Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller tummarna för att allt ska gå bra. Styrkekramar.Att min "enkla" cancer verkar ha börjat sprida sig. Har ytterligare två (väldigt små) märken på överläppen som gör ont nu. Drygt en månad till operation, längtar.
Håller tummarna för att allt ska gå bra. Styrkekramar.
Jag stör mig på att det verkar vara så många som är stingsliga o snarstuckna på buke ikväll.
Jag stör mig på att det verkar vara så många som är stingsliga o snarstuckna på buke ikväll.
Åh! Påminner min om en tjej från gymnasiet. Hon hade också diabetes och klagade ständigt på sina värden. Samtidigt åt hon rejäla mängder godis med motiveringen ”godis är inte nyttigt för någon”. Eh? Det är väl ytterligare en anledning till att låta bli godis, inte att äta mer?Jag stör mig på min mamma. Hon har diabetes typ 2 och äter typ enbart snabba kolhydrater och vägrar acceptera att hon måste lägga om kosten. Istället klagar hon på att hennes värden är dåliga. Tacka f-n för det när man äter fel. Ja, jag VET att snabba kolhydrater är lockande, tell me about it. Men om valet står mellan diabetserelaterade problem eller mindre problem om man äter rätt så finns det ju inte mycket att välja på? Tycker jag. Jag vet att det är svårt! Men om du äter detta blir det dåligt jämfört med ät detta så blir dina värden bättre? Jag Googlar och letar info men hon förkastar allt som jag säjer.
Sanddyna. Låter som en variant av vetekudde.Nu har jag i TRE dagstidningar läst och stört mig på att journalisten skriver "sanddynor" istället för "sanddyner". Hur är det möjligt?!? Den senaste var Svenska Dagbladet, som jag trodde hade bättre koll - och bättre korr! Även Aftonbladet (inte så konstigt...) och Kristianstadbladet har skrivit om sanddynor. Kan det vara jag som har fel? KAN man använda ordet sanddynor när man menar sanddyner? För mig låter det som ett skämt!
Surjävlar är vi allihopa.
Jag stör mig på män som förväntar sig att man ska undervisa dem om precis allt för att de själva aldrig läst en rad om vare sig genus eller feministisk teori.