röstade på henne just för det där med att peka ut spelare för goda roller.

Ond utanför lyan-kanske en ledarvarg dock ? Vore ju inte fel i så fall tycker jag ! Även om ulvarna egentligen kunde ha fått försöka käka den i så fall -det hade ju varit det ultimata 👍
Jag har också funderat på den som ond spion...
Men jag tror mer på vanlig utanför lyan.
Om rollen varit i lyan, vad är det för skills? En ond spion inne i lyan? det var ju lyan den skulle ha full koll på.
Alla verkar ju ha egna skills ändå

Ååååååh

Va förvirrad jag blev.

Jag har ju problem i vanliga fall med att förstå vad rollerna gör. Hur i hela världen ska jag lösa detta :nailbiting:

Tacksamt att folk har börjat fundera kring rollerna men jag är rädd för att en ulv eller två smyger sig in i den konvesationen och styr åt fel håll så att vi blir ännu mer förvirrade för att vi fattar fel.

Å andra sidan så kanske ulvarna är lika förvirrade?

Jag är helt förvirrad (fortfarande) men behöver också avlägga "tidig" röst.

Vet inte om q's uträkning hintar om att hon är statistikstudenten? Iom att hon inte nöjer sig med att lämna svaret i bråk utan går hela vägen till decimaltal (som sedan enkelt hade kunnat göras om till procent).

Eller om Habinas reaktion på qs inlägg hintar om att det faktiskt är Habina som är statistikstudenten och hon är upprörd/reagerar på att hon borde vara den som håller på med uträkningar?

Men va i? nu får ni sluta skrivan medan jag skriver, för nu börjar Heffa också räkna procent! :arghh:

Twisten kanske är att ALLA är statistikstudenten?!?!?

LenaH föpplar till det och säger att hon inte läst sin tilldelade roll. Kanske behöver hon inte det för att hon hamnade i lyan och därför automatiskt visste att hon var ulv? Min första tanken var att rösta på henne men vill inte lägga en andraröst. Som vanligt vill jag inte riskera att rösta ut någon god så här i början av spelet. Jag tycker inte om att rösta när jag inte har nån riktig aning om vem jag tror är ond och inte.

I sann första-dagen-andra så:

Elo röstar på cirkus

För att hon verkar ha fastnat väldigt på vinstvilkoren med ulvar i och utanför lyan och är väldigt tydlig med 'utanför'. Hint om ulvighet till de andra ulvarna?
Detta är alla inlägg av Elo förutom när hon hittade leken.
Grunnar på om det hon skrev om LenaH skulle kunna vara en vink till en ulv ändå ?Eftersom hon uttalar att hon inte vill lägga en röst där? Förutsatt att Elo verkligen visste om vilka som var i lyan -om hon nu var utanför lyan (en djäkla massa OM 😬)

Funderar på om det kan ha funnits någon dold röst och det blev lottning, då mellan Elo, Harrysen och Heffaklumpen rimligen. Eller om det helt enkelt blev de rösterna som syns.
Om det finns en dold röst kanske den låg på nån helt annan.

Just i nuläget tycker jag ju både cirkus och qitis tippar över åt det goda hållet med sina röster som gjorde att Elo rök, men samtidigt vet man ju verkligen inget såhär tidigt. Och frågan är om man nånsin gör det i denna lek? :p

Funderar på om det kan ha funnits någon dold röst och det blev lottning, då mellan Elo, Harrysen och Heffaklumpen rimligen. Eller om det helt enkelt blev de rösterna som syns.

Just i nuläget tycker jag ju både cirkus och qitis tippar över åt det goda hållet med sina röster som gjorde att Elo rök, men samtidigt vet man ju verkligen inget såhär tidigt. Och frågan är om man nånsin gör det i denna lek? :p

Är det medvetet du utelämnar mig?

Jag måste sova nu, imorgon ska jag till slukhålet (stallet) och eftersom det är träckprovsdags är jag tveksam till att jag kan skriva nåt i leken före 17-18. Kanske hinner jag in för att kolla hur natten avlöpt.

Vad bra att vi fick ut en ulv :banana:

Mina spontana tankar är väl att spontant så känner jag att Q är mindre trolig som ond eftersom hon la tredje (sista) rösten på Elo och därmed spikade igen lådan.
Det sista förutsätter dock att det inte varit några dolda röster i omlopp som potentiellt hade kunnat göra att det blev lottning även om resultatet i tråden ser rätt klart ut.
Men även i ett scenario med dolda röster på någon av oss med två röster känns det nog mindre troligt att Q är ond eftersom det hade varit onödigt för henne att lägga upp kollegan Elo för lottning redan i DL1 när hon istället hade kunnat lägga rösten på någon annan med 2 röster och inte riskera lottning.
Enda som skulle kunna vara är väl i så fall ond utanför lyan som inte känner till lyan (och därmed inte visste om Elo). Eller tvärt om.

Även cirkus känns kanske spontant lite godare också då eftersom hon la andra rösten på Elo och därmed la upp Elo för lottning mellan mig, Harrysen Elo (räknar inte med Habina här eftersom andra rösten på Habina kom efter rösterna på Elo). Även detta förutsätter ju dock att det inte finns några dolda röster i omlopp… och hade det gjort det så hade det också kunnat vara en alibiröst på Elo (cirkus kunde ju inte veta att Q skulle rösta på samma person några minuter senare). Det förutsätter dock att cirkus kände till de potentiellt dolda rösterna.

Herregud vad många om och men.

Edit: tog bort ett "kanske" då det råkade bli ett för mycket.

Eller så kanske det var det som var meningen? Litar inte ett piss på dom två, särskilt inte om dom sitter i en lya tillsammans! Säkert tillsammans med Elo och så har dom kommit överens om att offra Elo och få oss att tro att hon är ond utanför så att vi inte ska misstänka dom för att vara ulvar och godförklara dom, precis som du gör nu!

Eller så kanske det var det som var meningen? Litar inte ett piss på dom två, särskilt inte om dom sitter i en lya tillsammans! Säkert tillsammans med Elo och så har dom kommit överens om att offra Elo och få oss att tro att hon är ond utanför så att vi inte ska misstänka dom för att vara ulvar och godförklara dom, precis som du gör nu!
Alltså, den risken finns. Det är jag absolut medveten om. Vi vet ju dock inte om Elo ens är i en lya eller ond utanför och försökte vinka. Det vet bara Elo (och en ev (och trolig) lya).

Kan ju dock vara värt att ha i åtanke att det kan finnas falska röster i leken också?

Jag förtjänar din misstro sedan senast vi lekte ihop :p den kommer du nog aldrig låta mig glömma misstänker jag 😅

• Haha
Reactions: fio
Vad bra att vi fick ut en ulv :banana:

Mina spontana tankar är väl att spontant så känner jag att Q är mindre trolig som ond eftersom hon la tredje (sista) rösten på Elo och därmed spikade igen lådan.
Det sista förutsätter dock att det inte varit några dolda röster i omlopp som potentiellt hade kunnat göra att det blev lottning även om resultatet i tråden ser rätt klart ut.
Men även i ett scenario med dolda röster på någon av oss med två röster känns det nog mindre troligt att Q är ond eftersom det hade varit onödigt för henne att lägga upp kollegan Elo för lottning redan i DL1 när hon istället hade kunnat lägga rösten på någon annan med 2 röster och inte riskera lottning.
Enda som skulle kunna vara är väl i så fall ond utanför lyan som inte känner till lyan (och därmed inte visste om Elo). Eller tvärt om.

Även cirkus känns kanske spontant lite godare också då eftersom hon la andra rösten på Elo och därmed la upp Elo för lottning mellan mig, Harrysen Elo (räknar inte med Habina här eftersom andra rösten på Habina kom efter rösterna på Elo). Även detta förutsätter ju dock att det inte finns några dolda röster i omlopp… och hade det gjort det så hade det också kunnat vara en alibiröst på Elo (cirkus kunde ju inte veta att Q skulle rösta på samma person några minuter senare). Det förutsätter dock att cirkus kände till de potentiellt dolda rösterna.

Herregud vad många om och men.

Edit: tog bort ett "kanske" då det råkade bli ett för mycket.
Eller så tänker de onda att de redan har övertag med en ond mer än det "borde" vara och så är allt allt iscensatt för att få cirkus och Q att se godare ut?

Det känns faktiskt som något som cirkus (och Q?) skulle kunna komma på.

Men det förutsätter att cirkus, Q och Elo sitter i lyan. Och då är ju frågan om lyan verkligen skulle göra något sådant redan i DL1?

Ja, ulvar skulle aldrig osv.

Men njae? Tror nog ändå att detta är det mest långsökt och kanske minst troliga trots allt.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 579
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar