Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Nu när det (i skrivande stund) är tre som har två röster vardera, finns det nån roll utifrån rollistan som man kan misstänka ha extraröst/väga tyngre vid lottning etc?

Men vanliga onda utanför lyan brukar ju just känna till lyan väl?
Om det finns flera så kan det ju vara en som vet lyan och en som inte vet?
Den här tänkte jag på som möjlig ond spion i så fall
Sabbatsårulv - Tar ledigt från studierna i år, så hen kan lägga fullt fokus på vad som händer i det hemliga sällskapet.
Finns det någon roll som bara röstar dolt och vars röst i leken inte räknas?

Elo har jag reagerat på. Precis som flera andra framför allt på hennes inlägg då hon röstar på cirkus känns väldigt konstigt med lite diverse utpekanden av någon som kan ha en god roll

Även hennes kommentar att även ulvarna kan vara förvirrade känns också skum. Verkar inte leta ulvar utan mer goda ?

Habina. Har jag också reagerat på. Men det brukar jag göra i lekarna. Kändes lite sådär att hon ville misstänkliggöra mig för ren matematik

Harrysen sticker också ut för mig med en konstig röst på Heffaklumpen när det verkar som det är habina hon misstänker ? Blev konfys på hur hon menar där.

Sammantaget så är det ändå Elo jag reagerat mest på hittills.

Qitis röstar på Elo
Jag tycker hennes inlägg känns som hon vill peka ut lite olika spelare som goda med en viss roll Känns inte som något en god spelare skulle göra så här i lekstarten
Risken är väl att hon är utanför lyan och inte i lyan. Men får hoppas på i lyan

DL 1 21:30
14:00 fio röstar på qitis
17:24 Heffaklumpen röstar på LenaH
19:07 Elo röstar på cirkus
19:17 Artline röstar på hemlig
19:27 Hedinn röstar på Snurrfian
19:29 hemlig röstar på Elo
19:39 mirtai röstar på bollen__
19:47 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:41 Harrysen röster på Heffaklumpen
20:45 Habina röstar på Harrysen
21:04 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:05 Snurrfian röstar på Harrysen
21:16 cirkus röstar på Elo
21:23 Qitis röstar på Elo

Elo 3
Heffaklumpen 2
Harrysen 2
qitis 1
LenaH 1
Cirkus 1
Hemlig 1
Snurrfian 1
bollen__ 1
Habina 1

Jag tycker hemlig är skum, tycker hennes teori och hur hon sen förklarar den är jättemärklig och inte går ihop. Men jag vill inte rösta där för jag minns att jag brukar tycka hon är skum.

Harrysen verkar ganska ny? Tror hon (?) kan bli ett lätt offer, och känner mig skeptisk till de som röstat på henne.

Jag måste välja nån, och eftersom Habina var först ut att rösta på Harrysen så blir det Habina.
Niyama röstar på Habina

DL 1 21:30
14:00 fio röstar på qitis
17:24 Heffaklumpen röstar på LenaH
19:07 Elo röstar på cirkus
19:17 Artline röstar på hemlig
19:27 Hedinn röstar på Snurrfian
19:29 hemlig röstar på Elo
19:39 mirtai röstar på bollen__
19:47 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:41 Harrysen röster på Heffaklumpen
20:45 Habina röstar på Harrysen
21:04 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:05 Snurrfian röstar på Harrysen
21:16 cirkus röstar på Elo
21:23 Qitis röstar på Elo
21:27 Niyama röstar på Habina

Elo 3
Heffaklumpen 2
Harrysen 2
Habina 2
qitis 1
LenaH 1
Cirkus 1
Hemlig 1
Snurrfian 1
bollen__ 1

Jag tycker hemlig är skum, tycker hennes teori och hur hon sen förklarar den är jättemärklig och inte går ihop. Men jag vill inte rösta där för jag minns att jag brukar tycka hon är skum.

Harrysen verkar ganska ny? Tror hon (?) kan bli ett lätt offer, och känner mig skeptisk till de som röstat på henne.

Jag måste välja nån, och eftersom Habina var först ut att rösta på Harrysen så blir det Habina.
Niyama röstar på Habina

Bara så jag hänger med. Du röstar på mig för att jag röstade på Harrysen som är ny?

Niyama röstar på Habina
Fick bråttom att få iväg rösten så fortsätter här: att inte Snurris (som la andrarösten på Harrysen) fick min röst beror på min tanke om att goda måste våga lägga avgörande röster. Sen kan Snurris vara ond som gör det, men jag vill inte rösta på en som lägger andraröst när jag just påpekat att det är viktigt att goda gör det.

Bara så jag hänger med. Du röstar på mig för att jag röstade på Harrysen som är ny?
Ja. Jag vet inte om Harrysen är ny men uppfattade det så? Sen var det nåt som skavde med hela den där diskussionen, men jag hinner inte läsa den igen just nu. Jag vet inte om du är den onda av er som var inblandade (om någon är det) men det var min bästa idé just nu.

Varmt välkomna till ert första obligatoriska moment, introduktionsföreläsningen!
Vi är glada att se att alla som anmält sig till terminen närvarade vid uppropet! Vi har förstått att ni haft en del nolleaktiviteter tillsammans. Den gemenskap det främjar är självklart något vi i universitetsledningen stöttar, men vi måste be er att tänka ett varv extra kring hur de aktiviteter och beteende som visas under nollningen återspeglar på universitetet, då särskilt uppdrag som involverar allmänheten, vilda fester och extremt alkoholintag.

Mest oroväckande av allt är dock att vi den här terminen har fått in flera rapporter om att en av studenterna ska ha brutit mot nollefriden! Detta är något vi ser väldigt allvarligt på och personen ifråga har blivit avstängd från universitetet med omedelbar verkan! Vi ber om ursäkt för att vår översyn av nollningen inte varit skarp nog, och lovar att en handlingsplan för att undvika att detta inträffar igen kommer fastställas snarast.

Med det sagt hoppas vi att vi kan lägga detta otrevliga bakom oss, och istället blicka framåt mot morgondagens upprop till er första kurs för terminen, "Hårig eller bara virrig?". Vi förväntar oss att se er alla pigga och utvilade imorgon klockan 0830 (prickprick).

Varma hälsningar
Derring-Do, rektor för Bukefalos universitet
Madalitso, prorektor för Bukefalos universitet

Ni lynchade Elo som var sabbatsårulv

NattDL: 8.30

Vi i universitetsledningen noterar också en varning för @bollen__ som missade att rösta, vänligen avlägg en efterhandsröst med motivering snarast!

Förlåt, trodde inte att jag skulle glömma bort leken men har besök och varit bortbjuden på middag så det föll helt bort. Jag ska försöka läsa igenom och lägga rösten snarast! Ber så mycket om ursäkt!

Nu vill man ju veta vad sabbatsårsulv var 🤔 om andra ulvar kände till henne.
Ja, det har jag inte ens tänkt på. Blir ju skitsvårt att dra slutsatser när man inte ens vet om ulvarna som ryker var kända för varandra, eller ens i eller utanför lyan?

Niyama röstar på Habina
Vad är det i min förklaring och teori som inte går ihop tycker du?

Ja. Jag vet inte om Harrysen är ny men uppfattade det så? Sen var det nåt som skavde med hela den där diskussionen, men jag hinner inte läsa den igen just nu. Jag vet inte om du är den onda av er som var inblandade (om någon är det) men det var min bästa idé just nu.
Jag är ny, och förvirrad. Försökte sno ihop en dålig teori som inte skulle spela så stor roll, pga totaly förvirrad 🤗

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 579
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar