Störiga saker vi stör oss på - del 9

En annons om ett symönster för baby. So far so good, men så tittar jag närmare på bilden.
Ena halvan är blå märkt Boy. Andra halvan rosa märkt Girl. Exakt samma kläder, bara uppdelade i blå och rosa.
Det stör mig så mycket att jag inte vet var jag ska ta vägen.

Alla möbelannonser, där storlek saknas.
Till exempel bord.
Standardfrågan de kommer att få är ju "vilken storlek?.
Varför inte ange den direkt så slipper folk fråga och du får bara kontakt med de som verkligen är intresserade.
Du bespara mig också tid att fundera över möbler som har, för mig, fel storlek.

Personer som verkar sitta ihop tillsammans med sin partner! Har planerat att hänga med en kompis till mig, och de senaste tre-fyra gångerna vi ska hitta på något slutar det alltid med ett "du, jag tar med mig x, bara så att du vet!" alt så kan hon inte ses för att de ska hänga :banghead::arghh:

På min svägerska, som bjudit hem oss på middag ikväll men när vi kom dit var det ingen som öppnade dörren. Efter att ha stått ute och ringt på typ 5 gånger fick vi tag på henne på telefon, och då visar det sig att hon och hennes man gått och lagt sig för en tupplur vid 15 och glömt ställa klockan! Så nu sitter vi här i deras vardagsrum, en halvtimme efter utsatt tid, och väntar vrålhungriga på att de ska beställa hem pizza då det inte finns tid att laga den planerade maten.

Det störigaste av allt är att det här SÅ typsikt min svägerska. Innan detta har hon tagit fel på dag (vi var egentligen inbjudna igår men när vi smsade och sa att vi var på väg sa hon att hon menat lördag, så vi fick vända hem igen...) och det är alltid något strul när hon och hennes virriga hjärna är med i leken. Synd, för det förstör väldigt många upplevelser som annars hade varit trevliga.

Vår brunn har sinat... Hela semestern har varit kantad av problem med vattnet. Först har vi fått gräva upp halva gräsmattan för att dra ny vattenledning och nu precis när vi haft fungerande vatten i knappt en vecka så sinar brunnen och det är bara att dra tillbaka trädgårdsslangen in till grannen i väntan på tankbil. Jävla helvete. Börjar jobba igen på måndag men som sagt, en dag kvar på semester, klart vi ska hinna med lite problem till innan det är över. Kan det inte bara komma ett monsunregn i 2 månader...?

Jag tror jag fått en nerv i kläm i axeln. Förutom att det gör ont i axeln och upp.mot nacken strålar det ut i fingertopparna:meh:
Hoppas det känns bättre imorgon

Alla möbelannonser, där storlek saknas.
Till exempel bord.
Standardfrågan de kommer att få är ju "vilken storlek?.
Varför inte ange den direkt så slipper folk fråga och du får bara kontakt med de som verkligen är intresserade.
Du bespara mig också tid att fundera över möbler som har, för mig, fel storlek.

Eller efterlysning av bortsprungen/upphittad katt, där plats inte anges. VAR är ju rätt vesäntligt. Göteborg är stort...

mina annars fullt tillräkneliga familjemedlemmar och släktingar grillade igår på gården utanför vår sommarstuga :rage:tänkte inte på det förrän nu då hunden väckte mig... Och nu kan jag inte somna om för att jag är arg och besviken. De var 14 stycken :wtf: Minst ett par stycken måste ju haft invändningar :confused: Jag vill inte att mina familjemedlemmar ska vara idioter :(

mina annars fullt tillräkneliga familjemedlemmar och släktingar grillade igår på gården utanför vår sommarstuga :rage:tänkte inte på det förrän nu då hunden väckte mig... Och nu kan jag inte somna om för att jag är arg och besviken. De var 14 stycken :wtf: Minst ett par stycken måste ju haft invändningar :confused: Jag vill inte att mina familjemedlemmar ska vara idioter :(

Mina är det (idioter alltså). Det påverkar inte min mängd hjärnceller :p :D

• Gilla
Reactions: ptr
Mina är det (idioter alltså). Det påverkar inte min mängd hjärnceller :p:D

Hm, mina är sådana som jag håller av och litar på att de fattar vettiga beslut... Tydligen hade de grillen på stenplattor och vatten tillgängligt, men jag tycker nog att man helt kunde låtit bli grillen.

Men det är bra att idioti hos släktingar/familj inte behöver påverka ens egna hjärnceller!!

När man köper billig hårfärg och råkar få lite på badrumsväggen och skiten vägrar gå bort!

Bara hämta färg (Har som tur är kvar sen renoveringen) och ställa sig och pensla imorrn. Surt

20180722_174324.webp

E
När man köper billig hårfärg och råkar få lite på badrumsväggen och skiten vägrar gå bort!

Bara hämta färg (Har som tur är kvar sen renoveringen) och ställa sig och pensla imorrn. Surt

Visa bifogad fil 17475
En grej du kan prova före du tar fram mål och pensel, är att dränka fläcken med hårspray, vänta en stund, och torka bort. Brukar fungera bäst på färska, våta fläckar (och helst inte för porös yta), men det kan ju alltid vara värt ett försök :)

Jag stör mig att behöva passera en 70-väg till häst, vara nästan över när det kommer en bil i typ 140 och inte ens provar lätta på gasen. Passerade typ 2-3 meter bakom oss, vi hann precis över vägen. Sambon var typ 200-300 Meter längre bort och blev riktigt upprörd över vad han såg.

Jag gjorde en "vad tusan håller du på med-handrörelse" och sambon visade tydligt att han skulle sänka farten, men han bara vek ut och körde om dom som låg framför och körde hyfsat lagligt.

Nonchalanta personer som "råkar" släppa ut våra innekatter. När jag påtalade att vi hittade ena katten ute när vi vart iväg en sväng blev svaret "ojdå det var inte bra. De var ute igår också":banghead:

Nonchalanta personer som "råkar" släppa ut våra innekatter. När jag påtalade att vi hittade ena katten ute när vi vart iväg en sväng blev svaret "ojdå det var inte bra. De var ute igår också":banghead:

Sådana människor hade inte fått sätta sin fot i mitt hus igen. Nu har jag inte innekatt men mitt hem - mina regler och när det häller katten är de inte bara något hittepå, det är för att hon ska må bra.

Sådana människor hade inte fått sätta sin fot i mitt hus igen. Nu har jag inte innekatt men mitt hem - mina regler och när det häller katten är de inte bara något hittepå, det är för att hon ska må bra.

Tyvärr är vi inte hemma utan på besök vilket gör att det nästan känns ännu värre :( nästa gång får katterna stanna hemma

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
88 104
Senast: Bexzor
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 683
Senast: Mineur
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
695
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
25 272
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hudvårdstråden 2
  • Headset