Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att jag är så trött. Vill ju vara den roliga aktiva matten den lilla tid som är kvar och så orkar jag knappt ur sängen.

Stör mig på att jag förmodligen fått en UVI. Aldrig haft det innan men hoppas åtminstone att det är en sådan efter förlossningen. Kissar blod och har ont i blåsan.

Söker efter kläder från Blutsgeschwister och hoppas på billiga secondhand lite bekvämt på tradera. Icke!

Försöker tröstshoppa innan måndag då jag måste ta tag i att hela vår digitala utbildningsplattform kollapsade igår. Jättespännande med en ny kurs som startar nästa vecka, helt utan plattform. Hoppas på att detta ska kunna lösas smidigt... innan deltagarna märker av det. :cautious:

Jag stör mig på min mamma. Hon har diabetes typ 2 och äter typ enbart snabba kolhydrater och vägrar acceptera att hon måste lägga om kosten. Istället klagar hon på att hennes värden är dåliga. Tacka f-n för det när man äter fel. Ja, jag VET att snabba kolhydrater är lockande, tell me about it. Men om valet står mellan diabetserelaterade problem eller mindre problem om man äter rätt så finns det ju inte mycket att välja på? Tycker jag. Jag vet att det är svårt! Men om du äter detta blir det dåligt jämfört med ät detta så blir dina värden bättre? Jag Googlar och letar info men hon förkastar allt som jag säjer.

Jag stör mig på min mamma. Hon har diabetes typ 2 och äter typ enbart snabba kolhydrater och vägrar acceptera att hon måste lägga om kosten. Istället klagar hon på att hennes värden är dåliga. Tacka f-n för det när man äter fel. Ja, jag VET att snabba kolhydrater är lockande, tell me about it. Men om valet står mellan diabetserelaterade problem eller mindre problem om man äter rätt så finns det ju inte mycket att välja på? Tycker jag. Jag vet att det är svårt! Men om du äter detta blir det dåligt jämfört med ät detta så blir dina värden bättre? Jag Googlar och letar info men hon förkastar allt som jag säjer.
Åh! Påminner min om en tjej från gymnasiet. Hon hade också diabetes och klagade ständigt på sina värden. Samtidigt åt hon rejäla mängder godis med motiveringen ”godis är inte nyttigt för någon”. Eh? O_o Det är väl ytterligare en anledning till att låta bli godis, inte att äta mer? :confused:

Nu har jag i TRE dagstidningar läst och stört mig på att journalisten skriver "sanddynor" istället för "sanddyner". Hur är det möjligt?!? Den senaste var Svenska Dagbladet, som jag trodde hade bättre koll - och bättre korr! Även Aftonbladet (inte så konstigt...) och Kristianstadbladet har skrivit om sanddynor. Kan det vara jag som har fel? KAN man använda ordet sanddynor när man menar sanddyner? För mig låter det som ett skämt!

Nu har jag i TRE dagstidningar läst och stört mig på att journalisten skriver "sanddynor" istället för "sanddyner". Hur är det möjligt?!? Den senaste var Svenska Dagbladet, som jag trodde hade bättre koll - och bättre korr! Även Aftonbladet (inte så konstigt...) och Kristianstadbladet har skrivit om sanddynor. Kan det vara jag som har fel? KAN man använda ordet sanddynor när man menar sanddyner? För mig låter det som ett skämt!
Sanddyna. Låter som en variant av vetekudde. :D

(Det finns inga korr längre)

3EE47D30-61AA-4FF2-973A-E06345FA018C.webp

Dagens löp. :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
88 153
Senast: Bexzor
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 683
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 706
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008