What can I say, jag ser hellre att du tycker att jag är en trafikfara än att jag och mina passagerare dör om jag måste tvärnita.Och var medvetet en trafikfara! Idiotoskt enligt mig
Och då hade jag förklarat för polisen att jag anpassat farten efter bakomvarandes avstånd (nåja, då skulle jag behöva krypköra, men du fattar). Jag har som sagt signalerat flertalet gånger vilket bara gjorde att idioten minskade avståndet ytterligare. Jag körde enligt hastighetsgränsen innan jag fick idioten i röven och hade glatt fortsatt så om han hållit eller ökat avståndet. Vad jag lärt mig ska farten ner om man får en rövslickare just för att minska risken för olycka och jag gjorde just så.Hade du legat framför mig i det läget hade jag ringt polisen och rapporterat farlig körning. Det är vansinne att hålla på så. Plus att det är heller inte lagligt, det är inte bara förbjudet att köra för fort utan även att hindra trafiken vilket du gjorde.
Tänk också på att även om idioten direkt bakom dig beter sig korkat så finns det bilar bakom denne också... ska de riskera att hamna i en olycka för att du vill vara trafikpolis?
För övrigt har jag backspeglar. Jag är fullt kapabel att se om det finns bilar bakom den eller inte. Trafikpolis? För att jag inte vill dö? Kom igen