Jag undrade om sexet uteblir om man nämner föris.Så du säger föris i sängen? Frågan är väl om du får vara med på Buke då
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag undrade om sexet uteblir om man nämner föris.Så du säger föris i sängen? Frågan är väl om du får vara med på Buke då
Jag undrade om sexet uteblir om man nämner föris.
Jag undrade om sexet uteblir om man nämner föris.
Har hört det påstås inom BDSM-svären att det finns de som förkortar undergiven till ugis och ja, då uteblir sex definitivt åtminstone med mig.
Så du säger föris i sängen? Frågan är väl om du får vara med på Buke då
En av många fördelar med att ha en sambo som inte förstår svenskaJag undrade om sexet uteblir om man nämner föris.
Buren., finkan.
Det stör jag mig på! En FB-vän delade en upprörd insändare kring dagis. Jag blev genast inspirerad och kände mig kränkt av att det finns människor som kallar mitt yrke för fångvaktare och kallar anstalt för kåk
Detta känner jag att jag måste veta: vad heter förhud på engelska?? Är det så enkelt som foreskin?En av många fördelar med att ha en sambo som inte förstår svenska
Detta känner jag att jag måste veta: vad heter förhud på engelska?? Är det så enkelt som foreskin?
Japp! Eller foreisDetta känner jag att jag måste veta: vad heter förhud på engelska?? Är det så enkelt som foreskin?
Men guuuuuud ta mig härifrån!!!Japp! Eller foreis
Jo, jag förstår och/eller vet att det nog inte heter fångvaktare.
Men heter det kriminalvårdare eller heter det något annat, spännande?
Får man säga fängelse?
Det heter kriminalvårdare Jag bryr mig ganska lite om folk kallar mig för fångvaktare
Det heter anstalt men visst är fängelse ett vedertaget begrepp och jag använder det själv. För min del funkar kåken också. (Men inte kåkis!!!! )
Sen önskar jag ibland att folk kunde skilja på arrest, häkte och anstalt men det är nog en utopi (Och gripen, anhållen, häktad och dömd.)
Tack. Det var ett logiskt sätt att begripa det hela.@kryddelydd Polisen griper, åklagare anhåller, domstol häktar. Alltså tre helt olika "instanser" i rättskedjan.
Ja, det är nästan enklast. Det visar ju också att det ställs högre krav ju längre frihetsberövandet blir.Tack. Det var ett logiskt sätt att begripa det hela.
Ja, det är nästan enklast. Det visar ju också att det ställs högre krav ju längre frihetsberövandet blir.
Just de där delarna tycker jag också är skitsvåra. Man ska inte kunna gå fri genom att skylla på varann. Samtidigt tycker jag ju att ingen ska dömas för något någon annan gjort. Det är en svår puck.Rätt uppenbart att jag inte ens försökt begripa den delen av rättsväsendet...
jag har visserligen ganska stort förtroende för rättsväsendet.
Det görs missar: polisen misslyckas med att utreda ett antal brott - inte konstigt.
En del personer blir inte dömda för att man misslyckas med att leda i bevis att de var skyldiga.
Vissa bitar tycker jag borde ändras: de fall där ingen gärningsman/person kan dömas pga att det funnits flera personer närvarande och att man skyller på varandra är sådana situationer där jag önskar en ändring: då "borde" samtliga individer dömas under förutsättning att de inte hindrat situationen.
Tänker exempelvis på när två personer dödade ett spädbarn; personerna skyllde på varandra så ingen blev dömd men båda fick ekonomisk ersättning för frihetsberövandet under utredningsgången. Ingen annan gärningsman än de två kunde finnas i ärendet.
Helt barockt.
Likadant med någon gängvåldtäkt: ingen kunde dömas för alla nekade och skyllde på varandra. Förskräckligt.
Alla närvarande borde dömas.