Störiga saker vi stör oss på - del 9

Det är tur att du inte bor ihop med mina föräldrar!

Grannarna hade en vimpel bra länge som satt uppe året om, den var så trasig att det såg ut som en lång fläta tillslut, helt orimligt.

Förra året köpte de en ny (flagga denna gång) som de förvisso inte har uppe konstant, men när de hissar den så är den inte ända i topp utan det liksom saknas en liten bit..

Helt orimligt hur mycket man kan störa sig på sånt här.. :D

Det här är en hel flagga som sitter uppe dygnet runt, vecka efter vecka. Det ser så slarvigt ut, och snobben i min tycker att det känns lite okunnigt:o

Stör mig på alla som glatt delar med sig av sina åsikter (ofta i stil med att man röstar på SD, gillar Trump eller DEFINITIVT inte tänker kolla på prideparaden) på typ Facebook men avslutar med "men så får man väl inte säga i det här landet". Jo, du får säga precis vad du vill men folk kommer att argumentera emot om de tycker något annat. Vuxna människor som liksom tar diskussioner så jäkla personligt. Ser det så onödigt ofta och retar mig varje gång. Som en gammal kollega som lade upp något tämligen rasistiskt och då "blev huggen i ryggen" när folk sade emot. Som att man blev bästisar bara för att man jobbar ihop eller något. Ofta ser diskussionerna också ut i stil med "sakliga, välgrundade argument" vs "du är dum"... Men jag blir ändå glad över alla som orkar ta diskussionen.

Stör mig på min kollega. Vi har egentligen gemensamma mjölkpaket i lunchrummet men hon kör alltid sina egna för att inte riskera att bli utan eftersom det ibland blir glapp på tillgången. Nu när det var slut på den allmänna tog jag av hennes nästintill fulla paket, vid två tillfällen i fredag, och pratade med henne idag och sa att jag köper ett helt nytt till henne när jag ändå handlar den allmänna mjölken på lunchen. Det var tydligen absolut inte okej och hon var skitsur. Seriöst, spänn aaaaaav. Jag respekterar till fullo hennes önskan om att ha mjölken ifred, men herregud. Det fanns gott om mjölk kvar, och jag ersatte den dessutom MÅNGA gånger om. :eek::banghead:

@Happimess Fast om du tar av hennes mjölk utan att fråga kan du ju inte säga att du till fullo respekterar hennes önskan att ha mjölken i fred? Tvärtom skulle jag säga.

Nej du har helt rätt - jag respekterar dock hennes vilja att alltid ha tillgång på mjölk, vilket är anledningen till att hon vill ha sin mjölk ifred. Jag skulle aldrig få för mig att ta sista slatten eller inte ersätta. jag tycker dock inte hennes reaktion stod i proportion till händelsen. Hon led absolut ingen skada och slutresultatet blev att hon hade ca 9 dl mer mjölk till sitt förfogande.

Nej du har helt rätt - jag respekterar dock hennes vilja att alltid ha tillgång på mjölk, vilket är anledningen till att hon vill ha sin mjölk ifred. Jag skulle aldrig få för mig att ta sista slatten eller inte ersätta. jag tycker dock inte hennes reaktion stod i proportion till händelsen. Hon led absolut ingen skada och slutresultatet blev att hon hade ca 9 dl mer mjölk till sitt förfogande.
Fast man frågar väl först innan man tar...? :)

På att olika instanser inte har något flyt what so ever sinsemellan = jag står helt utan inkomst i 2 månader :crazy:

Jag stör mig på att mitt nya rum på jobbet är ett bottennapp :arghh: Mitt förra var perfekt, direkt jag kom in kändes det rätt och allt stod perfekt! Det nya... har ett skrivbord som är dimensionerat så det inte kan stå på annat vis än med ryggen mot dörren, helt bart inte ens gardiner, stolen som är tänkt jag ska använda fick jag ont i både nacke och ländrygg efter en ynka timme... jag verkar behöva låta de som jobbar med ergonomi att testa ställa in den först(innan jag kan begära en annan stol) men tvivlar starkt på att de kan lösa saken när själva ryggplattan är så välvd att den skär in i ländryggen på mig :grin: Till råga på allt blev jag tvungen snabbstäda det första jag gjorde, tjockt lager damm och döda flugor bakom skärmen och på golvet i ett hörn blandat med världens hemskaste kabelhärva :yuck: Blir en storstädning senare i veckan när det är mindre att göra, ett lager damm på de flesta ytor i rummet även om det inte är lika mkt som bakom skärmen :meh:

Idag lyfter vi en gammal klassisk trafikstörning igen.
Puckon som bländar av i god tid men slår på helljuset igen några billängder innan själva mötet.
En beteenderubbning nästan i klass med att lämna bilen på tomgång medan man handlar(!) på Ica Nära, för att hålla ac:n igång. Såg det senast i förrgår.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
94 95 96
Svar
1 913
· Visningar
88 270
Senast: MCP
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 683
Senast: Mineur
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
695
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
25 274
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar