Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

LenaH föpplar till det och säger att hon inte läst sin tilldelade roll. Kanske behöver hon inte det för att hon hamnade i lyan och därför automatiskt visste att hon var ulv?
Om jag inte hade läst Pm:et så hade jag ju inte vetat om jag var ulv eller ej? Det är ju inte så att man automatiskt fysiskt förflyttas till en lya??
Hur tänkte du här?

Men så ondsinta kan väl LL inte vara?
6 onda varav en med extraröst?
Jag tror det kan vara möjligt eftersom vi inte vet hur många som ingår i lyan och vilka specialförmågor goda har. Om en ond utanför lyan har en extraröst kan den ju av misstag användas till att lyncha en ond.

Jag fattar att som god vill man ju inte vara orsaken till att en viktig god roll lynchas, men om alla goda undviker att lägga avgörande röster innebär det ju att onda lätt kan styra vem som lynchas?
Jag håller principiellt helt med, men i det här läget känner jag mig alldeles för förvirrad för att göra något annat än det här.

Jag tror det kan vara möjligt eftersom vi inte vet hur många som ingår i lyan och vilka specialförmågor goda har. Om en ond utanför lyan har en extraröst kan den ju av misstag användas till att lyncha en ond.
Eller så är leken jättesimpel men LL försöker få oss att tro att den är väldigt avancerad. I princip kan ju alla ha specialförmågor men väldigt svaga, typ en extra röst en dag men inte i avgörande lynch.

Just att det är Q kan betyda vad som helst tänker jag. Att hon är statistikstudent eller vill få oss att tro att hon är det. Eller bara gjorde en vanlig uträkning av antal onda som man brukar göra, visserligen onödigt att skriva ut hur man räknar ut det men Q brukar väl inte direkt vara kortfattad.
Andel ska det såklart stå, inte antal.

Fast onda kan ju också tänka? Allt det handlade om står ju öppet i tråden och hon pekade ut två stycken? Men du tror inte att det betyder att Elo är ond, du bara röstar där för att du inte tycker hon borde pekat ut två möjliga statistikstudenter?
Jag hoppas att en god inte skulle göra så.
Det är rätt svårt hitta en ond i första DL, som du själv borde veta eftersom jag vill minnas att du är rätt rutinerad.

Jag känner att jag bara trampar vatten. Vet inte vem jag ska rösta på eller vem som kan vara ulv, vilket såklart inte är ovanligt för första DL, men de små misstankar jag har är på personer som redan fått röst på sig och jag vet inte riktigt om jag vill lägga en svag andraröst. Men jag kanske måste, vill helst inte lägga en BOP.

En elefant glömmer aldrig. ;) Men det är inget som känns så skumt att jag lägger en andraröst på dig. :)
I ett försök att hitta en teori som inte blir en avgörande röst blir det här en halvkass teori (edit eller en BOP som det kanske också kallas): Är det här nån slags ulvig flirt till heffaklumpen? Ingen aning! Det blir det skummaste jag kan hitta och därför lägger jag min röst på Heffaklumpen som hittills inte har några röster.

Harrysen röster på Heffaklumpen

I ett försök att hitta en teori som inte blir en avgörande röst blir det här en halvkass teori (edit eller en BOP som det kanske också kallas): Är det här nån slags ulvig flirt till heffaklumpen? Ingen aning! Det blir det skummaste jag kan hitta och därför lägger jag min röst på Heffaklumpen som hittills inte har några röster.

Hade inte det varit enklare att fråga mig vad jag menade?

Det gäller att rösta när man hittar nåt tillräckligt skumt. Harrysen väljer att rösta på Heffaklumpen utifrån att jag citerat Överste Hati. Varför inte fråga mig vad jag syftade på om Harrysen inte förstod? Eller lägga en röst på mig?

Habina röstar på Harrysen för att jag upplever att hon gör det väldigt enkelt för sig.

Jag hoppas att en god inte skulle göra så.
Det är rätt svårt hitta en ond i första DL, som du själv borde veta eftersom jag vill minnas att du är rätt rutinerad.
Givetvis är det svårt att hitta en ond :confused:. Jag förstod inte teorin och undrade om du röstade efter den trots att du inte tyckte att det tydde på ondhet. Men nu låter det ju som att du ändå tror att det kan vara tecken på att hon är ond.

DL 1 21:30
14:00 fio röstar på qitis
17:24 Heffaklumpen röstar på LenaH
19:07 Elo röstar på cirkus
19:17 Artline röstar på hemlig
19:27 Hedinn röstar på Snurrfian
19:29 hemlig röstar på Elo
19:39 mirtai röstar på bollen__
19:47 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:41 Harrysen röster på Heffaklumpen
20:45 Habina röstar på Harrysen

qitis 1
LenaH 1
Cirkus 1
Hemlig 1
Snurrfian 1
Elo 1
bollen__ 1
Habina 1
Heffaklumpen 1
Harrysen 1

Va? Jag hänger inte alls med i ditt resonemang? Det skulle ju betyda att du vet att Habina är ulv och de enda som kan veta det i det här läget är ulvarna? Och om du nu bara tror att Habina är ulv och flirtar med Heffaklumpen, varför inte rösta på Habina?

Givetvis är det svårt att hitta en ond :confused:. Jag förstod inte teorin och undrade om du röstade efter den trots att du inte tyckte att det tydde på ondhet. Men nu låter det ju som att du ändå tror att det kan vara tecken på att hon är ond.
Ja inte skulle jag rösta på nån jag tror har en god roll :confused:. Eller vad menar du? Förstår inte riktigt varför du "ifrågasätter" min röst.

Ja inte skulle jag rösta på nån jag tror har en god roll :confused:. Eller vad menar du? Förstår inte riktigt varför du "ifrågasätter" min röst.
För att jag frågade om du menade att Elo kunde vara ond utanför lyan och peka ut käk åt lyan (är hon i lyan behöver hon ju inte peka i tråden). Då svarade du:
"Jag menar inte att Elo har nån viss roll alls, men jag tycker inte om att det pekas ut en god så tidigt"

Men har jag förstått saken rätt nu: du tror att Elo kan vara ond men har ingen uppfattning om hon är i lyan eller ej?

Varför Heffaklumpen? Habina svarade väl qitis i det inlägget?

För att jag frågade om du menade att Elo kunde vara ond utanför lyan och peka ut käk åt lyan (är hon i lyan behöver hon ju inte peka i tråden). Då svarade du:
"Jag menar inte att Elo har nån viss roll alls, men jag tycker inte om att det pekas ut en god så tidigt"

Men har jag förstått saken rätt nu: du tror att Elo kan vara ond men har ingen uppfattning om hon är i lyan eller ej?
Jag tror inte att en god skulle peka ut en till god så pass i nuläget, nej.

Mitt tangentbord bråkar igen, uppenbarligen gillar det inte ulvlekar...

LenaH röstar på Heffaklumpen för att jag möjligtvis kan se det udda i att inte öppna sitt PM med en gång men hur det skulle göra mig OND övergår mitt förstånd?

Jag misstänker alltså heffa för att vara ulv som tror sig kunna misstänkliggöra en god på ett enkelt sätt.

Så - nu har jag sprängt andraröstvallen också.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 579
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar