Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Började ladda ner och installera en stor Windowsuppdatering utan att läsa vad den innebär. Det tillkommer en del saker som jag nog inte har användning för men wordpad, mail, kalender och kartor (bl.a.) kommer inte installeras som standard. :down:
Är väl tänkt att man ska använda dem i Windows 365 som kostar extra. :mad:
Iofs har jag redan den men gillar inte layouten på mailen där.

20241229_102722.webp

Såhär ser hela min trädgård ut. Det här är "bara" en del av gräsmattan, vilket i och för sig är illa nog, men jag är så ledsen över de uppätna krolliljorna, pionerna osv. Fy, vad jag avskyr vildsvin!

Visa bifogad fil 159808

Såhär ser hela min trädgård ut. Det här är "bara" en del av gräsmattan, vilket i och för sig är illa nog, men jag är så ledsen över de uppätna krolliljorna, pionerna osv. Fy, vad jag avskyr vildsvin!
Jag nätade in hela tomten för hundarnas skull, som bieffekt höll det alla grisar ute. Jag vet att de lätt lyfter nätet och tar sig in, men så länge det är fritt fram till alla grannars husgrunder och tomtar låter de bli min.

All satans ångest. Alla tankar som far genom huvudet och alla måsten. Behöver fixa bete och jag vill flytta tillbaka till mitt gamla stall. Men jag kan inte stå själv och jag kan inte ha en till häst. Känner mej inte riktigt kry heller idag, men det hoppas jag är tillfälligt. Vädret är dessutom skit. Känns toppen. Inte nånstans.

Ja, det mesta. :( Har en liten trelådors fyra och hade lämnat dörren helt öppen. Sparade några påsar svamp och hoppas de går att äta.

Svampen borde ju vara ok, speciellt om du tillagar den snart :)

Svågern (han är alltså tillsammans med särbons syster) gjorde en klassiker. Av någon anledning drog han ur kontakten till deras stora frysbox. Efter flera dagar såg han att kontakten var ur och pluggade i den igen. När svägerskan skulle hämta något ur boxen hittade hon en gigantisk iskub av diverse mat. Han fick städa ur den själv :angel: doften hade inte varit jätterolig :rofl:

Har spelat lite gammal hederlig (nåja, inte så gammal, NES är ju originalet) Nintendo Wii och Super Mario med sonen när han varit här och märkte rätt fort att jag fick ont i huvudet på ett sätt jag inte brukar få alls. Har inte mått dåligt när jag spelat tidigare, men det är typ 2 år sedan senast. Testade några gånger och samma resultat varje gång, riktigt illa, och släppte när jag slutade.

Det är rätt störigt då jag gillar Nintendo och Super Mario (dock trist ensam förstås).
Störning nummer två är att jag som tidigare var familjens stjärna på det, har ju spelat sedan jag var barn, numera inte är det, pga synen. Kan jag inte spela alls numera utan att bli sjuk är det faktiskt rätt piss.

Svågern (han är alltså tillsammans med särbons syster) gjorde en klassiker. Av någon anledning drog han ur kontakten till deras stora frysbox. Efter flera dagar såg han att kontakten var ur och pluggade i den igen. När svägerskan skulle hämta något ur boxen hittade hon en gigantisk iskub av diverse mat. Han fick städa ur den själv :angel: doften hade inte varit jätterolig :rofl:

På en skola jag jobbade på stod vaccinkylen i vilorummet. En dag var det en personal som använde rummet och tyckte att kylen brummade, så hen drog ut sladden….:banghead: Vaccin för många tusen kronor förstört…. Skolsköterskan var inte glad 🫣

Som när det hände här obs inte flera dagar några timmar. Sambon kastade ut köttet i andra frysen istället för glassen. Köttet var det ju ingen fara för. Glassen fick kastas. Jag hade givetvis gjort tvärsom.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 506
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 408
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
628
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 896
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30