Störiga saker vi stör oss på - del 9

Reklam för nån rakhyvel för kvinnor (Venus?) - en äldre dam står och tittar på den unga kvinnan som kommer upp från havet. Om det hade varit en äldre man med det ansiktsuttrycket undrar jag vad reaktionerna hade blivit... Bara jag som är överkänslig/fantasifull?

Stör mig på en kollega som kan allt vet allt avbryter en och skryter alldeles för mycket när de blir skitresultat på jobbet

Jag stör mig på att trots att jag tydligt visade att jag skulle gå över ett övergångsställe (dvs sökte ögonkontakt med fordonsföraren), höll den ena bilen på att köra på mig, föraren satt med mobiltelefonen vid örat och pratade..... wow vilket föredöme i trafiken.... eller inte...:meh:

Folk som lägger in helt orelaterade bilder i Facebook-grupper för att fler ska se deras inlägg, och till på köpet faktiskt skriver "Bild för uppmärksamhet" också! Herregud, jag tycker det känns jättepinsamt! För att inte tala om slött! Ska man nu fråga om biluthyrning kan man ju i alla fall besvära sig med att leta upp en bild på en bil, alternativt skita i bilden och hoppas att inlägget blir sett ändå istället för att tvinga sig på folk.

Cyklisters beteende i år är utöver det vanliga. Flertal ggr har jag gått på gångbanan längst ut så finns gott om plats. Å folk på cykel kommer bakom å plingar å plingar. Snart börjar jag nog göra en överdriven 180 graders sväng å se vettskrämd ut, kanske dra händerna upp i vädret å skrika förtvivlat.

Idag, liksom många andra dagar, stör jag mig på Microsoft.

På att den så kallade "apriluppdateringen" av Win10 kom idag, i slutet av juli.
På att uppdateringen överhuvudtaget kom, eftersom jag varken bett om den eller haft möjlighet att neka.
På att den var skitstor och tog datorn en halvtimme att installera.
På att man kunde välja mellan att skicka "fullständiga" eller "grundläggande" diagnostikdata till Microsoft, utan möjlighet att helt avstå.
På att "grundläggande" diagnostikdata uppgavs exkludera personliga data som geografisk plats, webbplatser, använda appar etc - medan nästa fråga var huruvida man vill att Microsoft erbjuder "personaliserade upplevelser" i Windows, baserade på just sådana personliga data även om man valt "grundläggande".

Idag, liksom många andra dagar, stör jag mig på Microsoft.

På att den så kallade "apriluppdateringen" av Win10 kom idag, i slutet av juli.
På att uppdateringen överhuvudtaget kom, eftersom jag varken bett om den eller haft möjlighet att neka.
På att den var skitstor och tog datorn en halvtimme att installera.
På att man kunde välja mellan att skicka "fullständiga" eller "grundläggande" diagnostikdata till Microsoft, utan möjlighet att helt avstå.
På att "grundläggande" diagnostikdata uppgavs exkludera personliga data som geografisk plats, webbplatser, använda appar etc - medan nästa fråga var huruvida man vill att Microsoft erbjuder "personaliserade upplevelser" i Windows, baserade på just sådana personliga data även om man valt "grundläggande".

Avskyr Win 10 pga några av ovanstånde men;

det går att lura live update att inte ladda ner, genom att ställa in datorn på att inte ladda ner på nätverk som man betalar för nerladdning på, och sedan ställa in att hemmanätverket är sådant man betalar för.

Stör mig på att jag glömde min mobil på jobbet imorse, vilket aldrig har hänt förr, jag var väl extra trött. Nu måste jag cykla in och hämta den... (tar en kvart ca, men ääääändååååå, gnäll gnäll).

Jag stör mig på att jag tydligen varit så jävla otydlig med när vi har vår semester att min kattvakt verkar ha bokat annat så vi lär inte komma ut och segla som vi hade tänkt. Sen stör jag mig på att hästen ska hämtas hem från bete mitt när vi vill vara ute och segla. Sen stör jag mig på att folk ska komma och titta på mina hästar (som är till salu) och när jag väl råddat med allt så skiter de i att dyka upp

Jag stör mig på läkare med usel svenska som inte klarar av att skriva ett läkarintyg till Försäkringskassan, det är tydligen bara några få, korta meningar på det och på tok för tunt :rage: FK kanske godkänner det ändå eftersom de har väldigt mkt tidigare papper men det krävs stor portion tur... Jag vill bara få klart med ersättningen så jag slipper oroa mig och spendera min tid med att jaga efter ett intyg :arghh:

Jag stör mig på läkare med usel svenska som inte klarar av att skriva ett läkarintyg till Försäkringskassan, det är tydligen bara några få, korta meningar på det och på tok för tunt :rage: FK kanske godkänner det ändå eftersom de har väldigt mkt tidigare papper men det krävs stor portion tur... Jag vill bara få klart med ersättningen så jag slipper oroa mig och spendera min tid med att jaga efter ett intyg :arghh:
Har du något gammalt intyg kvar som du kan ta med till läkare om det skulle skita sig? Det har underlättat för mig, med ett bra intyg i grunden (och oförändrat tillstånd) så har läkaren lättare kunnat skriva ett nytt bra intyg som FK godtagit. Har funkat fint varje gång :)

Jag stör mig på när folk uttrycker det som att lärare har sommarlov. Eller när jag får frågan om när jag börjar skolan igen.. Läraryrket är för katten ett jobb och gått i skolan har jag gjort så att det räcker och blir över :arghh::arghh:

Kanske är lite stingslig men vad fan, det händer ju så ofta! (Brukade förr vänligt informera om grejen med lärare och ledighet, nu gör jag det fortfarande men med tillkämpat lugn, men snart kommer jag att börja väsa och därefter besinningslöst vråla..)

Jag stör mig på när folk uttrycker det som att lärare har sommarlov. Eller när jag får frågan om när jag börjar skolan igen.. Läraryrket är för katten ett jobb och gått i skolan har jag gjort så att det räcker och blir över :arghh::arghh:

Kanske är lite stingslig men vad fan, det händer ju så ofta! (Brukade förr vänligt informera om grejen med lärare och ledighet, nu gör jag det fortfarande men med tillkämpat lugn, men snart kommer jag att börja väsa och därefter besinningslöst vråla..)
Jag förstår känslan, har ofta tänkt att folk verkar ha så många föreställningar om läraryrket som måste vara jobbiga att bemöta!

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
88 147
Senast: Bexzor
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 683
Senast: Mineur
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
695
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
25 274
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar