Störiga saker vi stör oss på - del 9

Mitt fb-flöde svämmar över av månbilder. Så jag skrev på skoj en status om att jag var besviken på att INGEN av mina vänner plåtat blodmånen.

De som inte fattade skämtet sitter nu och lägger upp sina månbilder hos mig - som tröst. Och jag har fått en DIKT om månen på messenger.

:crazy:

Amen:D

Grannar som lyssnar på musik eller tittar på tv antingen ute på balkongen eller inne med så hög volym att det hörs ut. Just nu är det tre grannar som spelar Kristina från Duvemåla, något psykedeliskt och italiensk smörsång. Det skär sig! :crazy:

Mitt fb-flöde svämmar över av månbilder. Så jag skrev på skoj en status om att jag var besviken på att INGEN av mina vänner plåtat blodmånen.

De som inte fattade skämtet sitter nu och lägger upp sina månbilder hos mig - som tröst. Och jag har fått en DIKT om månen på messenger.

:crazy:

Månbilder igår (eller gnäll om att det var molnigt) och tidigare i veckan info om eldningsförbud. Jag har stor lust att fråga i min status - om nån känner till ifall det är eldnigsförbud eller inte....

fb är fördummande på så många sätt, till och med jag blir dum

Idag, och sedan rätt länge faktiskt, stör jag mig på att samhällsdebatten blivit så polariserad.
Ödmjukhet är på tillbakagång; på alla sidor sitter människor och basunerar ut Hur Det Är.
Ju mindre pålästa desto starkare basuner.
Värst tycker jag att det äldre gardet är, de som Byggde Sverige och är 70+, och litet för ofta menar sig sitta inne med precis alla sanningar. Det dyker upp litet för många nationalromantiska pensionärer i mitt fb-flöde, som i mörkblå eller ljusbruna ordalag Står Upp För nånting.

Idag, och sedan rätt länge faktiskt, stör jag mig på att samhällsdebatten blivit så polariserad.
Ödmjukhet är på tillbakagång; på alla sidor sitter människor och basunerar ut Hur Det Är.
Ju mindre pålästa desto starkare basuner.
Värst tycker jag att det äldre gardet är, de som Byggde Sverige och är 70+, och litet för ofta menar sig sitta inne med precis alla sanningar. Det dyker upp litet för många nationalromantiska pensionärer i mitt fb-flöde, som i mörkblå eller ljusbruna ordalag Står Upp För nånting.
Stör mig också på det. Det är så ytliga argument, typ "partiet P vill göra det, fy vad de är dumma och elaka". Jag skulle vilja ha en djupare debatt, om hur man ser på samhället framåt, ideologier etc.
Det gäller självklart enbart partier som inte strävar efter att lägga ner demokratin. Men det borde vara självklart.

Att man måste skriva ett fantastiskt personligt brev och designa ett supersnyggt CV för att ens få en intervju. Ångeeeeest.

Jag kan inte låta bli att reta mig på nya grannarna på landet som behandlar sin flagga som om den var en vimpel, d v s den är uppe dygnet runt.
Det är tur att du inte bor ihop med mina föräldrar!

Grannarna hade en vimpel bra länge som satt uppe året om, den var så trasig att det såg ut som en lång fläta tillslut, helt orimligt.

Förra året köpte de en ny (flagga denna gång) som de förvisso inte har uppe konstant, men när de hissar den så är den inte ända i topp utan det liksom saknas en liten bit..

Helt orimligt hur mycket man kan störa sig på sånt här.. :D

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
94 95 96
Svar
1 913
· Visningar
88 270
Senast: MCP
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 683
Senast: Mineur
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
695
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
25 274
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar