Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

I ett försök att hitta en teori som inte blir en avgörande röst blir det här en halvkass teori (edit eller en BOP som det kanske också kallas): Är det här nån slags ulvig flirt till heffaklumpen? Ingen aning! Det blir det skummaste jag kan hitta och därför lägger jag min röst på Heffaklumpen som hittills inte har några röster.

Harrysen röster på Heffaklumpen
Jag tycker att det här känns väldigt märkligt, speciellt när Harrysen inte svarar hur hen menar. Snurrfian röstar på Harrysen är ulv som försäger sig, det kan även innebära att Habina är ulv men just nu känns Harrysen mest ulvig.

Fast även om det bara skulle vara en utanför lyan kanske lyan inte känner till den? Eller hur menar du att antalet spelar roll?
Nämen jag menar att hon eventuellt pekar ut sig SJÄLV som utanför lyan.
Lyan kännar väl aldrig till en som är utanför det är ju liksom det som är grejen

DL 1 21:30
14:00 fio röstar på qitis
17:24 Heffaklumpen röstar på LenaH
19:07 Elo röstar på cirkus
19:17 Artline röstar på hemlig
19:27 Hedinn röstar på Snurrfian
19:29 hemlig röstar på Elo
19:39 mirtai röstar på bollen__
19:47 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:41 Harrysen röster på Heffaklumpen
20:45 Habina röstar på Harrysen
21:04 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:05 Snurrfian röstar på Harrysen

Heffaklumpen 2
Harrysen 2
qitis 1
LenaH 1
Cirkus 1
Hemlig 1
Snurrfian 1
Elo 1
bollen__ 1
Habina 1

Jag tycker att det här känns väldigt märkligt, speciellt när Harrysen inte svarar hur hen menar. Snurrfian röstar på Harrysen är ulv som försäger sig, det kan även innebära att Habina är ulv men just nu känns Harrysen mest ulvig.
Hur skulle Harrysen försäga sig menar du? 🤔

Jag tror det kan vara möjligt eftersom vi inte vet hur många som ingår i lyan och vilka specialförmågor goda har. Om en ond utanför lyan har en extraröst kan den ju av misstag användas till att lyncha en ond.
Om det finns fler än en utanför lyan ja. Annars vet den väl vilka som är i lyan i regel?

Hur skulle Harrysen försäga sig menar du? 🤔
För att det verkar helt orimlig teori, varför skulle Habina flirta ulvigt med Heffaklumpen när hon svarar Q? Om det är så långsökt att Heffaklumpen är en elefant och att det därför skulle vara en flirt så förstår jag fortfarande inte varför det skulle vara ulvigt? Det kan ju lika gärna vara en god som vinkar mot någon annan som man tror är god?

För att det verkar helt orimlig teori, varför skulle Habina flirta ulvigt med Heffaklumpen när hon svarar Q? Om det är så långsökt att Heffaklumpen är en elefant och att det därför skulle vara en flirt så förstår jag fortfarande inte varför det skulle vara ulvigt? Det kan ju lika gärna vara en god som vinkar mot någon annan som man tror är god?

Vill bara förtydliga att jag inte vinkade till nån på nåt sätt. Bara påminde qitis om att jag har ett extremt minne (för vissa saker) och aldrig tidigare sett henne göra denna uträkning i en lek. Därmed inte sagt att hon aldrig gjort det, jag har trots allt haft lekpaus. Eller så är det som @qitis skrev, hon brukar göra uträkningen på sin egen kammare normalt.

Jag undrar om inte Elo räknar upp en massa goda för att visa sig för lyan som en icke-kandidat till käk.
Dvs jag tror att hon kan vara ond utanför lyan. Så även om hon kanske inte är inne i lyan och ulvig så är det vad jag kan komma på nu.

cirkus röstar på Elo

Förtydligade att det är en BOP -teori. Jag har helt enkelt ingen jäkla aning 😂och var tvungen att rösta, ville heller inte lägga en avgörande röst.

Men som svar på din fråga så är det väl inte så bra att outa sig som god och riskera att bli lynchad? Och det är väl inte långsökt att Heffa är en elefant! :confused:

Vad menar du med att en elefant glömmer aldrig?

Jag är ökänd för mitt minne. Det är ett citat från Överste Hati i djungelboken (mitt smeknamn i ett stall jag stod i) och jag syftade på att jag aldrig varit med om att qitis räknat procent av onda i leken, enbart gissat ungefärligt antal onda utifrån totalt antal deltagare.

Vad menar du med att en elefant glömmer aldrig?

Vill bara förtydliga att jag inte vinkade till nån på nåt sätt. Bara påminde qitis om att jag har ett extremt minne (för vissa saker) och aldrig tidigare sett henne göra denna uträkning i en lek. Därmed inte sagt att hon aldrig gjort det, jag har trots allt haft lekpaus. Eller så är det som @qitis skrev, hon brukar göra uträkningen på sin egen kammare normalt.
Såg svaret nu, menar du att du är elefant, inte heffa?

DL 1 21:30
14:00 fio röstar på qitis
17:24 Heffaklumpen röstar på LenaH
19:07 Elo röstar på cirkus
19:17 Artline röstar på hemlig
19:27 Hedinn röstar på Snurrfian
19:29 hemlig röstar på Elo
19:39 mirtai röstar på bollen__
19:47 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:41 Harrysen röster på Heffaklumpen
20:45 Habina röstar på Harrysen
21:04 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:05 Snurrfian röstar på Harrysen
21:16 cirkus röstar på Elo

Heffaklumpen 2
Harrysen 2
Elo 2
qitis 1
LenaH 1
Cirkus 1
Hemlig 1
Snurrfian 1
bollen__ 1
Habina 1

Nä? Finns ju onda utanför lyan som inte känner till lyan (alltså såna roller existerar, sen om de är med i denna lek vet jag inte). Ond spion t.ex.
Men vanliga onda utanför lyan brukar ju just känna till lyan väl?
Om det finns flera så kan det ju vara en som vet lyan och en som inte vet?
Den här tänkte jag på som möjlig ond spion i så fall
Sabbatsårulv - Tar ledigt från studierna i år, så hen kan lägga fullt fokus på vad som händer i det hemliga sällskapet.

Såg svaret nu, menar du att du är elefant, inte heffa?

Ja, precis. :) Jag ser inte Heffa som en elefant öht, utan som en Heffaklump (som när jag växte upp inte riktigt räknades som elefant, bara som ett djur som liknar en elefant). Men nu är det väldigt mycket sidospår känner jag. ;)

Förtydligade att det är en BOP -teori. Jag har helt enkelt ingen jäkla aning 😂och var tvungen att rösta, ville heller inte lägga en avgörande röst.

Men som svar på din fråga så är det väl inte så bra att outa sig som god och riskera att bli lynchad? Och det är väl inte långsökt att Heffa är en elefant! :confused:
Varför skulle man bli lynchad av att outas som god?

Va? Jag hänger inte alls med i ditt resonemang? Det skulle ju betyda att du vet att Habina är ulv och de enda som kan veta det i det här läget är ulvarna? Och om du nu bara tror att Habina är ulv och flirtar med Heffaklumpen, varför inte rösta på Habina?
Som sagt, en BOP teori på en s om inte hade någon röst. Alltså det är lite detta jag bävade för inför leken- fattar inte hur man ska ha en bra och hållbar teori. Jag har inte jäkla aning 🫣

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 579
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar