Störiga saker vi stör oss på - del 9

Var på populär badplats idag och en kille ställer sig och börjar tända på grillen vid grillplatsen. En kvinna går fram och (mest troligt) påpekar eldningsförbudet och killen släcker och går tillbaka till sitt sällskap.
Ett par minuter senare går han tillbaka tillsammans med en annan kille och börjar tända upp igen. En annan går fram och säger till dem varpå den andra killen börjar tjaffsa och argumentera :banghead: de släckte inte grillen...

Förutom att de var fullständiga idioter så störde jag mig också på att de inte heller kunde tända en grill. Tekniken de använde var:
1. Kol i botten
2. Toapapper
3. På med tändvätska och tänd på innan kolen dragit i sig något alls.
4. Spruta tändvätska på den öppna lågan för att det inte skulle slockna. Minst två flaskor gick åt och det var väl ren tur att inte flaskan exploderade :meh:

Nä bara vanliga bbq. Finns i stort sett bara under sommaren. Bor förvisso i en mindre håla så det kanske är därför? Men jag kan inte påminna mig om att jag har sett dom i stan heller.

Mycket märkligt. Du får fråga i någon av butikerna om de kan ta in dem resten av året också :)

Var på populär badplats idag och en kille ställer sig och börjar tända på grillen vid grillplatsen. En kvinna går fram och (mest troligt) påpekar eldningsförbudet och killen släcker och går tillbaka till sitt sällskap.
Ett par minuter senare går han tillbaka tillsammans med en annan kille och börjar tända upp igen. En annan går fram och säger till dem varpå den andra killen börjar tjaffsa och argumentera :banghead: de släckte inte grillen...

Förutom att de var fullständiga idioter så störde jag mig också på att de inte heller kunde tända en grill. Tekniken de använde var:
1. Kol i botten
2. Toapapper
3. På med tändvätska och tänd på innan kolen dragit i sig något alls.
4. Spruta tändvätska på den öppna lågan för att det inte skulle slockna. Minst två flaskor gick åt och det var väl ren tur att inte flaskan exploderade :meh:
Två flaskor?! :nailbiting:

Jag har ett stort myggbett på rumpan. Försöker inte klia, men varje gång jag sätter mig ner så blir det friktion. Och börjar klia som fasen!:cautious: jag är dessutom lite känslig för mygg, så det är extra jävligt!:rofl:

Skulle ta en öl med en kompis, hen frågar om vi kan dricka en hemma istället pga trötthet. Jag går dit och sitter nu och kollar på när hen och roomien städar.

Stör mig på ägarna av huset jag hyr. Tack och lov att vi har en agent som mellanhand. Tycker dock synd om henne med.

Förra veckan hade vi pest control här och vårt hus är byggt av betong med plåttak. Det enda som är trä är verandan. Dvs det är inga termiter i väggarna här varken ute eller inne.
Vi håller rent och fräscht inne så vi har inga myror, spindlar, geckos eller kackerlackor. Då och då har vi någon enstaka kackerlacka som sambon får ta itu med (mans-jobb liksom). Men vi städar minst en gång i veckan och huset är enkelt att hålla rent inne.

Huset ligger dock mitt i en uråldrig halvt förväxt, halvt död "djungel". Vi håller träd, buskar och växter nedklippt så inget ligger mot huset eller verandan.

Min sambos gamla sängram ligger dock ute bakom huset mot en husvägg.
Naturligtvis hittades det ohyra i denna gamla ram och redan innan ohyran hittades så har vi redan sagt att vi ska ta bort sängramen när nästa "dump run" görs, om ca 1 månad.

Nu har ägarna sagt att de vill att vi flyttar ramen från husväggen för det hittades även ohyra i den gamla "djungeln" runt huset. Alltså normala insekter som lever i de halvdöda träden. Och ägarna vill bespruta "trädgården" men inte innan vi flyttat ramen.

Vilket är lätt gjort och inget problem alls. Det kan vi göra på 10 min.

Men. Long story short, är att ägarna nu har bett agenten att komma hit och ta ett foto på husväggen och skicka till dom så dom ser att ramen är borta O_o

Dom litar alltså inte på mig när jag säger att ramen kommer vara borta innan helgen är slut.

Samt att agenten ville komma hit imorrn kl 09 och ta kortet. Jag sa nej. För vi är faktiskt upptagna och har inte 10 min att flytta den innan kl 09 imorrn. Men runt lunch fungerar nog.

Jag undrar ibland hur folk är funtade. (Inte agenten egentligen men ägarna. Det är så misstroende om folk så de borde kanske byta branch)

Sorry. Väldigt långt inlägg för något väldigt litet irriterande

Jag stör mig på att de klipper gräsmattorna utanför min lägenhet 1-2 ggr/veckan trots att det är en sådan torka att det inte växer. I stort sett tillför de bara en massa oväsen :arghh:

På att jag hade tänkt gå hem tidigt idag men istället har varit tvungen att sitta kvar i två timmar och hålla mina kunder uppdaterade för att alla hemsidor ligger nere. Kan tekniska problem hända andra dagar än fredagar tack? :arghh:

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
88 100
Senast: Bexzor
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 683
Senast: Mineur
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
695
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
25 272
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar