Ungen är alldeles levandes redan i magen, duh.För att det känns mer rimligt att vänta med gratulationer till ungen är ute och levandes.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ungen är alldeles levandes redan i magen, duh.För att det känns mer rimligt att vänta med gratulationer till ungen är ute och levandes.
Oj. Man gratulerar väl till graviditeten, inte (då) till att personen har fått ett välmående barn?
Så om någon berättar att de ska gifta sig så gratulerar du inte, det kan ju hända att de gör slut innan bröllopsdagen?
Med samma resonemang är det ju dumt att gratulera till barnet när det fötts. Det finns ju risk att det inte överlever 18-årsdagen...
Om någon berättar att de ska gifta sig beklagar jag.Ungen är alldeles levandes redan i magen, duh.
I see.Jag är lite färgad av djuruppfödning och en släkting som förlorade sitt barn i sista månaden.
Om någon berättar att de ska gifta sig beklagar jag.
Ingen säger "grattis på 18-årsdagen" till en bebis.
Jag är lite färgad av djuruppfödning och en släkting som förlorade sitt barn i sista månaden.
Graviditet i sig är väl inte så roligt att det behöver firas? Det är ju resultatet som räknas.
Eh för dig kanske? För nån annan kan det vara en stor lycka att äntligen ha blivit gravid.Graviditet i sig är väl inte så roligt att det behöver firas? Det är ju resultatet som räknas.
Ja? Jag har fått gratulationer för att ha varit i tvåsamhet i x antal år. Folk finner gratulationer lämpliga vid olika tillfällen.Eh för dig kanske? För nån annan kan det vara en stor lycka att äntligen ha blivit gravid.
Din "det är resultatet som räknas" känns så oerhört osympatiskt och cyniskt. Hoppas du inte utrycker det till gravida du träffar.Ja? Jag har fått gratulationer för att ha varit i tvåsamhet i x antal år. Folk finner gratulationer lämpliga vid olika tillfällen.
De flesta önskar att graviditeter leder till friska och välskapta barn, som det heter. Det är inte osympatiskt.Din "det är resultatet som räknas" känns så oerhört osympatiskt och cyniskt. Hoppas du inte utrycker det till gravida du träffar.
Därav vikten att tvätta grönsakerna först, men va fasen lite skit rensar magen sägs det. Än har jag inte blivit dålig av en köpt paprika.Stör mig fortfarande på en kund jag hade i kassan häromdagen.
Hen hade lagt alla grönsaker i en och samma påse, så jag tömde försiktigt ut påsen vid vågen. Då grabbade hen tag i en paprika och sa: "Jag vill inte att paprikan ligger på kassabandet! De andra sakerna är okej för de ska ändå skalas sen." och lade den direkt på vågen.
Vad jag sa: "ok"
Vad jag ville säga: "Tror du att du är den första personen som tagit i paprikan? Hur många personer tror du har haft kroppslig kontakt med den här paprikan sedan den lämnade sin paprikaplanta i Spanien? Kanske var en annan kund på toa innan och tog i just den här paprikan efteråt, utan att ha tvättat händerna. Fan, du vet ju inte ens om jag här i kassan har tvättat mina händer på hela dagen. Ta och kamma dig! "
Men då är man ju knappt gravid?
Jag har för mig att det sker många missfall i första trimesten hur det nu stavas. Så di får gärna vissa statistik för vad du anser vara dom flesta.Man är väl lika mycket gravid i V 4 som någon i V 36? Alla graviditeter startar ju från noll, även de höggravida har varit i v 4 tidigare och var lika gravida då som nu. De flesta graviditeter går ju dessutom hela vägen.
Jag har för mig att det sker många missfall i första trimesten hur det nu stavas. Så di får gärna vissa statistik för vad du anser vara dom flesta.
Ja antingen är ju en person gravid eller inte, slarvigt uttryckt av mig. Jag menade att de flesta inte vet om det än då. Mensen har inte ens hunnit bli sen typMan är väl lika mycket gravid i V 4 som någon i V 36? Alla graviditeter startar ju från noll, även de höggravida har varit i v 4 tidigare och var lika gravida då som nu. De flesta graviditeter går ju dessutom hela vägen.
Varav dom flesta under första trimestern utav dessa procent. Jag personligen tycker inte dom flesta är rätt ord på den procenten.Det är väl ca 20 % som blir missfall dvs 80 % går bra. Alltså går de allra flesta bra. Hade ju varit märkligt om de flesta graviditeter leder till missfall i första trimestern eftersom alla graviditeter måste gå igenom första trimestern, som sagt inte så många graviditeter som startar i V 12..
För övrigt, hade någon sagt "hoppas det går bra" när jag berättar att jag är gravid så hade jag tyckt den personen var riktigt jävla dum i huvudet. Så säger man bara inte. Man säger grattis/vad roligt eller håller tyst.
För att det känns mer rimligt att vänta med gratulationer till ungen är ute och levandes.
Om graviditeten är oönskad så är det ju verkligen olämplig med ett grattis! (Men självklart checkar man ju läget innan man kommenterar någons graviditet.)*Vilket i och för sig också kan vara känsligt. Det kanske inte alls är roligt för kvinnan att vara gravid och barnet kanske är oönskat eller kommer olämpligt eller något annat. Ska nog börja säga grattis istället, känns lite mindre laddat än roligt.
Om graviditeten är oönskad så är det ju verkligen olämplig med ett grattis! (Men självklart checkar man ju läget innan man kommenterar någons graviditet.)