Störiga saker vi stör oss på - del 9

Jag stör mig (o-)rimligt mycket på personer som i buffé-sammanhang ställer sig, framförallt när det gäller frukost, och brer mackorna med smör, lägger på vad hen nu ska ha på sin macka osv osv. Lägg bara allting på tallriken och montera din jäkla macka vid ditt bord! Orkar verkligen inte stå bredvid och vänta i en halv evighet innan jag fått sätta mig ned och få mitt kaffe.. :banghead:

Jag stör mig på att jag glömde mina glasögon i mammas bil idag... har linser i nu som börjar bli torra, men får väl ha dem i under springturen jag vill ta ikväll ändå då....

På Ica Maxi bar de fram kryssbollar till försäljning idag. Kryssbollar?!!! Det är ju för faen en höstblomma. Detta är inte okej på något sätt alls. O_o

Jag stör mig lite på att sambon är nattmänniska och jag är mer morgonmänniska...

Kanske är det svensken i mig som vill ta vara på dagsljuset.. jag hatar att sova bort en hel förmiddag.

Dessutom är jag väldigt kvällstrött. Går gärna och lägger mig runt kl 22-23 och upp runt 7-8.

Sambon lägger sig gärna inte före kl 02 O_o

Folk som uppenbarligen har åldersnojja och fullkomligt spårar ur :banghead: samma person har dessutom åsikter om en sak vad gäller människor men en ganska rutten när det gäller en annan som nog fasen är viktigare och dessutom hänger ihop med den andra :banghead: ska bli ett nöje att få läsa lusen av idioten. För nu är jag förbannat trött

Folk i trafiken alltså :rage: vid rödljusen ligger jag i filen som går rakt fram och till höger. En bil ligger i filen som enbart går till vänster. På väg över korsningen så blinkar bilen höger och svänger in framför mig:nailbiting: och kör rakt fram ist för vänster som han skulle från början.

Stör mig på min arbetsplats igen..

Den ligger på en soptipp där matavfall hanteras. Vissa dagar (när de vänder avfallet) luktar det så starkt av spya och ruttet att man typ får gå runt och andas i en påse med kaffebönor, skojar inte ens.

Det finns heller ingen ventilation här så luften är apdålig. Har haft huvudvärk konstant i över en månad typ.

Klockan är inte ens 8 på morgonen nu och det är redan 27 grader på mitt kontor. Ser fram emot dagen..

Stör mig på min arbetsplats igen..

Den ligger på en soptipp där matavfall hanteras. Vissa dagar (när de vänder avfallet) luktar det så starkt av spya och ruttet att man typ får gå runt och andas i en påse med kaffebönor, skojar inte ens.

Det finns heller ingen ventilation här så luften är apdålig. Har haft huvudvärk konstant i över en månad typ.

Klockan är inte ens 8 på morgonen nu och det är redan 27 grader på mitt kontor. Ser fram emot dagen..
Men jösses, det där måste ju vara ett arbetsmiljöproblem som du/ni kan få hjälp med?!

Jag stör mig på vår nya praktikant, som var 20 minuter sen första dagen och har varit 10-15 minuter sen varje dag sedan dess. Utan att säga någonting. Vän av ordning kokar inombords!

Men jösses, det där måste ju vara ett arbetsmiljöproblem som du/ni kan få hjälp med?!
Jag har inte ens jobbat här ett år och detta är alltså min första sommar här. Min kollega har jobbat här 25 år och försökt förbättra situationen sedan första sommaren men det verkar vara omöjligt. Även om företaget jag jobbar för är jättestort (finns i typ över 60 länder) så är det en relativt liten arbetsplats och det är höga sparkrav just nu så vet liksom inte vad man kan göra mer än att stå ut.
Jag stör mig på vår nya praktikant, som var 20 minuter sen första dagen och har varit 10-15 minuter sen varje dag sedan dess. Utan att säga någonting. Vän av ordning kokar inombords!
Åh tjejen som jobbade här innan mig sommarjobbar här just nu. Utan att gå in på detaljer så har vi MYCKET papper (beställningsordrar) som ska arkiveras och sitter i pärmar. Jag är alltid noga med att sätta in dem i datumordning då det händer relativt ofta att man behöver gå tillbaka och leta något. Men hon bara sätter in allt längst fram.. kommer bli jätteroligt om ett par månader (skulle sagt till men hon är allas gullegris samt mer "erfaren" så vill inte stöta mig med någon)

Jag fullständigt avskyr folk som kommer för sent :rage:, jag tycker det är hemskt respektlöst om man inte har sagt typ jag kommer under förmiddagen (som jag fick höra igår personen dök upp kl 08.00 på morgonen, jag vet inte riktigt om det är förmiddag :p men det gick bra det med ;))
Men är det ingen som säger till praktikanten :confused:

Jag fullständigt avskyr folk som kommer för sent :rage:, jag tycker det är hemskt respektlöst om man inte har sagt typ jag kommer under förmiddagen (som jag fick höra igår personen dök upp kl 08.00 på morgonen, jag vet inte riktigt om det är förmiddag :p men det gick bra det med ;))
Men är det ingen som säger till praktikanten :confused:
Inte än! Vi har förvisso en väldigt avslappnad kultur här, och det är ganska ofta som framförallt en av mina kollegor glider in några minuter sen, men när man är helt ny på en arbetsplats känns det ju som att man borde vilja vara i tid åtminstone de första veckorna tills man fått grepp om det hela... Så det gör inget som sådant, jag är mest förundrad över (och lite irriterad på) att det finns folk som är bekväma med att göra så när man är ny!

Den här annonsen.
Screenshot_20180711-134402.webp

Igår störde jag mig på att de som delar ut reklam i postlådorna inte var läskunniga, det står väldigt tydligen "ingen reklam tack :)", undra om det var sommarjobbare? Hoppas det var en engångsföreteelse så slipper jag störa mig på det igen. I-landsproblem. :angel:

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
88 054
Senast: Bexzor
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 683
Senast: Mineur
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
695
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
25 272
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar