Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Eftersom jag inte vet hur mycket tid jag kommer kunna lägga här resten av kvällen lägger jag en röst nu men ska försöka hänga med och förhoppningsvis kunna ändra om det dyker upp nåt skumt. Men än så länge tycker jag de mer aktiva kommer med bra och vettiga tankar så är inget jag direkt reagerar på.

Uppskattar dock ulvar som räcker upp handen och eftersom Snurrfian var beredd att hoppa av studierna igår (och har inte setts till sen dess, hon kanske gjorde det på riktigt? :rofl:)
Jag är här och funderar på att hoppa av kursen omgående :rofl: Det har varit en alldeles för lång dag på jobbet för att ens försöka förstå rollistan.:cautious: Jag ska se om jag kan få i mig lite godis så kanske min hjärna orkar en liten stund till, annars ber jag att få återkomma i morgon .
Måste hon ju mena att hon snällt upplyser oss om sin roll:
Sabbatsårulv - Tar ledigt från studierna i år, så hen kan lägga fullt fokus på vad som händer i det hemliga sällskapet.”

Hedinn röstar på Snurrfian

hemlig röstar på Elo
Att börja peka ut en som ev har en god roll kan visserligen behövas i denna lek, men inte så extremt och så tidigt så man pekar ut ett möjligt käk för lyan.

DL 1
14.00 fio röstar på qitis
17.24 Heffaklumpen röstar på LenaH
19:07 Elo röstar på cirkus
19:17 Artline röstar på hemlig
19:27 Hedinn röstar på Snurrfian
19:29 hemlig röstar på Elo

qitis 1
LenaH 1
Cirkus 1
Hemlig 1
Snurrfian 1
Elo 1

(Tror jag fått med alla korrekt?)

Mirtai röstar på bollen för att hon har minst antal inlägg i leken tillsammans med Snurrfian. Snurris har redan en röst så jag tar Bollen istället för att lägga en andraröst.

DL 1
19:39 mirtai röstar på bollen

qitis 1
LenaH 1
Cirkus 1
Hemlig 1
Snurrfian 1
Elo 1
bollen 1

DL 1
19:39 mirtai röstar på bollen
19:47 Blacksmithfarm röstar på Habina

qitis 1
LenaH 1
Cirkus 1
Hemlig 1
Snurrfian 1
Elo 1
bollen 1
Habina 1

Nu har jag försökt läsa igenom leken igen och blir inte mycket klokare, nej @Hedinn jag sa hoppa av kursen, inte ta ett sabbatsår... Men men det är dag 1 och jag ska inte försöka hänga upp mig för mycket på en röst på mig.
..

Undrar om det finns några helt vanliga ulvar utan några extra hyss.

Om det är sex onda och gissningarna stämmer. Kan det då vara fyra ulvar och två onda utanför?

EH, help!?! Inser att detta kommer bli klurigt. Vi ska alltså försöka översätta rollistan till rollerna från anmälningstråden...?

Men antalet goda/onda är säkert och stämmer enligt rollistan? Det vill säga 10 goda och 6 onda? Eller har jag missförstått redan där? :crazy:

Har skapat ett exceldokument den här gången, känns som det kan behövas 😅
Både artline och Harrysen försöker få svar på hur många onda det är, det känns lite skumt, skulle det antingen kunna vara ulvar som försöker få svar på om det finns ulvar utanför. Lite extra skumt att specificera till två onda utanför? Då borde man väl veta hur många som finns i lyan?
Känner spontant att jag hellre lägger fokus på de onda rollerna. Visserligen ska alla onda dö för att goda ska vinna så det är ett måste få ut alla onda, men det kanske är bra att ta dom i rätt ordning eller nåt. Vet inte, bara funderar.
Och nej, jag letar inte kompisar här. Vet inte om det stjälper eller hjälper att säga det, men vill poängtera det ändå.

Dårulven - dör själv om den äter en viss deltagare?

Spårulv och svårulv - onda utanför lyan?
Är det en extra tydlig vinkning till lyan? Titta här är jag? Eller är det så att hon verkligen inte försöker vinka?

hemlig röstar på Elo
Att börja peka ut en som ev har en god roll kan visserligen behövas i denna lek, men inte så extremt och så tidigt så man pekar ut ett möjligt käk för lyan.
Snarast att man visar sig som utanför lyan menar du? Dvs vem som INTE är en bra kandidat för käk. Är det fler än en utanför lyan kan ingen veta till 100% vilka som är onda och goda
Jag är benägen att hålla med dig . alltså

Snarast att man visar sig som utanför lyan menar du? Dvs vem som INTE är en bra kandidat för käk. Är det fler än en utanför lyan kan ingen veta till 100% vilka som är onda och goda
Jag är benägen att hålla med dig . alltså

Fast även om det bara skulle vara en utanför lyan kanske lyan inte känner till den? Eller hur menar du att antalet spelar roll?

hemlig röstar på Elo
Menar du detta inlägg? Där hon pekar ut två stycken som möjlig statistikstudent? En roll vi inte ens vet om det är möjligt käk? Menar du då att Elo är ond utanför lyan och vill peka till lyan vem de ska käka?
Jag är helt förvirrad (fortfarande) men behöver också avlägga "tidig" röst.

Vet inte om q's uträkning hintar om att hon är statistikstudenten? Iom att hon inte nöjer sig med att lämna svaret i bråk utan går hela vägen till decimaltal (som sedan enkelt hade kunnat göras om till procent).

Eller om Habinas reaktion på qs inlägg hintar om att det faktiskt är Habina som är statistikstudenten och hon är upprörd/reagerar på att hon borde vara den som håller på med uträkningar?

Men va i? nu får ni sluta skrivan medan jag skriver, för nu börjar Heffa också räkna procent! :arghh:

Twisten kanske är att ALLA är statistikstudenten?!?!?

LenaH föpplar till det och säger att hon inte läst sin tilldelade roll. Kanske behöver hon inte det för att hon hamnade i lyan och därför automatiskt visste att hon var ulv? Min första tanken var att rösta på henne men vill inte lägga en andraröst. Som vanligt vill jag inte riskera att rösta ut någon god så här i början av spelet. Jag tycker inte om att rösta när jag inte har nån riktig aning om vem jag tror är ond och inte.

I sann första-dagen-andra så:

Elo röstar på cirkus

För att hon verkar ha fastnat väldigt på vinstvilkoren med ulvar i och utanför lyan och är väldigt tydlig med 'utanför'. Hint om ulvighet till de andra ulvarna?

Habina verkar gilla ordet skum i olika former.... Jag funderar på om det gör henne skum? Lite som en slags freudiansk felskrivning?

Blacksmithfarm röstar på Habina

För att hon skriver skum. Skumt.
Jag vill också rösta på @Habina men framförallt för att hon lurade mig fullständigt förra gången jag var med, det känns lite väl långtsökt till och med som BOP. Men helt klart skumt att hon skriver skumt så många gånger.

Menar du detta inlägg? Där hon pekar ut två stycken som möjlig statistikstudent? En roll vi inte ens vet om det är möjligt käk? Menar du då att Elo är ond utanför lyan och vill peka till lyan vem de ska käka?
Jag menar inte att Elo har nån viss roll alls, men jag tycker inte om att det pekas ut en god så tidigt. Om nu q har den rollen.
Peka ut onda, inte goda liksom.

Vet inte om q's uträkning hintar om att hon är statistikstudenten? Iom att hon inte nöjer sig med att lämna svaret i bråk utan går hela vägen till decimaltal (som sedan enkelt hade kunnat göras om till procent).
Just att det är Q kan betyda vad som helst tänker jag. Att hon är statistikstudent eller vill få oss att tro att hon är det. Eller bara gjorde en vanlig uträkning av antal onda som man brukar göra, visserligen onödigt att skriva ut hur man räknar ut det men Q brukar väl inte direkt vara kortfattad.

Jag menar inte att Elo har nån viss roll alls, men jag tycker inte om att det pekas ut en god så tidigt. Om nu q har den rollen.
Peka ut onda, inte goda liksom.
Fast onda kan ju också tänka? Allt det handlade om står ju öppet i tråden och hon pekade ut två stycken? Men du tror inte att det betyder att Elo är ond, du bara röstar där för att du inte tycker hon borde pekat ut två möjliga statistikstudenter?

Sant!
Det står bara att de i lyan är fler än goda.
Men då återstår frågan vad som händer om det finns onda utanför lyan kvar? Då kan ju inte onda sidan vinna iom då finns ingen i lyan…men samtidigt så har inte goda vunnit iom att alla onda inte är döda.
Detta undrar jag också över, vad som händer om alla i lyan är döda men det fortfarande finns ond/onda utanför lyan.

Det förutsätter visserligen att det finns ond/onda utanför lyan (vilket väl inte är bekräftat?). Men i ett sådant scenario, vad händer då? @Madalitso @Derring-Do

Min första tanken var att rösta på henne men vill inte lägga en andraröst. Som vanligt vill jag inte riskera att rösta ut någon god så här i början av spelet.

Snurris har redan en röst så jag tar Bollen istället för att lägga en andraröst.
Jag fattar att som god vill man ju inte vara orsaken till att en viktig god roll lynchas, men om alla goda undviker att lägga avgörande röster innebär det ju att onda lätt kan styra vem som lynchas?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 578
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar