Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag, liksom många andra dagar, stör jag mig på Microsoft.
På att den så kallade "apriluppdateringen" av Win10 kom idag
Idag, liksom många andra dagar, stör jag mig på Microsoft.
På att den så kallade "apriluppdateringen" av Win10 kom idag, i slutet av juli.
På att uppdateringen överhuvudtaget kom, eftersom jag varken bett om den eller haft möjlighet att neka.
På att den var skitstor och tog datorn en halvtimme att installera.
På att man kunde välja mellan att skicka "fullständiga" eller "grundläggande" diagnostikdata till Microsoft, utan möjlighet att helt avstå.
På att "grundläggande" diagnostikdata uppgavs exkludera personliga data som geografisk plats, webbplatser, använda appar etc - medan nästa fråga var huruvida man vill att Microsoft erbjuder "personaliserade upplevelser" i Windows, baserade på just sådana personliga data även om man valt "grundläggande".
Jag vet. Haken är att jag förstås gärna vill ha säkerhetsuppdateringarna, men skulle vilja slippa alla funktionsuppdateringar. Men eftersom Microsoft Vet Vad Jag Egentligen Vill Ha så erbjuds inte den möjligheten...det går att lura live update att inte ladda ner
Har du något gammalt intyg kvar som du kan ta med till läkare om det skulle skita sig? Det har underlättat för mig, med ett bra intyg i grunden (och oförändrat tillstånd) så har läkaren lättare kunnat skriva ett nytt bra intyg som FK godtagit. Har funkat fint varje gångJag stör mig på läkare med usel svenska som inte klarar av att skriva ett läkarintyg till Försäkringskassan, det är tydligen bara några få, korta meningar på det och på tok för tunt FK kanske godkänner det ändå eftersom de har väldigt mkt tidigare papper men det krävs stor portion tur... Jag vill bara få klart med ersättningen så jag slipper oroa mig och spendera min tid med att jaga efter ett intyg
Jag förstår känslan, har ofta tänkt att folk verkar ha så många föreställningar om läraryrket som måste vara jobbiga att bemöta!Jag stör mig på när folk uttrycker det som att lärare har sommarlov. Eller när jag får frågan om när jag börjar skolan igen.. Läraryrket är för katten ett jobb och gått i skolan har jag gjort så att det räcker och blir över
Kanske är lite stingslig men vad fan, det händer ju så ofta! (Brukade förr vänligt informera om grejen med lärare och ledighet, nu gör jag det fortfarande men med tillkämpat lugn, men snart kommer jag att börja väsa och därefter besinningslöst vråla..)