Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tolkade LLs förtydligande annorlunda dock.Okej, då är det jag som missuppfattat eller bara inte helt fattat vad en twist är. Men efter LLs senaste meddelande så tolkar jag det som att det inte borde finnas några vanliga bybor eller vanliga ulvar då. Så då kanske det är som ni säger att det finns nya roller med i leken.
Specifika särdrag tolkar i alla fall jag som mer än bara ett annat namn på en ulv/bybo utan extra förmåga. @qitisEftersom det inte verkar helt uppenbart trots den mycket välskrivna () rollistan så tänkte jag bara förtydliga att alla roller har sina specifika särdrag. Vi LLs tycker så synd om dem som aldrig får vara annat än bybo eller vanlig ulv, så nu är alla unika.
Ja det kanske är jag som tolkar det hela fel?Specifika särdrag tolkar i alla fall jag som mer än bara ett annat namn på en ulv/bybo utan extra förmåga. @qitis
Vad @Blacksmithfarm sa. Att alla roller har specifika särdrag eftersom LL tycker synd om de som bara får vara vanlig bybo/ulv. Och att alla är unika (det skulle visserligen kunna ses som unika som att ha egna namn). Men kombinationen fick mig att tänka att alla borde ha någon form av förmåga.Jag tolkade LLs förtydligande annorlunda dock.
Att även bybor får eget namn i rolllistan som en karaktär och inte bara som bybo ?
Vad fick du det ifrån att det inte skulle finnas vanliga ulvar med ifrån ?
Jag tolkade även det annorlunda -att även ulvarna har egna rollbeskrivningar i listan (precis som byborna )
Hann och svara BSF innan så se svar ovanVad @Blacksmithfarm sa. Att alla roller har specifika särdrag eftersom LL tycker synd om de som bara får vara vanlig bybo/ulv. Och att alla är unika (det skulle visserligen kunna ses som unika som att ha egna namn). Men kombinationen fick mig att tänka att alla borde ha någon form av förmåga.
Yes. Men jag är inte helt säker på att jag tolkat rätt heller så jag är öppen för att ändra mig.Hann och svara BSF innan så se svar ovan
Jag tolkar det som heffa och bsf men det återstår att se.Ja det kanske är jag som tolkar det hela fel?
Fast jag är inte övertygad ändå att jag tolkat det fel.
Jag tolkade rollistan som att alla har nån förmåga. Jag är mest fundersam över att LL förtydligade det . Fast kanske beror på frågor i pm.
Alltså jag funderar på att inte öppna mitt PM, jag var ju inne på det redan i förra leken att det kanske är roligare om man inte vet vad/vem man är?
Jag har ff inte kollat...
Men alla heter ju ulvar?
Och nej, jag vet ff inte vad jag har för roll.
Sabbatsårulv - Tar ledigt från studierna i år, så hen kan lägga fullt fokus på vad som händer i det hemliga sällskapet.
Det känns logiskt för mig enligt rollistan, men säker är jag inte...Om det är sex onda och gissningarna stämmer. Kan det då vara fyra ulvar och två onda utanför?
Frågan i så fall är ju hur eventuella utanför lyan räknas mtp vinstvilkoren. Alla onda har ju ett -ulv namn, är de ulvar alllihop även om nån är utanför lyan @Madalitso @Derring-Do ?..
Undrar om det finns några helt vanliga ulvar utan några extra hyss.
Om det är sex onda och gissningarna stämmer. Kan det då vara fyra ulvar och två onda utanför?
Det var det jag tänkte på iom att alla heter - ulv och jag kan inte tro att det finns fler onda än 6 st.Frågan i så fall är ju hur eventuella utanför lyan räknas mtp vinstvilkoren. Alla onda har ju ett -ulv namn, är de ulvar alllihop även om nån är utanför lyan @Madalitso @Derring-Do ?
Står inget om ulvar i vinstvillkoren.Frågan i så fall är ju hur eventuella utanför lyan räknas mtp vinstvilkoren. Alla onda har ju ett -ulv namn, är de ulvar alllihop även om nån är utanför lyan @Madalitso @Derring-Do ?
Vinstvillkor – Goda vinner när alla onda är döda. Onda vinner när lyan är fler än de goda. Obs! Onda kan inte vinna genom lottning om båda sidor har samlat sina röster på varsin kandidat. I en sådan situation faller ”lotten” på den goda har röstat på och leken går vidare
Sant!Står inget om ulvar i vinstvillkoren.
Teoretiskt kan de lyckas rösta ut kvarvarande goda...Sant!
Det står bara att de i lyan är fler än goda.
Men då återstår frågan vad som händer om det finns onda utanför lyan kvar? Då kan ju inte onda sidan vinna iom då finns ingen i lyan…men samtidigt så har inte goda vunnit iom att alla onda inte är döda.