Störiga saker vi stör oss på - del 9

Att när jag äntligen tagit tag i detta med körkort och bokat in en intensivkurs under min semester, så blir min körlärare sjuk redan andra dagen och det är högst oklart om de lyckas boka om några av mina tider den här veckan. :(

Idag lyfter vi en gammal klassisk trafikstörning igen.
Puckon som bländar av i god tid men slår på helljuset igen några billängder innan själva mötet.
En beteenderubbning nästan i klass med att lämna bilen på tomgång medan man handlar(!) på Ica Nära, för att hålla ac:n igång. Såg det senast i förrgår.
Jag håller med dig till 100%! Ändå gjorde jag samma sak igår. Skulle in på tre olika affärer, max 5 minuter på varje. Hunden var med, vilket brukar vara lugnt, han ligger i baksätet med alla fönster max öppna. Men, med luftfuktigheten så var det varmare ute än i bilen, och han började flåsa efter typ två minuter. Så sambon eller jag satt kvar med bilen igång. Och den andra gjorde ärenden i expressfart. :p
Så jag ogillar mitt eget beteende skarpt. :p och såklart, innan luftfuktigheten sjunker, så får han vara hemma.
IMG_20180728_222615.webp

Jag håller med dig till 100%! Ändå gjorde jag samma sak igår. Skulle in på tre olika affärer, max 5 minuter på varje. Hunden var med, vilket brukar vara
Fast det tycker jag ändå är aningen mindre förkastligt. Den jag såg lämnade bilen, alltså tom, för att inte behöva sätta sig i en varm bil sen...

Stör mig enormt på mig själv just nu. Att jag inte tänkte på att tyget jag sydde med ej var stretch och kanske inte bör sys tajt. Höll på att inte få av mig det när jag provade. 😅
Nu funderar jag på hur jag ska lösa det. 😤

Stör mig på Visma recruit. Skulle söka ett jobb men mitt konto verkar vara raderat.. Har ingen lust att lägga in alla uppgifter igen! Gah! :banghead:

Jag stör mig på PostNord! Har med spänning följt min försändelse från USA via USPS spårtjänst. Det tog 25h från det att försändelsen lämnade säljaren tills den tagit sig till ett uppsamlingsställe i NYC, hanteras och flygas till och dessutom med flyg lämna Köpenhamn. 50h senare så är senaste uppdateringen fortfarande att den lämnat Köpenhamn med flyg.

Jag stör mig på PostNord! Har med spänning följt min försändelse från USA via USPS spårtjänst. Det tog 25h från det att försändelsen lämnade säljaren tills den tagit sig till ett uppsamlingsställe i NYC, hanteras och flygas till och dessutom med flyg lämna Köpenhamn. 50h senare så är senaste uppdateringen fortfarande att den lämnat Köpenhamn med flyg.
Det är fantastiskt hur snabbt saker levereras i världen, tills de når Sverige. :p

Mig själv.
Det var en äldre tysk herre vid badplatsen som var så himla lik Konrad Lorentz. Jag kunde inte låta bli att dubbelkolla hela tiden om han verkligen var så lik. Det var han.

Då ska den alltså flyga till Arlanda och tullen nu då? DÄR kan det ta sin lilla tid..... :crazy:

Folk som sitter på Facebook och gnäller över regnet. Skärp er förfan! Det sjuka är ju att det dessutom är hästmänniskor som klagar. :banghead:
Det har typ inte regnat där jag bor på ja.. månader. Sen förra veckan hände det och det kom en skvätt. Var och handlade den dagen. Inne på ICA stod två kärringar och pratade, hörde den ena säga till den andra att usch så tråkigt det var med vädret idag, ska resten av sommaren regna bort nu..

Hade typ lust att gå fram och ge tanten en lavett :angel:

Helt otroligt hur korkade folk är.. Förstår verkligen inte hur man har mage att klaga i det här läget, även om man personligen gillar den här horribla värmen så borde man ju fatta hur mycket regn faktiskt behövs just nu. Snacka om att vara negativ dessutom..

Det har typ inte regnat där jag bor på ja.. månader. Sen förra veckan hände det och det kom en skvätt. Var och handlade den dagen. Inne på ICA stod två kärringar och pratade, hörde den ena säga till den andra att usch så tråkigt det var med vädret idag, ska resten av sommaren regna bort nu..

Helt otroligt hur korkade folk är.. Förstår verkligen inte hur man har mage att klaga i det här läget, även om man personligen gillar den här horribla värmen så borde man ju fatta hur mycket regn faktiskt behövs just nu. Snacka om att vara negativ dessutom..
Jag tror helt ärligt att vissa människor - kanske speciellt om man vare sig har trädgård eller hästar - helt har lyckats missa hur allvarlig torkan är....... :crazy:

Som min sambo som efter två dagar med regn konstaterar att nu kommer resten av sommaren regna bort... ja, just det :meh:
Och när vi åker förbi ett fält med halm (!) balar konstaterar att det finns ju massor med mat, det löser sig med foderkrisen :banghead:

Jag stör mig på en person som med mycket jämna mellanrum sitter på bryggan nere i badsjön (efter en simrunda) och rakar sig. Rakar hela kroppen, med rakhyvel och nån slags tvål. Jag menar, hur mysigt är det att hoppa ner i det i övrigt underbara vattnet med en massa hår flytande på ytan?? Tvättar håret med schampo. GAAAHH! Jag ska SIMMA där, liksom!

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
94 95 96
Svar
1 913
· Visningar
88 341
Senast: MCP
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 683
Senast: Mineur
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
695
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
25 274
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar