Störiga saker vi stör oss på - del 9

Jag stör mig på att Swedbank inte tillhandahåller fler svarsalternativ (alt möjlighet att skriva själv) när man ska svara på deras frågor om ens ekonomi. Och på att det inte går att använda appen utan att svara :meh:
Nu tror jag förvisso att de skiter fullständigt fan i att mina försäkringspengar inte är en gåva som jag fick bocka i, men det stör mig att det a) blir fel, och b) gör appen otillgänglig för en del med samma/liknande diagnoser som jag har.

Stör mig på mina närmsta grannar, I shit thee not, hon tvättar varje dag :eek:. Till saken hör att det är 2 personer i 60 års åldern utan hemmavarande barn. Alltså jag fattar inte hur fan man kan ha så jävla mycket man måste tvätta när man är pensionärer båda 2 . Varje jävla dag hänger hon ut tvätt :meh:

Jag stör mig på att Swedbank inte tillhandahåller fler svarsalternativ (alt möjlighet att skriva själv) när man ska svara på deras frågor om ens ekonomi. Och på att det inte går att använda appen utan att svara :meh:
Nu tror jag förvisso att de skiter fullständigt fan i att mina försäkringspengar inte är en gåva som jag fick bocka i, men det stör mig att det a) blir fel, och b) gör appen otillgänglig för en del med samma/liknande diagnoser som jag har.
Försäkringskassan - det får väl gå som lön då!

Försäkringskassan - det får väl gå som lön då!
Nja, nu gällde det inte inkomst från FK (det fick gå som pension iom att det jag får ut är just pension) utan var man fått in kapital från. I mitt fall från en privat försäkring men det fanns inte som alternativ, så jag bockade i gåva. Men tyvärr är det ju inte ett alternativ för ganska många andra med samma/liknande diagnoser som jag har, som ofta strävar efter att saker ska vara rätt och rentav stängs ute från appen när de inte kan svara på frågan av rädsla för påföljder när svaret inte stämmer.

Banken är dock mailad och har ganska kvickt svarat att de ska se över problemet :up:

Jag stör mig på kollegor som inte klarar av att man ifrågasätter saker :banghead: Jag är tydligen hemskt uppstudsig som ifrågasätter varför jag ska sätta en viss kod när det går emot det jag lärt mig under utbildningen. Det faktum att jag inte gått de "vanliga" kodningskurserna för sekreterare utan haft det inbakat i utbildningen gör tydligen att jag inte har rätt att ifrågasätta :meh: Samma person måste hela tiden få sista ordet också, även när jag berättade för personen om vår nya rutin med tanke på GDPR. Det är nu på nivån att jag räknar dagarna till hens sommarvikariat är slut :arghh:

Kan du pretty please spoila svaret? Jag blev orimligt nyfiken.
Huvudkaraktären ägnar då 9 säsonger á 22 avsnitt att förklara hur han mötte barnens mamma. Alla dejter han varit på, tjejer han älskat bla en av sina bästa vänner som sen gifter sig med en annan av gänget, vilket för övrigt är basen för hela sista säsongen! I sista avsnittet så möter han då sitt livs kärlek, och under säsongen har man fått framåtblickar, hur de får barn, han friar till henne, och lite annant. Men i sista avsnittet när han då äntligen träffat henne får man också reda på att hon dör efter ca 10 år! Och han lever som änkling med sina två barn och vill egentligen fråga om det är okej om han dejtar den där vännen från tidigare, som nu är frånskild igen.

Hur kan de bara ha ihjäl kvinnan som vi väntat på i 9 säsonger!

För det mesta är personerna i stallet vettiga, men just nu stör jag mig på en av dem.

Hästen är smällfet (minst 100kg övervikt). Personen är medveten om att hästen är smällfet (yay), därför får hästen enbart gå i en begränsad hage (ca 1/2 ha).

FÖR ATT hästen står på begränsat bete, tas den in ett par timmar om dagen för att via och då måste den ha nåt att äta under tiden. Dessutom, för att den går på begränsat bete, får den även hö i hagen.

Den smällfeta hästen har en hage med gräs (om än inte stor) plus att den får ca 4-5kg hö per dygn :meh:.

Konstigt nog är hästen fortfarande smällfet efter 1 ½ månad på denna diet.

Marabou har gjort om formatet på den mörka chokladen till tjockare kaka. Det känns som att äta bakchoklad . Smakar inte likadant länge heller. Smakar bakchoklad! :wtf:

Upptäckte att jag hade råkat skicka med min mejsel hem till pappa när jag tapetsera. Så nu kan jag inte få färdigt sängborden förrän i morgon. Bara skenorna kvar :arghh:

Huvudkaraktären ägnar då 9 säsonger á 22 avsnitt att förklara hur han mötte barnens mamma. Alla dejter han varit på, tjejer han älskat bla en av sina bästa vänner som sen gifter sig med en annan av gänget, vilket för övrigt är basen för hela sista säsongen! I sista avsnittet så möter han då sitt livs kärlek, och under säsongen har man fått framåtblickar, hur de får barn, han friar till henne, och lite annant. Men i sista avsnittet när han då äntligen träffat henne får man också reda på att hon dör efter ca 10 år! Och han lever som änkling med sina två barn och vill egentligen fråga om det är okej om han dejtar den där vännen från tidigare, som nu är frånskild igen.

Hur kan de bara ha ihjäl kvinnan som vi väntat på i 9 säsonger!

Ja alltså, jag stör mig också så på slutet, men egentligen inte så mycket på att hon dött, det är jag ganska okej med.
Det som stör mig än mera är att det är just Robin som han får i slutet.
I 9 säsonger har dessa två till och från gått tillbaka till varandra (känns det som). Det har alltid varit Ted som varit lite mer kär i Robin än tvärtom. Gång på gång har de kommit fram till att de inte ska vara tillsammans, men nu så ska de försöka ännu en gång. Nä, bara nä alltså:rage:. Ted känns verkligen bara som andrahandsvalet för Robin.

Dumjävlar som inte kan hålla avstånd, extra störande när de har barn i bilen. Dumjävlar som när jag signalerar lite fint med bromsljusen om och om igen bara kryper närmare upp i arslet varje gång. Vi snackar avstånd i kategorin centimetrar på 100-väg liksom.
KAN hända att jag blev lite långsam. En sisådär 40 km/h under gränsen eller så... :angel:

Dumjävlar som inte kan hålla avstånd, extra störande när de har barn i bilen. Dumjävlar som när jag signalerar lite fint med bromsljusen om och om igen bara kryper närmare upp i arslet varje gång. Vi snackar avstånd i kategorin centimetrar på 100-väg liksom.
KAN hända att jag blev lite långsam. En sisådär 40 km/h under gränsen eller så... :angel:

Och var medvetet en trafikfara! Idiotoskt enligt mig

Hade du legat framför mig i det läget hade jag ringt polisen och rapporterat farlig körning. Det är vansinne att hålla på så. Plus att det är heller inte lagligt, det är inte bara förbjudet att köra för fort utan även att hindra trafiken vilket du gjorde.

Tänk också på att även om idioten direkt bakom dig beter sig korkat så finns det bilar bakom denne också... ska de riskera att hamna i en olycka för att du vill vara trafikpolis?

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
88 057
Senast: Bexzor
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 683
Senast: Mineur
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
695
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
25 272
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar